Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 "Check" i błąd P0420


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, jak w temacie - niedawno (po około 180 km od zakupu samochodu) wyskoczyła mi kontrolka "check". Podłączyłem więc samochód pod interfejs OBDII i odczytałem kod błędu P0420. Wyczytałem, że jest to problem z katalizatorem, więc pytanie do was - mogę jakoś sprawdzić kata bez grzebania w bebechach auta, czy jednak będzie trzeba dobierać się do samego "podzespołu"?

I jeszcze jedno pytanie - co grozi z ewentualną dalszą jazdą z uszkodzonym katalizatorem? Coś innego może się zepsuć? Wiem, pytanie laika, ale jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę samochodową.

Z góry dzięki za pomoc.

2019-02-01 19.06.23.png

2019-02-01 19.06.41.png

Edytowane przez Aroox
Opublikowano

Może być wszystko. Od przepływki przez wtrysk i sondy lambda po samego kata. Ja go wywaliłem i po problemie.

Opublikowano

Witam 

Błąd ten znam osobiście bardzo dobrze oj co ja się nie wymyślalem. Po skasowania błędu zawsze powracal co około 150 km. Ale do rzeczy jeśli auto jeździ bez zarzutu nie ma z nim żadnych problemów wszystkie parametry w normie to musisz oszukać druga sondę za katalizatorem troszkę tam ciężki dostęp ale idzie to zrobić musisz założyć emulator ( nie kątowy tylko prosty)  to taka podkładka odsuwajaca sondę która spowoduje że sonda  nie wylapuje tak dokładnie spalin i wszystko wróci do normy wyprzedzając twoje pytanie sonda ta odpowiedzialna jest jedynie za ekologię i nie ma wpływu na spalanie i na jaką kolwiek pracę silnika u mnie pomogło i już dawno o tym zapomniałem 

Pozdrawiam i życzę miłej pracy 

Marcin z B6

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Vagiem możesz zrobić log dynamiczny grup 3+20 i jeśli będzie duże spalanie stukowe to można podejrzewać, że coś jest z katem. Po wyrzuceniu kata możesz spróbować założyć emulator kątowy, a najskuteczniej po takim zabiegu jest wyłączenie drugiej sondy programowo u tunera. Jeśli masz instalację lpg to często ten błąd się pojawia przez złą regulację instalacji.

Opublikowano

Nagrałem jeszcze filmik napięć z obu sond i z tego co wyczytałem, to tak właśnie powinno być i takie napięcia wskazują na sprawny katalizator. Sprawdzane oczywiście po nagrzaniu się do 90 stopni. Może mi to ktoś kto się zna potwierdzić?

 

Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem co ty :) Auto pracuje normalnie bez najmniejszego zarzutu, tylko właśnie co chwilę ten check  i dokladnie ten sam błąd p0420. VCDS pokazuje że sondy są sprawne, a katalizator był wymieniany w 2014r. Jeżdżę tak już 3 rok i się tym zbytnio jakoś nie przejmuję, ale niedługo zawiozę autko do gościa żeby mi tą drugą sondę wyprogramował z ecu i będzie po problemie. 

Opublikowano

A więc sprawa wygląda tak:

Zgodnie z tym co napisał Legion44 zamontowałem na drugą sondę emulator (prosty). Póki co po przejechaniu ponad 400 km checka brak i mam nadzieję, że tak już zostanie. Póki co problem z głowy.

Opublikowano
Godzinę temu, Aroox napisał:

A więc sprawa wygląda tak:

Zgodnie z tym co napisał Legion44 zamontowałem na drugą sondę emulator (prosty). Póki co po przejechaniu ponad 400 km checka brak i mam nadzieję, że tak już zostanie. Póki co problem z głowy.

I napewno tak już pozostanie bo ten emulator rozwiązuje ten problem 

Pozdrawiam 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 6.02.2019 o 19:37, Legion44 napisał:

I napewno tak już pozostanie bo ten emulator rozwiązuje ten problem 

Pozdrawiam 

Witam możecie mi podrzucić linka z emulatorem co prawda do 1.8T ale kata mamy takiego samego. Z góry dziękuję Matis 

Opublikowano
Godzinę temu, matisstz napisał:

Witam możecie mi podrzucić linka z emulatorem co prawda do 1.8T ale kata mamy takiego samego. Z góry dziękuję Matis 

Witam 

Ja osobiście kupowałem ten emulator w sklepie z auto częściami i myślę że to dobre rozwiązanie bo jakby coś nie pasowało zawsze można zwrócić.

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Ok a chociaż jaką masz średnicę otworu dławienia 2mm ? Oraz długość calkowita i z jakego materiału wykonana czy te dwa ostatnie są obojetne ?

Edytowane przez matisstz
Opublikowano

Emulator pokazuje ECU, że nie ma kata (odsuwa sonde od spalin). Macie niesprawne katalizatory już po prostu. Mimo, że nie pali się check to problemu nadal NIE usunęliście. Kat stracił swoje właściwości / zapchał się. Kat do wywalenia lub wymiany.

Opublikowano

Makale mam nowego kata i dwie nowe sondy a błąd dalej się pokazuję... więc pozostało mi już nic innego jak oszukanie drugiej sondy bo z chek-iem marne szanse mam na przegląd w de

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie średnica otworu emulatora była 4mm według paragonu

Opublikowano

Dzięki za info ja wcześniej zamówiłem o średnicy 2mm. w razie czego można zwiększyć średnicę :)

Opublikowano
W dniu 2.02.2019 o 20:33, Legion44 napisał:

Witam 

Błąd ten znam osobiście bardzo dobrze oj co ja się nie wymyślalem. Po skasowania błędu zawsze powracal co około 150 km. Ale do rzeczy jeśli auto jeździ bez zarzutu nie ma z nim żadnych problemów wszystkie parametry w normie to musisz oszukać druga sondę za katalizatorem troszkę tam ciężki dostęp ale idzie to zrobić musisz założyć emulator ( nie kątowy tylko prosty)  to taka podkładka odsuwajaca sondę która spowoduje że sonda  nie wylapuje tak dokładnie spalin i wszystko wróci do normy wyprzedzając twoje pytanie sonda ta odpowiedzialna jest jedynie za ekologię i nie ma wpływu na spalanie i na jaką kolwiek pracę silnika u mnie pomogło i już dawno o tym zapomniałem 

Pozdrawiam i życzę miłej pracy 

Marcin z B6

Witam. Po wymianie jak w powyższym, wystąpiły u mnie powyższe błędy

P0102,"Podsystem -Układ paliwowy i dolotowy

P0135,"Podsystem -Układ paliwowy i dolotowy

P0141,"Podsystem -Układ paliwowy i dolotowy

P0418,"Zewnętrzne układy kontroli emisji

P0445,"Zewnętrzne układy kontroli emisji

Pomiary pochodzą od mechanika. Czy to normalne objawy po montażu tego emulatora? Dodam że z autem nic się nie dzieje niepokojącego po przejechaniu kilku kilometrów, a poprzednia usterka ustąpiła. Jeśli komputer pokazuje powyższe błędy mogę użytkować auto czy coś naprawiać. Z góry dziękuję za podpowiedzi

Opublikowano

Czesc 

Te dwa ostatnie to tak mogą być związane z sondą. Ale dwa pierwsze błędy wskazują usterki w układzie paliwowym oraz dolotowym. Co nie ma nic wspólnego z ostatnią sondą.

Którą wogóle wymieniałeś pierwszą czy drugą sondę.

Jeśli ściągałeś dolot powietrza posprawdzaj czy wszystko jest w porządku złożone przewody podpięte oraz węże, miałem kiedyś podobny błąd i dotyczył pomki cyrkulacji oparów paliwa ( taka malutka pompka w gumowej oslonie na obudowie filtra )

Jeśli błędy powrócą.

Opublikowano (edytowane)

 U mnie tak to wygląda na wolnych obrotach. Również błąd P0420, pojawia się co 100,300, czasem co 800km. Przy tym od czasu do czasu wpadnie P0170. Jak na razie nic z tym nie robię, poza kasowaniem błędów.

Screenshot_20191019-104113.png

20190606_103850(1).jpg

Edytowane przez towek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...