Skocz do zawartości
IGNOROWANY

modyfikacja silnika 35 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów

Od początku stycznia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego A4 B9 w avant z silnikiem 2.0 tfsi 150 km z DSG. Samochód użytkuję do dzisiaj przerzedzając 15 000 km. W zeszłym tygodniu zdecydowałem się na modyfikację silnika power boxem. Z racji braku jeszcze u renomowanych tunerów oferty na boxy, postanowiłem skorzystać z usługi profesjonalnej firmy korzystającej jako bazy z boksów Vtech. Cały zabieg rozpoczął się na hamowni - gdzie ku mojemu zdziwieniu moja seryjna A4 pokazała 157 km i uwaga 315 Nm (seria miała być 270Nm)!!! Szczerze wam polecam samo hamowanie samochodu bo może się okazać że macie całkiem sprawna jednostkę bez konieczności, oczywiście o ile nie chcecie, jej modyfikacji. Ja osobiście się na nią zdecydowałem, bo brakowało mi troszkę elastyczności przy wyższych prędkościach autostradowych - i się nie zawiodłem. Sam box jest łatwo demontowany i nie wpływa na utratę gwarancji. Moja modyfikacja została potwierdzona na hamowni następującymi wynikami 186 km i 365 Nm. nie ukrywam że najbardziej zależało mi na Nm gdyż to one odpowiadają za dynamikę przyspieszenia. Cały zakres maksymalnego momentu obrotowego mieści się w obrotach jak daje seria. Już po pierwszej trasie zauważyłem znaczny spadek spalania na autostradzie (przy prędkości do 140 miałem spalanie 6.0 l, (prędkość obrotowa silnika 2000 na 7 przełożeniu). Przed modyfikacją miałem spalanie na poziomie 7 litrów - przy obrotach 2200). Ostatnio poruszam się w mieście, ale z racji wakacji jeżdżę prawie bez korków. Sądzę że jeśli będę poruszał się bez dynamicznych przyspieszeń uda się zmniejszyć spalanie na poziomie 0,5-1 l na 100 km. Przyspieszenie do 100km - jeśli ktoś jest zainteresowany taka informacją oscyluje około 7,5s (seria to ok. 9s) - ciągle uczę się ruszać :)

Opublikowano

Wygląda jak byś się zarejestrował godzinę temu żeby zareklamować urządzenie  ? 

Opublikowano

Roberto, nic nie reklamuję (przecież nie wskazuję marki ani firmy w której to robiłem), tylko czytając wątki na tym forum widzę że nie ma takiej wiedzy a sadzę że ktoś już się tym wcześniej interesował. To że jestem świeżym użytkownikiem o niczym nie świadczy 

Opublikowano

Czegos nie rozumiem, przed boxem miales 140km/h przy 2200 rpm a teraz przy 2000? To box zmienia tez przelozenia skrzyni?

200 rpm roznicy na siodmym biegu to duza roznica predkosci wiec porownanie spalania troche nieporownywalne :)

Opublikowano
5 godzin temu, proarnes napisał:

Czegos nie rozumiem, przed boxem miales 140km/h przy 2200 rpm a teraz przy 2000? To box zmienia tez przelozenia skrzyni?

200 rpm roznicy na siodmym biegu to duza roznica predkosci wiec porownanie spalania troche nieporownywalne :)

Jakieś bajki  co na mechaniczne przełożenie do mocy ??

Opublikowano

20% przyrost mocy , podstawowa i najbardziej popularna modyfikacja programu sterującego ECU więc nie ma czym się podniecać szczerze mówiąc. Osiągi wzrosną minimalnie a spalanie również delikatnie spada. Bonus mocy czy momentu też jest często spotykany w silnikach turbo , przeważnie dieslach z benzynami różnie bywa bo potrafia nie trzymać mocy. To zależy od modelu silnika.

Co do do montażu samego BOXa to 'nie dziekuję'.

 

Opublikowano

Ty się lepiej zainteresuj ile tych Nm  daje ten box i jak one są poprowadzone w zakresie obrotów oraz ile znosi skrzynia którą masz :)

Bo się okaże, że zrobiłeś super interes jak Ci po gwarancji siądzie.

Kolega miał box od vtech to standardowo z dołu dowalone koksu (nagły i mocny pik momentu) na maksa, a góra zdechła.

Mówienie, że zależy Ci bardziej na Nm niż na mocy  bo to on decyduje o dynamice to takie trochę średnie.

Moc to nic innego jak Nm pomnożony przez obroty silnika więc jak jest Nm to jest i moc :) 

 

Opublikowano

Gdyby ktoś szukał Boxa, skoro o nich mowa, to mam do sprzedania w fajnej cenie 'środkowy' wariant RaceChipa z regulacją. Ja rezygnuję, bo kończy mi się gwarancja + można już robić program do mojego sterownika. 

Opublikowano

Kusi mnie opcja 230KM z tego 35 tfsi

Opublikowano

Tak bez problemu można te 220-230KM z tego silnika po sofcie STAGE 1 zrobić.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

pisałem u Ciebie pod filmem z dieslem co podnosiłeś z 150 na 190. Mam 6k przebiegu i czekam. 

Opublikowano

Odpisałem Ci na zapytanie w poście na kanale  Youtube GREGOR10 :)

Opublikowano
W dniu 15.11.2020 o 19:29, gregor10 napisał:

Tak bez problemu można te 220-230KM z tego silnika po sofcie STAGE 1 zrobić.

Czy miałeś już może okazję pracować nad takim silnikiem, czy też może to wynika z doświadczeń z wersją 190 (40TFSI) - słyszałem różne opinie co do podobieństwa tych jednostek, ale czekam na opinie z praktyki.

Opublikowano
W dniu 15.11.2020 o 19:29, gregor10 napisał:

Tak bez problemu można te 220-230KM z tego silnika po sofcie STAGE 1 zrobić.

A co na to gwarancja? W przypadku awarii silnika, skrzyni, albo nawet przy przeglądach?

Opublikowano

Gwarancja przepada, ale zapewne do tego czasu zdążyłeś się już zorientować ;) Dlatego na gwarancji popularne są boxy.

Opublikowano (edytowane)

Jaki box lepszy do 35 TFSI 2.0 150KM s tronic: JB4 czy DTE?

Auto nowe na gwarancji, więc musi to na razie wystarczyć. Czy wyeliminuje to trochę laga, czy trzeba dodatkowo dokupić PEDALBOX? @gregor10?

Edytowane przez black70

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...