bart_b7 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 (edytowane) Witam wszystkich, problem jak w temacie a mianowicie pojawił się problem przybywania oleju w silniku, korekcje na kanale 13 ok ale bipy kanał 23 -29,-42,-47,-49 diagnoza mechanika to vacum pompa (tandemowa) co okazało się trafne bo po rozebraniu widać było, że wałek w miejscu styku z simeringiem miał już rowki. Wymienił więc vacum pompe na nową bosch 038145209q i co jest bardzo ciekawe bipy jeszcze bardziej urosły po tej wymianie tj. -56,-44,-58,-49, dlaczego? Olej mam wrażenie, że w dalszym ciągu przybywa ale wolniej, co to może być? Uszczelniacze pompowtrysków? Samochód nie kopci, odpala idealnie nawet teraz przy takich mrozach (minimalnie gorzej jak jest ciepły pali), nalotu ma niby ori 196k km Dodatkowo co jest dziwne jak na diesla to po wymienie oleju i przejechaniu ok 400 km olej dalej jest czysty. Proszę o rady bo już ręce opadają, samochód w ciągu 2 miesięcy miał już 3 razy wymieniany olej. Pierwszy przy regeneracji turbo, drugi przy zauważonym wzroście oleju i regeneracji vacum (uszczelnienia,simering itd) i teraz trzeci raz po wymianie vacum na fabrycznie nową. Edytowane 5 Lutego 2019 przez bart_b7
slawekk1980 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Wymiana vacum pompy chyba niepotrzebna bo bipy w granicach -30 -50 w tych silnikach to norma. Jak nie masz dpf-a to mogłyby być uszczelnienia pd ale piszesz że odpala na ryz więc to raczej nie to. Obserwuj poziom oleju po wymianie uszczelnień vacuum.
bart_b7 Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Opublikowano 5 Lutego 2019 (edytowane) Vacum było wymienione na nowe i wtedy bipy jeszcze bardziej podskoczyły na minus, tak jakby większe cieśninie paliwa spowodowało, że jest go mniej na pompo-wtryskiwaczach Edytowane 5 Lutego 2019 przez bart_b7
b.s.bartez Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Silnik 1.9 TDI Brb posiada dpf chyba że już go usunięto. Postaraj się zauważyć czy olej przybywa symetrycznie względem kilometrów czy różnie ?
slawekk1980 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Nie każdy brb ma dpf-a, na razie obserwuj bo sam nie wiesz czy po wymianie uszczelnień vacum pompy oleju przybywa czy nie.
bart_b7 Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 Ten BRB akurat fabrycznie był z normą euro 4 bez dpf. Tak poziom oleju systematycznie weryfikuje bo nie chce zabić silnika. Bardzo zastanawiają mnie te BIPy na minus bo zwiększyły się po wymianie vacum na fabrycznie nową. Teoretycznie nowa pompa daje książkowe ciśnienie paliwa na pompo-wtryski więc dlaczego jest jeszcze większy minus na BIPach?
kamil-vag Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Kolega wyżej Ci pisał, ten silnik ma w normie BIP-y do 100 jednostek, pierwsze TDI PD miały tą normę w granicy +/- 40... Druga sprawa, jak najszybciej wymieniaj uszczelniacze na pompowtryskach, to że ładnie odpala, nie oznacza, że podczas pracy silnika i podaniu odpowiedniego ciśnienia z vakum nie robi się tak: Wymiana pompy vacum jak dla mnie niepotrzebne naciągnięcie Cię na koszty i w sumie zmień majstra bo widać, że słabo się orientuje w tych silnikach... 17 godzin temu, bart_b7 napisał: Dodatkowo co jest dziwne jak na diesla to po wymienie oleju i przejechaniu ok 400 km olej dalej jest czysty. Jak Ci dolewa ropy to i czysty 1
bart_b7 Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 Też się własnie obawiam, że tak może być jak na tym filmiku. Co prawda przed wymianą vacum rosło dużo szybciej. Teraz tak jakby delikatnie się podnosi, wcześniej po 20-30 km miałem max na bagnecie. Teraz od 300 km tak oscyluje cały czas koło 3/4 choć wrażenie mam, że rośnie. Olej po 300 km wygląda tak:
slawekk1980 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Olej nie od razu robi się czarny jak smoła więc póki co to nie widzę tu nic niepokojącego. Obserwuj bo sam nie wiesz czy dalej rośnie czy nie. Piszesz że jest poprawa po zrobieniu vacum więc to faktycznie mogła być przyczyna.
piotrsob1 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) 8 godzin temu, bart_b7 napisał: Olej po 300 km wygląda tak: To że po wymianie olej w dieslu jest czarny zawdzięczamy dużej ilości sadzy w tym co z silnika podczas wymiany nie zleciało Ale Ty podczas ostatnich kilkuset kilometrów wymieniałeś olej trzy razy to jaki ma niby mieć kolor ? Obserwuj na spokój poziom oleju, jak wzrośnie ponad maksimum to dopiero się bym martwił A bipami się nie przejmuj jak auto jeździ normalnie i nie zbliżają si do 100 na minusie ... Edytowane 6 Lutego 2019 przez piotrsob1
bart_b7 Opublikowano 8 Lutego 2019 Autor Opublikowano 8 Lutego 2019 A więc sprawdziłem ponownie i niestety oleju przybywa, ropa dalej dostaje się do oleju. Stan na dzień po ok 70km. Czyli auto do mechanika i wymiana uszczelnień na pompkach. Zestaw już kupiony czyli uszczelnienia pompek, śruby , uszczelka pokrywy, olej i filtr oleju ehh czwarta wymiana w ciągu 30 dni... mam tylko nadzieję, że nic się nie przytarło. Sądząc, że cała miarka od min do max to około 1litr to myślę, że przybyło około 400ml
piotrsob1 Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Jeżeli tandem nowy , uszczelniacze wymieniane już trzy razy i oleju dalej przybywa, to raczej bym się nie łudził że czwarta ich wymiana coś zmieni Jeżeli po wymontowaniu pompek nie stwierdzisz mechanicznych uszkodzeń na o-ringach to problemem są prawdopodobnie zużyte gniazda pompek albo jakieś mikropęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a przestrzenią połączoną ze skrzynią korbową silnika ( co w tym motorze się praktycznie nie zdarza ). Jeżeli o-ringi będą pokrojone czymś ostrym to trzeba dopracować gniazda by tego więcej nie zrobiły Ostatnią deską ratunku mogą być nadwymiarowe uszczelniacze pompek , ale nie znam takich które na 100 % mógł bym polecić. W ostateczności jak nic już nie pomoże to pozostaje tulejowanie gniazd pompek albo wymiana głowicy P.S. na razie to nie widać by poziom oliwy przekroczył maxa
bart_b7 Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Opublikowano 11 Lutego 2019 Uszczelniacze NIE były jeszcze wymieniane.
piotrsob1 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 W dniu 11.02.2019 o 08:58, bart_b7 napisał: Uszczelniacze NIE były jeszcze wymieniane. A, sorry to olej wymieniałeś trzy razy, coś mi się pomerdało W takim razie to najwyższy czas by je wymienić
bart_b7 Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 Tak auto czeka na parkingu, na wizytę u mechanika, jutro będzie wymieniał uszczelnienia pompek. Mam tylko nadzieję, że przy przebiegu ori 197 tyś nie będą gniazda pompek wyrobione a po prostu to zmęczenie gumek, mają już parę lat więc i straciły swoje właściwości...
bart_b7 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Opublikowano 15 Lutego 2019 Pompki po demontażu wyglądają tak, nie mam informacji jeszcze jak wyglądają gniazda ale skoro odpalał na strzał to nie miał specjalnie dużych luzów na gniazdach. Wypytam co i jak przy odbiorze auta i dam znać.
bart_b7 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Opublikowano 15 Lutego 2019 witam ponownie, ręce opadają pomysłów brak i coraz to nowe komplikacje, uszczelniacze wymienione, gniazda w bardzo fajnym stanie bo faktycznie trudno było wyjąć pompki. Uszczelnienia PD wymienione i auto nie jedzie, brak mocy i mega szarpanie od 3 biegu, 4 gorzej a 5 to juz w ogóle telepie całym samochodem przy przyspieszaniu. Przed wymiana uszczelnień PD auto miało moc i szło jak złe a teraz mocy brak i to szarpanie. Co może być przyczyną, chyba tylko złe ustawienie PD względem głowicy lub zła regulacja. Samochód tak jakby chciał jechać ale przy przyspieszaniu począwszy od 3 biegu szarpie i nie ma mocy aż lata lewarek zmiany biegów... Jakieś pomysły? Proszę o pomoc, rade... Gniazda i wałek wyglądają tak:
kamil-vag Opublikowano 16 Lutego 2019 Opublikowano 16 Lutego 2019 Albo mechanik dał d*py, źle złożyl/ustawił, nie czyścił końcówek ? Albo coś nie wpięte itp... Podłączyć pod kompa sprawdzić błędy i grupy 013+018+023 I 004
bart_b7 Opublikowano 16 Lutego 2019 Autor Opublikowano 16 Lutego 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: Albo mechanik dał d*py, źle złożyl/ustawił, nie czyścił końcówek ? Albo coś nie wpięte itp... Podłączyć pod kompa sprawdzić błędy i grupy 013+018+023 I 004 Nie wiem czy czyścił końcówki, ale wczoraj jeszcze się tez przejechaliśmy z mechanikiem i auto zostało u niego dziś będzie składał znów. Sprawdzaliśmy tez korekcje (13) i były 0.78,-0.8,-0,7,-0,63 nie sprawdziliśmy 23, 18 i 4. Przy czym auto odpaliło od strzału. Pytanie czy ustawienie pompek na 180 stopni jest poprawne? Czy w tym modelu BRB nie ustawia się na 225? 18 minut temu, slawekk1980 napisał: Wałek już też swoje przeszedł Tak też mechanik mówił ze wałek się powoli szykuje do wymiany ale niestety ostatnia regeneracja turbo, nowa vacuum (wcześniej uszczelnienia vacuum) i trochę innych pierdołek wyczyściło kase... Edytowane 16 Lutego 2019 przez bart_b7
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się