Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zawieszenia w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema, zamiast kupić zamienniki wahaczy górnych tylnych, odnowiłem używki - jak na zdjęciu przed montażem.

Tylko prawy wymieniłem bez problemu, a lewy niestety nie dałem rady wyjąć śruby bo haczy o podłoge bagażnika. zdjęcie drugie

Czy jedynym wyjściem jest opuszczenie całego zwieszenia w celu wymiany tego wachacza?

wahacze.jpg

wachacz lewy.jpg

tuleja.jpg

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Tak trzeba opuścić lekko sanki.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, tylko teraz tak, z tego co widzę na sam naprawiam samochód, tylna belka zawieszenia trzyma się na  czterech poduszkach  + dwa amortyzatory.

Wcześniej widzę że trzeba będzie zdjąć zaciski hamulców, linkę ręcznego i przewód absu, potem odkręcić amorki z poduszek u góry i dopiero zabrać się za belkę.

Ktoś mógłby napisać co i jak dalej?

Drugie pytanie. Czy jak już będę w tym miejscu, to czy należało by wymienić jakieś części profilaktycznie? Samochód ma 20 lat i wolałbym za jednym razem już coś zrobić. Np te poduszki pod belką?

Czy śruby w poduszkach są na tyle długie, że wystarczy jak je trochę wykręcić czy muszę odkręcić belkę całkowicie? znalazłem długość śrub mocujących belkę przez te tuleje to 130mm a tuleja ma 68mm wysokości. Da rade np wkręcić śruby 160mm i zrobić to wszystko bez zdejmowania belki?

edit, to nie żadne poduszki tylko tuleje belki zawieszenia,

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Z tego co doczytałem to tuleje tylnej belki się rzadko wymienia bo są trwałe.

Ale, jakby ktoś miał taka tuleje i suwmiarkę pod ręką  i zwymiarował precyzyjnie element aluminowy tuleji wysokość i szerokość to byłbym bardzo wdzięczny. Mam po prostu możliwość dorobienia całego zestawu do wyciskania i wciskania takich tuleji, widziałem na obrazkach jak to wygląda i jak będę znał wymiary to taki zestaw zrobię. Rysunki techniczne udostępnie jak by ktoś chciał sobie zrobić. Tak to będę musiał kupić tuleje tylko po to żeby je zwymiarować.

Z tego co znalazłem na forum, jest link to pelican parts https://www.pelicanparts.com/techarticles/Audi_B6_A4/69-SUSPEN-Replacing_Rear_Suspension_Bushings/69-SUSPEN-Replacing_Rear_Suspension_Bushings.htm

z instrukcją jak wymieniać tylny zawias. Wychodzi że można opuścić belkę o cal śmiało, i wtedy da radę wykręcić górny lewy wachacz.

s-l300.jpg

Opublikowano

U mnie przy przebiegu 290k km tuleje tylnej belki były do wymiany, one są olejowo-gumowe i choć nie były wylane, to belka była dość luźna w stosunku do karoserii auta. Po wymianie znaczna różnica.

Opublikowano

Stabilizator tył i łączniki. 

Nie zrobiłem dokładnego zdjęcia stabilizatora ale w miejscu mocowania guma do podwozia jest grubo skorodowany.

Czy to kwalifikuje do wymiany? Załączam zdjęcia łączników. Jak z nimi, też do wymiany?

Drugie pytanie czy mogę założyć stabilizator grubszy, od zawieszenia 1BE ma 18mm. Ja mam 1BA 16mm.

 

laczniklewy.jpg

łącznikprawy.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dobra, byłem na szarpaku i wyszło parę rzeczy. Tuleje belki są ok, do wymiany jest drążek stabilizator z tyłu i drążek kierowniczy lewy z przodu. Drążek w miejscach mocowania do podwozia przez gumy jest grubo skorodowany i ma luzy. Diagnosta radził żeby owinąć drążek w tych miejscach kawałkami paska rozrządu czy wielorowkowego. ekhh 

Jak pisałem do wymiany tylnego lewego wahacza górnego - banana, potrzebuje opuścić tylną belkę. Nie mogę znaleźć momentów z jakim mam dokręcić potem śruby tuleji w belce. Ktoś się orientuje?

Drugie zapytanie. Przy wymianie drążka też nie wiem z jaka siłą dokręcić śruby mocujące drążek przez gumy do podwozia i do łącznika. Drążek udało mi się kupić od 1BE 18mm, zero korozji za 120zł. Mam nadzieje że będzie pasował - reszta cześć montażowych w etce jest taka sama- jak łączniki, więc chyba powinien. Jakieś rady co do wymiany drążka?

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

To stabilizator, to że jest skorodowany to nic nie szkodzi, bo to stalowy pręt z dobrej stali i zewnętrzna rdza krzywdy mu nie zrobi. Nie jestem pewien ale przy grubszym stabilizatorze będziesz potrzebował innych uchwytów mocujących, a gumy na stabilizator kupisz za śmieszne pieniądze w ASO. Wymieniaj go na opuszczonym aucie, najlepiej skorzystać z kanału lub najazdów.

Opublikowano

Dzięki, czyli na kanale trzeba zrobić. Obejmy w etce są takie same dla drążków o różnej grubości. U mnie w miejscu mocowania jest ok 2-3mm luzu, tak się posypał. Zrobię zdjęcie, zwymiaruje to wrzuce. 

Opublikowano
3 minuty temu, troleslaw napisał:

Dzięki, czyli na kanale trzeba zrobić.

Nie ma różnicy czy na kanale czy na podnośniku, ważne żeby obydwa koła były obciążone albo odciążone.

Opublikowano (edytowane)

Jestem już po wymianie drążka stabilizatora na grubszy 18mm.

Wymiana drążka stabilizatora to w skali od 1 do 10, powiedziałbym 3. Bo jednak trzeba wejść pod samochód.

Najpierw odkręcamy stabilizator od łącznika, jak dobrze pamiętam to 18 płaski i nasadka 16.

Potem 13 nasadką odkręcamy obejmy. Zdejmujemy obejmy i gumy z drążka bo inaczej nie wyjdzie. Zakładamy nowy drążek lub same gumy, obejmy przykręcamy i wsio. Ja dałem nowe śruby bo stare ciężko szły.

DSC02041.JPG

DSC02045.JPG

DSC02038.JPG

DSC02029.JPG

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano (edytowane)

Wymiana lewego tylnego wahacza górnego - banana.

Bez podnośnika się nie obejdzie. Nie wiem jak w innych wersjach, ale u mnie jest kolizja ze zbiornikiem paliwa górnej śruby. Opuszczenie o 2,5cm nic nie dało. Więc opuszczałem sanki dalej, aż w końcu przesadziłem i odskoczyła lewa przednia tuleja. Widać że śruba nie jest do końca nagwintowana. A opuściłem o jakieś 30 pare milimetrów. Mimo tego że zawieszenie opuściło się o tyle, to dalej nie mogłem wyjąć śruby. Dopiero przekrzywianie wahacza w gnieździe i mozolne wyjmowanie śruby pod różnymi  kątami dało efekt. Zeszło mi 3,5h a nie ziewałem.

Najdłużej walczyłem z odkręceniem śrub tuleji zawieszenia i z wyjęciem tej jednej śruby. Pneumatem( nie jakimś mocarnym) nie dałem rady ich odkręcić, ani przedłużką - dopiero założyłem nasadkę na krzyżak do kół i zapierałem się mocno dwiema rękami aż każda zagadała.

Widać na pierwszym zdjęciu gdzie jest kolizja na zbiorniku, już po opuszczeniu i wyskoczeniu lewej przedniej śruby z podwozia.

 

DSC02050.JPG

DSC02054.JPG

DSC02051.JPG

Edytowane przez troleslaw
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Panowie dołączę się do tematu, zmieniłem sprężyny i amortyzatory z zawieszenia 1ba, na s line 1be. Przy okazji komplet wahaczy, drążki kierownicze i końcówki, górne gumy na amortyzatorze. Problem jest taki że po całym zabiegu i po zrobieniu zbieżności samochód jest bardzo nerwowy na prostej i na zakrętach, a kierownica po skręcie nie wraca samoczynnie do punktu 0. Może ktoś wie/podpowie czy coś jeszcze trzeba zmienić od zawieszenia s line, czy jaki jest problem? 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Masz wydruk z ustawiania geometrii? Jak po tym wszystkim jest nerwowy na drodze to albo źle założony zestaw albo źle ustawiona geometria.

Opublikowano (edytowane)

Proszę. Nie daje mi też spokoju montaż tych łączników stabilizatora. One tak mają być założone?

https://photos.app.goo.gl/aDQZ37STsjETmeTG6

https://photos.app.goo.gl/DdsegLKz13Z4kmkN7

Edytowane przez Michal2427
Link nie działał
Opublikowano

Różnica kąta skrętu 20° i oni tak Cię z tym wypuścili?! Łączniki dobrze zamocowane.

Opublikowano (edytowane)

Czyli co, wina zbieżności? Czy jest inna przyczyna? Dodam że zbieżność robiłem na dwóch innych stacjach. Tamto zdjęcia było z drugiej a za pierwszym razem wyszło mi tak:

https://photos.app.goo.gl/YybwuWz5EiLQ6Bbu5

Edytowane przez Michal2427
Opublikowano
11 minut temu, Michal2427 napisał:

Czyli co, wina zbieżności? Czy jest inna przyczyna? Dodam że zbieżność robiłem na dwóch innych stacjach. Tamto zdjęcia było z drugiej a za pierwszym razem wyszło mi tak:

https://photos.app.goo.gl/YybwuWz5EiLQ6Bbu5

Tutaj masz ustawienia dla 1BA. Pojedź na geometrię 3D do jakiegoś dobrego warsztatu.

Btw, może masz coś z przekładnią nie tak.

Opublikowano

Damlok24 może coś z przekładnią być, ale przed zmianami wszystko chodziło dobrze.

Opublikowano

Wymiana tuleji w wahaczach nośnych przednich. Demontaż wahaczy bez problemu, osłony pod silnikiem i skrzynią trzeba zdjąć, klucze 18stki 16stki, tuleje z rur do zamontowania tuleji w wahaczu (jakby kogoś interesowały wymiary to niech da znać). Wiertarka stołowa i wiertło 8mm, brzeszczot i przecinak.

Zawiasy mam oryginalne, tuleji po 20 latach nie da się wycisnać( próbowałem zestawem i podgrzewałem lutlampą ale nie chciałem przesadzić z podgrzewaniam). Wahacz na wiertarke stołową, obwiercony dookoła, przecięty brzeszczotem, wychodzi bez problemu - 10 minut roboty na tuleje z zaczyszczeniem gniazda tuleji.

Tuleje montowałem na zwykłym imadle warsztatowym, można to zrobić bez problemu.

 

tuleja środkowa 8e0407181C, lemforder 3668801 24zł sztuka

tuleja łożyskowanie 4d0407182g lemforder 1454101 34zł sztuka

łącznik stabilizatora lewy lemfo 2585702 60zł

łącznik stabilizatora prawy lemfo 2585802 60zł

 

Za tydzień będę wymieniał tuleje w górnych wahaczach, i tak się zastanawiam czy nie wymienić łożysk przednich amorków. Trzeba to rozebrać do wyjęcia wahaczy i sie zastanawiam bo nie wiem w jakim są stanie. Ktoś to robił, trzba nie trzeba po takim czasie?

DSC02257a.jpg

DSC02265a.jpg

DSC02311a.jpg

DSC02313a.jpg

DSC02315a.jpg

DSC02318a.jpg

DSC02319a.jpg

DSC02321a.jpg

DSC02326a.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...