Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Langista napisał(a):

Staram się jak mogę ale co chwila coś wypada niestety i auto najprawdopodobniej przestój zimę na najazdach. Sytuacja notorycznie się powtarza : Mam czas - nie mam części, mam części - nie mam czasu ?

he he u mnie podobnie z drobną różnicą... jest czas, brak kasy, jest kasa brak czasu he he

 

... a powiedz kolego jestem ciekawy bo zrobiłeś ogromne inwestycje, czy założyłeś oryginalne nadkola te filcowe z tyłu czy coś innego myślałeś? tak jestem ciekaw gdyż w czasie lektury obiła mi się opinia że one raz że są lipne, dwa sprzyjają powstawania korozji...   ja kupiłem auto już zakonserwowane jednak miało jakąś drobną obcierkę kiedyś i delikatnie mam lekko szpachelka na rancie z tyłu na nadkolu i podczas naprawy zapomnieli założyć nadkola.... i teraz się zastanawiam czy to zakładać, czy może zostawić jak jest lub spróbować prze rzeźbić z innego modelu plastikowe ( nie wiem czy da rade, myślałem z b5)... Jak ty do tego podszedłeś i co myślisz na temat tych filcowych nadkoli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nadkola są materiałowe ale od środka mają warstwę plastiku, ludzie myślą błędnie że one trzymają wodę ale to nie prawda, sprawdzałem to jak je czyściłem, zalałem je wodą i cały dzień woda w nich stała, nie przeciekła na drugą stronę. Niby te w pełni plastikowe od razu wodę upuszczą ale te materiałowe dużo lepiej wytłumiają dźwięki.

 

Fakt jest taki, se te B6 gniją jak każde inne, moje było dodatkowo konserwowane woskiem, stąd praktycznie zero korozji w nadkolach, jestem pewien, że gdyby ktoś wcześniej nie zadbał o zabezpieczenie woskiem, miałbym mega zeżartą budę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Langista napisał(a):

Fakt jest taki, se te B6 gniją jak każde inne, moje było dodatkowo konserwowane woskiem, stąd praktycznie zero korozji w nadkolach, jestem pewien, że gdyby ktoś wcześniej nie zadbał o zabezpieczenie woskiem, miałbym mega zeżartą budę.

ja również mam to szczęście że ktoś wcześniej o to zadbał.. ale szlak trochę człowieka trafią jak sobie wspomni o poprzednim b5... co prawda i tak nie jest źle na tle innych marek, jednak jakieś rozczarowanie niestety jest... dla tego zapytałem o te nadkola bo nie mam sam pojęcia jak to tak naprawdę jest... a u nas na forum są dwie szkoły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zwyczajnie chcieli by wierzyć, że to porządne auta ale tak niestety nie jest, porządne audi skończyły się na audi 100

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Langista napisał(a):

Ludzie zwyczajnie chcieli by wierzyć, że to porządne auta ale tak niestety nie jest, porządne audi skończyły się na audi 100

....no coś w tym jest co napisałeś. Ja bym pod to podpiął jednak a4 b5... miałem ja przez 17 lat i powiem Tobie że w praktyce to właściwie była taka zaokrąglona 80`tka....  nie była bita (tzn 4 lata temu dostała strzała przez kretyna i to zakończyło jej żywot u mnie) i jedyna korozja czy purchle jakie były to na dolnych listwach drzwiowych.... Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś wyczytałem że a4 b5 był ostatnim modelem obustronnie ocynkowanym w identycznej technologii jak 80. a4 b6 ten ocynk również ma, ale zewnętrzny... ile w tym prawdy nie wiem, ale coś w tym jest.... O mały włos przeoczyłbym tą a4 b6 którą mam ze względu że właściciel się chwalił że została wykonana cała konserwacja podwozia za kupę kasy... Ja wtedy myślałem że to ulep jakiś a ta konserwacja to zamaskowanie rękodzieła... Dziś już wiem że te modele już nie są tak solidne jakościowo jak poprzednie...

 

 

 

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał konkretnej roboty. Ciekaw jestem efektu końcowego.

Nawet sobie sprawy nie zdajesz z tego, jak ludzie tacy jak Ty, motywują drugiego do działania :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem się, że kogoś motywuję do czegokolwiek  fakt, kawał roboty już za mną i tak właściwie zostało mi założyć rozrząd, i dolot zamontować a silnik będzie gotowy do wkładania pod maskę.

Plany z odpaleniem go w tym roku i tak szlag trafił bo sprzęgła nie mam, fundusz na Audi musiał być wyzerowany na auto do dojazdu do pracy  które też zeżarło mi miesiąc pracy, który miałem przeznaczyć na Audi..

 

Pogoda jest jaka jest i zostało mi jedynie zabezpieczyć hamulce przed kompletnym zniszczeniem w zimową pogodę. Zanim go wprawię w ruch, mam zamiar jeszcze wysłać komplet na regenerację i nowe malowanie proszkowe do @Dev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę lipa z tematem składania silnika bo wiecznie wychodzi czego zapomniałem zamówić, a najwięcej czasu pochłania szukanie na wszelakich schematach, gdzie i która śruba powinna być, żeby koniec końców zastosować zupełnie inne, bo na schematach żądają niemożliwego :facepalm:

 

I tak się z tym kulam po trochu.. 

IMG_20221208_184756.thumb.jpg.31529a664048a30506ca7f76d1e65f1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega szanuję za cierpliwość i profesjonalne podejście do tematu. Nie jeden już by sprzedał swoje B6, bo to już wiekowe dziadki, ale wiadomo, że tak byłoby najprościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miarę jak czekam na części, zabrałem się w końcu za wał napędowy. Przy okazji wymiany podpory wału stwierdziłem, że warto rozebrać przeguby, wyczyścić je i dać im świeży smar. Czekam tylko na nowe osłony i montuje z powrotem.

IMG_20230121_204011.thumb.jpg.b4283553edf2f03c439d23d59e4eba60.jpg

 

IMG_20230121_203933.thumb.jpg.bd8f6f9877d3e1041f32d13e6cb29c9b.jpg

 

IMG_20230122_191600.thumb.jpg.ef52130ca502eec4b56d0cb3ab9939b0.jpg

 

IMG_20230121_210728.thumb.jpg.47bfe797d671f40c251f13b356633581.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składam to niby nocami po pracy w pół przytomny ale nie umiem tego pojąć, jak???? 

IMG_20230223_221143.thumb.jpg.d7a4255d6282181fe7848d6188893704.jpg

Jest tu oring ale czujnik nawet nie chce wejść przez samo gniazdo oringu, widać dokąd wchodzi 

IMG_20230223_221149.thumb.jpg.03b0555f0cd4ff1c25b6d5c6f3e010c4.jpg

Po co tu ten oring jak on nic nie uszczelnia ja się pytam?IMG_20230223_221257.thumb.jpg.a3d40fb0ef6c85ba7086f55b758f718f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nie miałem pieniędzy żeby kupić części, jak już je kupiłem to nie miałem czasu żeby ich użyć :facepalm: Myślałem że coś się poprawi ale teraz nie mam jednego i drugiego, do tego pogoda jak była wiosenna wręcz to właśnie czasu nie było, silnik planowo w czwartek już miał w budzie siedzieć ale non-stop leje a zmuszony jestem słuchać się pogody ?

 

Cieszy w każdym razie samochód i garaż, w którym części znikają jak na pniu, bo im więcej tego silnika rosło, tym szybciej części pochłaniał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecacie jakieś wykrętaki? Mam problem z jedną śrubą z koła dwumasowego.. chciałem na szybko złożyć dwumas ale chińczyk w zestawie zamiast 8 dał 6 śrub.. złapałem na dwóch starych w nadziei że da radę zrobić 60 Nm + 90° ale poszło tylko 45°. Na drugi dzień stwierdziłem że do był mega głupi pomysł (tak się kończy robota o 2 w nocy) i postanowiłem te dwie śruby odkręcić. Jedną dałem radę, druga wygląda tak :

IMG_20230224_175433.thumb.jpg.3f8dc994120eb0b0531a73faf7cba201.jpg

 

Nie ma siły, która by tą śrubę ruszyła.. wiercić w śrubie 12.9 mi się nie uśmiecha, nie mam tak dobrych wierteł żeby mi to wyszło. Myślałem nad takim zestawem :

 

WWW.PITOSZ.PL

  Zakupy w Pitosz.pl to: Darmowa dostawa dla zamówień powyżej 100zł Wysyłka w 24h Realizujemy dotacje z...

Ale raczej marne szanse żeby to zmieścić w otworze w dwumasie, stąd jeszcze to :

 

WWW.PITOSZ.PL

  Zakupy w Pitosz.pl to: Darmowa dostawa dla zamówień powyżej 100zł Wysyłka w 24h Realizujemy dotacje z...

 

Po zdjęciach jednak wydaje się, że to za małe ząbki ma żeby się w gnieździe po spline złapało czegoś, dlatego poszukałem też wierteł i rozważam takie cuda :

 

WWW.PITOSZ.PL

  Zakupy w Pitosz.pl to: Darmowa dostawa dla zamówień powyżej 100zł Wysyłka w 24h Realizujemy dotacje z...

Nie wiem co z tego wszystkiego jest najlepszym rozwiązaniem..

 

Jeszcze jedna sprawa, nigdzie nie potrafię znaleźć zalecanego momentu dokręcenia czujników stuku. Niby śruby pozwalają na 25 Nm ale w większości widzę zakres między 10 Nm + klej do nawet 30 Nm na niektórych forach, z czego niby im mocniej dokręcony, tym bardziej czuły, czasami zbyt czuły i wywala stuki podczas prawidłowej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu efekt regeneracji sprzęgła :

IMG_20230203_112406.thumb.jpg.49de120a2a4c984e644b9b851dfc2547.jpg

 

IMG_20230223_201207.thumb.jpg.c6370b0ac66c37031ee299f313987a46.jpg

 

Tarcza obita w kevlar, ciekawe jakie okaże się to sprzęgło podczas jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek spróbuj tak , włóż końcówkę klucza w ową śrubę i będąc pewien ze jest na właściwej pozycji przyłóż młotkiem kilka razy.

Potem załóż wkrętarkę i MOCNO całość przyciskając spróbuj odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...