Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Notlauf - prośba o wyjaśnienie wątpliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W moim a4 1.9TDI z '98 110km (AFN) po fabrycznym chipie ABT (132KM) od niedawna wystepuje notlauf:

np na 5 bigu powyzej 2 tys obrotow wchodzi w tryb awaryjny.

Na kompie wyszlo niedoladowanie i blad 575.

Zamienilem miejscami elektro zawor n75 z tym od EGR (chyba ma numer n18) i dalej to samo.

Przeplywka jest od roku nowa.

Zauwazylem ze jak komp wejdzie w tryb awaryjny to po wypieciu wezyka z podcisnieniem kierownice nie opadaja - czy

to oznacza blokowanie sie kierownic czy po prostu komp nie pozwala???

Moje turbo glosno chodzi (taki zdrowy swist) - jedni twierdza ze tak ma byc inni wrecz odwrotnie - jak to jest naprawde??

Pozdrawiam

Opublikowano

prawdopodobnie kierownice stoją dęba, wyjąć przeczyścić, założyć sprawdzić :)

Opublikowano

Jak nie opada sztanga to napewno kierownice. Chociaz dziwne ze masz blad niedoladowania, bo jak by zaciely sie podniesione to byloby przeladowanie :blink: wez sobie jakies waskie kleszczyki sprobuj poruszac sztangielka. Mam podobny przypadek, czyscilem juz turbo ale po roku znowu to samo...

Opublikowano

Jak nie opada sztanga to napewno kierownice. Chociaz dziwne ze masz blad niedoladowania, bo jak by zaciely sie podniesione to byloby przeladowanie :blink: wez sobie jakies waskie kleszczyki sprobuj poruszac sztangielka. Mam podobny przypadek, czyscilem juz turbo ale po roku znowu to samo...

bo TDIki nie lubią mułowatej jazdy, a szczególnie te z kierownicami w turbinach, czasami trzeba depnąć :)

Opublikowano

Jak nie opada sztanga to napewno kierownice. Chociaz dziwne ze masz blad niedoladowania, bo jak by zaciely sie podniesione to byloby przeladowanie :blink: wez sobie jakies waskie kleszczyki sprobuj poruszac sztangielka. Mam podobny przypadek, czyscilem juz turbo ale po roku znowu to samo...

bo TDIki nie lubią mułowatej jazdy, a szczególnie te z kierownicami w turbinach, czasami trzeba depnąć :)

To urządzenie musi być w dobrym ruchu, i tylko dynamiczna jazda :good:

Opublikowano

a masz kata? może dlatego turbinke tak słychać :gwizdanie:

Opublikowano

Requan proponuję zakup fejsu http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103, zrobienie logów dynamicznych wg. instrukcji w FAQ diagnostyki i dopiero wtedy można coś oceniać na ich podstawie a nie takie pieprzenie na co babka wróżyła.

Opublikowano

Witam,

Dzieki wszystkim za zainteresowanie.

Kata mam.

W tygodniu podjade do kumpla i zrobimy logi i wrzuce na forum.

Co do czyszczenia, niedaleko mnie (Iława) znajduje sie firma ktora slynela zawsze z dobrej regeneracji turbo:

http://www.motoarena.pl/turbosprezarki.

Dzwonilem dzis i podalem numer turbiny, koles powiedzial ze jak przywioze to mi sprawdza, ale dodal ze turbin marki Garret sie nie regeneruje, gdyz firma ta nie udostepnia czesci zamiennych ani technologi, jesli ktos to robi to z podrobek i na czuja i efekty moga byc rozne.

Dalej, jesli to beda kierownice to jedyne co moga zrobic to wymienic mi caly ten zawor w ktorym sie one znajduja (500zl-600 netto) czyscic sie nie oplaca gdyz jak mowil po jakims czasie problem powroci. w sumie to polecil mi kupic nowa (2100 netto:) tylko ciekaw jestem po co chca stare turbo jesli sie nie regeneruje???

Co do zamulania TDI to problem jest taki ze jak sie ma do roboty ok 8km po miescie to ma sie do wyboru- albo zamulac, albo katowac na zimnym.

Ja na zimnym krece do 2tys i po tym zmieniam bieg.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Wyczyść turbo, wywal kata i nie będziesz miał problemów.

Opublikowano

Co do zamulania TDI to problem jest taki ze jak sie ma do roboty ok 8km po miescie to ma sie do wyboru- albo zamulac, albo katowac na zimnym.

Ja na zimnym krece do 2tys i po tym zmieniam bieg.

Pozdrawiam

Marcin

Ja do pracy przejeżdżam dwa skrzyżowania,jakoś jestem leniwy i nie mogę bez niej żyć.Spokojnie dojeżdżam do głównego i dalej raczej dynamicznie.Co dwa dni za miasto i prostowanie rury :gwizdanie: Olej Mobil 1 .0w/40 W motorze jest życie i trzeba z tego cieszyć się :) O to moja receptura na nie zamulanie.

Opublikowano
czyscic sie nie oplaca gdyz jak mowil po jakims czasie problem powroci.

opłaca się, bo koszt to własna robocizna (jeśli robisz to sam) tylko pod warunkiem, że zrobisz fajną polerkę pierścienia i łopatek po wcześniejszym potraktowaniu ich papierem ściernym - będzie polerka to dłużej pochodzi bo sadza nie będzie się tak łatwo osadzać.

Opublikowano

logi do poprawy zle zrobione pedał w podloge i od 1200 do 4200 czekasz moze byc na 3biegu najlepiej na 4 i w innej rozdzielczosci wstawiaj bo te ledwo widoczne

ps. zobacz sobie dzial warsztat i tam jest o czyszczeniu kierownic to nie regeneracja i koszt w warsztatach to około 200- 300 pln z wyjeciem wyczyszczniem i wlozeniem a jak sam zrobisz to wiadomo 4 godziny i mas za free

Opublikowano

odzim: problem byl taki ze notlauf nie chial mi wystapic. musialem troche pojezdzic zanim sie udalo

ok ale to nie zmienia postaci rzeczy ze musisz zrobic poprawnie tak jak ci napisalem , nie musi ci sie zrobic notlauf zeby stwierdzic co dolega autu

Opublikowano

ok w tygodniu zrobie i wystawie na forum.[br]Dopisany: 14 Marzec 2009, 07:37_________________________________________________Zastanawia mnie jeszcze jedno - nie mieliscie problemow z odkreceniem tych 3 torx'ow na kierownicach??

Opublikowano

Zastanawia mnie jeszcze jedno - nie mieliscie problemow z odkreceniem tych 3 torx'ow na kierownicach

ja nie mialem , strona goraca tez mi zeszła po lekkim opukaniu młotkiem dosc łatwo

Opublikowano

Tak czy tak logi zrobie i przygotowywuje sie powoli do czyszczenia turbo ale powiedz mi jeszcze taka rzecz:z tego co rozumiem po wlaczeniu zaplonu podcisnienie podnosi sztange i trzyma, przy odpowiednich obrotach zdejmuje podcisnienie i sztanga idzie w dol. U mnie po wlaczeniu zaplonu nie widac specjalnie zeby sztanga sie podnosila, pod wplywem obrotow oczywiscie opada. U kumpla w pasku z tym samym motorem widac to wyraznie.

Moje pytanie czy da sie sprawdzic czy podcisnienie na zaworze od sztangi jest prawidlowe???(jak zdejme wezyk slychac :pssst takze cos tam jest ale nie widomo czy poprawne.

PS.Jak bede logowal to wejde w Basic settings i sprawdze zachowanie sztangi

Przed chwila mialem mozliwosc zobaczyc jak zachowuje sie sztanga w jeszcze innym pasku(w tym akurat zawor od sztangi wygladal tak samo jak u mnie bo ten poprzedni passat mial jakis mniejszy) i wychodzi na to ze u mnie nie do konca sztanga schodzi w dol. Skok w w/w passatach jest wiekszy niz u mnie. Co do zachowania przy zaplonie to sie przyjrzalem jeszcze raz i jest ok (sztanga idzie w gore)

Opublikowano

no to potwierdza diagnoze ze zapieczone kierownice w turbinie i podcisnienie nie ma siły poruszac sztanga , mozna mierzyc podcicnienie Vacuometrem, ale to odpada bo ty masz przeladowanie a nie niedoladowanie czyli sztanga w gorze i zaworek n75 zbijajac podcisnienie zmiejsza je zeby sztanga opadala ale ma to swoje granice jak kierownice zapieczone ciezko kluczem to rozruszac to jak ma powietrze , prawdłowa praca to okoo 1,5 centymetra ruchu,W AFN na biegu jalowym sztanga powinna isc w gore, po zwiekszeniu obrotow opadac na doł.

GORA > max kierownice ustawione pionowo do wirnika DOŁ < min wydajnosc ustawione plasko w kierunku wirnika

Opublikowano

podstawa to przeczyść turbine i zrób ponowne logi, moze sie poprawi :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...