Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz tak patrze,że Ty na SLU też latasz :D Nie stałeś dzisiaj pod żabka w Koszęcinie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2023 o 11:05, Marfiol napisał(a):

Teraz tak patrze,że Ty na SLU też latasz :D Nie stałeś dzisiaj pod żabka w Koszęcinie ?

Można mnie tam zobaczyć 😁

 

 

Dzisiaj dłuższy weekend przypłaciłem kolejną robotą przy aucie 🤦

 

Wyjeżdżałem spod szpitala i skupiłem się na tym, aby przodem na parkingu auta nie przyhaczyć, ale w ogóle nie przyszło do głowy aby śledzić słupek od bramy :dziura:

 

IMG_20240229_101727.thumb.jpg.2446ba67af7d6583254c14e4b6527d5c.jpg

 

W ten sposób zniknęła jedyna, nieskażona niczym strona auta..

 

Ciekawe na ile uda się to opalarką wyprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz chyba jakąś zmowę z moją żoną 😄

20240223_115858.jpg

20240223_134046.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ty masz chyba jakąś zmowę z moją żoną 😄

Chyba chciała celowo ten kamień przesunąć bo widać że jechała do końca 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny zderzak nie oberwał. Na wysokości opony przerwano działania😄

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę u Ciebie większe szkody jednak 😅 

 

Ja niestety wycelowałem w najgorsze możliwe miejsce, gdzie zderzak nie ma żadnego miejsca przed belką, stąd mimo bardzo wolnej prędkości, z którą wyjeżdżałem z miejsca parkingowego, plastik zderzaka i tak wziął całe uderzenie i nie miał gdzie się odkształcić, bo belka skutecznie blokowała..

 

IMG-20240229-WA0002.thumb.jpeg.d8da0a0b58ba9f40891d2d5d8a1af824.jpeg

 

Niestety plastik zmiażdżony, mało co udało się wyprowadzić, jutro przyjdzie lakier na zaprawki i jakoś to gówno spróbuję przypudrować, aby chociaż nie śmierdziało 🤦

IMG_20240229_151726.thumb.jpg.8cc6695b39dc795fa4ace9d81e066870.jpg

 

Poprawiłem przy okazji kratkę wentylacyjną, która kiedyś przez kogoś była ruszona, źle założona i wpuszczała wodę, kiedy auto było zaparkowane pod skosem,maską w dół.

IMG_20240229_140916.thumb.jpg.41a3e838b43cd9edc9ace1cd8b521fd0.jpg

 

Jakby komuś to kiedyś się połamało, tu numer części 😅

IMG_20240229_140912.thumb.jpg.2c6da9f394df2e0772e33cfc468c9e6f.jpg

 

Nie gwarantuje jednak, że te dwie części stanowią jedną, bo też kiedyś tego szukałem i w teorii jest tylko ta jedna część jako całość ale widać rozkłada się ona na dwie, to co trzymam w ręce i to co jest na zdjęciu bez zderzaka (taka kratka jakby). To też jest odpowiedzialne za 'pierdzenie' przy występowaniu bassu, a raczej te gumowe klapki, z których dwie zostały na aucie a trzecia widoczna jest na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to czasem bywa,  jak pech to pech🫤

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Lakier przyszedł i jakoś to zasmarkałem ale nawet zdjęcia nie robiłem bo efekt podobny by był, gdybym przykleił na to srebrną taśmę 🤣

 

Z aktualności to wzmacniacz się obraził na lewe drzwi, zamiennik działa jak należy, choć wygląda jakby był pod chmurką trzymany 🤦

IMG_20240308_212156.thumb.jpg.40041f3d19e56e6b7dc5a357a157252c.jpg

 

Teraz kwestia odgadnąć co jest nie tak z moim, bo ta sama końcówka mocy idzie na prawe i lewe drzwi, raczej mało prawdopodobne aby tylko połowa z 7575PD umarła, zwłaszcza że na całej PCB grama wilgoci nie było, ani śladu też po zalaniu, oporności na ścieżkach dobre bo po 56kOhm, zimnych lutów również brak, diody też dobre :eusathink:

Na więcej sprawdzania już niestety moja wiedza nie pozwala 😅

Edytowane przez Langista
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmagałem się z powolnym zanikiem siły hamowania i diagnoza padła na nieszczelne serwo oraz puszczająca ciśnienie pompa hamulcowa.

 

Z pomocą @Dev który dobrał mi serwo po VIN, chociaż prawdopodobnie będzie pasować do każdej B6/7

8E0 612 107 E lub J

I pompa hamulcowa którą znalazłem to z S4 o numerze 4B3 611 021. Dlaczego ta a nie ze zwykłego B6 (8E0 611 021)? Bo z S4 jest identyczna konstrukcyjnie a tańsza za razem o 60 zł, a przynajmniej ja znalazłem ją za 200 zł.

 

Robota dziecinnie prosta choć łatwo o błędy 😅 

Trzeba wyposażyć się w:

-płyn hamulcowy minimum 1l

-bit T25 - do odkręcenia śrubki trzymającej zbiorniczek na płyn hamulcowy

-nasadka 8 - do zdemontowania osłony pod kierownicą 

-imbus 5 lub 6 - do odkręcenia rozpórki

-klucz 12-kątny 10 - do odkręcenia serwo

-klucz 6-kątny 22 - do odkręcenia pompy hamulcowej

-klucz otwarty 16, 19 lub 20 - do odkręcenia serwo od pedału hamulca 

-klucz do przewodów hamulcowych 13

-strzykawa lub coś do odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka oraz pojemnik na płyn.

-bit imbus 7 - do odkręcenia zacisku

-zestaw lub coś do wciśnięcia tłoczków hamulcowych x2 (po jednym na stronę)

-długa nasadka 17 do odkręcenia koła 

-zmywacz do hamulców, klej do gwintów, włóknina czarna, jak mamy to dobry by był klucz dynamometryczny.

-wiadomo jakiś lewarek i kobyłki

 

Całość zajęła by mi ok. 4 godzin, gdybym nie dał ciała z jednym przewodem ale tak to bywa już gdy się pracuje w pośpiechu 😅

 

Zaczynamy od postawienia auta na kobyłki i demontażu zacisków, tu jest etap który @Dev mi sprzedał jako protip żeby nie trzeba było odpowietrzać układu no i najważniejsze, aby nie zapowietrzyć pompy ABS, jak się zgodzi to ten sposób tutaj opiszę 😅

W podszybiu, zdejmując je odsłoni się wszystko do czego będziemy potrzebować dostępu spod maski.

IMG_20240418_191514.thumb.jpg.b0d7a5987b9665de8c2ce4ad8bd2a8ec.jpg

Wyciągamy cały płyn ze zbiorniczka, odkręcamy pod nim śrubkę na T25 i wyciągamy go do góry uważając na czujnik poziomu płynu (ja swojego po którymś montażu zbiorniczka złamałem 🤦) oraz wężyk zasilający wysprzęglik w płyn hamulcowy. najłatwiej jest zbiorniczkiem kręcić w koło, mnie łatwiej w ten sposób wyszedł.

 

Oczywiście podkładamy pod spód szmatki aby one złapały wyciekający płyn.

IMG_20240418_191520.thumb.jpg.c3f65e8241ca6e7b2944f71c978248bc.jpg

Następnie luzujemy nakrętki przewodów hamulcowych kluczem 13, jeżeli wymieniamy tylko pompę hamulcową to odkręcamy najpierw nakrętki na klucz 22 a potem śrubki 12-kątne kluczem 10.

 

Potem trzeba się dostać od osłonę nóg kierowcy, a tam ukaże się śruba łącząca serwo z pedałem hamulca. Demontujemy czujnik światła stop przekręcając jego obudowę w lewo, odpinamy (aby stop ciągle się nie świecił) i odkładamy na bok. przewód podciśnieniowy wyciągamy za razem kręcąc lewo-prawo.

Używając kluczy 16 i 19 luzujemy kontrę I nakrętkę 16 wykręcamy, nie ruszając kontry (lub zaznaczyć pozycję kontry, będzie łatwiej ustawić pozycję czujnika światła stop).

 

Teraz najtrudniejsza według mnie czynność, wyciągnięcie serwo. Ja popełniłem błąd i próbowałem jakoś wcisnąć przewody hamulcowe, przez co jeden minimalnie uszkodziłem.

 

Jak to powinno wyglądać : odkręcamy przewody hamulcowe, wyciągamy gumową uszczelkę wraz z przewodami obok siłownika maski, na tyle na ile możemy wyciągamy przewody do tyłu aż wyjdą z pompy. Następnie zaklejamy końcówki taśmą aby nie wpadł brud. Dzięki temu też łatwiej będzie wyciągnąć serwo. Potem odkręcamy rozpórkę, dwie śrubki na imbus 5 lub 6 na stronę, ciągniemy do siebie serwo na tyle aby móc je obrócić do góry i wyciągamy bez potrzeby demontażu plastiku przy szybie, a co za tym idzie, demontażu ramion wycieraczek.

 

Jak niczego przy okazji nie zepsujecie to okaże się taki widok

IMG_20240418_195258.thumb.jpg.6378a8777d34a24a2fe13f036d238a06.jpg

Wyżarty lakier od cieknącej pompy.. jedyne co na ten moment mogłem zrobić to wytrzeć dobrze rdzę za pomocą włókniny i nałożeniu neutralizatora rdzy z woskiem.

 

Wiadomo składanie w odwrotnej kolejności, pamiętając aby pedał hamulca załapać zanim złapiemy cały zestaw pompy i serwo na śruby.

 

Jakby co, uszkodzony czujnik płynu hamulcowego nie daje żadnego kodu w sterowniku ABS a jedynie 3 piski na liczniku i sygnał że jest błąd z hamulcami.

 

@Dev w nawiązaniu do rozmowy, udało się jakimś cudem nie zapowietrzyć pompy, hamuje jak żyleta 😁

Edytowane przez Langista
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz takie pytanie, czy błąd na liczniku z hamulców powodowany czujnikiem w zbiorniczku, może powodować odcinanie pedału gazu? Wystarczy że podczas jazdy trzymam pedał gazu w jednej pozycji kilka sekund i go odcina, tak jakbym go odpuścił. Ponowne wciśnięcie i znowu jest reakcja. Czy może jak na złość teraz i pedał gazu będę musiał wymienić bo ścieżki się przetarły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...