Jump to content

Jakie klocki i tarcze polecacie ?


wiktor1979
 Share

Recommended Posts

Wiem, ze tak by bylo najlepiej, ale nie planuje szalenstw z moca, moze program na te 200km zrobie i na tym koniec.

Dlatego wolalbym kupic cos dobrego pod ten zestaw co mam w oryginale (312)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

obojętnie przy jakim rozmiarze zostaniesz to

tarcze zimmermann klocki ferrodo

ewentualnie zestaw tarcze klocki textar lub pagid

w/w tarcze i klocki są klasy produktów stosownych na 1 montaż

 

Link to comment
Share on other sites

Ok ale rozumiem, że zimmerman lub ferrodo mają też różne modele pasujące do mojego auta prawda? Czy obojętnie który kupię pasujący do mojej audi będzie ok?

Link to comment
Share on other sites

Napisz do Wandeja.
On Ci doradzi i sprzeda w najlepszej cenie w Polsce.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, mateusztbg napisał:

Wiem, ze tak by bylo najlepiej, ale nie planuje szalenstw z moca, moze program na te 200km zrobie i na tym koniec.

Dlatego wolalbym kupic cos dobrego pod ten zestaw co mam w oryginale (312)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

Nie rozumiesz różnicy 312 vs. 320mm

Link to comment
Share on other sites

Niestety Dev, posiadam bardzo skromną wiedzę na ten temat i tego nie kryję, dlatego prosiłbym by ktoś mi mądrze doradził w mojej sytuacji.

Póki co wygląda to tak, że wczoraj zapaliła mi się kontrolka od klocków, po przyglądnięciu się tarczom z przodu (TRW) są jeszcze dość ok choć już mały rancik jest.

Z tyłu jest ten rant trochę już większy na tarczach oraz 3 rowki jakby coś wpadło pod klocek), więc od razu myślałem wymienić i komplet z tyłu (też jest TRW)

Nie chcę wydać fortuny bo w tym miesiącu planuję też zrobić kompletny rozrząd + parę innych pierdółek.

Jakie więc mam wyjścia Twoim zdaniem?

Zaczynam rozważać jakiś używany kompletny zestaw na swap 320mm na przód (oczywiście tarcze i klocki nowe) Ale to wychodzi 3x więcej niż standardowe tarcze ferrodo lub zimmermann + klocki ferrodo.

----------------


Opcje mam takie:

1) Zakup standardowych tarcz zimmermana + klocków ferrodo przód i tył. koszt  620zł całość
 

2) Zakup Zimmermann Sport + klocki Ferrodo DS na przód pod standardowy 312mm, na tył standardowy (tarcze zimmermann klocki ferrodo) koszt  910zł + 220zł czyli całość 1130zł

3) Zakup używanego zestawu do swapa kompletnego 320mm na przód (nowe tarcze zimmermann + nowe klocki ferrodo) tył zostawić standardowy (tarcze zimmermann klocki ferrodo) koszt 780zł + 220zł czyli całość 1000zł

Edited by mateusztbg
Link to comment
Share on other sites

mam ten sam dylemat nie martw sie ...jeszcze myślę co tu wybrać z tym ze u mnie tarcze na zero juz a klocki jeszcze da na ponad polowe.

no i podobno zimmermanny jak zachwalają tutaj sie wykrzywiają (nie wiem jak sporty nawiercane)i może by pomyśleć o bosch-u w necie na przód kpl tarcz 380.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Karasik2 napisał:

mam ten sam dylemat nie martw sie ...jeszcze myślę co tu wybrać z tym ze u mnie tarcze na zero juz a klocki jeszcze da na ponad polowe.

no i podobno zimmermanny jak zachwalają tutaj sie wykrzywiają (nie wiem jak sporty nawiercane)i może by pomyśleć o bosch-u w necie na przód kpl tarcz 380.

A bosch to z tytanu zrobiony i się nie krzywi;)

Link to comment
Share on other sites

Ja o boshu nawet nie mysle, tylko te 3 opcje ktore wypisalem wyzej, chyba, ze ktos ma jeszcze lepszy pomysl

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Karasik2 napisał:

mam ten sam dylemat nie martw sie ...jeszcze myślę co tu wybrać z tym ze u mnie tarcze na zero juz a klocki jeszcze da na ponad polowe.

no i podobno zimmermanny jak zachwalają tutaj sie wykrzywiają (nie wiem jak sporty nawiercane)i może by pomyśleć o bosch-u w necie na przód kpl tarcz 380.

Jak sobie wyobrażasz, że się tarcze wykrzywiają ? To jest żeliwo... :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Panowie prosze o rady, post nr 2166 :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Panowie prosze o rady, post nr 2166 [emoji4]

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka



Moim skromnym zdaniem textary [emoji6]
A większych hebl bym nie wykładał, szkoda zachodu
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mateusztbg napisał:

Panowie prosze o rady, post nr 2166 :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

Textar wystarczy ale jak chcesz czegoś więcej no to Zimmermann + Ferodo.

 

Zimmermann jest stosowany na 1szy montaż w Audi, BMW, Porsche czy Mercedesie a Textar ? No właśnie :)

Klocki Ferodo pokrywają jakieś 60% rynku jeżeli chodzi o 1szy montaż...

Link to comment
Share on other sites

Pany, przeczytajcie te 3 podpunkty moje dokladnie :D

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3

Link to comment
Share on other sites

1

Link to comment
Share on other sites

2 ale nie wiem skąd masz te ceny od chłopaków nam po 265 sztuka za zimmermana sporta tylko na przód chyba na nie sie skusze.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, mateusztbg napisał:


Opcje mam takie:

1) Zakup standardowych tarcz zimmermana + klocków ferrodo przód i tył. koszt  620zł całość
 

2) Zakup Zimmermann Sport + klocki Ferrodo DS na przód pod standardowy 312mm, na tył standardowy (tarcze zimmermann klocki ferrodo) koszt  910zł + 220zł czyli całość 1130zł

3) Zakup używanego zestawu do swapa kompletnego 320mm na przód (nowe tarcze zimmermann + nowe klocki ferrodo) tył zostawić standardowy (tarcze zimmermann klocki ferrodo) koszt 780zł + 220zł czyli całość 1000zł

Całkiem niedawno miałem podobną rozkminę jak Ty.. . Chcialem poprawic moc hamowania bo niestety ori spowalniacze nie do konca spelnialy swoje zadanie.  Przekonałem się o tym podczas awaryjnego hamowania z 160km/h, niewiele braklo, a siedziałbym na d*pie calkiem nowego mercedesa  ☺ Wiedziałem o możliwości swapu na 320/288 ale czytając ten temat spotkałem sporo opinii osób,  które twierdziły, że nie widzą różnicy w sile hamowania po zmianie hamulcow dlatego też się wahałem. .. Na szczęście posłuchałem rad Deva i Wandeja i  zdecydowalem sie na swap. Póki co upgrade przeszły hamulce przedniej osi ale to wystarczyło by poczuć mega roznice w sile i jakości hamowania.  Nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na ten mod. Wydaje mi się, że wiekszosc osob, które twierdza, że nie widza różnicy w sile hamowania po swapie musza mieć zle odpowietrzony układ albo zajechane zaciski. Tej różnicy nie da się nie zauważyć.  Dlatego nie masz się nad czym zastanawiać, zakładaj 320 i gwarantuje Ci ze będziesz zadowolony.    

Edited by Onyks
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pajda napisał:

1

Napisz dlaczego :)

1 godzinę temu, Karasik2 napisał:

2 ale nie wiem skąd masz te ceny od chłopaków nam po 265 sztuka za zimmermana sporta tylko na przód chyba na nie sie skusze.

Ja mam je za 220zł sztuka pod zestaw standardowy 312mm :) 220*2 = 440zł dodaj cenę ferrodo DS czyli ok 470zł i wychodzi suma o której pisałem 910zł za przód 312mm

Godzinę temu, Onyks napisał:

Całkiem niedawno miałem podobną rozkminę jak Ty.. . Chcialem poprawic moc hamowania bo niestety ori spowalniacze nie do konca spelnialy swoje zadanie.  Przekonałem się o tym podczas awaryjnego hamowania z 160km/h, niewiele braklo, a siedziałbym na d*pie calkiem nowego mercedesa  ☺ Wiedziałem o możliwości swapu na 320/288 ale czytając ten temat spotkałem sporo opinii osób,  które twierdziły, że nie widzą różnicy w sile hamowania po zmianie hamulcow dlatego też się wahałem. .. Na szczęście posłuchałem rad Deva i Wandeja i  zdecydowalem sie na swap. Póki co upgrade przeszły hamulce przedniej osi ale to wystarczyło by poczuć mega roznice w sile i jakości hamowania.  Nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na ten mod. Wydaje mi się, że wiekszosc osob, które twierdza, że nie widza różnicy w sile hamowania po swapie musza mieć zle odpowietrzony układ albo zajechane zaciski. Tej różnicy nie da się nie zauważyć.  Dlatego nie masz się nad czym zastanawiać, zakładaj 320 i gwarantuje Ci ze będziesz zadowolony.    

Dzięki bardzo za opinię +1 dla zestawu nr 3.
Jakie przewody dawałeś do swapa?

2 godziny temu, Dev napisał:

3

Dev, po Tobie to spodziałem się dość obszerniejszej wypowiedzi :) Że jakoś tak bardziej mi to wyjaśnisz dlaczego akurat zestaw nr 3 powinienem wybrać.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, mateusztbg napisał:

Napisz dlaczego :)

Ja mam je za 220zł sztuka pod zestaw standardowy 312mm :) 220*2 = 440zł dodaj cenę ferrodo DS czyli ok 470zł i wychodzi suma o której pisałem 910zł za przód 312mm

Dzięki bardzo za opinię +1 dla zestawu nr 3.
Jakie przewody dawałeś do swapa?

Dev, po Tobie to spodziałem się dość obszerniejszej wypowiedzi :) Że jakoś tak bardziej mi to wyjaśnisz dlaczego akurat zestaw nr 3 powinienem wybrać.

Ja uważam że wystarczy tego co napisałem. 

Z hamulcem jest tak ze robisz raz a porzadnie

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego 1
Bo masz 312 a chcesz wkładać 320 gdzie tu logika, dla mnie zabieg bez sensu jak byś miał 288 to można by wtedy pokusić się o 320.
Ja mega wielkiej różnicy nie odczułem, nie było takiego wow jak to tu szyscy opisują.
Jak już się chcesz bawić w lepsze heble to 345/300.
Tak uważam a jak zrobisz to już twoja decyzja.

Link to comment
Share on other sites

Między 312 a 320 mm różnice poczujesz dopiero przy hamowaniu z większych prędkości.
Tarcza jest grubsza lepiej odprowadza temperaturę.
Można ciut dłużej przytrzymać w razie potrzeby

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie do końca ;)

 

Zapomniałeś o większej powierzchni tarcia, między 312 a 288 nie ma takiej różnicy bo tam klocki są te same, w 320 już masz większe klocki więc powierzchnia styku jest większa + większe ramie = :banan:

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, mateusztbg napisał:

 

Dzięki bardzo za opinię +1 dla zestawu nr 3.
Jakie przewody dawałeś do swapa?

Przewody zostały ori ale w przy swapie tylu na 288 zastanowię się nad wymiena na oplot. Posłuchaj Deva, dobrze radzi.  Dziwi mnie podejście ludzi, którzy twierdzą, ze nie ma sensu ulepszania hamulcow skoro nie planują zwiększania mocy auta. Sytuacja awaryjna moze spotkać Cię w każdym z aut niezaleznie ile ono bedzie mialo koni . Wtedy każdy metr jest ważny,  a im więcej hamulca pod noga tym większe szanse ze wyjdziesz z niej bez szwanku.  Nie namawiam koniecznie na 320 bo jesli stac Cie na coś jeszcze lepszego warto się zastanowic.  Nie będziesz żałował  :wink:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Dev napisał:

Ja uważam że wystarczy tego co napisałem. 

Z hamulcem jest tak ze robisz raz a porzadnie

Napisałeś w sumie 3 posty.
" Tylko SWAP na 320mm "
" Nie rozumiesz różnicy 312 vs. 320mm "
" 3 "
Więc chyba nie wyczerpałeś jakoś szczególnie tematu :decayed:

Jak uważacie czy taki zestaw nr 3 pod 320mm  z  tarczami zimmermana (zwykła tarcza)+ klockami ferrodo (zwykłe klocki) będzie o wiele lepiej hamował niż np zestaw nr 2 Tarcze zimmerman sport + klocki ferrodo ds pod 312mm ?

2 godziny temu, pajda napisał:

Dlaczego 1
Bo masz 312 a chcesz wkładać 320 gdzie tu logika, dla mnie zabieg bez sensu jak byś miał 288 to można by wtedy pokusić się o 320.
Ja mega wielkiej różnicy nie odczułem, nie było takiego wow jak to tu szyscy opisują.
Jak już się chcesz bawić w lepsze heble to 345/300.
Tak uważam a jak zrobisz to już twoja decyzja.

No to już jest jakiś argument, skoro robiłeś swapa i różnicy dużej nie poczułeś.
Jaki zestaw założyłeś pod te 320mm?

1 godzinę temu, lysy-wr400 napisał:

Między 312 a 320 mm różnice poczujesz dopiero przy hamowaniu z większych prędkości.
Tarcza jest grubsza lepiej odprowadza temperaturę.
Można ciut dłużej przytrzymać w razie potrzeby

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki za posta :)

1 godzinę temu, Adam-Lewian napisał:

Nie do końca ;)

 

Zapomniałeś o większej powierzchni tarcia, między 312 a 288 nie ma takiej różnicy bo tam klocki są te same, w 320 już masz większe klocki więc powierzchnia styku jest większa + większe ramie = :banan:

To też + dla zestawu nr 3

1 godzinę temu, Onyks napisał:

Przewody zostały ori ale w przy swapie tylu na 288 zastanowię się nad wymiena na oplot. Posłuchaj Deva, dobrze radzi.  Dziwi mnie podejście ludzi, którzy twierdzą, ze nie ma sensu ulepszania hamulcow skoro nie planują zwiększania mocy auta. Sytuacja awaryjna moze spotkać Cię w każdym z aut niezaleznie ile ono bedzie mialo koni . Wtedy każdy metr jest ważny,  a im więcej hamulca pod noga tym większe szanse ze wyjdziesz z niej bez szwanku.  Nie namawiam koniecznie na 320 bo jesli stac Cie na coś jeszcze lepszego warto się zastanowic.  Nie będziesz żałował  :wink:

Dzięki, zastanawiam się tylko co będzie lepiej hamować:

Taki zestaw nr 3 pod 320mm  z tarczami zimmermana (zwykła tarcza)+ klockami ferrodo (zwykłe klocki) będzie o wiele lepiej hamował niż np zestaw nr 2 Tarcze zimmerman sport + klocki ferrodo ds pod 312mm ?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, pajda napisał:


Moim skromnym zdaniem textary emoji6.png
A większych hebl bym nie wykładał, szkoda zachodu

Pajda też robiłeś swapa rozumiem?

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie czytam i czytam wypowiedzi co niektórych :facepalm:

Już któryś raz czytam że nie ma różnicy między 320 i 312, nie ma sensu zmieniać, nie czuć tej zmiany. W innym miejscu było, że mając 288 szkoda ładować 312 bo praktycznie nie będzie różnicy. Idąc tym tokiem myślenia to między 288 a 320 jakiejś znaczącej różnicy nie ma. Tylko po jaką cholerę producent do mocniejszych aut ładował większe hamulce. Hmm :) , może po to żeby te auta szybciej i sprawniej zatrzymywać ?

Według mnie, jak zmieniasz tarcze i klocki to dołóż kilka złoty i zapodaj od razu 320. Może w korku różnicy nie odczujesz, ale wybierzesz się gdzieś dalej i na autostradzie na pewno się przyda. Na hamulcach nie ma co oszczędzać, nie raz mogą uratować d*pę. Pisałeś, że chcesz zwiększyć moc do 200 km, tu bym się już nawet nie zastanawiał. 

Swoich jeszcze nie zmieniłem, ale nie żałuję decyzji zakupu zacisków 320. Teraz leżą w szafce i czekają na skończenie klocków w 312 :) 

PS: Jako tako wyszły :D

20170420_121939.jpg20170420_121943.jpg

 

 

Edited by cysiek18
Link to comment
Share on other sites

Pajda też robiłeś swapa rozumiem?

Tak robiłem pierw przód za jakiś czas tył wszystko od deva tarcze oz klocki ferodo.
Później miałem nawet tarcze na przód oz sport nawiercane. Fotki z moim temacie o a4 b6.

Teraz w pasku zmieniałem zaciski z tyłu(klocki się skończyły) na takie same dev mi odnawiał w pasku tył jest 282 przód 312.
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pajda napisał:


Tak robiłem pierw przód za jakiś czas tył wszystko od deva tarcze oz klocki ferodo.
Później miałem nawet tarcze na przód oz sport nawiercane. Fotki z moim temacie o a4 b6.

Teraz w pasku zmieniałem zaciski z tyłu(klocki się skończyły) na takie same dev mi odnawiał w pasku tył jest 282 przód 312.

ja po swapie z 312mm na 345mm byłem w totalnym szoku jak to hamuje i każdemu polecam więc nie bardzo wiem czemu masz takie zdanie:wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Pany co polecicie do S4 B6 na przód? I najlepiej od kogo :) Właśnie zapalila  się kontrolka od klocków a tarcze nie grzeszą swoim stanem.  Coś gładkiego czy lepiej nawiercane i jakie klocuszki do tego.  Do normalnej jazdy (jak to w S4:) 

Zaciski ATE.  I czy to normalne że tarcze nie są przymocowane tymi śrubami centrujacymi do piasty? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...