Aroox Opublikowano 2 Lutego 2019 Opublikowano 2 Lutego 2019 (edytowane) Cześć, jak w temacie - niedawno (po około 180 km od zakupu samochodu) wyskoczyła mi kontrolka "check". Podłączyłem więc samochód pod interfejs OBDII i odczytałem kod błędu P0420. Wyczytałem, że jest to problem z katalizatorem, więc pytanie do was - mogę jakoś sprawdzić kata bez grzebania w bebechach auta, czy jednak będzie trzeba dobierać się do samego "podzespołu"? I jeszcze jedno pytanie - co grozi z ewentualną dalszą jazdą z uszkodzonym katalizatorem? Coś innego może się zepsuć? Wiem, pytanie laika, ale jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę samochodową. Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 2 Lutego 2019 przez Aroox
Makale Opublikowano 2 Lutego 2019 Opublikowano 2 Lutego 2019 Może być wszystko. Od przepływki przez wtrysk i sondy lambda po samego kata. Ja go wywaliłem i po problemie.
Legion44 Opublikowano 2 Lutego 2019 Opublikowano 2 Lutego 2019 Witam Błąd ten znam osobiście bardzo dobrze oj co ja się nie wymyślalem. Po skasowania błędu zawsze powracal co około 150 km. Ale do rzeczy jeśli auto jeździ bez zarzutu nie ma z nim żadnych problemów wszystkie parametry w normie to musisz oszukać druga sondę za katalizatorem troszkę tam ciężki dostęp ale idzie to zrobić musisz założyć emulator ( nie kątowy tylko prosty) to taka podkładka odsuwajaca sondę która spowoduje że sonda nie wylapuje tak dokładnie spalin i wszystko wróci do normy wyprzedzając twoje pytanie sonda ta odpowiedzialna jest jedynie za ekologię i nie ma wpływu na spalanie i na jaką kolwiek pracę silnika u mnie pomogło i już dawno o tym zapomniałem Pozdrawiam i życzę miłej pracy Marcin z B6 1
przem8 Opublikowano 2 Lutego 2019 Opublikowano 2 Lutego 2019 Vagiem możesz zrobić log dynamiczny grup 3+20 i jeśli będzie duże spalanie stukowe to można podejrzewać, że coś jest z katem. Po wyrzuceniu kata możesz spróbować założyć emulator kątowy, a najskuteczniej po takim zabiegu jest wyłączenie drugiej sondy programowo u tunera. Jeśli masz instalację lpg to często ten błąd się pojawia przez złą regulację instalacji.
Aroox Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Opublikowano 3 Lutego 2019 Nagrałem jeszcze filmik napięć z obu sond i z tego co wyczytałem, to tak właśnie powinno być i takie napięcia wskazują na sprawny katalizator. Sprawdzane oczywiście po nagrzaniu się do 90 stopni. Może mi to ktoś kto się zna potwierdzić?
patryq633 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Mam dokładnie ten sam problem co ty Auto pracuje normalnie bez najmniejszego zarzutu, tylko właśnie co chwilę ten check i dokladnie ten sam błąd p0420. VCDS pokazuje że sondy są sprawne, a katalizator był wymieniany w 2014r. Jeżdżę tak już 3 rok i się tym zbytnio jakoś nie przejmuję, ale niedługo zawiozę autko do gościa żeby mi tą drugą sondę wyprogramował z ecu i będzie po problemie.
Aroox Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 A więc sprawa wygląda tak: Zgodnie z tym co napisał Legion44 zamontowałem na drugą sondę emulator (prosty). Póki co po przejechaniu ponad 400 km checka brak i mam nadzieję, że tak już zostanie. Póki co problem z głowy.
Legion44 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Godzinę temu, Aroox napisał: A więc sprawa wygląda tak: Zgodnie z tym co napisał Legion44 zamontowałem na drugą sondę emulator (prosty). Póki co po przejechaniu ponad 400 km checka brak i mam nadzieję, że tak już zostanie. Póki co problem z głowy. I napewno tak już pozostanie bo ten emulator rozwiązuje ten problem Pozdrawiam 1
matisstz Opublikowano 11 Lutego 2019 Opublikowano 11 Lutego 2019 W dniu 6.02.2019 o 19:37, Legion44 napisał: I napewno tak już pozostanie bo ten emulator rozwiązuje ten problem Pozdrawiam Witam możecie mi podrzucić linka z emulatorem co prawda do 1.8T ale kata mamy takiego samego. Z góry dziękuję Matis
Legion44 Opublikowano 11 Lutego 2019 Opublikowano 11 Lutego 2019 Godzinę temu, matisstz napisał: Witam możecie mi podrzucić linka z emulatorem co prawda do 1.8T ale kata mamy takiego samego. Z góry dziękuję Matis Witam Ja osobiście kupowałem ten emulator w sklepie z auto częściami i myślę że to dobre rozwiązanie bo jakby coś nie pasowało zawsze można zwrócić. Pozdrawiam
matisstz Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) Ok a chociaż jaką masz średnicę otworu dławienia 2mm ? Oraz długość calkowita i z jakego materiału wykonana czy te dwa ostatnie są obojetne ? Edytowane 12 Lutego 2019 przez matisstz
Makale Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 Emulator pokazuje ECU, że nie ma kata (odsuwa sonde od spalin). Macie niesprawne katalizatory już po prostu. Mimo, że nie pali się check to problemu nadal NIE usunęliście. Kat stracił swoje właściwości / zapchał się. Kat do wywalenia lub wymiany.
matisstz Opublikowano 26 Lutego 2019 Opublikowano 26 Lutego 2019 Makale mam nowego kata i dwie nowe sondy a błąd dalej się pokazuję... więc pozostało mi już nic innego jak oszukanie drugiej sondy bo z chek-iem marne szanse mam na przegląd w de 1
Lukasz543 Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 U mnie średnica otworu emulatora była 4mm według paragonu
matisstz Opublikowano 2 Marca 2019 Opublikowano 2 Marca 2019 Dzięki za info ja wcześniej zamówiłem o średnicy 2mm. w razie czego można zwiększyć średnicę
many88 Opublikowano 28 Września 2019 Opublikowano 28 Września 2019 W dniu 2.02.2019 o 20:33, Legion44 napisał: Witam Błąd ten znam osobiście bardzo dobrze oj co ja się nie wymyślalem. Po skasowania błędu zawsze powracal co około 150 km. Ale do rzeczy jeśli auto jeździ bez zarzutu nie ma z nim żadnych problemów wszystkie parametry w normie to musisz oszukać druga sondę za katalizatorem troszkę tam ciężki dostęp ale idzie to zrobić musisz założyć emulator ( nie kątowy tylko prosty) to taka podkładka odsuwajaca sondę która spowoduje że sonda nie wylapuje tak dokładnie spalin i wszystko wróci do normy wyprzedzając twoje pytanie sonda ta odpowiedzialna jest jedynie za ekologię i nie ma wpływu na spalanie i na jaką kolwiek pracę silnika u mnie pomogło i już dawno o tym zapomniałem Pozdrawiam i życzę miłej pracy Marcin z B6 Witam. Po wymianie jak w powyższym, wystąpiły u mnie powyższe błędy P0102,"Podsystem -Układ paliwowy i dolotowy P0135,"Podsystem -Układ paliwowy i dolotowy P0141,"Podsystem -Układ paliwowy i dolotowy P0418,"Zewnętrzne układy kontroli emisji P0445,"Zewnętrzne układy kontroli emisji Pomiary pochodzą od mechanika. Czy to normalne objawy po montażu tego emulatora? Dodam że z autem nic się nie dzieje niepokojącego po przejechaniu kilku kilometrów, a poprzednia usterka ustąpiła. Jeśli komputer pokazuje powyższe błędy mogę użytkować auto czy coś naprawiać. Z góry dziękuję za podpowiedzi
matisstz Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 Czesc Te dwa ostatnie to tak mogą być związane z sondą. Ale dwa pierwsze błędy wskazują usterki w układzie paliwowym oraz dolotowym. Co nie ma nic wspólnego z ostatnią sondą. Którą wogóle wymieniałeś pierwszą czy drugą sondę. Jeśli ściągałeś dolot powietrza posprawdzaj czy wszystko jest w porządku złożone przewody podpięte oraz węże, miałem kiedyś podobny błąd i dotyczył pomki cyrkulacji oparów paliwa ( taka malutka pompka w gumowej oslonie na obudowie filtra ) Jeśli błędy powrócą.
towek Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 (edytowane) U mnie tak to wygląda na wolnych obrotach. Również błąd P0420, pojawia się co 100,300, czasem co 800km. Przy tym od czasu do czasu wpadnie P0170. Jak na razie nic z tym nie robię, poza kasowaniem błędów. Edytowane 19 Października 2019 przez towek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się