kameleon77 Opublikowano 21 Maja Opublikowano 21 Maja 11 godzin temu, olekj32 napisał(a): Mechanicy mówią, że filtry można co drugą wymianę. Najwyżej skrócisz okres do drugiej wymiany do 40 tys. Sprawdź czy nie masz wycieków na skrzyni. Z okolic komputera lub na misce. W takim wypadku trzeba rozkręcać mechatronikę więc naturalnie wtedy będzie też wymiana filtrów. Dzieki za info. Aktualnie mam 28 tyś. Ostatnio sciągałem pokrywe silnika aby zobaczyć ale masz rację jeszcze musze zobaczyć jak skrzynia
karolkrupa Opublikowano 1 Czerwca Opublikowano 1 Czerwca (edytowane) W dniu 13.05.2024 o 17:12, A4B9 napisał(a): To buczenie występuje też w manualnych skrzyniach . Niestety nie znalazłem żeby było TPI do manualnych i nadal Etka wskazuje na „stary” olej. Nie wiem czy ten z TPI (G 055 549 A2) nadaje się do manuala , bo wg ASO nie Zam jedną osobę którą zalała i mówi że problem zniknął. Dodatkowo teraz biegi wchodzą same nieporównywalnie do starego oleju. Myślę, że według aso nie pasuje dlatego, że ten olej pewnie powstał ze względu na to tpi stronica. Tylko stronic w części mechanicznej to przecież praktycznie klasyczny manual więc czemu ma nie pasować . Pewnie z manualem dzieli jakieś części nawet, dyfer może jest ten sam? Edytowane 1 Czerwca przez karolkrupa
KamilDD Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca (edytowane) Cześć, czy ktoś posiada instrukcję wymiany oleju w dyfrze i skrzyni rozdzielczej quattro? Pacjent to Q5 35 TDI Quattro Ultra, 2019. Wiem, że do sprzęgieł ultra idzie olej G055515A2 ale niektórzy mówią, że wlewa się go od góry, przez czarny kapturek a nie jak ta śrubka z boku. Może ktoś ma ewentualnie do polecenia warsztat w Warszawie i okolicach który rzetelnie wymieni wszystkie oleje i filtry? Edytowane 3 Czerwca przez KamilDD Pytanie o warsztat 1
Liqmen Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Witam! Potrzebuje pomocy przy ustaleniu jakie filtry i olej zastosować do mojej skrzyni oraz w jakiej ilości. VIN to WAUZZZF40GA051348. Potrzebuje również numerów do miski olejowej i uszczelek, bo niestety pękła. Z racji, że nie jestem pewny historii auta, chciałbym też wymienić olej w dyfrze. Z góry dziękuję za pomoc :)
kuba1jakub Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca (edytowane) W dniu 3.06.2024 o 21:14, KamilDD napisał(a): Może ktoś ma ewentualnie do polecenia warsztat w Warszawie i okolicach który rzetelnie wymieni wszystkie oleje i filtry? Też szukam miejsca do wymiany okolice Warszawa / Łódź. Jak ktoś ma to prośba o polecenie. Z tego co ustaliłem, to mam dwa poniższe miejsca: - GEARBOX ROMAN WAJS (Pabianice) ok 2700zł brutto - MOTOLAB (pod Warszawą) ok 2880zł brutto Edytowane 7 Czerwca przez kuba1jakub
Lukaa5 Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca (edytowane) Hejka, Do częsci mechanicznej lejemy G 055529A2 Ile tego kupić 4litry ? OCK edit : dobra znalazłem ze 3,9l A pytanie dodatkowe . Co ile wymieniać MTF ? Edytowane 10 Czerwca przez Lukaa5
stasiek Opublikowano 17 Czerwca Opublikowano 17 Czerwca Witam, potrzebuje pomocy w ustaleniu olejów i filtrów do mojej skrzyni: S-tronic nr VIN: WAUZZZF46KA055011 dodam że to druga wymiana, pierwsza była w ASO u helmutów przy 59000km, obecnie auto ma 111900km. Czy powinno być wymienione coś jeszcze przy tym przebiegu? dzięki wszystkim za podpowiedzi Pozdrawiam
kuba1jakub Opublikowano 17 Czerwca Opublikowano 17 Czerwca (edytowane) @Dev Widzę, że masz wpisane Paździęczewo, wyświetla mi, że to pod Warszawą. Jednak na google wrzuciłem i pokazuje Auto Naprawa Dev-Car Słupsk. Jaki rejon jesteś? Czy wymieniasz olej z filtrami stronic? Kojarzysz kogoś z okolic Wawy? Edytowane 17 Czerwca przez kuba1jakub
BartigK Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca Cześć koledzy, Jakoś za niedługo chcę się zabrać za wymianę wszystkich płynów w mojej A4B9. Czy mógłby ktoś podać mi lub powiedzieć jak znaleźć oleje i filtry, o-ringi, uszczelki itp? Chodzi mi o całą skrzynie biegów i tylny most. VIN: WUAZZZF49JA025094 Skrzynia w/g VIN 0G7 Z góry dzięki
rafal.margas Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca (edytowane) @Dev Hej, czy jesteś w stanie potwierdzić, że poniższe numery pasują do mojego auta WAUZZZF47HA082436? Olej ATF G 055 529 A2 Olej MTF G 055 549 A2 Olej tylny most: G 055 190 A2 Z góry dziękuję za Twój czas. Edytowane 2 Lipca przez rafal.margas Usunięcie niepotrzebnych informacji
Adinho10 Opublikowano 11 Lipca Opublikowano 11 Lipca Witam mam taki problem Mechanik wymienił olej w skrzyni i filtry. zalał 7l ATF olej byl wymieniany regularnie i nie wygladal zle, plus olej i filtry w silniku ale to nie o tym. Po odebraniu auta i przejechaniu 15-20km zauważyłem że przy niskich predkosciach skrzynia wariuje dosyć mocno .. a mianowicie przy skrzyzowaniach na biegu 1,2,3 tak jakby sprzęgło się slizgalo i obroty mega szalały same z siebie nawet do 4tys .. na filmiku jest pokazane. Po chwili wyskoczył błąd awaria skrzyni. Po podłączeniu kompa wyskoczył błąd biegu P , skasował i pojechałem do niego na warsztat żeby zobaczył co jest grane.. w drodze obroty nadal wariowały. Dodam że auto przed serwisem jeździło bardzo dobrze i nie było żadnych problemów. Co mógł zrobić źle że skrzynia teraz tak się zachowuje? Tzn mógł coś uszkodzić przy wymianie? czy jest to źle zrobiona adaptacja? Wczoraj mi napisał że są 2 systemy oleju atf i mtf i że wymienił tylko atf bo nie wiedział ze jest też mtf i że jak go spuścił to był czarny i metaliczny a spuścił go dlatego że była osobna adaptacja na przekładnie mechaniczna i jej nie chciał przejść, że tak jakby robił adaptacje na starym oleju mtf, Teraz chce wymienić ten drugi olej mtf bo myśli że to rozwiąże ten problem skrzyni ,czy to pomoże? Dodam jeszcze że po wymianie raczej nie było słychać dziwnych dźwięków mechanicznych. I jeszcze jedno pytanie, jeżeli zrobił coś źle i uszkodził skrzynie lub mechatronike to jakie byłyby objawy ? 20240710_084856.mp4
wampir Opublikowano 11 Lipca Opublikowano 11 Lipca Pasuje abyś napisał jaki masz model skrzyni, rocznik itp. Może vin jeśli nie potrafisz sam rozkodować. Jaki olej został wlany, konkretnie, pełna nazwa?
Adinho10 Opublikowano 11 Lipca Opublikowano 11 Lipca (edytowane) 3 godziny temu, wampir napisał(a): Pasuje abyś napisał jaki masz model skrzyni, rocznik itp. Może vin jeśli nie potrafisz sam rozkodować. Jaki olej został wlany, konkretnie, pełna nazwa? WAUZZZF45KA036451 Olej o nr g055529a2 Edytowane 11 Lipca przez Adinho10
Lukaa5 Opublikowano 11 Lipca Opublikowano 11 Lipca (edytowane) @Adinho10 Nie wiem taka tylko myśl 7ltr atf ?!?! W 0Ck wchodzi około 4l Mam nadzieje że mechanik wiedział co robi. ( a chyba nie jak napisał dzień po ze tam jeszcze jest MTF) Mi to wygląda na to że wtłoczył na siłe za dużo i ATF przelało się do MTF . Do tego tam jest specialna procedura gdzie nadmiar oleju jest wyrzucany otworem po rozgrzaniu skrzyni do tem roboczej i dopiero wtedy wyrównujemy ATF. No jeżeli tak się stało to laweta ,i od nowa wymiana oleju ATF, MTF + tym razem mechatronika do zdjęcia i filtry . Może uda się że nie spaliłeś tarcz sprzęgła. w sumie po przemyśleniu , jeżeli tak się stało może wystarczyło by ustawić prawidłowy poziom ATF i wymienić MTF . Musiał by się ktoś z wiedzą wypowiedzieć . Edytowane 11 Lipca przez Lukaa5
Adinho10 Opublikowano 11 Lipca Opublikowano 11 Lipca Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a): @Adinho10 Nie wiem taka tylko myśl 7ltr atf ?!?! W 0Ck wchodzi około 4l Mam nadzieje że mechanik wiedział co robi. ( a chyba nie jak napisał dzień po ze tam jeszcze jest MTF) Mi to wygląda na to że wtłoczył na siłe za dużo i ATF przelało się do MTF . Do tego tam jest specialna procedura gdzie nadmiar oleju jest wyrzucany otworem po rozgrzaniu skrzyni do tem roboczej i dopiero wtedy wyrównujemy ATF. No jeżeli tak się stało to laweta ,i od nowa wymiana oleju ATF, MTF + tym razem mechatronika do zdjęcia i filtry . Może uda się że nie spaliłeś tarcz sprzęgła. w sumie po przemyśleniu , jeżeli tak się stało może wystarczyło by ustawić prawidłowy poziom ATF i wymienić MTF . Musiał by się ktoś z wiedzą wypowiedzieć . Wychodzi na to że nie wiedział i właśnie mnie poinformował ze chce tak zrobić że ustawić prawidłowy poziom ATF i wtedy wymienić MTF tylko pytanie czy tak można?
Lukaa5 Opublikowano 11 Lipca Opublikowano 11 Lipca W dniu 11.07.2024 o 16:08, Adinho10 napisał(a): Wychodzi na to że nie wiedział i właśnie mnie poinformował ze chce tak zrobić że ustawić prawidłowy poziom ATF i wtedy wymienić MTF tylko pytanie czy tak można? Nie wiem , teoretycznie jak napakował 7l atf + 4 MTF (11litr oleju w skrzyni) to się zmiksowało . Pewnie też wybiło którędyś Wydaje mi się że rozsądnym rozwiązaniem jest teraz wymiana wszystkiego, z wyjęciem mechatroniki filtry uszczelki nowe oleje. Czy ma ktoś może wiedzę na temat TSB 2049840 (Technical Service Bulletin) pozdro
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca Wykup sobie dostęp na erWin na 1 godz. i ściągnij odpowiedni biuletyn.
Lukaa5 Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca (edytowane) OK , bo trochę już zgłupiałem G 052549A2 został zastąpiony przez G 055549A2 Jak wpisuje po swoim win to oba mi wyskakują . WAUZZZF53HA014479 Dajcie cynk bo jutro chcę wymieniać. Edytowane 15 Lipca przez Lukaa5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się