Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego 1
Bo masz 312 a chcesz wkładać 320 gdzie tu logika, dla mnie zabieg bez sensu jak byś miał 288 to można by wtedy pokusić się o 320.
Ja mega wielkiej różnicy nie odczułem, nie było takiego wow jak to tu szyscy opisują.
Jak już się chcesz bawić w lepsze heble to 345/300.
Tak uważam a jak zrobisz to już twoja decyzja.

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Między 312 a 320 mm różnice poczujesz dopiero przy hamowaniu z większych prędkości.
Tarcza jest grubsza lepiej odprowadza temperaturę.
Można ciut dłużej przytrzymać w razie potrzeby

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie do końca ;)

 

Zapomniałeś o większej powierzchni tarcia, między 312 a 288 nie ma takiej różnicy bo tam klocki są te same, w 320 już masz większe klocki więc powierzchnia styku jest większa + większe ramie = :banan:

Opublikowano
8 godzin temu, mateusztbg napisał:

 

Dzięki bardzo za opinię +1 dla zestawu nr 3.
Jakie przewody dawałeś do swapa?

Przewody zostały ori ale w przy swapie tylu na 288 zastanowię się nad wymiena na oplot. Posłuchaj Deva, dobrze radzi.  Dziwi mnie podejście ludzi, którzy twierdzą, ze nie ma sensu ulepszania hamulcow skoro nie planują zwiększania mocy auta. Sytuacja awaryjna moze spotkać Cię w każdym z aut niezaleznie ile ono bedzie mialo koni . Wtedy każdy metr jest ważny,  a im więcej hamulca pod noga tym większe szanse ze wyjdziesz z niej bez szwanku.  Nie namawiam koniecznie na 320 bo jesli stac Cie na coś jeszcze lepszego warto się zastanowic.  Nie będziesz żałował  :wink:

Opublikowano
2 godziny temu, Dev napisał:

Ja uważam że wystarczy tego co napisałem. 

Z hamulcem jest tak ze robisz raz a porzadnie

Napisałeś w sumie 3 posty.
" Tylko SWAP na 320mm "
" Nie rozumiesz różnicy 312 vs. 320mm "
" 3 "
Więc chyba nie wyczerpałeś jakoś szczególnie tematu :decayed:

Jak uważacie czy taki zestaw nr 3 pod 320mm  z  tarczami zimmermana (zwykła tarcza)+ klockami ferrodo (zwykłe klocki) będzie o wiele lepiej hamował niż np zestaw nr 2 Tarcze zimmerman sport + klocki ferrodo ds pod 312mm ?

2 godziny temu, pajda napisał:

Dlaczego 1
Bo masz 312 a chcesz wkładać 320 gdzie tu logika, dla mnie zabieg bez sensu jak byś miał 288 to można by wtedy pokusić się o 320.
Ja mega wielkiej różnicy nie odczułem, nie było takiego wow jak to tu szyscy opisują.
Jak już się chcesz bawić w lepsze heble to 345/300.
Tak uważam a jak zrobisz to już twoja decyzja.

No to już jest jakiś argument, skoro robiłeś swapa i różnicy dużej nie poczułeś.
Jaki zestaw założyłeś pod te 320mm?

1 godzinę temu, lysy-wr400 napisał:

Między 312 a 320 mm różnice poczujesz dopiero przy hamowaniu z większych prędkości.
Tarcza jest grubsza lepiej odprowadza temperaturę.
Można ciut dłużej przytrzymać w razie potrzeby

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki za posta :)

1 godzinę temu, Adam-Lewian napisał:

Nie do końca ;)

 

Zapomniałeś o większej powierzchni tarcia, między 312 a 288 nie ma takiej różnicy bo tam klocki są te same, w 320 już masz większe klocki więc powierzchnia styku jest większa + większe ramie = :banan:

To też + dla zestawu nr 3

1 godzinę temu, Onyks napisał:

Przewody zostały ori ale w przy swapie tylu na 288 zastanowię się nad wymiena na oplot. Posłuchaj Deva, dobrze radzi.  Dziwi mnie podejście ludzi, którzy twierdzą, ze nie ma sensu ulepszania hamulcow skoro nie planują zwiększania mocy auta. Sytuacja awaryjna moze spotkać Cię w każdym z aut niezaleznie ile ono bedzie mialo koni . Wtedy każdy metr jest ważny,  a im więcej hamulca pod noga tym większe szanse ze wyjdziesz z niej bez szwanku.  Nie namawiam koniecznie na 320 bo jesli stac Cie na coś jeszcze lepszego warto się zastanowic.  Nie będziesz żałował  :wink:

Dzięki, zastanawiam się tylko co będzie lepiej hamować:

Taki zestaw nr 3 pod 320mm  z tarczami zimmermana (zwykła tarcza)+ klockami ferrodo (zwykłe klocki) będzie o wiele lepiej hamował niż np zestaw nr 2 Tarcze zimmerman sport + klocki ferrodo ds pod 312mm ?

Opublikowano
14 godzin temu, pajda napisał:


Moim skromnym zdaniem textary emoji6.png
A większych hebl bym nie wykładał, szkoda zachodu

Pajda też robiłeś swapa rozumiem?

Opublikowano (edytowane)

Tak sobie czytam i czytam wypowiedzi co niektórych :facepalm:

Już któryś raz czytam że nie ma różnicy między 320 i 312, nie ma sensu zmieniać, nie czuć tej zmiany. W innym miejscu było, że mając 288 szkoda ładować 312 bo praktycznie nie będzie różnicy. Idąc tym tokiem myślenia to między 288 a 320 jakiejś znaczącej różnicy nie ma. Tylko po jaką cholerę producent do mocniejszych aut ładował większe hamulce. Hmm :) , może po to żeby te auta szybciej i sprawniej zatrzymywać ?

Według mnie, jak zmieniasz tarcze i klocki to dołóż kilka złoty i zapodaj od razu 320. Może w korku różnicy nie odczujesz, ale wybierzesz się gdzieś dalej i na autostradzie na pewno się przyda. Na hamulcach nie ma co oszczędzać, nie raz mogą uratować d*pę. Pisałeś, że chcesz zwiększyć moc do 200 km, tu bym się już nawet nie zastanawiał. 

Swoich jeszcze nie zmieniłem, ale nie żałuję decyzji zakupu zacisków 320. Teraz leżą w szafce i czekają na skończenie klocków w 312 :) 

PS: Jako tako wyszły :D

20170420_121939.jpg20170420_121943.jpg

 

 

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano
Pajda też robiłeś swapa rozumiem?

Tak robiłem pierw przód za jakiś czas tył wszystko od deva tarcze oz klocki ferodo.
Później miałem nawet tarcze na przód oz sport nawiercane. Fotki z moim temacie o a4 b6.

Teraz w pasku zmieniałem zaciski z tyłu(klocki się skończyły) na takie same dev mi odnawiał w pasku tył jest 282 przód 312.
Opublikowano
2 godziny temu, pajda napisał:


Tak robiłem pierw przód za jakiś czas tył wszystko od deva tarcze oz klocki ferodo.
Później miałem nawet tarcze na przód oz sport nawiercane. Fotki z moim temacie o a4 b6.

Teraz w pasku zmieniałem zaciski z tyłu(klocki się skończyły) na takie same dev mi odnawiał w pasku tył jest 282 przód 312.

ja po swapie z 312mm na 345mm byłem w totalnym szoku jak to hamuje i każdemu polecam więc nie bardzo wiem czemu masz takie zdanie:wink:

Opublikowano

Witam.

Pany co polecicie do S4 B6 na przód? I najlepiej od kogo :) Właśnie zapalila  się kontrolka od klocków a tarcze nie grzeszą swoim stanem.  Coś gładkiego czy lepiej nawiercane i jakie klocuszki do tego.  Do normalnej jazdy (jak to w S4:) 

Zaciski ATE.  I czy to normalne że tarcze nie są przymocowane tymi śrubami centrujacymi do piasty? 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, badi136 napisał:

Witam.

Pany co polecicie do S4 B6 na przód? I najlepiej od kogo :) Właśnie zapalila  się kontrolka od klocków a tarcze nie grzeszą swoim stanem.  Coś gładkiego czy lepiej nawiercane i jakie klocuszki do tego.  Do normalnej jazdy (jak to w S4:) 

Zaciski ATE.  I czy to normalne że tarcze nie są przymocowane tymi śrubami centrujacymi do piasty? 

Tarcze OZ do tego klocki Ferodo Premier lub DS. Centrowanie możesz zrobić sobie sam. Potrzebujesz punktak, mlotek, Wiertło fi5,  gwintownik M6 i śrubki z łbem stozkowym M6x16.

Wszystko mam jak chcesz.

Edytowane przez Dev
Opublikowano
Dnia 28.04.2017 o 10:52, mateusztbg napisał:

Taki zestaw nr 3 pod 320mm  z tarczami zimmermana (zwykła tarcza)+ klockami ferrodo (zwykłe klocki) będzie o wiele lepiej hamował niż np zestaw nr 2 Tarcze zimmerman sport + klocki ferrodo ds pod 312mm ?

Widzę że dalej nie pojmujesz istoty sprawy, cały czas kręcisz się wokół różnicy średnicy tarcz.

Opublikowano

320 to inny zacisk ,a nie tylko średnica tarczy ,jeździłem na trzech opcjach i dopiero 320 hamuje,jak kręcisz się po mieście różnicy nie poczujesz ,w trasie przy hamowaniu z większych  prędkości różnica jest b.duża

Opublikowano

Inna jest też grubość tarczy. I to robi znaczną różnice

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dwa lata temu zdejmowałem koledze setup 345/300 z B7 a zakładałem 312/255 auto szło na handel. Założyłem wszystko stare ale w bardzo dobrym stanie,  każda tarcza i klocek trafiło na swoje miejsce. Było trochę rudej to przejechałem parę km żeby przynajmniej ja zetrzec.  Kolega odebrał auto i pojechał. Za 15 minut dzwoni: ...q....a mac,  cały jestem mokry,  tak bym przy....ał że tylko wiòry by z auta poleciały, przecież to w ogóle nie hamuje !!!!.

Wracaj mówię,  przyjechał.... sprawdzam... wsio ok. Przejechałem się jest ok,  pedał twardy nic nie wpada. Auto dwa dni później zmieniło wlasciciela który był w szoku jakie to auto ma za....ste  hamulce... :facepalm:

Ocenę i wnioski pozostawiam czytającym. 

Edytowane przez Dev
Opublikowano
4 minuty temu, lysy-wr400 napisał:

Inna jest też grubość tarczy. I to robi znaczną różnice

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

A przez to pojemność cieplna tarczy jest o wiele większą i tutaj jest cała tajemnica. 

Opublikowano

Taką sytuację na własnej skórze przeszedł mój Tata. Jest on b.dobrym kierowcą , jeździł w życiu od maszyn ciężarówek po szybkie samochody i ścigacze.
Ale....
Wsiadł w moją b6 a tam 320/288mm i pojechał do Warszawy, od nas z południa 400km w jedna stronę. Wrócił pod wieczór wsiadł do 80siątki b4 (tam seria) i pojechał do domu.
I pomimo jego doświadczenia i obycia z samochodami różnica po wyjściu z jednego i jazdy od razu drugim sam. była tak duża ze dobrze iż Bóg nad nim czówał.
Bo wyprostował pierwsze skrzyżowanie. Oczywiście na czerwonym


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

mam 80siątę w seri i rozumiem twojego tatę:),auto po prostu nie hamuje

Opublikowano

Zwłaszcza po przejechaniu 800set km sam. który hamuje.[emoji5]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał:

Tarcze OZ do tego klocki Ferodo Premier lub DS. Centrowanie możesz zrobić sobie sam. Potrzebujesz punktak, mlotek, Wiertło fi5,  gwintownik M6 i śrubki z łbem stozkowym M6x16.

Wszystko mam jak chcesz.

Ile u Ciebie za taki zestawik? Te DSy chyba mają dużo większą skuteczność niż Premiery.  Czy podczas normalnej jazdy też są na plus? A czy tarcze zimmermana perforowane robią jakąś znaczącą różnicę czy lepiej pozostać przy gładkiej jak seria? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...