Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, olekj32 napisał(a):

Mechanicy mówią, że filtry można co drugą wymianę. Najwyżej skrócisz okres do drugiej wymiany do 40 tys. Sprawdź czy nie masz wycieków na skrzyni. Z okolic komputera lub na misce. W takim wypadku trzeba rozkręcać mechatronikę więc naturalnie wtedy będzie też wymiana filtrów.

Dzieki za info. Aktualnie mam 28 tyś. Ostatnio sciągałem pokrywe silnika aby zobaczyć ale masz rację jeszcze musze zobaczyć jak skrzynia

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.05.2024 o 17:12, A4B9 napisał(a):

To buczenie występuje też w manualnych skrzyniach . Niestety nie znalazłem żeby było TPI do manualnych i nadal Etka wskazuje na „stary” olej. Nie wiem czy ten z TPI (G 055 549 A2) nadaje się do manuala , bo wg ASO nie 

Zam jedną osobę którą zalała i mówi że problem zniknął. Dodatkowo teraz biegi wchodzą same nieporównywalnie do starego oleju. Myślę, że według aso nie pasuje dlatego, że ten olej pewnie powstał ze względu na to tpi stronica. Tylko stronic w części mechanicznej to przecież praktycznie klasyczny manual więc czemu ma nie pasować :D. Pewnie z manualem dzieli jakieś części nawet, dyfer może jest ten sam? 

Edytowane przez karolkrupa
Opublikowano (edytowane)

Cześć, czy ktoś posiada instrukcję wymiany oleju w dyfrze i skrzyni rozdzielczej quattro?
 

Pacjent to Q5 35 TDI Quattro Ultra, 2019. Wiem, że do sprzęgieł ultra idzie olej G055515A2 ale niektórzy mówią, że wlewa się go od góry, przez czarny kapturek a nie jak ta śrubka z boku.

 

Może ktoś ma ewentualnie do polecenia warsztat w Warszawie i okolicach który rzetelnie wymieni wszystkie oleje i filtry?

Edytowane przez KamilDD
Pytanie o warsztat
  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam! Potrzebuje pomocy przy ustaleniu jakie filtry i olej zastosować do mojej skrzyni oraz w jakiej ilości. VIN to WAUZZZF40GA051348. Potrzebuje również numerów do miski olejowej i uszczelek, bo niestety pękła. Z racji, że nie jestem pewny historii auta, chciałbym też wymienić olej w dyfrze. Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.06.2024 o 21:14, KamilDD napisał(a):

 

 

Może ktoś ma ewentualnie do polecenia warsztat w Warszawie i okolicach który rzetelnie wymieni wszystkie oleje i filtry?

 

Też szukam miejsca do wymiany okolice Warszawa / Łódź. Jak ktoś ma to prośba o polecenie. 

 

Z tego co ustaliłem, to mam dwa poniższe miejsca: 

- GEARBOX ROMAN WAJS (Pabianice) ok 2700zł brutto

- MOTOLAB (pod Warszawą) ok 2880zł brutto

Edytowane przez kuba1jakub
Opublikowano (edytowane)

Hejka,

 

Do częsci mechanicznej lejemy G  055529A2 

Ile tego kupić 4litry ?

 

OCK

 

edit : dobra znalazłem ze 3,9l

 

A pytanie dodatkowe . Co ile wymieniać MTF ?

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

Witam,

potrzebuje pomocy w ustaleniu olejów i filtrów do mojej skrzyni:

S-tronic

nr VIN: WAUZZZF46KA055011

dodam że to druga wymiana, pierwsza była w ASO u helmutów przy 59000km, obecnie auto ma 111900km.

Czy powinno być wymienione coś jeszcze przy tym przebiegu?

dzięki wszystkim za podpowiedzi

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

@Dev Widzę, że masz wpisane Paździęczewo, wyświetla mi, że to pod Warszawą. Jednak na google wrzuciłem i pokazuje Auto Naprawa Dev-Car Słupsk. Jaki rejon jesteś? Czy wymieniasz olej z filtrami stronic? Kojarzysz kogoś z okolic Wawy? 

Edytowane przez kuba1jakub
Opublikowano

Cześć koledzy,

Jakoś za niedługo chcę się zabrać za wymianę wszystkich płynów w mojej A4B9. Czy mógłby ktoś podać mi lub powiedzieć jak znaleźć oleje i filtry, o-ringi, uszczelki itp? Chodzi mi o całą skrzynie biegów i tylny most. 

VIN: WUAZZZF49JA025094

Skrzynia w/g VIN 0G7

 

Z góry dzięki

Opublikowano (edytowane)

@Dev Hej, czy jesteś w stanie potwierdzić, że poniższe numery pasują do mojego auta WAUZZZF47HA082436?

Olej ATF G 055 529 A2

Olej MTF G 055 549 A2

Olej tylny most: G 055 190 A2

Z góry dziękuję za Twój czas.

Edytowane przez rafal.margas
Usunięcie niepotrzebnych informacji
Opublikowano

Witam mam taki problem

Mechanik wymienił olej w skrzyni i filtry. zalał 7l ATF olej byl wymieniany regularnie i nie wygladal zle, plus olej i filtry w silniku ale to nie o tym.

Po odebraniu auta i przejechaniu 15-20km zauważyłem że przy niskich predkosciach skrzynia wariuje dosyć mocno .. a mianowicie przy skrzyzowaniach na biegu 1,2,3 tak jakby sprzęgło się slizgalo i obroty mega szalały same z siebie nawet do 4tys .. na filmiku jest pokazane. Po chwili wyskoczył błąd awaria skrzyni. Po podłączeniu kompa wyskoczył błąd biegu P , skasował i pojechałem do niego na warsztat żeby zobaczył co jest grane.. w drodze obroty nadal wariowały. Dodam że auto przed serwisem jeździło bardzo dobrze i nie było żadnych problemów. Co mógł zrobić źle że skrzynia teraz tak się zachowuje? Tzn mógł coś uszkodzić przy wymianie? czy jest to źle zrobiona adaptacja? Wczoraj mi napisał że są 2 systemy oleju atf i mtf i że wymienił tylko atf bo nie wiedział ze jest też mtf i że jak go spuścił to był czarny i metaliczny a spuścił go dlatego że była osobna adaptacja na przekładnie mechaniczna i jej nie chciał przejść, że tak jakby robił adaptacje na starym oleju mtf, Teraz chce wymienić ten drugi olej mtf bo myśli że to rozwiąże ten problem skrzyni ,czy to pomoże? Dodam jeszcze że po wymianie raczej nie było słychać dziwnych dźwięków mechanicznych. I jeszcze jedno pytanie, jeżeli zrobił coś źle i uszkodził skrzynie lub mechatronike to jakie byłyby objawy ? 

 

 

 

Opublikowano

Pasuje abyś napisał jaki masz model skrzyni, rocznik itp. Może vin jeśli nie potrafisz sam rozkodować.

Jaki olej został wlany, konkretnie, pełna nazwa?

Opublikowano (edytowane)

 

3 godziny temu, wampir napisał(a):

Pasuje abyś napisał jaki masz model skrzyni, rocznik itp. Może vin jeśli nie potrafisz sam rozkodować.

Jaki olej został wlany, konkretnie, pełna nazwa?

WAUZZZF45KA036451 

Olej o nr g055529a2

 

Edytowane przez Adinho10
Opublikowano (edytowane)

@Adinho10

Nie wiem taka tylko myśl 7ltr atf ?!?!  W 0Ck wchodzi około 4l

Mam nadzieje że mechanik wiedział co robi. ( a chyba nie jak napisał dzień po ze tam jeszcze jest MTF)  Mi to wygląda na to że wtłoczył na siłe za dużo i ATF przelało się do MTF .

Do tego tam jest specialna procedura gdzie nadmiar oleju jest wyrzucany otworem po rozgrzaniu skrzyni do tem roboczej  i dopiero wtedy wyrównujemy ATF. 

 

No jeżeli tak się stało to laweta ,i od nowa wymiana oleju ATF, MTF + tym razem mechatronika do zdjęcia i filtry . Może uda się że nie spaliłeś tarcz sprzęgła.

 

 

w sumie po przemyśleniu , jeżeli tak się stało może wystarczyło by ustawić prawidłowy poziom ATF i wymienić MTF .

Musiał by się ktoś z wiedzą wypowiedzieć .

 

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

@Adinho10

Nie wiem taka tylko myśl 7ltr atf ?!?!  W 0Ck wchodzi około 4l

Mam nadzieje że mechanik wiedział co robi. ( a chyba nie jak napisał dzień po ze tam jeszcze jest MTF)  Mi to wygląda na to że wtłoczył na siłe za dużo i ATF przelało się do MTF .

Do tego tam jest specialna procedura gdzie nadmiar oleju jest wyrzucany otworem po rozgrzaniu skrzyni do tem roboczej  i dopiero wtedy wyrównujemy ATF. 

 

No jeżeli tak się stało to laweta ,i od nowa wymiana oleju ATF, MTF + tym razem mechatronika do zdjęcia i filtry . Może uda się że nie spaliłeś tarcz sprzęgła.

 

 

w sumie po przemyśleniu , jeżeli tak się stało może wystarczyło by ustawić prawidłowy poziom ATF i wymienić MTF .

Musiał by się ktoś z wiedzą wypowiedzieć .

 

 

Wychodzi na to że nie wiedział i właśnie mnie poinformował ze chce tak zrobić że ustawić prawidłowy poziom ATF i wtedy wymienić MTF tylko pytanie czy tak można? 

Opublikowano
W dniu 11.07.2024 o 16:08, Adinho10 napisał(a):

Wychodzi na to że nie wiedział i właśnie mnie poinformował ze chce tak zrobić że ustawić prawidłowy poziom ATF i wtedy wymienić MTF tylko pytanie czy tak można? 

Nie wiem , teoretycznie jak napakował 7l atf + 4 MTF  (11litr oleju w skrzyni) to się zmiksowało . Pewnie też wybiło którędyś 

 

Wydaje mi się że rozsądnym rozwiązaniem jest teraz wymiana wszystkiego, z wyjęciem mechatroniki filtry uszczelki nowe oleje.

 

 

 

Czy ma ktoś może wiedzę na temat  TSB 2049840  (Technical Service Bulletin)

 

pozdro

 

Opublikowano

Wykup sobie dostęp na erWin na 1 godz. i ściągnij odpowiedni biuletyn.

Opublikowano (edytowane)

OK , bo trochę już zgłupiałem 

G  052549A2   został zastąpiony przez  G  055549A2 

 

Jak wpisuje po swoim win to oba mi wyskakują . WAUZZZF53HA014479

 

Dajcie cynk bo jutro chcę wymieniać.

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

sprzegła - G 055 529 A2

koła zebate - G 055 549 A2

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dev, podaj proszę jeszcze ilości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...