Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BKE] Wypluło olej przez bagnet - uszkodzony silnik ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Ostatnio gdy jechałem z niedużą prędkością zacząłem tracić moc w aucie, poszedł wielki dym z wydechu (szary) i wypluło olej przez bagnet i to z duzym cisnieniem. Myślę że naprawa tego nie bedzie oplacalna juz niby otwarcie glowicy duzo kosztuje a uszczelka pod glowica to tez masakra zastanawiam sie juz nad nowym silnikiem. Auto kupilem pol roku temu bylo czipowane przez poprzedniego wlasciciela, nie mam pojecia czy prawidlowo czy nie. Jaki najlepiej silnik moge poszukac regenerowany czy jaki jezeli wiecie cokolwiek i mozecie pomoc co powinienem zrobic, jestem mało doświadczony w tych tematach...

Opublikowano (edytowane)

zastanów się czy nie chcesz go sprzedać i ew podrzuć mi cenę na PW, jestem z okolic :)

A co do silnika to najłatwiej będzie włożyć BKE. BRB to już może być różnica w kwesti dpf/brak dpf. Po przełożeniu pompowtrysków także awx avf a nawet asz arl podejdą po przełożeniu całego osprzętu

Edytowane przez misiek95
Opublikowano
1 minutę temu, misiek95 napisał:

zastanów się czy nie chcesz go sprzedać i ew podrzuć mi cenę na PW, jestem z okolic :)

Powiem Ci tak autko jest w full opcji z unikalnym kolorem fajnymi bajerami i chcialem juz wymienic ten silnik i zrobic blacharke do konca roku i autko byłoby przecudowne

Opublikowano

Bo ma jakieś wgnioty w niektórych miejscach i pare odprysków i dupereli do zrobienia ogólnie

Opublikowano

Moje doświadczenie nie jest duże, a nawet małe, lecz z tego co piszesz to i Twoje nie jest ogromne.

Nie wiem kto Ci podpowiadał " juz niby otwarcie glowicy duzo kosztuje a uszczelka pod glowica to tez masakra" , kto Ci zagwarantuje, że w zakupionym silniku nie trzeba będzie "otwierać głowicy" i robić tej masakry ;) , weź daj sobie czas i zasięgnij lepszej opinii na forum.

Dlaczego sądzisz, że trzeba wymieniać silnik?

Ostatnio mój kolega myślał, że najlepiej wymienić samochód/silnik i po sprawie, a problemów i wydatków to może być początek.

Opublikowano
2 minuty temu, Endrio napisał:

Moje doświadczenie nie jest duże, a nawet małe, lecz z tego co piszesz to i Twoje nie jest ogromne.

Nie wiem kto Ci podpowiadał " juz niby otwarcie glowicy duzo kosztuje a uszczelka pod glowica to tez masakra" , kto Ci zagwarantuje, że w zakupionym silniku nie trzeba będzie "otwierać głowicy" i robić tej masakry ;) , weź daj sobie czas i zasięgnij lepszej opinii na forum.

Dlaczego sądzisz, że trzeba wymieniać silnik?

Ostatnio mój kolega myślał, że najlepiej wymienić samochód/silnik i po sprawie, a problemów i wydatków to może być początek.

Powiem Ci że ten silnik tak źle chodzi że masakra nie odpalam go od 2 tygodni wróciłem oczywiscie holowany 

Opublikowano

Sporo i ja myślałem o wymianie wcześniej, jakoś ochłonąłem na ten czas.

Nie jest to takie proste i nie chodzi mi wcale o kwestie techniczne.

Źle chodził i holowany, jasne, ale dlaczego źle chodził, holowany bo bez oleju czy zatarłeś silnik?

Ile chcesz wydać na silnik i wymianę? Tak z ciekawości, ile zakładasz? efekt oczywiście zakładasz igiełka ?

Opublikowano
2 minuty temu, Endrio napisał:

Sporo i ja myślałem o wymianie wcześniej, jakoś ochłonąłem na ten czas.

Nie jest to takie proste i nie chodzi mi wcale o kwestie techniczne.

Źle chodził i holowany, jasne, ale dlaczego źle chodził, holowany bo bez oleju czy zatarłeś silnik?

Ile chcesz wydać na silnik i wymianę? Tak z ciekawości, ile zakładasz? efekt oczywiście zakładasz igiełka ?

Dziwnie odpalał już jakiś czas temu na zimnym nie wiadomo czemu moze jest to cos zwiazane z czipem niedawno sie dowiedzialem ze nie byl po czipie na rolkach jakis czy hamowni nie wiem... Olej był odrazu dolałem jak wytrysnął, silnik raczej nie zatarł się a holowany bo ledwo co chodził i prykał jakby pół silnika chodziło. Obojętnie ile wydam na ten silnik chce zeby wszystko dobrze działało i jezdzilo jak najdluzej. Chce raczej silnik z a4 b6 1.9 tdi AWX 130km. Nie wiem jak to bedzie wyglądało

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem Cię.

Wybacz, że tak piszę, ale w oczekiwaniu na konkretniejsze rady od innych możemy sobie podyskutować.

Na początku tak się mówi "obojętnie" ale przychodzi kiedyś kres ?

Najlepiej dla Ciebie według mnie to byłoby znaleźć kogoś z prawdziwie dobrym doświadczeniem, może na przykład kolega Misiek95? z tego co kojarzę to ja bym mu zaufał ? Na pewno nie idź w kierunku kogoś od rad o głowicy z pierwszego postu.

Przemyśl taki schemat - kupujesz silnik nie najtańszy z nadzieją, że nie najtańszy to lepszy,  najlepiej razem z pompowtryskami, z gwarancją oczywiście, mechanik wymijająco powie, ze powinien być dobry, wymienia Ci go, oleje, rozrząd i co tam jeszcze trzeba, trochę to już kosztuje.

No i wybacz - d*pa, nie ma tego efektu o którym myślałeś, i co wtedy robisz? Płacisz dodatkowo za wyjęcie silnika mechanikowi i odsyłasz na swój koszt na gwarancję/zwracasz (otrzymasz tylko zwrot za silnik) , czy zaczynasz naprawiać/szukać przyczyny, też koszty a efekt kto wie.

 

Edytowane przez Endrio
Opublikowano
1 minutę temu, Endrio napisał:

Rozumiem Cię.

Wybacz, że tak piszę, ale w oczekiwaniu na konkretniejsze rady od innych możemy sobie podyskutować.

Na początku tak się mówi "obojętnie" ale przychodzi kiedyś kres ?

Najlepiej dla Ciebie według mnie to byłoby znaleźć kogoś z prawdziwie dobrym doświadczeniem, może na przykład kolega Misiek95? z tego co kojarzę to ja bym mu zaufał ?

Przemyśl taki schemat - kupujesz silnik nie najtańszy z nadzieją, że nie najtańszy to lepszy,  najlepiej razem z pompowtryskami, z gwarancją oczywiście, mechanik wymijająco powie, ze powinien być dobry, wymienia Ci go, oleje, rozrząd i co tam jeszcze trzeba, trochę to już kosztuje.

No i wybacz - d*pa, nie ma tego efektu o którym myślałeś, i co wtedy robisz? Płacisz dodatkowo za wyjęcie silnika mechanikowi i odsyłasz na swój koszt na gwarancję/zwracasz (otrzymasz tylko zwrot za silnik) , czy zaczynasz naprawiać/szukać przyczyny, też koszty a efekt kto wie.

 

Pierwsze co zrobie to pogadam o tym z moim mechanikiem który jest dobry w tych sprawach czy cos moze pójść nie tak i co najlepiej robić z tym wszystkim będę wybierał jak najlepiej żeby wszystko miało ręce i nogi

Opublikowano

Szczerze trzymam kciuki za powodzenie misji.

I liczę, że o efektach będziesz informował.

Opublikowano (edytowane)

Wypadało by się dowiedzieć co mu dolega i dlaczego ...

Mając tą wiedzę dopiero podejmować decyzje co dalej :)

Osobiście nie jestem zwolennikiem robienia grubszych remontów niż wymiana uszczelki pod czapką, lepiej poszukać drugiego pewnego słupka , najlepiej z wcześniejszych lat produkcji 2001-2004 :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Piotrek dobrze mówi. Szukać dobrego słupka.  W starym prawdopodobnie wypaliło dziurę w tłoku,  przed złożeniem koniecznie sprawdzić wtryski czy nie leją i zaraz po odpalenie pełna diagnostyka silnika, bo jak ktoś z tym chipem przesadził to wykorkuje następny silnik. Koszty to ok 3500 zł całość. 

Opublikowano

znajomy miał 2.5 tdi z nalotem 400tys , postanowił zmienic silnik na 1.9 130. Kupił anglika rozbitego ( d*pa cała skasowana ) , ale silnik jeszcze w aucie , można było zapalić sprawdzić . Wymienił , wgrał chipa na 150, reszte posprzedawał  i se chwali ;) a silnik brał chyba z passata ;) . Osobiście tez bym zmieniał słupek . Był taki przypadek na forum. delikanty wyciek oleju z tyłu głowicy , planowany był szlif i nowa uszczelka , a potem okazało sie sie poszła generalka coś ponad 7 tys i to sam robił , bo warsztat by  duzo wiecej krzyknął . 

Opublikowano

Jak Twój mechanik sie nie podejmie, albo nie będzie wiedział jak do tego sie zabrać to odezwij się na pw do mnie, moge ogarnąć temat przekładki na drugi słupek. O remontach nie ma co rozmawiać, bo jak 1.9 wywali olej bagnetem to już tam nie ma co remontować

Opublikowano
4 godziny temu, misiek95 napisał:

Jak Twój mechanik sie nie podejmie, albo nie będzie wiedział jak do tego sie zabrać to odezwij się na pw do mnie, moge ogarnąć temat przekładki na drugi słupek. O remontach nie ma co rozmawiać, bo jak 1.9 wywali olej bagnetem to już tam nie ma co remontować

Dobra jak cos to sie odezwe

Opublikowano

Prawdopodobnie masz do wymiany uszczelki na pompkach lub pokrywe zaworow...

nie jednego juz widzialem co przez bagnet wywalil olej

Opublikowano
23 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Wypadało by się dowiedzieć co mu dolega i dla czego ... 

 

7 godzin temu, szalonyharry napisał:

Osobiście tez bym zmieniał słupek

I ja bym zmieniał słupek, na 100%, ale jakbym wiedział w czym problem, a nie, zepsuty?? i dawaj drugi?

Opublikowano
W dniu 27.02.2019 o 21:49, Lisusegg99 napisał:

jechałem z niedużą prędkością zacząłem tracić moc w aucie, poszedł wielki dym z wydechu (szary) i wypluło olej przez bagnet i to z duzym cisnieniem

Jak to jest dla kogoś objaw uszkodzonych uszczelniaczy pompek albo zatkanej odmy to ja nie mam pytań. Chyba by musiała mysz tą odme zatkać, uciekająca w czasie jazdy do wyjścia ;D Sprawdzić nie zaszkodzi jak najbardziej ale wydaje mi się że szanse są nie wielkie, żeby ten słupek ocalał. Życze jak najlepiej oczywiście :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dalej obstawiam na dziurę  w tłoku,  kiedy jakaś diagnoza? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...