Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, Koalakm napisał(a):

no tak tez racja - wszedzie w sumie opinia panuje ze adblue jest ble, ze same problemy itp, to jak ktos kupujacemu powie ze ja mam wylaczone adblue wiec nie ma problemu ;) to faktycznie masa kupujacych pozytywnie to odbierze

Nic osobiście nie mam do systemu adblue. Jednym działa bezawaryjnie, drugim co chwilę coś. Jeśli sam sterownik jest problemem, jak najbardziej można niskim kosztem naprawić. Jak coś grubszego, warto rozważyć inną drogę. Jak wspomniałem, każdy ma możliwość wyboru opcji dla siebie.

Opublikowano

Kikka stron wcześniej ktoś tu pisał gdzie w PL naprawiał.

Opublikowano
Teraz, ELLIOTT napisał(a):

Jak wspomniałem, każdy ma możliwość wyboru opcji dla siebie.

Należy tylko o tym pamiętać, że powoli biorą się za wycinaczy dpf i deaktywacje układu oczyszczania spalin. To tylko kwestia czasu, że będą to sprawdzać.

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Należy tylko o tym pamiętać, że powoli biorą się za wycinaczy dpf i deaktywacje układu oczyszczania spalin. To tylko kwestia czasu, że będą to sprawdzać.

Słyszę te straszaki od 20 lat. Na wszystko znajdzie się sposób. Odnośnie dpf, jestem przeciwnikiem jego usunięcia.

Opublikowano
8 minut temu, ELLIOTT napisał(a):

Słyszę te straszaki od 20 lat. Na wszystko znajdzie się sposób. Odnośnie dpf, jestem przeciwnikiem jego usunięcia.

Pożyjemy zobaczymy.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Należy tylko o tym pamiętać, że powoli biorą się za wycinaczy dpf i deaktywacje układu oczyszczania spalin. To tylko kwestia czasu, że będą to sprawdzać.

tez mysle ze tak bedzie. Policja w sumie ma sprzet do badania spalin i zabieraja dowody natychmiast po badaniu

  • Haha 1
Opublikowano
23 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Jak ma program diagnostyczny i wie gdzie szukać to tak.

Mógłbyś napisać w jaki sposób to sprawdzić?

Opublikowano

W sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych masz kilka bloków, które dają obraz na układ AdBlue.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.03.2024 o 15:03, lucasek napisał(a):

Mógłbyś napisać w jaki sposób to sprawdzić?

Jeszcze raz, teraz nieco dokladniej :wink:

 

W sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych masz kilka bloków, które dają obraz na układ AdBlue.

Można to sprawdzić na 2 sposoby:

1. Na szybko, tylko raz podpinając program diagnostyczny. W tym celu na rozgrzanym silniku wykonać logi z poniższych bloków pomiarowych (kilka dobrych kilometrow). Najważniejszym wyznacznikiem poprawnie pracującego i nie deaktywowanego układu AdBlue, jest w tym przypadku wysterowanie wtryskiwacza AdBlue. Powinien być on co jakiś czas aktywowany. Jeżeli jego wartość nie zmienia się, może to świadczyć o wyprogramowaniu AdBlue. Może też być tak, że tego bloku pomiarowego (IDE03131) w ogóle nie znajdziesz w sterowniku, bo został w mapie wykasowany przy deaktywacji AdBlue.
Screenshot(316)-imageonline.co-merged.png.71325cce49c69dd4432696c39598859b.png


2. Oraz po kilkukrotnym podłączeniu programu diagnostycznego po upływie kilku/kilkunastu dni (Oczywiście w tym okresie auto musi być używane, gdyż chodzi tu o skontrolowanie zużycia mocznika podczas jazdy, a nie odparowania w czasie postoju:decayed:)
W tym celu przy pierwszym podpięciu programu diagnostycznego wyszukujesz poniższe bloki pomiarowe i wykonujesz screenshot poniższych wartości.
Następnie po kilku/kilkunastu dniach podpinasz auto ponownie, wyszukujesz te same bloki pomiarowe, wykonujesz screenshot i porównujesz oba screenshoty ze sobą. Jeżeli wartości na obu screenshotach nie uległy zmianie, czyli czynnika nie ubyło, to świadczy to o nieprawidłowym działaniu lub wyprogramowaniu AdBlue.

Screenshot(128).png.a0a000ce5c89dfb06aacff4c4360453f.png.cb330b6b1274c8530c2d39d5d5b46375.png

 

Wszystko można sprawdzić także  za pomocą OBD11.

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Na ciepłym silniku, jak maskę otworzysz słychać że wtryskiwacz wtryskuje.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Może w 2.0 TDI coś tam wysłuchasz na pracującym silniku, bo wtryskiwacz masz z przodu łatwo dostępny. W 3.0 TDI wtryskiwacz siedzi prawie przy ścianie grodziowej i na pracującym silniku możesz zapomnieć o tym, że usłyszysz jego pracę. Poza tym jak chcesz udowodnić to sprzedającemu auto, w którym deaktywowal system AdBlue? Na ucho? Powiesz mu, że nie słyszysz wtryskiwacza? On Ci powie, że on słyszy- i co wtedy?
Dlatego podałem metodę, którą możesz udowodnić czarno na białym, i wtedy nie będzie wymówek:wink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
3 godziny temu, patryciusz napisał(a):

Na ciepłym silniku, jak maskę otworzysz słychać że wtryskiwacz wtryskuje.

 

 

 

Na postoju nie podaje więc, błędna teoria.

Opublikowano

na ogół jak pokaże się komunikat że trzeba dolać to można założyć że pryska :decayed:

Opublikowano

Tak ale do momentu pojawienia się komunikatu mogą upłynąć nawet 2 lata, jak mało jeździsz. Zużycie AdBlue to ok 1-1.2 l/1000 km. Jak masz ten duży 24 l zbiornik to jak widzisz, trzeba trochę przejechać😉

Opublikowano

Dokładnie, kupiłem samochód i przez 24 tyś. kilometrów nie dolewałem, już myślałem że wycięty aż tu ostatnio wyskoczył komunikat żeby dolać, z dystrybutora weszło 24 litry.

Opublikowano
16 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Można to sprawdzić na 2 sposoby:

1. Na szybko, tylko raz podpinając program diagnostyczny. W tym celu na rozgrzanym silniku wykonać logi z poniższych bloków pomiarowych (kilka dobrych kilometrow). Najważniejszym wyznacznikiem poprawnie pracującego i nie deaktywowanego układu AdBlue, jest w tym przypadku wysterowanie wtryskiwacza AdBlue. Powinien być on co jakiś czas aktywowany. Jeżeli jego wartość nie zmienia się, może to świadczyć o wyprogramowaniu AdBlue. Może też być tak, że tego bloku pomiarowego (IDE03131) w ogóle nie znajdziesz w sterowniku, bo został w mapie wykasowany przy deaktywacji AdBlue.

duzo zabawy - szczegolnie przy zakupie ;) powiem szczerze ze myslalem ze to mozna latwiej w vcds sprawdzic, ale jednak widac sie mylilem ;)

Opublikowano
2 minuty temu, Koalakm napisał(a):

duzo zabawy - szczegolnie przy zakupie

Nie jest dużo. Zawsze przy zakupie podpinam auto i w 15-20 min mam obraz na całokształt.

Podstawa to sprawdzenie wszystkich sterowników (pełny auto-scan), sprawdzanie układu AdBlue, sprawdzanie DPF, wtryski, pompa CR... Lepiej zainwestować na początku kilka minut, niż później płakać, że naprawa kilka/-naście tyś kosztuje. :wink:

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie jest dużo. Zawsze przy zakupie podpinam auto i w 15-20 min mam obraz na całokształt.

Podstawa to sprawdzenie wszystkich sterowników (pełny auto-scan), sprawdzanie układu AdBlue, sprawdzanie DPF, wtryski, pompa CR... Lepiej zainwestować na początku kilka minut, niż później płakać, że naprawa kilka/-naście tyś kosztuje.

no rozumiem, ale czy sprzedajacy chetnie zgadza sie na podpinanie kompa?

Opublikowano
21 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie jest dużo. Zawsze przy zakupie podpinam auto i w 15-20 min mam obraz na całokształt.

Podstawa to sprawdzenie wszystkich sterowników (pełny auto-scan), sprawdzanie układu AdBlue, sprawdzanie DPF, wtryski, pompa CR... Lepiej zainwestować na początku kilka minut, niż później płakać, że naprawa kilka/-naście tyś kosztuje. :wink:

Wtrysków nie sprawdzisz pod vcds. To nie silniki PD.

Opublikowano
1 minutę temu, ELLIOTT napisał(a):

Wtrysków nie sprawdzisz pod vcds. To nie silniki PD.

Nie sprawdzisz tak jak PD, to prawda, ale rzucisz okiem na korekty i jeżeli któraś jest wywalona w kosmos, to znak tego, że coś jest nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...