Requan Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Witam, W moim a4 1.9TDI z '98 110km (AFN) po fabrycznym chipie ABT (132KM) od niedawna wystepuje notlauf: np na 5 bigu powyzej 2 tys obrotow wchodzi w tryb awaryjny. Na kompie wyszlo niedoladowanie i blad 575. Zamienilem miejscami elektro zawor n75 z tym od EGR (chyba ma numer n18) i dalej to samo. Przeplywka jest od roku nowa. Zauwazylem ze jak komp wejdzie w tryb awaryjny to po wypieciu wezyka z podcisnieniem kierownice nie opadaja - czy to oznacza blokowanie sie kierownic czy po prostu komp nie pozwala??? Moje turbo glosno chodzi (taki zdrowy swist) - jedni twierdza ze tak ma byc inni wrecz odwrotnie - jak to jest naprawde?? Pozdrawiam
mcm Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 prawdopodobnie kierownice stoją dęba, wyjąć przeczyścić, założyć sprawdzić
czester Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Jak nie opada sztanga to napewno kierownice. Chociaz dziwne ze masz blad niedoladowania, bo jak by zaciely sie podniesione to byloby przeladowanie wez sobie jakies waskie kleszczyki sprobuj poruszac sztangielka. Mam podobny przypadek, czyscilem juz turbo ale po roku znowu to samo...
mcm Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Jak nie opada sztanga to napewno kierownice. Chociaz dziwne ze masz blad niedoladowania, bo jak by zaciely sie podniesione to byloby przeladowanie wez sobie jakies waskie kleszczyki sprobuj poruszac sztangielka. Mam podobny przypadek, czyscilem juz turbo ale po roku znowu to samo... bo TDIki nie lubią mułowatej jazdy, a szczególnie te z kierownicami w turbinach, czasami trzeba depnąć
audi.wielun Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Jak nie opada sztanga to napewno kierownice. Chociaz dziwne ze masz blad niedoladowania, bo jak by zaciely sie podniesione to byloby przeladowanie wez sobie jakies waskie kleszczyki sprobuj poruszac sztangielka. Mam podobny przypadek, czyscilem juz turbo ale po roku znowu to samo... bo TDIki nie lubią mułowatej jazdy, a szczególnie te z kierownicami w turbinach, czasami trzeba depnąć To urządzenie musi być w dobrym ruchu, i tylko dynamiczna jazda
wojtekce Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 a masz kata? może dlatego turbinke tak słychać :gwizdanie:
Sztomel Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Requan proponuję zakup fejsu http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103, zrobienie logów dynamicznych wg. instrukcji w FAQ diagnostyki i dopiero wtedy można coś oceniać na ich podstawie a nie takie pieprzenie na co babka wróżyła.
Requan Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, Dzieki wszystkim za zainteresowanie. Kata mam. W tygodniu podjade do kumpla i zrobimy logi i wrzuce na forum. Co do czyszczenia, niedaleko mnie (Iława) znajduje sie firma ktora slynela zawsze z dobrej regeneracji turbo: http://www.motoarena.pl/turbosprezarki. Dzwonilem dzis i podalem numer turbiny, koles powiedzial ze jak przywioze to mi sprawdza, ale dodal ze turbin marki Garret sie nie regeneruje, gdyz firma ta nie udostepnia czesci zamiennych ani technologi, jesli ktos to robi to z podrobek i na czuja i efekty moga byc rozne. Dalej, jesli to beda kierownice to jedyne co moga zrobic to wymienic mi caly ten zawor w ktorym sie one znajduja (500zl-600 netto) czyscic sie nie oplaca gdyz jak mowil po jakims czasie problem powroci. w sumie to polecil mi kupic nowa (2100 netto:) tylko ciekaw jestem po co chca stare turbo jesli sie nie regeneruje??? Co do zamulania TDI to problem jest taki ze jak sie ma do roboty ok 8km po miescie to ma sie do wyboru- albo zamulac, albo katowac na zimnym. Ja na zimnym krece do 2tys i po tym zmieniam bieg. Pozdrawiam Marcin
DeeJay_Kill Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Wyczyść turbo, wywal kata i nie będziesz miał problemów.
audi.wielun Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Co do zamulania TDI to problem jest taki ze jak sie ma do roboty ok 8km po miescie to ma sie do wyboru- albo zamulac, albo katowac na zimnym. Ja na zimnym krece do 2tys i po tym zmieniam bieg. Pozdrawiam Marcin Ja do pracy przejeżdżam dwa skrzyżowania,jakoś jestem leniwy i nie mogę bez niej żyć.Spokojnie dojeżdżam do głównego i dalej raczej dynamicznie.Co dwa dni za miasto i prostowanie rury :gwizdanie: Olej Mobil 1 .0w/40 W motorze jest życie i trzeba z tego cieszyć się O to moja receptura na nie zamulanie.
Sztomel Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 czyscic sie nie oplaca gdyz jak mowil po jakims czasie problem powroci. opłaca się, bo koszt to własna robocizna (jeśli robisz to sam) tylko pod warunkiem, że zrobisz fajną polerkę pierścienia i łopatek po wcześniejszym potraktowaniu ich papierem ściernym - będzie polerka to dłużej pochodzi bo sadza nie będzie się tak łatwo osadzać.
Requan Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Opublikowano 12 Marca 2009 Witam, Przesylam logi: bez notlauf: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60a370f0646d4c09.html z notlauf: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8048b737e3dae249.html Z tego co tu widac to przeladowywuje - czy to jest typowy obiaw kierownic??
odzim Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 logi do poprawy zle zrobione pedał w podloge i od 1200 do 4200 czekasz moze byc na 3biegu najlepiej na 4 i w innej rozdzielczosci wstawiaj bo te ledwo widoczne ps. zobacz sobie dzial warsztat i tam jest o czyszczeniu kierownic to nie regeneracja i koszt w warsztatach to około 200- 300 pln z wyjeciem wyczyszczniem i wlozeniem a jak sam zrobisz to wiadomo 4 godziny i mas za free
Requan Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Opublikowano 12 Marca 2009 odzim: problem byl taki ze notlauf nie chial mi wystapic. musialem troche pojezdzic zanim sie udalo
odzim Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 odzim: problem byl taki ze notlauf nie chial mi wystapic. musialem troche pojezdzic zanim sie udalo ok ale to nie zmienia postaci rzeczy ze musisz zrobic poprawnie tak jak ci napisalem , nie musi ci sie zrobic notlauf zeby stwierdzic co dolega autu
Requan Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 ok w tygodniu zrobie i wystawie na forum.[br]Dopisany: 14 Marzec 2009, 07:37_________________________________________________Zastanawia mnie jeszcze jedno - nie mieliscie problemow z odkreceniem tych 3 torx'ow na kierownicach??
odzim Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Zastanawia mnie jeszcze jedno - nie mieliscie problemow z odkreceniem tych 3 torx'ow na kierownicach ja nie mialem , strona goraca tez mi zeszła po lekkim opukaniu młotkiem dosc łatwo
Requan Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 Tak czy tak logi zrobie i przygotowywuje sie powoli do czyszczenia turbo ale powiedz mi jeszcze taka rzecz:z tego co rozumiem po wlaczeniu zaplonu podcisnienie podnosi sztange i trzyma, przy odpowiednich obrotach zdejmuje podcisnienie i sztanga idzie w dol. U mnie po wlaczeniu zaplonu nie widac specjalnie zeby sztanga sie podnosila, pod wplywem obrotow oczywiscie opada. U kumpla w pasku z tym samym motorem widac to wyraznie. Moje pytanie czy da sie sprawdzic czy podcisnienie na zaworze od sztangi jest prawidlowe???(jak zdejme wezyk slychac :pssst takze cos tam jest ale nie widomo czy poprawne. PS.Jak bede logowal to wejde w Basic settings i sprawdze zachowanie sztangi Przed chwila mialem mozliwosc zobaczyc jak zachowuje sie sztanga w jeszcze innym pasku(w tym akurat zawor od sztangi wygladal tak samo jak u mnie bo ten poprzedni passat mial jakis mniejszy) i wychodzi na to ze u mnie nie do konca sztanga schodzi w dol. Skok w w/w passatach jest wiekszy niz u mnie. Co do zachowania przy zaplonie to sie przyjrzalem jeszcze raz i jest ok (sztanga idzie w gore)
odzim Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 no to potwierdza diagnoze ze zapieczone kierownice w turbinie i podcisnienie nie ma siły poruszac sztanga , mozna mierzyc podcicnienie Vacuometrem, ale to odpada bo ty masz przeladowanie a nie niedoladowanie czyli sztanga w gorze i zaworek n75 zbijajac podcisnienie zmiejsza je zeby sztanga opadala ale ma to swoje granice jak kierownice zapieczone ciezko kluczem to rozruszac to jak ma powietrze , prawdłowa praca to okoo 1,5 centymetra ruchu,W AFN na biegu jalowym sztanga powinna isc w gore, po zwiekszeniu obrotow opadac na doł. GORA > max kierownice ustawione pionowo do wirnika DOŁ < min wydajnosc ustawione plasko w kierunku wirnika
boseron Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 podstawa to przeczyść turbine i zrób ponowne logi, moze sie poprawi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się