turborzeznik Opublikowano 29 Marca 2019 Opublikowano 29 Marca 2019 Cześć, muszę wymienić łożysko z przodu bo przyszedł jego czas. Jaka firma? Jakieś konkretne części? Ile powinna kosztować robocizna +/- Czy ktoś wie jakie łożyska idą na pierwszy montaż?
BeyerBrown Opublikowano 30 Marca 2019 Opublikowano 30 Marca 2019 (edytowane) SNR, SKF, Ruville - grunt by nie uszkodzić ich przy nabijaniu a powinny posłużyć drugie tyle co fabryczne https://www.iparts.pl/auto-czesci/lozysko-kola,audi,a4-8k2-b8-2007-08-2015-12,3-2-fsi-quattro-265km,5-6418-23300-100579.html Edytowane 30 Marca 2019 przez BeyerBrown
turborzeznik Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Opublikowano 30 Marca 2019 FAG 217zł ile może kosztować robocizna? No tu gdzie jestem łożysko z FAG'a mogę kupić za 50-60euro ale mechanik woła za jedną stronę 280euro więc coś mi się tu nie zgadza piasty przecież nowej nie trzeba... najechane mam 188kkm samochód jeździ głównie trasy po autostradach. Widziałem filmiki na YT jak ziomeczek zmienia łożysko. Za pomocą prasy hydraulicznej w A6 C5 filmik ma chyba z 35 minut. Chyba muszę jeszcze raz pogadać z tym mechanikiem odnośnie ceny
Langista Opublikowano 30 Marca 2019 Opublikowano 30 Marca 2019 280 robocizna, czy już część w tym jest? Tak czy inaczej chce zedrzeć, więcej jak 70€ nie powinien za to wziąć (jakieś 130€ maks z częścią)
turborzeznik Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Opublikowano 30 Marca 2019 280euro chce za część i robocizna po jednej stronie. Za drugą powiedział że było by 200euro więcej, coś mi tu nie pasuje i to bardzo. Ciekawe tylko jak on chce to zrobić że tyle ma to kosztować. Wcześniej ten mechanik taki nie był, ceny miał przystępne itd. Chyba mu interes nie idzie no nic, poszukam innego mechanika 1
Dev Opublikowano 30 Marca 2019 Opublikowano 30 Marca 2019 problemem jest wyrwanie łozyska ze zwrotnicy
turborzeznik Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Opublikowano 30 Marca 2019 30 minut temu, Dev napisał: problemem jest wyrwanie łozyska ze zwrotnicy W trzeciej minucie ziomeczek pokazał jak to się robi
Dev Opublikowano 30 Marca 2019 Opublikowano 30 Marca 2019 13 minut temu, turborzeznik napisał: W trzeciej minucie ziomeczek pokazał jak to się robi Rozumiem że dysponujesz takim urządzeniem, poza tym to.jest A6 C5 i Piasta wychodzi łatwiej jak w B8
Langista Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 Tak czy inaczej mechanik powinien posiadać takie urządzenie, bo takie naprawy to codzienność..
Dev Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 7 godzin temu, Langista napisał: Tak czy inaczej mechanik powinien posiadać takie urządzenie, bo takie naprawy to codzienność.. Ta zabawką nie wyciagniesz łożyska że zwrotnicy B8, mam takie samo urządzenie. Zwykle demontuje zwrotnice zakładam specjalnie zrobiona podstawę i wrzucam na prasę. Czasami 20 ton jest malo.
Langista Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 Przez takie, miałem na myśli prasę właśnie.
turborzeznik Opublikowano 31 Marca 2019 Autor Opublikowano 31 Marca 2019 13 godzin temu, Dev napisał: Ta zabawką nie wyciagniesz łożyska że zwrotnicy B8, mam takie samo urządzenie. Zwykle demontuje zwrotnice zakładam specjalnie zrobiona podstawę i wrzucam na prasę. Czasami 20 ton jest malo. To co to do jasnego wuja jest? Wspawane czy jak? Swoją drogą ciekawe jak to montowali w fabryce
Dev Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 (edytowane) 10 minut temu, turborzeznik napisał: To co to do jasnego wuja jest? Wspawane czy jak? Swoją drogą ciekawe jak to montowali w fabryce Zwrotnice mocno koroduja, wszystko rozsadza i klinuje lozysko. Za kilka dni będę robił takiego grata to wrzucę foty Edytowane 31 Marca 2019 przez Dev 1
turborzeznik Opublikowano 31 Marca 2019 Autor Opublikowano 31 Marca 2019 34 minuty temu, Dev napisał: Zwrotnice mocno koroduja, wszystko rozsadza i klinuje lozysko. Za kilka dni będę robił takiego grata to wrzucę foty B8 I ziomeczek też przecinakiem wybił łożysko, jak sam mówi, bez problemu, jedyne co to nowe śruby ale jaka oszczędność czasu!
renegat207 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Opublikowano 13 Stycznia 2020 (edytowane) Mi tak łatwo nie chciało wyjść. Aluminiowa zwrotnica koroduje w osadzeniu piasty łożyska dodatkowo 1-a z 4-ch śrub piasty miała obrobiony łeb i nie udało się jej wykręcić. Poradziłem sobie tak,że śrub koła użyłem jako ściągacza wkręcając je na przemiennie podkładając płaskownik pomiędzy śrubę a piastę. W ten sposób zdemontowałem piastę z bieżnią łożyska później już miałem łatwy dostęp do rozwiercenia tej 1 śruby, która nie dała się wykręcić. Piasta była tak zapieczona ,że musiałem ponacinać tą starą szlifierką dopiero pojawiło się światełko w tunelu i po woli ruszyła. Próbowałem tym wybijakiem/przecinakiem pneumatycznym i ani drgnęła. Do montażu nowego łożyska użyłem takiego o to przyrządu bez używania prasy hydraulicznej. Edytowane 16 Stycznia 2020 przez renegat207 Aktualizacja
Dev Opublikowano 13 Stycznia 2020 Opublikowano 13 Stycznia 2020 jak masz dobrze oczyszczoną zwrotnice to łozysko samo wpada
renegat207 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 (edytowane) Z osadzeniem piasty w zwrotnicy nie było problemu bo oczyscilem dokładnie łoże piasty w zwrotnicy i wpadło samo tak jak piszesz. Najbardziej uciążliwy byl demontaż piasty. U każdego może być inaczej. Wymienialem kiedyś w swojej b6 i też się nie obyło bez rozwiercania. Edytowane 16 Stycznia 2020 przez renegat207
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 W czym problem ? Piaste wciskasz w lozysko a potem całość montujesz do zwrotnicy
renegat207 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Nie rozumiesz mnie . Problem jest z demontażem a nie z montażem.
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 4 minuty temu, renegat207 napisał: Nie rozumiesz mnie . Problem jest z demontażem a nie z montażem. nie zakładam starych piast bo są cienkie i czesto już krzywe nowa piasta kosztuje ok 150zł 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się