Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przepis na strokera BFB plus składniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemka postanowiłem podzielić się wiedzą i doświadczeniem przy budowie strokera w mojej A4 B7 1.8t bfb, wielu powie że teamt  mają obcykany już od bardzo dawna ale wszyscy zachowują się jakby to była tajemna wiedza i są tylko szczątkowe informacje więc do rzeczy xd

Na początek trochę informacji o pacjencie. Autko z 2007 roku A4 b7 w quattro z zewnętrznym sline sprowadzana z Danni. Blacharsko jest igła, nic nie spawane nic nie szpachlowane baza do zabawy jest fajna. 

O kosztach porozmawiamy na sam koniec żeby nie zniechęcić czytających ?

Pierwsze co zrobiłem to wydech przelotowy na 3 calach od turbo, poprzez środek po portki z kwasa oraz tlumikach turboworks, gdzieś popełniłem błąd sam nie wiem do końca jeszcze gdzie ale na niskich obrotach okropnie dudni. Opcje mam dwie brak stopniowania po przejściu środkowego z 3 "na 2x 2,5" lub wybranie turboworks jako środek wydechu bo jakby to powiedzieć wydmuchnelo z niego wygluszenie po owinieciu bandażem całego wydechu xd powiedzmy że to kosmetyka. Potem przez pół roku trwało zbieranie kolejnych części od turbo bo słupek dawce etc etc po finalny pomysł jak to będzie wyglądać. 

Zacznę może od serca dawcy czyli całego układu korbotlokowego więc golego słupka axx (2.0 tfsi) 16 zaworów, bezpośredni wtrysk paliwa tłoki, wał, korbowody rzekomo "kute" bądź utwardzane w serii. Z niego wykorzystałem tylko wał i tłoki. Z wałem nie musiałem robić nic, pasuje idealnie bez żadnych przeróbek nawet zębatka napędzająca pompę oleju jest taka sama ale profilaktycznie została zmieniona, dostępna w ASO numerek bd w wykazie części ?

Na drugi ogień poszły tłoki od axx z rogami, trzeba było z nimi coś zrobić żeby się mieściły, pierwszy zabieg to usunięcie rogów na równo do płaszczyzny tłoka, potem lekkie odprężenie czyli zebranie materiału z denka, to był czysty strzał w dziesiątkę, po prostu siedząc przy stole i trzymając tłok w dłoni zapadła decyzja o zebraniu 5 mm od krawędzi do środka tłoka na głębokość 2 milimetrów i na sam koniec wycięcie okienka na 5 zawór, na zdjęciu nie ma jeszcze wyciętego okna ale obrazuje jak to wygląda, no cóż lekka rzeźba wyszła i były obawy czy wytrzyma to i czy nie wrzucić kutego wosnera ale się udało ale to projekt 4fun xd zapobiegawczo pasowanie na 8 setek pod wosnera jest. 

Korbowody bez rewelacji, zwykle kute chinole na sworzniu 20mm

Blok jak już wspomniałem został spasowany na 8 setek z tlokiem od axx. Szlif oraz głowice zawiozlem do auto szlifu w Toruniu, zdecydowanie polecam chłopaków, kawał dobrej roboty. O głowicy nie będę nic pisać, zwykła zregenerowana seria ?

Wracajc do bloku jedyne co wymaga uwagi to zwymiarowanie, tłoki axx maja wymiar 82,49 mm pasowanie jak wspomniałem 8 setek więcej szlif i honowanie na 82,57. Tłoki nie grają, nie stukaja ani nie pukaja ? narazie dają radę xd 

Teraz pora na turbo, padło na k04-64 hybryde od Karambola, narazie po 2 tys km za wcześnie żeby ocenić ale jest okej. Przewody zasilające, oraz powroty wody oraz oleju pasują i nie ma absolutnie żadnej potrzeby ich wymiany. Problem pojawia się żeby ożenić ja z głowica od bfb, opcje są dwie spawanie drugiej łapy albo wsadzenie adaptera dystansujacego dostępne na olx i łapy od wzdłużnego 2.0 turbo fsi kolega który mi to sprzedał mówił że sporo tego idzie ? dodatkowo żeby ułatwić sobie montaż iceka, w muszle zimna na tłoczeniu dospawany został kruciec dla dv-ki drugi koniec wykorzystany fabryczny otwór w muszli po stronie ssacej. 

Intercooler możliwe że przesadzony bo rdzeń 600x300x76 in/out 3 cale i konieczne było wycięcie całej belki z przodu auta ale zamian tego wyspawalem z profili jakby drugi pas który przy okazji trzyma intercooler ? od turbiny do ić idą sylikony 3" po wyjściu z ić redukcja na 2,5" (ciepłe powietrze czyli rzadsze wchodzi, jest chłodzone i wychodzi 2,5" żeby nie tracić na ciśnieniu) takie małe laboratorium xd Map sensor bez zaskoczenia ori, wrzucony na wyjściu z ić. W te upały które nas ostatnio dręczą temp w dolocie przy pełnym bucie nie przekracza różnicy 5 stopni Celsjusza. Przy okazji dolotu napisze ze obudowa maf jest od vr6 średnica wewnętrzna 70mm a dolot zrobiony z 3 calowe harmonii dostępnej na fmic.pl 

Sprzęgło jest sztywne, pochodzi od awx zakute kevlarem (Makland) zimne jest dzikie, podszarpuje czasem usliznie ale po kilku km klei jak wściekłe, podchodzi idealnie, śruby pasują jedyna uwaga, łożysko oporowe też trzeba dać od awx ja zostawiłem stare i szumi lekko, może się ułoży może się rozleci, czas pokaże xd wysprzeglik został fabryka, przy okazji zalany nowy płyn, polecam zmianę płynu każdemu, różnica w pracy hamulcy jest pozwalająca, o sprzegle się nie wypowiadam bo to rzeźba, ale chodzi tak lekko że przy odpowietrzeniu przyzwyczajony do oporu jakie stawia myślałem że coś jest nie tak z nim ?

Wtryski pb bosch 525 i wallbro w zbiorniku. Lpg Hanny 2001 skręcone na 1.7 bara xd

A teraz lista i numerki wszystkich części, docierany był na lekko w trasie 800 klocków nad morze zaraz po złożeniu na sheelu 5w40 docelowo jeździ na LM 10w60

panewki korbowód (AXX) 06D 105 701 A  

panewki wał (AXX) 06B 105 561  

pierscienie (AXX) 06D 198 151 B

śruby 3/8 cala korbowody 

uszczelniacz wału od sprzegła (BFB) 06A 103 171 A

uszczelniacz wału od rozrządu (BFB) 054 115 147 B 

bagnet (BFB) 06B 103 663 G

uszczelka pod pokrywe (BFB) 058 198 025 A

uszczelka pod napinacz (BFB) 058 198 217

uszczelniacz wałek rozrządu 038 103 085 C

uszczelka pod głowice (ALT) 06B 103 383 R

rura odmy 06A 103 213 F

łożysko igelkowe 056 105 313 C  

łańcuszek 058 109 229 B  

06a115130 napinacz pompy oleju

06a 145 710p zawór dv 

06a 105 209 zębatka na wał napędzająca pompę oleju 

10.100472 dwie sztuki ślizgi fazatora

pasek rozrządu (BFB) 06B 109 119 F

uszczelka odmy 06A 115 441 J 

uszczelka podstawa filtr 038 117 070 A

uszczelka kroćća wody 037 121 687  

uszczelka vacum 078 131 120 M

oringi wtrysk pb 7,52X3,53 035 906 149 A (4szt)

uszczlka kolektror ss 06B 129 717 F

uszczelka kolektor wyd 058 253 039 G

pas wielorowkowy (BFB) 21,36X1572MM 1 06D 903 137 E 

rolka paska osprzetu 06B 903 341

Świeca zapłonowa NGK 7963 PFR7Q 4 szt

wysoko temp dot4 litr

płyn chłodniczy 5 l

olej 4 litry do silnika zeby wyplukac opilki (żeby tylko zalac, rozgrzac i spuscić)

Shell Helix Ultra 5W-40 (docelowo na dotarcie)

2 filtry oleju

RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 4 litry oleju

sylikon wysokogorączkowy

Uszczelniacze klimy (BFB) 1.8t A4 B7 1.8t sedes quatro

pierscien uszczelniajacy 11X2,5 2szt 4E0 260 749 A

pierscien uszczelniajacy 13,7X2,5 1 4E0 260 749 B  

pierscien uszczelniajacy 23,8X2,4 1 8E0 260 749 C 

pierscien uszczelniajacy 16,2X2,5 2szt 4E0 260 749 C  

Miał być esej a wyszła pisanina xd nie mam sobie za złe sposobu opisania, nie jestem polonista, montuje klimatyzacje i instalacje elektryczne ? czekam na pytania i zapraszam do dyskusji autko w trakcie strojenia w niedługim czasie więcej informacji o strojeniu i efekcie ?

 

 

20190118_203216.jpg

Screenshot_20190629-221606_Allegro.jpg

20190603_183417.jpg

20190518_173821.jpg

20190607_200509.jpg

0d41f1aa0d326e1310a1afeac4304326.0.jpg

20190608_154710.jpg

20190603_183416.jpg

20190614_231755.jpg

20190614_201018.jpg

Edytowane przez Kejsi
  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Opublikowano

obserwuje bo fajny temat:)

kuler jakby na 1000 kuni ;)

Opublikowano

Bardzo ladnie wszystko opisales, super robota.

Korby chinole to jakie, jrspec moze?

Nie wiem czy wtryski 525cc nie beda za male i nie skoncza Ci sie w okolicach 330hp. Tutaj plan jest raczej na wiecej. Jakby co to wrzucisz 630cc.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Korby Prins, z wtryskami nie kracz bo niewiele im już brakuje, w najgorszym wypadku ciśnienie paliwa zwiększy się o boosta. 

Co do coolera był dobrej promocji, lekki lag jest wyczuwalny ale za wcześnie żeby o nim mówić ?

Opublikowano

hmm "płock" dość sporo tam strokerów wyjeżdża haha?

12 godzin temu, Kejsi napisał:

turbo, padło na k04-64 hybryde od Karambola

miodzio lodzio mam w 1,8t seryjną i daje sporego banana na twarzy, hybryda musi podwajać radochę

dużo szybciej wstaje turbo przez strokera?

 

12 godzin temu, Kejsi napisał:

na sam koniec żeby nie zniechęcić czytających

a czy to ważne jakie koszta...każdy kto chce mocy liczy się z wydamy workiem rzędu 6-10tys

 

Opublikowano

Bardziej 15 tys, nie licząc 3 za tłoki ?

Turbo ładuje 1 bar już od 3 tysięcy 

I u nas w Płocku słyszę drugi raz ze jest sporo stroker ów ale osobiście spotkałem się tylko z jednym A4 b7 Avant i to w automacie 

Dalsze plany to wrzucić tu kompresorek żeby wow było od samego dołu, słyszałem o jednej osobie z Płońska która to zrobiła ?

Opublikowano

A gdzie planujesz strojenie wszystkiego?

Silnik, w sensie wal, korby i tloki sam skladales i obrabiales czy gdzies to oddales na robote?

Opublikowano
Godzinę temu, Kejsi napisał:

Bardziej 15 tys,

to powiem ci że...jak miałem robić to u siebie licząc nowe korby "techno5"  tłoki "supertech" panewki "acl" wychodziło ok 10tys

Godzinę temu, Kejsi napisał:

w Płocku słyszę drugi raz

no to okolice...nie będę się kłócił?

Godzinę temu, Kejsi napisał:

Dalsze plany to wrzucić tu kompresorek żeby wow

pewnie mówisz o ałdi tt?

teraz robi fajnego potworka?

@bartez90 od dużej ilości osób słyszałem  o:

KRASNOBRODZKA-RACING.COM

Opis firmy
DZIAK.PL

Regeneracja oraz modyfikacja pozdespołów do silników spalinowych. Usługi dla osób indywidualnych, serwisów, firm transportowych, przemysłu. Zobacz!

dziak ostatnio robił silnik dla znajomego "bbk"

Opublikowano (edytowane)

Tłoki na tokarni zrobione, blok i głowice oddałem do autoszlifu w Toruniu, resztę sam składałem. Strojenie zdalnie dokonuje @Galetto SOFT-MOD Performance z pod Lublina. 

A krosnobrodzka myślę jest teraz na topie przez Coobcia który też nieźle rzeźbi tyle że japońce, ?

Nie wiem czy to audi tt ale obiło mi się o uszy i fajnie by było złapać kontakt do kolegi z Płońska ?

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano

szacunek za opis szczegółowy i cierpliwość , ja robiąc strokera też myślałem nad opisem ale nie mam cierpliwości na pisanie takich doktoratów , niech się sprawuje i cieszy , trzymam kciuki aby wyszły fajne kreski

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, hopek03 napisał:

szacunek za opis szczegółowy i cierpliwość , ja robiąc strokera też myślałem nad opisem ale nie mam cierpliwości na pisanie takich doktoratów , niech się sprawuje i cieszy , trzymam kciuki aby wyszły fajne kreski

Może jednak Cię zmotywowałem do napisania czegoś od siebie, może jakieś sugestie których ja nie napisałem a mógłby się przydać i pomóc innym ?

@nie powinienem bo w trakcie strojenia ale pochwalić się troszkę mogę xd

Screenshot_20190630-192923_Samsung Internet Beta.jpg

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano

Czyli co ? zamiast prawej łapy z bfb pasuje z 2.0 tfsi ? I pasuje to na oryginalną poduszkę ? A podporę kolektora dawałeś ?

podpora.jpg

Opublikowano (edytowane)

I tak pasuje moze zostać z bfb ale trzeba ciąć ucho od turbo Bez podpory kolektora ?

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano (edytowane)

Sorry, ale dla jasności: łapa silnika z 2.0 tfsi 8E0199308AH, poduszka pozostaje z BFB ["bez podpory" - to jasne, rozumiem ;) ]

Edytowane przez keczu
Opublikowano

Tak sama łapa tylko do zmiany ?

Opublikowano

Dzięki, łapa to najtańszy komponent tego modu, a od czegoś trzeba zacząć ;)

Opublikowano

mowiłem że łapa od tfsi pasuje :P

gratulacje wykonanej roboty

Opublikowano

I jak postepy w strojeniu obecnie?

Opublikowano (edytowane)

W niedziele lecę pod Lublin żeby dokończyć ?

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano
W dniu 9.07.2019 o 07:58, Kejsi napisał:

W niedziele lecę pod Lublin żeby dokończyć ?

Licze na 350+ ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...