Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Zmiana parametrów dawki rozruchowej.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam .

Chciałem zmienić dawkę paliwa przy odpalaniu gdyż samochód ciężko odpala na ciepłym silniku ,czytałem że można tak mu pomóc, lub zmienić w mapach obroty silnika od których ma być podane paliwo. Z tym iż nie mam tam prawie nic . Tylko  opcje, jedna do adaptacji EGR ,druga coś z pompą paliwa , i jeszcze jedna ale nie pamiętam , a robiłem to oczywiście w silniku czyli pozycja 1 ,a pozniej wpisałem kod 12233 , akceptacja była , później wszedłem w adaptacje , tak jak już wcześniej pisałem tam jest tylko immobiliser, nic więcej jak staram się wpisać to jest błąd . Czy możliwe że mam zły kod dostępu ? Czy tym silniku nie można nic zmienić ? Nawet adaptacja przepustnicy ? Wydaje mi się to mało prawdopodobne, sam już nie wiem. Dodam że mój silnik to 1.9 TDI BKE .

Edytowane przez przemek214
Opublikowano

Takie adaptacje można było robić w silnikach VP a nie PD... w PD trzeba zgrać mapę, edytować co trzeba i wgrać poprawioną do sterownika ;)

 

Opublikowano

Witaj Kamil , znów ty mi pomagasz . 

Rozumem , a czy wiesz jak to się robi ?

Bo ja w takim bądź razie kupię galleto 4 i zgram mapy i może ktoś by mógł by pomóc z tym ?

Czy ten galleto będzie dobrym narzędziem?

Opublikowano

Lepszym jest MPPS. 

Tylko, że jeśli masz EDC16 to ja bym nie ryzykować... Edc 15 obsługuje bez problemu, a z 16 zdarzają się problemy. 

Zgrać, zagrasz, ale wgranie to trochę ryzyko w 16.

Opublikowano

A jak to sprawdzić jaki mam w swoim aucie ? 

Opublikowano

Wejdz w silnik vcds i tam jest jaki symbol ecu itd...

open-controller.png

jak się nie mylę to w Advanced ID powinno być nawet jaki sterownik...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak to wygląda u mnie. A ten Mpps to dokładniej jaki miał by być ?

DSC_0256.JPG

Opublikowano

Jaka wersję kupić ? Wystarczy Mpps V16 czy musi być wersja V18?

Opublikowano

Tak jak pisalem do edc 15 wystarcza bez problemu V16, poczytaj moze o tej v18 ;)

 

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze się domyślam ,ale patrzy się po tym 116 FE? Czyli moje auto ma komputer  edc 16 ? Tak ? 

Bo nie jestem pewien !

A z czym się wiąże ten problem z wgraniem ? Jakie może mieć to skutki ?

Opublikowano

Masz EDC16U31

Wgranie może uwalić ECU, tym samym uziemiając Ci auto :P

 

Opublikowano

Można kablem kkl zgrać flasha tutaj instrukcja 

WWW.KLUBTT.PL

Na prośbę jednego z kolegów zamieszczam krótki opis odczytu i zapisu zawartości flash ECU. Będziemy potrzebować: 1. zwykły kabel VAG (u mnie sprawdza się najtańszy niebieski za 25zł) 2. program Nefmoto ME7 ECU...

 

Radzę zgrany Flash zachować bo może być różnie po wgraniu nowej mapy :)

Opublikowano

No to teraz mnie zmartwiłeś , to masz może jakiś pomysł jak można to naprawić ( odpalanie ) prócz  naprawy rozrusznika , bo akumulator chyba sprawny . Ma jakieś 1.5 roku .

Opublikowano

Odepnij czujnik G62 na próbę i zobacz czy wtedy lepiej Ci odpala. Błąd czujnika wymusza podanie większej dawki startowej. 

Opublikowano

sprawdz stan rozrusznika i akumlatora . Jak sąłbo pali na ciepłym a na zimnym od szczała to rozrusznik juz nie kreci tak jak powinien 

Opublikowano

Zobaczę w wolnej chwili zaraz, najprawdopodobniej jutro ,ale z tego co pamiętam tak już sprawdzałem i wtedy już odpalił lepiej ,ale też chwilę stał ,a to musiał bym zrobić na gorącym silniku

Opublikowano

Ok ,sprawdziłem wczoraj , zeczywiscie odpala o wiele łatwiej niż z podłączonym  czujnikiem temperatury płynu chłodzącego. Myślę że do regeneracji rozrusznik. I od tego zacznę . Na zimnym o wiele słabiej kręci , a na ciepłym lepiej . Więc myślę że to rozrusznik .

Opublikowano
W dniu 21.11.2019 o 14:19, przemek214 napisał:

Ma jakieś 1.5 roku .

To nie musi o niczym świadczyć, przemierz parametry Aku.

Godzinę temu, przemek214 napisał:

 Myślę że do regeneracji rozrusznik. I od tego zacznę .

Akumulator w porządku ?.

Mało kto z użytkowników potrafi zadbać o prawidłową eksploatację akumulatorów.

Przypominamy sobie o AKU tuż potem jak był bardzo potrzebny a zawiódł.

Opublikowano
11 godzin temu, KINIAM napisał:

 

Mało kto z użytkowników potrafi zadbać o prawidłową eksploatację akumulatorów.

Otóż to nie wiem jak to sprawdzić , myślę tak bo to kółko jest zielone w akumulatorze które mówi o naładowaniu , ale rozumiem że nie jest to miara współmierna .

11 godzin temu, KINIAM napisał:

 

 

Opublikowano

Oczywiście okazało się że rozrusznik już był do regeneracji. Kupiłem nowy i jak ręką odjął teraz pali czy zimny czy ciepły . Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...