Kodzak33 Opublikowano 29 Listopada 2019 Opublikowano 29 Listopada 2019 Jakie masz spalanie i ogólnie powiedziałbyś coś o tym silniku ?
bar72 Opublikowano 29 Listopada 2019 Autor Opublikowano 29 Listopada 2019 spalanie myślałem ,ze będzie ciut lepsze real na miejscu 6,8,-7,5 w trasie 6,5L po mieście w korkach myślę 7,5-8 max , tyle samo miałem w A7 w Competition , więc może dlatego liczyłem na mniej co do V6 to co mam napisać , jak ktoś pomykał już V6 to 2.0 odstaje kultura pracy , przyspieszenie itp, wcale nie neguje 2.0190KM , bo takim tez czasem się przemieszczam , moja opinia wart jest swojej ceny skrzynia Tiptronic , według mnie b.dobrze się sprawdza w połączeniu z tym silnikiem
boohmacher Opublikowano 8 Maja 2020 Opublikowano 8 Maja 2020 (edytowane) W dniu 29.11.2019 o 17:57, bar72 napisał: spalanie myślałem ,ze będzie ciut lepsze real na miejscu 6,8,-7,5 w trasie 6,5L po mieście w korkach myślę 7,5-8 max , tyle samo miałem w A7 w Competition , więc może dlatego liczyłem na mniej co do V6 to co mam napisać , jak ktoś pomykał już V6 to 2.0 odstaje kultura pracy , przyspieszenie itp, wcale nie neguje 2.0190KM , bo takim tez czasem się przemieszczam , moja opinia wart jest swojej ceny skrzynia Tiptronic , według mnie b.dobrze się sprawdza w połączeniu z tym silnikiem Kolego rozwazam zakupu A4 b9 avant 3.0tdi 272km lub A7 fl 3.0tdi 320/326km. Czy miales A7 i moglbys powiedziec ktore z tych aut, b9 czy a7 jest lepiej wyciszone przy predkosciach autostradowych i ogolnie doradzic jak wypada jedno auto na tle drugiego? Mam dwojke malych dzieci i dylemat czy wybrac bardziej rodzinne kombi czy drozsze i ladniejsze a7. Za b9 przemawiaja wymiary gdyz mieszkam w Warszawie i napewno latwiej bedzie znalezc miejsce do zaparkowania. Edytowane 8 Maja 2020 przez boohmacher
marcin4x4 Opublikowano 27 Maja 2020 Opublikowano 27 Maja 2020 (edytowane) W dniu 8.05.2020 o 23:12, boohmacher napisał: Kolego rozwazam zakupu A4 b9 avant 3.0tdi 272km lub A7 fl 3.0tdi 320/326km. Czy miales A7 i moglbys powiedziec ktore z tych aut, b9 czy a7 jest lepiej wyciszone przy predkosciach autostradowych i ogolnie doradzic jak wypada jedno auto na tle drugiego? Mam dwojke malych dzieci i dylemat czy wybrac bardziej rodzinne kombi czy drozsze i ladniejsze a7. Za b9 przemawiaja wymiary gdyz mieszkam w Warszawie i napewno latwiej bedzie znalezc miejsce do zaparkowania. nie trzeba nawet widzieć tych aut by wiedzieć że A7 będzie lepiej wyciszona, nawet A6 miażdży a4. Ale A7 nigdy bym sobie nie kupił, nie dość że brzydkie to nie wygodne i ciężkie, poszukaj ładnej C7 Edytowane 27 Maja 2020 przez marcin4x4
Muskel1 Opublikowano 7 Października 2020 Opublikowano 7 Października 2020 Mieliście już problemy ze stukającymi wałkami rozrządu? Najczęściej po stronie pasażera się zaczyna. Prawie wszystkie CRT sa tym problemem dotknięte.
Kodzak33 Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 W dniu 7.10.2020 o 13:12, Muskel1 napisał: Mieliście już problemy ze stukającymi wałkami rozrządu? Najczęściej po stronie pasażera się zaczyna. Prawie wszystkie CRT sa tym problemem dotknięte. A to nie jest problem z zaworem wydechowym?
Muskel1 Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 Problem z wałkami istnieje, jest na to nawet TPI w bazie danych Audi (TPI 2043172/23). Gdzie siedzi ten zawór i jak się objawia?
Kodzak33 Opublikowano 11 Października 2020 Opublikowano 11 Października 2020 (edytowane) W dniu 9.10.2020 o 18:18, Muskel1 napisał: Problem z wałkami istnieje, jest na to nawet TPI w bazie danych Audi (TPI 2043172/23). Gdzie siedzi ten zawór i jak się objawia? Podobno od strony pasażera przy longu zaczyna stukać. Jeśli chodzi o wałki to podobno się wycierają jak kiedyś w 2.5 tdi Edytowane 11 Października 2020 przez Kodzak33
Muskel1 Opublikowano 11 Października 2020 Opublikowano 11 Października 2020 (edytowane) O zaworach nic nie słyszałem, natomiast o wałkach jest 291 stron na jednym z forum motoryzacyjnych. Wałki się nie wycierają tylko mają luz w miejscu łączenia się wałków z kołami zębatymi napędzającymi rozrząd co przyczynia się do stukania. Stosowane były dwa rodzaje wałków w tych jednostkach, różniące się sposobem osadzenia i zabezpieczenia zębatek na wałkach. Pierwszy wieloklin a drugi na seegeringu. W zależności od tego, które zostały zastosowane, ASO zaleca albo wymianę wszystkich czterech lub gdy masz już na seegeringach to tylko te 2 po stronie wylotowej. Edytowane 11 Października 2020 przez Muskel1
BlackM4mba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Witam, odnośnie stukających wałków rozrządu znalazłem taką informację: "Te silniki na 100% są trefne CRT 000001 do 073951" jak sprawdzić, czy mój silnik też się do nich zalicza? Da się po nr VIN ? Z góry dziękuję za pomoc.
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 (edytowane) 5 godzin temu, BlackM4mba napisał: Witam, odnośnie stukających wałków rozrządu znalazłem taką informację: "Te silniki na 100% są trefne CRT 000001 do 073951" jak sprawdzić, czy mój silnik też się do nich zalicza? Da się po nr VIN ? Z góry dziękuję za pomoc. Problem dotyczy silników o numerach produkcji 000001 do 175973. Numer ten znajduje sie na naklejce na prawej pokrywie zaworów (strona kierowcy), bezpośrednio pod środkowym wtryskiwaczem. Biała szeroka naklejka z kodem paskowym, datą produkcji, kodem silnika oraz numerem seryjnym. Wałki mogą ale nie muszą stukać. Jeżeli jednak stukają, w pierwszej kolejności sprawdzany jest właśnie ten numer czy silnik jest z tej serii. Jest to ułatwienie, bo wtedy nie trzeba szukać czy to może coś innego jest przyczyną. Patrząc na nr jest właśnie duże prawdopodobieństwo, że to wałki. U mnie jak do tej pory cisza więc widocznie nie wszystkie koniecznie muszą ale jak komuś z Was stuka z tamtych okolic to wiecie gdzie szukać. Edytowane 26 Stycznia 2021 przez Muskel1 1
BlackM4mba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Wielkie dzięki za informację. Zastanawiam się jak ewentualnie zdiagnozować te stuki nie mając porównania. Wiadomo czy ASO po zgłoszeniu traktuje to nadal jako cichą akcję serwisową, czy trzeba już teraz na własny koszt działać?
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Jeżeli wałki się tłuką to każdy je usłyszy. Naprawa na gwarancji darmowa, po gwarancji musisz zapłacić.
RALF76 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Muskel1 napisał: Naprawa na gwarancji darmowa, po gwarancji musisz zapłacić. jaki jest powód tych stuków? na czym polega naprawa?
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 13 minut temu, RALF76 napisał: jaki jest powód tych stuków? na czym polega naprawa? Luzy na kołach zębatych względem wałka i klepią. Są 2 rodzaje mocowań jak na zdjęciach powyżej. W tej feralnej serii były montowane te osadzone na takim wieloklinie (górne zdjęcie), drugie nowsza seria mają pierścień segera (dolne zdjęcie). W ASO wymienają wałki i zastępują tymi nowszymi. Na początku wymieniali wszystkie wałki ale od niedawna podobno tylko te po stronie wydechowej.
BlackM4mba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Tak się zastanawiam, skoro nie wzywali do salonów ASO z tego powodu, to czym może grozić jazda ze stukającymi wałkami oprócz oczywiście hałasowania jednostki?
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Nie wzywają nikogo do ASO bo to nie akcja serwisowa. TPI oznacza technische Produktinformation, czyli infotmacje techniczne dotyczące danego produktu. Jeżeli z pewnym modelem auta i silnikiem jakaś usterka występuje bardzo często, wtedy zakładany jest w bazie danych Audi TPI. Jest tam wtedy opisane jak zdiagnozować tą usterkę oraz jak ją usunąć. Są to informacje i wytyczne dla warsztatów ASO. Wszystko zależy od tego w jakim stopniu jest luz między tymi kołami zębatymi. Myśle, że dużo osób nawet nie jest świadomych, że jeżdżą ze stukającymy wałkami podobnie jak tego z grzechotającymi łańcuchami bo po prostu nigdy tego nie nadsłuchiwali. Wsiadają, odpalają i jadą. Dopiero gdy odgłosy nasilą się do tego stopnia, że nie sposób ich nie usłyszeć. Jakiś czas pewnie można z takimi stukającymi wałkami jeździć ale skoro je w ASO wymieniają to raczej powinno się tą uszerkę usunąć.
BlackM4mba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 1 minutę temu, Muskel1 napisał: Nie wzywają nikogo do ASO bo to nie akcja serwisowa. TPI oznacza technische Produktinformation, czyli infotmacje techniczne dotyczące danego produktu. Jeżeli z pewnym modelem auta i silnikiem jakaś usterka występuje bardzo często, wtedy zakładany jest w bazie danych Audi TPI. Jest tam wtedy opisane jak zdiagnozować tą usterkę oraz jak ją usunąć. Są to informacje i wytyczne dla warsztatów ASO. Wszystko zależy od tego w jakim stopniu jest luz między tymi kołami zębatymi. Myśle, że dużo osób nawet nie jest świadomych, że jeżdżą ze stukającymy wałkami podobnie jak tego z grzechotającymi łańcuchami bo po prostu nigdy tego nie nadsłuchiwali. Wsiadają, odpalają i jadą. Dopiero gdy odgłosy nasilą się do tego stopnia, że nie sposób ich nie usłyszeć. Jakiś czas pewnie można z takimi stukającymi wałkami jeździć ale skoro je w ASO wymieniają to raczej powinno się tą uszerkę usunąć. Dokładnie, też uważam, że taką usterkę należy wyeliminować, jednak tak jak napisałeś grono ludzi nawet nie wie, że mają stukające wałki dopóki nie słychać ich w kabinie
BlackM4mba Opublikowano 28 Stycznia 2021 Opublikowano 28 Stycznia 2021 Informacja jaką otrzymałem z ASO: "Naprawa w ramach TPI 2043172 - wymiana wałka 059109012EM - 7270 zł brutto. Informacja techniczna dotycz tylko wałka rozrządu strony wydechowej 1. rzędu. Na podstawie tej informacji został opracowany kosztorys."
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się