Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tak w innym temacie, co masz za lewarek? Bo ja kupiłem za 270zł zestaw z dwoma kobyłkami, dwa miesiące na reklamacji, aż w końcu allegro zwróciło mi kasę. Nie wiem czy zostać przy oryginalnym bo on najmniej niszczy progi... 
Mój był do 2,5t i się wylał po czwartym użyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewarek Geko, z 10 lat już w garażu jest i żadnego problemu z nim nie miałem. Co prawda raz przez własną niewiedzę zagiąłem sobie nim próg (dźwigałem auto na trawie bez żadnego podkładu) ale tak to dosłownie żadnych awarii czy nieszczelności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wzmocniłem punkty podnoszenia auta wspawując stalowe kątowniki . Wszystko zabezpieczone kilkukrotnie antykorozją . Audi się nie popisało w miejscach lewarowania , blachy sie zaginają , farba odchodzi. Teraz mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, dekiel 13 napisał:

Ja wzmocniłem punkty podnoszenia auta wspawując stalowe kątowniki . Wszystko zabezpieczone kilkukrotnie antykorozją . Audi się nie popisało w miejscach lewarowania , blachy sie zaginają , farba odchodzi. Teraz mam spokój.

Oj prawda.... Przekonałem się o tym robiąc konserwacje spodu. 

 

 

Żaba mi tak zniszczyła te progi że hit... Stąd właśnie nie wiem co kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie z kolei mechanik powiedział, że nie dźwiga się na trawie, bo lewarek staje dęba i się nie rusza (te na kółkach) a auto już tak i przez zmianę położenia auta wyginają się progi, tymi zwykłymi oewarkami ci VW daje już takiego problemu nie ma bo one są stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystkiemu winne są kółka :D

Ogólnie fajnie byłoby sobie zrobić taką nakładkę to kółko właśnie coś w kształcie progu tak jak oryginalny podnośnik ma, jak potrzebujesz za próg to sobie to nakładasz i obracasz według kąta podjazdu, jeśli nie - no to ściągasz i masz goły metal czy tam tą gumę ochronną. 

Ogólnie problem też miałem taki, że musiałem lewarować np na dwa razy, najpierw raz by wstawić ledwo kobyłke na najniższym położeniu, potem wyjąć lewarek, postawić go na desce, podnieść jeszcze raz i wtedy kobyłke dać na wyższe zęby. Nawet był taki motyw, że wzdłuż progów podstawiałem deski żeby auto pewniej stało. 

 

Znowu jak u znajomego w S4 B7 podnosiliśmy prawy przód oryginalnym podnośnikiem to mu się dźwigała cała prawa strona, że byliśmy w stanie zmienić dwa koła na raz.... Nie wiem czy zawieszenie S jest aż tak dużo sztywniejsze niż sline czy o co chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest masa rozłożona, ja dźwigając sam tył z jednej strony, mogę zmienić oba koła z tyłu i z przodu z tej strony, po której jest lewarek ? Ja na spokojnie na szczęście tym lewarkiem mogę do drugiej blokady na kobyłce dźwignąć :decayed: A co do nakładek, to są takie kauczukowe ale to nadal nie zmieni działania lewarka na kółkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A było by idealnie :facepalm:

IMG_20220923_153647.thumb.jpg.31dbea43a54c85521934dd1744922ab4.jpg

 

Dosłownie ostatnia rzecz, którą miałem zamontować przed posadzeniem auta na koła i sobie stwierdziło, że pęknie.. No nic, tak długo jak nie przyjdzie mi wymienić czujników ABS, to tego nie ruszam ?

 

Czekają mnie jeszcze poszukiwania śrub z silnika, bo spec od ocynkowania zgubił 'kilka' śrub, takich małych.. jak np. śruby łap silnika, wiecie, takie malutkie M8 - M10 :oklasky:

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dekiel 13 napisał:

Radek , daj szerszą podkłądkę pod wkręt , która deczko przyciśnie.

Dokładnie o tym samym pomyślałem ale odpuściłem jak na razie bo auto musiało na kołach wylądować jak najszybciej. Wyląduje tam znowu w przyszłym tygodniu to ogarnę jakąś podkładkę, a jak zapomnę to jeszcze jedna okazja będzie przy malowaniu hamulców ?

 

Dzisiaj jeszcze godzinkę znalazłem i wypiaskowalem most z łapą i flanszami, aluminiowe osłony wewnętrzne przegubów, w kolejce czeka jeszcze dolna miska olejowa, dekiel na Simmering wału korbowego od skrzyni (z zewnątrz, wewnątrz będę sodować). Na sam koniec sodowanie dekielków od wałków rozrządu i bloku silnika (jak wróci z planowania) 

 

W poniedziałek wrzucę kilka fotek jak to wyszło wszystko, bo moim zdaniem będzie to mega wyglądać złożone do kupy ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle plany planami a niektórych rzeczy nie pokonam..

 

Planowałem wymienić wszystkie uszczelnienia w moście i prawie by się udało, gdyby nie brak klucza pneumatycznego, za pomocą którego pokonał bym nakrętkę z flanszy od wału napędowego.. 

W każdym razie i tak poszło do piaskowania

IMG_20220922_215906.thumb.jpg.5309af81289ed7a4e544fad2b0ef5750.jpg

 

IMG_20220923_073232.thumb.jpg.488388c45cde371a3329613580c0c8ac.jpg

 

Miała być matowa farba ale jakoś tak uznałem, że ten kolor będzie lepszy ? o dziwo w środku też było już pomalowane :eusathink:

 

IMG_20220927_115421.thumb.jpg.9c7559955afb0e1c1db31bf78b9dc983.jpg

 

Są zwolennicy i przeciwnicy ale wolałem sobie dodatkowo zabezpieczyć dekiel sylikonem

 

IMG_20220927_122240.thumb.jpg.bd735d36d17a9625c182391312246268.jpg

 

IMG_20220927_130110.thumb.jpg.c40b3ce637a492035ae46abb9fd3ec62.jpg

 

W między czasie wymienia przegubu zmiany biegów

 

IMG_20220926_085525.thumb.jpg.b11a1f49d86363396eab6d6e67278916.jpg

 

Ale nie mam zdjęcia po przemalowaniu ?

 

No i osłony po piaskowaniu i malowaniu

 

IMG_20220928_162441.thumb.jpg.40df524a24dca9f98c2f5d81a5a8a75a.jpg

 

Jutro jak nie zapomnę to wrzucę zdjęcia z reszty części po piaskowaniu..

 

Jeszcze tylko całe orurowanie z magistrali wodnej chciałbym oddać do chromowania, trochę się zastanawiam czy nie będzie zbytniej cyganerii pod maską ale co mi tam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła w końcu pora na blok silnika odebrany ze szlifierni, nie podobało mi się jednak jak wyglądają pokrywy wałków rozrządu to wziąłem je do sodowania :decayed: 5 godzin zabawy było z nimi i z blokiem :whistling:

IMG_20221001_131536.thumb.jpg.41e630b5efc5bd5a3db6efdaa065f1a4.jpg

 

IMG_20221001_124311.thumb.jpg.a8e1c175d48df6e0654817e8532d3ddc.jpg

 

Taka różnica, jakby ktoś myślał czy warto sodować :cheesy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leci powoli do przodu, z racji nowej pracy mam mało czasu po pracy żeby coś podziałać więc tak małymi kroczkami, byle do przodu ?

IMG_20221003_201632.thumb.jpg.2363d12242d6cdf27a35d268065ccc94.jpg

 

Kraniki udrożnione, czyściutkie w środku, szpilki poszły nowe czego nie ma na zdjęciu ale są ?

 

No i wymieniłem w końcu uszczelniacz przedniej flanszy mostu tylnego.. @Dev wiesz może z jakim momentem mam dokręcić tą nakrętkę z zabezpieczeniem? Brać z tabelki momentów (800 -900 niuta zależnie od skoku) czy jakiś konkretny moment ma tam być :eusathink:szukałem w serwisówce ale nie znalazłem nic na temat serwisowania mostu napędowego :kwasny:

IMG_20221004_210820.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje ?

 

Idzie to jak krew z nosa ale powoli jakoś rośnie to dziadostwo :kox:

IMG_20221015_213320.thumb.jpg.7df47deffb3484898e0809b8c8e84558.jpg

 

IMG_20221015_170222.thumb.jpg.9ca59d3856d86ababec4f7a1a403e8d8.jpg

 

IMG_20221018_205943.thumb.jpg.4586afe29bf2ed63030d6e857fb48603.jpg

 

No i czeka mnie większy wydatek, bo okazało się, że odma uszkodzona :c 

IMG_20221016_173016.thumb.jpg.db89494722a0b6daa0f6939b70fd0c4c.jpg

 

Oczywiście dla 1.9, 2.0 klekota są membrany, tak samo dla 1.6, 1.8 i 2.0 ale dla 3.0 to już nikt nie pomyślał :disgust:

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 dni walki z tym było ale chyba będzie warto :grin:

IMG_20221026_213550.thumb.jpg.b7b7575d73694c90f8889ce46fcb6672.jpg

 

IMG_20221027_211118.thumb.jpg.51ea205645bb9085a8e2c939ee8671ed.jpg

 

Wiem, mogłem oddać do piaskowania ale nie chciałem ryzykować, że gdzieś jakieś ziarenko piasku wpadnie do środka, no i koszta, nie chciałem ich niepotrzebnie dźwigać bo i tak już są za wysoko ?

 

Zostało środek jeszcze przeczyść.. macie jakieś sprawdzone środki na to? Zanim wydam pieniądze na coś, co nie działa ?

 

Tak aby zobrazować, jak ktoś myśli że ma czysty płyn, to i środek będzie czysty :decayed:

IMG_20221027_211152.thumb.jpg.effdbd139fe5ba89724c2a8e19dc6e1b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały wątek przeczytałem z zaciekawieniem... wielki szacunek i podziw za ogrom pracy. autko chyba będzie albo już jest lepsze niż fabryczny nominał... jeszcze raz gratuluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :hi:

 

Staram się jak mogę ale co chwila coś wypada niestety i auto najprawdopodobniej przestój zimę na najazdach. Sytuacja notorycznie się powtarza : Mam czas - nie mam części, mam części - nie mam czasu ?

 

Do poskładania silnika trzeba tyle pierdół, że nie sposób chyba czegoś nie zapomnieć, a zaś na niektóre części, jak w przypadku głupiego oringa napinacza napędu pompy oleju trzeba czekać 10 dni, bo nigdzie nie ma takich oringów. Sobie waginiarze sprytnie wymyślili niestandardowe wymiary oringów i trzeba 90% z ASO brać :doh:

 

Z aktualizacji, przyszła kolejna, przedostatnia partia śrubek po chromowania ?

IMG_20221104_070535.thumb.jpg.7258929921b851d262ed8f9c5afd30e5.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...