zenonw Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 u mnie podobno to sie stalo przez kiepskiej jakosci olej - faktycznie przed usterka wymienilem poza aso (niewiedziec dlaczego). jak nie zapomne to jutro odnajde fakture i zeskanuje co oni tam zrobili. u mnie bylo dokladnie tak: odpalilem auto pod firma zeby przestawic i kolega zwrocil mi uwage ze cos dziwnie dudni, wysiadlem faktycznie cos dziwnie, zgasilem - odpalilem - normalnie chodzil. pozniej gdzies jechalem odpalilem i zas dudnilo, wiec uderzylem do aso od razu zajechalem, szybka diagnoza - pare dni wczesniej cos robili, moze faktycznie zle poskladali obudowy, rozebrali, poskladali , przestalo. dojechalem do domu i pod domem znow dudnienie, dojechalem do aso - przestalo. odpalilismy po raz kolejny i zaczelo dudnic. czyli dudnilo sobie kiedy chcialo. nie pamietam dokladnie jak nazywala sie ta czesc ktora wymieniali , jakies dwa walki wymieniali jeszcze, jutro wstawie to co od nich dostalem. Ale z tego co pamietam jak mi zdjecia pokazywali to chodzilo o to, ze wypadla jakas zaslepka/waleczek czy cos w tym stylu. i byla to pierwsza taka usterka w aso lubin, a diagnoza ze to przez olej zostala mi podana po jakims miesiacu po usunieciu awarii, i podpisywalem jakies przeslanie informacji do centrali audi celem sprawdzenia przyczyny A czy była zauważalna strata mocy podczas tego dudnienia ?
yesfan Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Ale z tego co pamietam jak mi zdjecia pokazywali to chodzilo o to, ze wypadla jakas zaslepka/waleczek czy cos w tym stylu. i byla to pierwsza taka usterka w aso lubin, a diagnoza ze to przez olej zostala mi podana po jakims miesiacu po usunieciu awarii, i podpisywalem jakies przeslanie informacji do centrali audi celem sprawdzenia przyczyny A jednak! Czyli nie jest to jakiś odosobniony przypadek owo wypadanie korków aluminiowych!
Pyotr Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 strata mocy jest niezuważalna. u mnie dudnienie jest cały czas czy to na biegu jałowym czy z pedałem w podłodze. lecz na pewno moc jest mniejsza w czasie kiedy przestaje dudnić a za to z wydechu buczy. silnik wtedy pracuje cichutko a po kilku minutach jakby coś się w nim przełączało i zaczyna znowu dudnić. koledzy gdzie można znaleść te koreczki bo to chyba jedyna dla mnie nadzieja na likwidację tego dudnienia.
mireq Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 ja nie zauwazalem spadku mocy, chociaz do dzis mi sie wydaje ze moje a4 roznie jezdzi, raz zwinnie, raz zmulone, ale wtedy akurat pamietam ze gdzies szybko jechalem i 210km/h pojechalo calkiem sprawnie. nie wiem czy dobrze pamietam jak mi to tlumaczyl kolega z aso, roznica w dudnieniu i niedudnieniu wynikala z tego ze : spadalo cisnienie (powietrza?oleju?) i komp nie wiedzial co sie dzieje, albo byl nieprawidlowy stosunek cisnienia oleju do czegos tam i silnik zwiekszal dawke (powietrza?) i dlatego taki dzwiek. nie pamietam tego dokladnie niestety:(
yesfan Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 To o czym pisze Pyotr to wypalanie DPF. Pewnie towarzyszy temu jeszcze podrygiwanie silnika na biegu jałowym. Gdy kończy się procedura wypalania zmienia się dźwięk silnika i powraca dudnienie.
hafas Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Witam, Powiedzcie mi prosze czy podczas wypalania sadzy z filtra dpf jest mozliwosc zeby z rury lecial siwy dym? Jakis czas temu doslownie przez ok 3 minuty silnik zaczal mi chodzic glosniej i za mna pojawila sie siwa chmura ( troche to dziwne bylo bo caly proces przebiegl podczas jazdy po miescie a myslalem ze sadza wypala sie podczas jazdy np. po autostradzie???? - stale obroty i predkosc...) Zdarzylo mi sie to tylko raz....potem cisza:) O co kaman? Pozdrawiam
Pyotr Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 masz rację yesfan. to musi być wypalanie dpf u. na jałowym lekko trzesie. ale dlaczego jak go wypala to nie dudni a jak skończy wypalać to znowu dudni. mireq pisze ciekawe żeczy i mam coraz większego pietra z ym spadkiem ciśnienia oleju. "przewaga dzięki technice" ;(
mireq Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 mam wypiske z aso co bylo robione: Nr czesci - nazwa czesci - ilosc 038103483D - uszczelka - 1szt. 038103714A - śruba - 8szt. 038109527AF - oś - 2szt. od tego miejsca to chyba juz jest wymiana paska rozrzadu 038121011jx - pompa wodna - 1szt. 038198119a - zestaw naprawczy - 1szt. 03g903137e - pasek klinowy - 1szt. 059010158a - nalepka informacyjna - 1szt. g012a8gm8 - plyn chlodniczy - 0szt. n91048802 - śruba - 4szt. wht002791 - bolec - 4szt, Ostatnio mieli znów auto którego silnik dudnił tak jak mój, ale właściciel dłużej jeździł z tym dudnieniem i w wyniku braku ciśnienia oleju coś się stało z panewkami(?nie jestem mechanikiem, nie wiem czy dobrze zrozumiałem?), wobec powyższego naprawa tej a4 była droższa i wyniosła 4590zł. O ile dobrze pamiętam to co widziałem na ekranie komputera w aso, to ośki były po 700zl i to była najdroższa część, pozostałe to były jakieś groszowe sprawy. Dziś (tj.24.03.2010) sprawdziłem, robociznę mi policzyli 0.5roboczogodziny:) Po sprawdzeniu, fakturę za naprawę + wymianę rozrządu zapłaciłem brutto 2940zl, wnioskuję, że sama wymiana osi + śrubki max 1600zł. W kwestii wypalania dpf i związku tej funkcji z owym dudnieniem: Moje a4 też ma DPF, i jeszcze nigdy nie zaobserwowałem wypalania go. Przejechałem nim w roku 2008 56tys km, w 2009 20tys km, w 2010 dopiero 7tys km, i podczas tych przebiegów ani razu nie widziałem czarnej/szarej chmury za autem ani silnik nie chodził jakoś specjalnie inaczej. Natomiast jedyne co zaobserwowałem to: dziwnymi zapach spalin wydobywających się z wydechu -taki hmm "slodki". [ Nie wiem czy akurat za ten zapach nie odpowiada ubywający płyn w układzie chłodzenia czy DPF (w autach ktore prowadze dolewam adblue, i podobnie pachnie). A wydaje mi się, że ubywa mi płynu w chłodnicy trochę,(bo miałem poniżej minimum i kilka razy jak bylem w aso to mieli dolać, gdy sprawdzałem np 3 miesiące później to dalej było poniżej min.wiec albo zapomnieli dolać albo mi gdzieś ubywa....spala go?(jest taka możliwość?) nie wiem czy to mozliwe:(] Generalnie moj silnik chodzi dosyć głośno cały czas jak nieprzymierzajac ford escort 1.8td z 1998 r., ma taki typowy klekot, nie jak np passat b5.5 1.9tdi, albo passat b6 2.0tdi, których praca jest "bardziej miękka" A teraz przyszlo mi do głowy jeszcze jedno: czasami gdy jadę w trasie, wjeżdżam do miasta, zatrzymuję się na światłach też słychać takie dudnienie - ale wystarczy, że zmienię prędkość działania nadmuchu powietrza (na + lub -) i owo dudnienie ustępuje. Może u was to jest to, w aso mi kiedyś powiedzieli że to kwestia silniczków/klapek/regulacji.
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 038109527AF - oś - 2szt. to jest os wahliwa z dzwigienka popychacza PD ale co to ma miec wspolnego z dudnieniem ? mireq piszesz tak nieskladnie ze wogole nie wiadomo o czy ty mowisz
yesfan Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Turdzi - to własnie tam są owe małe korki które pewnie nie występują jako cześć zamienna. Dlatego aso wymieniło całość.
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Turdzi - to własnie tam są owe małe korki które pewnie nie występują jako cześć zamienna. Dlatego aso wymieniło całość. no racja etka nie widzi nic takiego , fajnie jak one sobie wypadaja to ciekawe gdzie one sobie potem leca :gwizdanie:
mireq Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 poprawiłem wcześniejszy post:) mam nadzieję że jest bardziej czytelny:) a jesli chodzi o to, co dzieje się z tymi korkami to na zdjęciach które robiło aso, jeden korek był pęknięty ale nie było widać by jakaś jego część odpadła gdzieś
Musashi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 poprawiłem wcześniejszy post:) mam nadzieję że jest bardziej czytelny:) a jesli chodzi o to, co dzieje się z tymi korkami to na zdjęciach które robiło aso, jeden korek był pęknięty ale nie było widać by jakaś jego część odpadła gdzieś masz te foty?
mireq Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 nie, tylko je widziałem. jedyne co mam w domu to rysunek z etki na ktorym zaznaczono mi która to ta ośka, w którym miejscu jest korek, i w co on wchodzi. może jakoś uda mi się wydębić od nich te foty, ale wątpię wczoraj nie chcieli dać
Musashi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 nie, tylko je widziałem. a sprobuj je zorganizowac po zatym jezeli auto nie jest na gwarancji, maja obowiazek wydac na twoje zyczenie wymienione czesci. uczciwy serwis proponuje to od razu.
mireq Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 proponowali:) ale stwierdziłem, że po co mi to:) muszę zobaczyć czy w tym co dostałem kiedyś od audi z ich diagnozą przyczyny tej usterki nie ma zdjęć.....ale to może mi trochę zająć na poprzedniej stronie, gdy poprawiłem post, dopisałem na końcu info o dziwnych głosach z klimatronika, może to to jest u kolegów, w aso mi powiedzieli że to normalna sprawa ze tak sobie pochodzi, i teraz myślę że to można uznać za dzwięk silnika, bo jest to takie miarowe dudnienie też, ale wystarczy przełąćzyć prędkość nadmuchu i dudnienie znika, dzieje się to tylko na ustawieniu "auto"
Musashi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 byc moze to chodzi o prace wentylatora?
mireq Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 hmm nie wiem, u mnie to slychać tak jakby pod deską rozdzielczą, ale na początku faktycznie myślałem że to silnik dziwnie pracuje i pojawia się to bezpośrednio po zatrzymaniu
Musashi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 hmm nie wiem, u mnie to slychać tak jakby pod deską rozdzielczą, ale na początku faktycznie myślałem że to silnik dziwnie pracuje i pojawia się to bezpośrednio po zatrzymaniu w razie watpliwosci, stetoskop na uszy i do dziela
mireq Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 sprawdziłem już kiedyś, i po otwarciu maski tego nie słychać, jedynie wewnątrz, ale generalnie teraz już niczego nie nasłuc**ję radio głośniej i jest ok:)a jeszcze odnośnie dudnienia spowodowanego tymi korkami, ja siedząc w środku w aucie tego nie słyszałem - tylko na zewnątrz dało się usłyszeć różnicę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się