Roben Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Dzisiaj dla sprawdzenia zdjąłem filterek na odmie i mam sucho, nie mam nic oleju na filtrze, dodatkowo odłączyłem wężyk z podciśnienia bo ma duże ssanie i może też zaciągać olej.
adaxus Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 W takim razie ciekawe czy @aramir zrobił dokładnie tak samo jak Ty masz @roben :> Troche mnie wpis @aramira przeraził,no ale póki się nie przekonam na własnej skórze - nie mam sie co wypowiadać.
Roben Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 możliwe że ma mocno zużyty silnik to wtedy żadne przeróbki nie dadzą efektu
Gość ks28krk Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 dokladnie zuzyty silnik a dokładnie tłoki,perscienie i tuleje a jakies wasze przrubki sa smieszne miałem taki sam problem ubytek oleju i co remont pomogło na 2 tys km ani grama a co sie okazało ze debile jak robili remont nie zmierzyli podstawowych czesci tłoków i tuleji okazało sie ze na 2 tłokach jest za duze wypracowanie i trzeba tłoki inne dac a ogólnie te silniki sa jak z papieru do d*py
aramir Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 panowie mój silnik jest Oki.... Po zdemontowaniu .. pali 100ml na 500km to jest duża różnic w stosunku 100ml na 100km przy patencie Robena .. Co ciekawe po zmontowaniu patentu kontrolka silnika sama sie wyłączyła ... Cóż, a może coś źle zmontowałem.. Hymm ale wydaje mi sie, że nie moglem się, aż tak pomylić ... Po za tym nie mam nieprzyjemnego zapaszku oparów oleju w środku auta (przy staniu na światłach)...
itor Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 dokladnie zuzyty silnik a dokładnie tłoki,perscienie i tuleje a jakies wasze przrubki sa smieszne miałem taki sam problem ubytek oleju i co remont pomogło na 2 tys km ani grama a co sie okazało ze debile jak robili remont nie zmierzyli podstawowych czesci tłoków i tuleji okazało sie ze na 2 tłokach jest za duze wypracowanie i trzeba tłoki inne dac a ogólnie te silniki sa jak z papieru do d*py kompletna bzdura te silnik zra olej przez zle zaprojektowana odme, remonty silnika nic tu nie daja...
Attis3 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 dokladnie zuzyty silnik a dokładnie tłoki,perscienie i tuleje a jakies wasze przrubki sa smieszne miałem taki sam problem ubytek oleju i co remont pomogło na 2 tys km ani grama a co sie okazało ze debile jak robili remont nie zmierzyli podstawowych czesci tłoków i tuleji okazało sie ze na 2 tłokach jest za duze wypracowanie i trzeba tłoki inne dac a ogólnie te silniki sa jak z papieru do d*py Gościu, nie krytykuj innych jeśli nie masz pojęcia w temacie. Zrobiłeś remont, wywaliłeś kupę kasy i teraz mówisz, że ci tłoków i gniazd nie scentrowali?? Hmmm... Może gul Ci skacze, że pół metra węża wystarcza żeby temat zamknąć?? Nikt nie mówi, że te benzyna jest zajefajna i że po przebiegu 300 000 km (bo pewnie tyle Twoja ma) nie zacznie brać oleju. Tobie remont pomógł na 2 tkm a mi przeróbka już pomogła na 6 tkm i olej ciągle na max więc ... to chyba bardziej opłacalna opcja... Nie podoba Ci się przeróbka - nie przerabiaj...
izakora Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 No Panowie - prawda jest niestety okrutna. Wszelkie kombinacje z odmą nic nie dały. Jak brał olej tak dalej bierze. Każdy z mechaników, z którymi rozmawiałem wyśmiewał naszą teorię dotycząca odmy. Ja już też w 100% jestem przekonany, że w moim przypadku (podkreślam moim przypadku) winą jest zużyty silnik. Olej na pewno ten silnik bierze. U minie jest to 0,5 l na 700km. Świeca na 4 cylindrze mocno zarzucona. Aramir moja rada - nie baw się już z odmą oraz olejami - twój samochód, tak jak mój wymaga naprawy silnika. Panowie mam jeszcze pytanie - czy wiecie jaki jest kosz naprawy - pierścienie tłoki itp. Czy zmieszczę się w 4tys. ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
adaxus Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 No Panowie - prawda jest niestety okrutna. Wszelkie kombinacje z odmą nic nie dały. Jak brał olej tak dalej bierze Ja już też w 100% jestem przekonany, że w moim przypadku (podkreślam moim przypadku) winą jest zużyty silnik. Sugerujesz, że nowe B6 2001 wyjeżdzające z salonu i wracające do naprawy na gwarancje - już miały zużyty silnik ? Każdy z mechaników, z którymi rozmawiałem wyśmiewał naszą teorię dotycząca odmy. Z tym sie zgodze. Na mnie patrzyli jak na wariata w serwisie AUDI. I co ??? ODPUKAĆ projekt robena po tygodniu użytkowania ( ~500km ) nie wziął nic oleju + filtr czysty jakby wyjęty z pudełka... Zrobie jeszcze 1000-2000km i wtedy będę mógł już potwierdzić na 100% jak sie olej trzyma. Co tu komentować ?
izakora Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Też zastosowałem patent Robena. W moim przypadku nic on nie dał. Ja mam zużyty silnik. U mnie żaden patent nie pomoże.
aramir Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 W takim razie jeszcze raz dla ścisłości .. Patent Robena polega na : Wypięciu przewodu , który wychodzi od trójnika w stronę przepustnicy(dolot od filtra powietrze) ... W miejsce tego instalujemy kawałek przewodu i umieszczamy na jego końcu filtr stożkowy ... Następnie zatykamy dolot do przepustnicy ... Czy coś pominąłem ... jeśli nie to u Mnie to się nie sprawdziło ... a szkoda ... bo muszę cały czas dokładnie pilnować oleju przy max ...
adaxus Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Dziwne... U mnie "na razie" się sprawdza. A odkręć filtr od przewodu i sprawdź czy jest mokry od wewnątrz ? Ja zastosowałem bardzo długi przewód - filtr idzie aż do spodu od prawej strony bloku silnika... Jeszcze co weekend sprawdzam czy filtr jest suchy i stan oleju. Co prawda Check czasami jeszcze wyskoczy ale korek oleju już normalnie sie otwiera, a po nocy oleju jest tyle samo co przy ostatniej dolewce po założeniu filtra.
aramir Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 U mnie przewód sięgał gdzieś okolic zbiorniczka od wspomagania ... aaa i oczywiście filtr był wilgotny ...
adaxus Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 U mnie przewód sięgał gdzieś okolic zbiorniczka od wspomagania ... aaa i oczywiście filtr był wilgotny ... Kurcze to nie dobrze ;/ Pewnie byś musiał robić tą bardziej zaawansowaną modyfikacje z dodatkowymi przewodami w gruszce. Tak myśle, jakby dać zaraz przy czwórniku jakie sitko, zeby cos tego oleju sie tam osadzało ;/ Moze takie co pomoze ?
aramir Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 najlepiej jak by tygi opisał dokładnie krok po kroku jak wykonał swój patent ....
zcccz Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Mam ten sam problem z kontrolką co wszyscy powyżej i po przeczytaniu tych wszystkich dwudziestu kilku stron już zgłupiałem... Kiedy sprawdzać ten stan oleju 15min po zgaszeniu silnika ?? Czy na zimnym?? Bo mam 2 odczyty: na zimnym mam na miarce min. a 15min po zgaszeniu silnika mam idealnie w połowie miedzy min a max. Który odczyt jest prawidłowy?? Odmę oglądałem tak na oko wygląda na cała nie uszkodzoną... ta opaska na odmie coś daje co ktoś kilka postów wyżej proponował??
Yoshi76 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam.Moja kontrolka zapala co 100 km(gaszę albo przez otwarcie maski-krańcówka-albo zerując inspekcję olejową) Wymieniłem odmę,pompę podciśnienia,zawór odpowietrzający odmy i pare innych plastikowych pierdół.Po podłączeniu do testera diagnostycznego X431 wyskakuje coś takiego-czujnik temperatury poziomu oleju G-266 otwarty zwarty obwód do plusa.Ci[br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 23:15_________________________________________________Sory-wywaliło mnie-CD: Ciśnienie oleju na pompie mam wzorowe,wymieniłem też czujniki ciśnienia i poziomu oleju(zamienniki) Obecnie zalałem Motul 8100 5w40.Może jednak coś z elektryką?
darkle Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Jeśli poziom na bagnecie jest ok a wszystkie czujniki również to problem może być gdzieś w ustawieniach w VAGu. Już kiedyś pisałem , ze kiedyś bawiąc się VAGiem albu CDRS-em, nie pamiętam dokładnie w którym miejscu znalazłem zakładkę w której pokazywało mi aktualny stan oleju, stan przy którym ma włączany być alarm itp. Być może tu leży problem zbyt częstego zapalania się kontrolki oleju że ten poziom jest ustawiony za wysoko. U mnie tylko raz wyskoczył mi brak oleju jak kupiłem auto i na autostradzie musiałem dolać litr aby była połowa na bagniecie . W programie mam ustawione że brak oleju ma wyskoczyć przy 4mm a w momencie gdy miałem podłączonego VAGa poziom oleju był 54mm. Na bagnecie brakowało 2 kresek do maxa tak że to co wyświetlał VAG nie wiem jak ma się do rzeczywistości. Problem w tym, że za jakiś czas próbowałem znaleźć to ustawienie w VAGu i nie mogę tego znaleźć Nie pamiętam czy znalazłem to VAGiem czy CDRSem a co dopiero w którym bloku czy kanale. Gdyby komuś udało sie jednak to znaleźć to mogłoby to rozwiązać problem wyskakiwania kontrolki oleju
adaxus Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Prawda jest taka, że lepiej zeby informowało za duzo - niz raz zabrakło tej informacji... Jak sie zaświeci kontola oleju to wiadomo ze te 500km sobie przejade a tak jakby sie zaświeciło przy 4mm to neiwiem czy by sie zdążyło do najtańszej stacji Taka podpowiedz - jeśli ktoś ma jeszcze jakąś zapasową odme - niech ją założy i mniej więcej w połowie przednie i złączy tą taką siatko-wężem... O co chodzi... Jak dostałem swój samochód od niemca - tak własnie ta odma była wykonana, samochod przejechał kilka tysięcy km i nic sie nie działo. A ja chciałem miec samochod dopieszczony wiec wymieniłem odme i sie zaczęło tak jak wy macie... Może wrócić do starego rozwiązania i obserwować ?
darkle Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 No ale co to daje jeśli się przetnie z z powrotem złączy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się