adaxus Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 gdzy bylem na wizycie w audi w celu wymiany ECU w skrzyni biegow to zasugerowano mi ze ta pompa jes popsuta Ale gdyby owa pompa była uszkodzona - chyba VAG by to wyłapał ?
tigy Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 doktor ma rację - jutro będę w warsztacie - zaproponuję takie rozwiązanie - zobaczymy. Przypomnę że już ochotnicy porobili remonty silnika i dalej żarł olej ... :/ mi dalej wcina jak wcinał ... :/
uris Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Inna teoria jest taka że w misce olejowej jest syf co od czasu do czasu zatyka czujnik poziomu oleju,ewentualnie jest sporo nagaru w silniku i skutecznie zatyka ten czujnik .Ktoś w tym wątku pisał że wymienił czujnik i było to samo zakładając że w misce było sporo osadu to wymiana czujnika nic nie dała . Ale gdyby owa pompa była uszkodzona - chyba VAG by to wyłapał ? Jeżeli to jest jakieś uszkodzenie mechaniczne tej pompy to Vag tego nie pokaże .
aramir Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 co poniektórzy wymienili wariatory i pierścienie ... również bez efektów !!!
docktor82 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Ale gdyby owa pompa była uszkodzona - chyba VAG by to wyłapał ? owszem i wylapuje jako blad Vaccum Boost, a to czy ona jest uszkodzona mechanicznie to niestety moze stwierdzic tylko serwis audi po podlaczeniu do konkretnego kompa
uris Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 a uszczelniacze zaworowe ? Ludzie z forum wymieniali uszczelniacze i nic to nie dawało z tego co wiem to olej może uciekać albo właśnie przez uszczelniacze albo przez pierścienie olejowe .Jeżeli wymiana tego nie pomaga to widocznie ten typ tak ma lecz dziwne jest to że co poniektórym nie zassysa tyle oliwy hmmm ,mi dwóch mechaników (którym w miarę ufam ) powiedzieli że to 0.5L na 1000-1500km to nie ma się czym przejmować jeżeli auto nie straciło na mocy i nic się nie dzieje nie ma co ruszać.Szczerze powiem nawet jak bym wiedział że winę za branie oleju ponoszą pierścienie olejowe to bym tego nie robił ,wydał bym pewnie ze 2-3 tys na naprawę zakładając że dolewam 0.5L na około 1500km kiedy mi się zwróci 2-3 tys :>
tigy Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 tak, tylko być może przyczyna jest gdzies indziej - może się dowiem po 13 ... dam znać.
aramir Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 trzymamy za Ciebie kciuki Tigy ... mam wrażenie że tylko Ty jeszcze nie straciłeś nadziei... np. Ja się pogodziłem z faktem że bierze olej i już ...
jendker Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 tigy pisales ze dowiesz sie po godz 13ej czy po 13tym lipca?
adaxus Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 koledzy a orientuje sie ktos ile trzeba wlać od min do max ? ew. od końcówki tego zakończenia po samo max. ? Wczoraj miałem przed wyjazdem stan prawie max, troche przegoniłem samochód ( aż LPG przełączało samo na BP :/ ) i po ok 60km pokazało mi stan MINIMUM na FISie otworzyłem klape - faktycznie minimum... Dzisiaj rano otwieram klape - znowu full oleju... trzeba sie przyzwyczaić chyba do tego fisa... bo przeciez nie będe dolewał do pelna jak silnik jest ciepły ?
aramir Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Wystarczy przeczytać wątek ale, że widać że jesteś choler... leniwy.... Instrukcja: Olej sprawdzasz po ciągłej pracy minimum 5min... Następnie po 5min wyciągasz bagnet i sprawdzasz stan jeśli za mało to dolewasz.... Nie ma czegoś takiego jak sprawdzanie po nocy !!!! Inaczej pomiar jest niewłaściwy, olej spłynie ze wszystkich popychaczy (pokaże ci się po 100km błąd niskiego poziomu)... W auto wchodzi jakieś 4,2 L , jeśli wymienisz cały olej (dokładne opróżnienie).... Jeśli masz na bagnecie poniżej min to do maxa brakuje ci co najmniej 600mm ... Pamiętaj zawsze zalewasz minimum pod max..... To wszystko na ten temat ... Jeśli chodzi o Tigy`go to kolega wymienił olej na 10w40 , sondę i kata ... Efekt na razie zadowalający ... Wszystko w fazie testu ... Dokładnie o tym na wątku tigy`go .... http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=136613.0
tigy Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Puknąłem ponad 1200 km ... nie bierze oleju !!! poranne pukanio-klekotanie dużo cichsze ... mało pali, dynamiczniejszy, zrywniejszy ... kat+sonda+10W40 ... Kocham ALT [br]Dopisany: 21 Lipiec 2010, 21:33_________________________________________________aaaaaaaaaaaa proste odcinki drogi ~ 160 km/h ...
adaxus Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Kolego @aramir szczerze to raz szukałem na ten temat ale widocznie za szybko Co do poziomu tego oleju - napisałeś ze od min do max jest 600mm... To ciekawe, bo lałem od min do max ze 3x z 1L butelki hehehe A co do uzupelniania na rozgrzanym silniku... może masz racje ale jak na rozgrzanym silniku doleje do pełna to co będzie jak mi to wszystko zleci po nocy ? Gdzie ten nadmiar sie podzieje ? Puknąłem ponad 1200 km ... nie bierze oleju !!! poranne pukanio-klekotanie dużo cichsze ... mało pali, dynamiczniejszy, zrywniejszy ... kat+sonda+10W40 ... Kocham ALT [br]Dopisany: 21 Lipiec 2010, 21:33_________________________________________________aaaaaaaaaaaa proste odcinki drogi ~ 160 km/h ... Gratuluje ! W takim razie musze sie zastanowić czy 5W40 czy 10W40... A powiedz mi półsyntetyk zalałeś ze względu na te branie oleju czy już tego twój silnik wymaga ? P.S. Jeszcze napisz jakiej firmy olej ?
gregorypeck Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 ... To ciekawe, bo lałem od min do max ze 3x z 1L butelki hehehe
aramir Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Co do poziomu tego oleju - napisałeś ze od min do max jest 600mm... To ciekawe, bo lałem od min do max ze 3x z 1L butelki hehehe A co do uzupełniania na rozgrzanym silniku... może masz racje ale jak na rozgrzanym silniku doleje do pełna to co będzie jak mi to wszystko zleci po nocy ? Gdzie ten nadmiar sie podzieje ? kolego do tego silnika spokojnie 5L zmieścisz... ale przecież to normalne jeśli chodzi o każdy silnik. Inżynierowie to wzięli pod uwagę . Przecież pracujący silnik nie pracuje w pełnym płynnym oleju tylko w jego "bryzie" , czy jak tam zwał ... Po nocy będzie tam dużo ponad max .... Ale tak jak wspomniałem nie sprawdzamy po nocy ... Swoją drogą na trasie jak byś chciał dolać sobie oleju, wówczas czekał byś całą noc na stacji , aż pokaże się poziom.. Czy nie wydaje ci się to bardziej logiczne ... Tigy moje gratulacje , mam nadzieje że wszystko będzie oki u Ciebie przy dalszej eksploatacji ... U mnie na razie kat nie zgłasza błędów , ale podejrzewam , że wymienię go w niedalekim czasie, plus 10w40... Na razie oleju dużo nie zżera , wiec się nie przejmuję .... Koszty 500zł, plus sonda. Czyli jakieś 150 zł , w sumie 650zł ... hymmm Postaram się za kilka miechów Panowie wykorzystać mój patent na ominięcie kata(instrukcja w innym lub w tym wątku) i podesłać fotki(500zł nie chodzi piechotą) ...
adaxus Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Witam ponownie Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Padło na 10W40 Castrol Magnetic. Kupiłem 4L + 1L - weszło całe 4L i z 1L butelki dolałem jeszcze 200ml. No ale to narazie na zimnym silniku. Czyli mówicie na ciepłym dolać do połowy optymalnego stanu i będzie dobrze ? Ale tak na chłopski rozum ? Skoro na zimnym silniku będzie ponad max to gdzie ten olej sie podziewa ? Nadmiar jest wyrzucany przez odme ? Teraz tylko będę obserwował jak schodzi ten rodzaj oleju i na bieżąco informował
Bugatti Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam ponownie Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Padło na 10W40 Castrol Magnetic. Czemu padło akurat na Castrola ? Jest przecież Motul 4100 10W-40, Millers .... Pozdr.
adaxus Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Chyba przyzwyczajenie... Z tym, że przecież Castrol chyba nie jest jakimś gorszym, żeby sie teraz przejmować. Ale jak powiedziałem mechanikowi, że dolałem w sumie 1L poprzedniego 5W30 na 6000km to był przerażony, że tak żre :> On chyba nie miał do czynienia z ALT ?!
aramir Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam ponownie Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Padło na 10W40 Castrol Magnetic. Kupiłem 4L + 1L - weszło całe 4L i z 1L butelki dolałem jeszcze 250ml. No ale to narazie na zimnym silniku. Czyli mówicie na ciepłym dolać do połowy optymalnego stanu i będzie dobrze ? Ale tak na chłopski rozum ? Skoro na zimnym silniku będzie ponad max to gdzie ten olej sie podziewa ? Nadmiar jest wyrzucany przez odme ? Teraz tylko będę obserwował jak schodzi ten rodzaj oleju i na bieżąco informował kolej pisałem ci dokładnie!!!!!!!! a ty dalej swoje jak i ile wlewać .. jesteś jakiś opóźniony czy coś !!!!!!!!!! :kwasny:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się