TMD S Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Muskel1 dzięki za informacje, weekend się już zbliża to będę działał z tematem, wszystkie potrzebne przyrządy przygotowane do pracy zwarte i gotowe - i teraz też podałeś ważną informację, że zielona kostka odpowiada również za ogrzewanie przednich siedzeń a też zauważyłem podczas samoczynnego wyłączania i włączania MMI też fiksowało ogrzewanie fotela. Mam nadzieje że to tu jest problem i uda się go wyeliminować bo jest strasznie wkurzający.
Muskel1 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Działaj, podłącz VCDS wejdź w bloki pomiarowe obserwuj czy napięcie zniknie w 30-3 gdy poruszysz tym bezpiecznikiem.
TMD S Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Ok - tak uczynię i zrobię pomiar VCDS. Mam nadzieje że to jest to - kwestia wymiany A4 T6f- (na pewno tani nie będzie kwestia ASO) oby nie gniazdo nieszczęsnego zielonego przekaźnika.
Muskel1 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 (edytowane) Może nie trzeba będzie nic wymieniać. Obejrzyj dokładnie tą ziloną kostkę w środku, może wystarczy tylko dogięcie kontaktów przy bezpieczniku i w tej zielonej kostce. Jeżeli kontakty nie są wypalone i nadtopione. Wyciągnij także ten bezpiecznik obejrzyj go dokładnie, jeżeli na nim nie łączy to będą ślady na jego kontaktach w miejscu którym styka w gnieździe. Tam jest duży prąd i jak nie ma styku to będzie iskra przeskakiwała takie zjawisko pozostawia ślady na kontaktach. Edytowane 11 Grudnia 2020 przez Muskel1
TMD S Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Dobra - o wynikach powiadomię dziś wieczorem. Dla bezpieczeństwa odepnę klemę minusową. Postaram się dobrze wszystko opisać może też przyda się komuś w przyszłości. Ciekawostka czy jest to wada konstrukcyjna czy po prostu przypadłość w niektórych modelach audi B8 i 8R z lat 2008-2011 w wersji PB lub ON.
Muskel1 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Przy wypinaniu i wpinaniu kostek przy bcm nie zaszkodzi wypiąć klemę z aku. Jest nawet zalecane. Po ponownym podpięciu do aku będą świeciły się kontrolki ABS, ESP i kierownica na zegarach. Jest to spowodowane tym, że czujnik położenia skrętu kierownicy utracił ustawienia. Będzie trzeba go przyuczyć wykonując jazdę próbną. Jazda na wprost nie szybciej niż 20 km/h (10-15 km/h wystarczy) po czym obrót kierownicą kilka obrotów w lewo, następnie na prosto i później w prawo. Kolejność stron obojętna. Kręcenie kierownicą oczywiście w czasie jazdy nie na postoju i prędkość kręcenia kierownicą normalna jak w czasie jazdy (czyli nie jak wariat byle szybko na max skręcić). Po pewnym czasie czujnik sam się przyuczy i kontrolki zgasną. Czasami załapuje już po kilkunastu metrach czasami potrzebuje trochę dłużej.
TMD S Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 no widzisz ... tak myślałem że się tak zdarzy. trzeba spróbować i zawalczyć, wykonać próbę. Może się jeszcze coś wydarzyć ? ale spoko ogarniemy temat. Dzięki Muskel1 kolejna cenna uwaga, która się przyda nie tylko mi ale i pozostałym. Po ustawieniu jazdy próbnej i tak trzeba wykasować błędy zapisane w sterownikach za pomocą np. VCDS.
Muskel1 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Nie ma obaw. Nie da się nic uwalić wypinając i wpinając aku. Jedynie wartości komputera pokładowego się wykasują średnie spalanie, przebyta trasa, czas od zapłonu itd... Godzina i data także ale jak masz navi to sobie z satelity czas ściągnie (pod warunkiem, że w ustawieniach czasu jest na satelitę a nie manualnie).
TMD S Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 tak jest navi i ustawienie na satelitę, jest to wersja full pełna elektryka i wyposażenie łącznie z elektryczną klapą (bardzo fajny i przydatny bajer) panorama, czujniki przód tył, asystent pasa, hal i wszystkie multimedia jak w kokpicie szybowca. Ponadto wszystko dokodowane z opcji + pełny fis Z jednej strony fajnie ale z drugiej jak się zacznie coś psuć to już jest komplikacja - wszytko na guziczki a nie na "korbkę".
TMD S Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 dokładnie tak, ale jest napęd " quattro " i to jest niezła sprawa. Niestety jak się już spróbuje quattro to już wersji "bez" się nie chce - naprawdę sprawdza się zarażenie wersją quattro !
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 witam, u mnie też zonk - po demontażu obudowy przekaźniki jak na foto 1 i 2 - brak zielonego przekaźnika
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 tak to wygląda jest dwa razy przekaźnik 643 (czarny ) oraz 370 (szary) jako zielony mega bezpiecznik 40 i tyle więc gdzie mam szukać przekaźnika winowajcę A4 T6f- ?
Muskel1 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Ja nie pisałem nic o zielonym przekaźniku. Pisałem o zielonej kostce T6f, która jest wpięta w moduł centralnej elektryki.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 zrobiłem też pomiar w tracie pracy jak i na wyłączonym, wartości napięć jakby prawidłowe.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 jedyny błąd jaki wyrzuca to teraz nowy jak poniżej
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Po jego skasowaniu MMI się włączyło po czym za chwile wyłączyło i znowu błąd powrócił.
TMD S Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 po wykasowaniu znowu zadziałało - no oszaleć można.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się