adam19-1990 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 dzięki za odp. Też podejrzewam czujnik oleju, chociaż raz zadziałał poprawnie, bo pewnego razu gdy się zaświecił i po ostygnięciu silnika okazało się że faktycznie jest min poziom, no ale wtedy dolałem tak do górnego stanu. Dla mnie dziwne jest to że ta informacja o poziomie oleju pojawia się podczas jazdy, przecież wtedy olej pływa po całym silniku... A jaki do tego silnika powinien być wlany olej?
MaciekW. Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 U mnie kontrolka OIL MIN świrował od czujnika otwarcia maski. Okazało się że mam urwany jeden kabelek przy czujniku otwarcia maski; po przylutowaniu, problem z bezpodstawnym pojawianiem się OIL MIN zniknął. Moja sugestia: - sprawdź w/w czujnik otwarcia maski (nie mam zielonego pojęcia co czujnik oleju z czujnikiem maski ma wspólnego, ale taką informację znalazłem i u mnie rzeczywiście się sprawdziła), - padnięty czujnik w misce olejowej - posprawdzaj (przeczyść) kostki, przewody itd.
benyA4 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Juz ci mowie Maciek co czujnik maski ma wspolnego z poziomem oleju. Madrzy inzynierowie audi wysmyslili iz po ukazaniu sie kontrolki oil min na desce niemozliwe jest jego uzupelnienie bez otwarcia maski. Wiec jesli nastapi otwarcie maski i ewentualne uzupelnienie oleju. Wtedy komputer wie ze nie byl to cud a ktos faktycznie to zrobil.
MaciekW. Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Patrz jaka bestia inteligentna Rzeczywiście gdzieś spotkałem się z informacją, że czasem na OIL MIN wystarczy podnieść maskę i zamknąć i komunikat na FIS-ie znika; ale jeżeli pokazuje się często a z olejem jest OK to też może wku....ć
Janekx Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 No tak ale trzaśnięcie maską nie załatwi sprawy bo za 100 kilometrów zapali się po raz kolejny (jeśli nie zrobi się dolewki)
adam19-1990 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Panowie flaszka się wam należy to ten czujnik otwarcia maski już się bałem że coś nie tak z silnikiem... Jeszcze raz dzięki pozdrawiam
MaciekW. Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 No tak ale trzaśnięcie maską nie załatwi sprawy bo za 100 kilometrów zapali się po raz kolejny (jeśli nie zrobi się dolewki) Zgadza się; to o czym pisałem to dotyczy samochodów które nie maja problemu z olejem a ze świrowaniem elektroniki- tak można doraźnie "skasować" OIL MIN; natomiast tak jak piszesz nie załatwia to sprawy poziomu oleju w silnikach które wymagają uzupełnienia oliwy. Tak czy siak nie można tego komunikatu lekceważyć i zawsze warto sprawdzić poziom oleju na bagnecie
mike821004 Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 Witam Z tym problemem walczyłem bardzo długo, na każdym forum czytałem to samo, żeby czujniki wymieniać, do diagnosty jechac i tak dalej. Na jakims forum znalazłem, że jeśli czujnik by był uszkodzony to by migała kontrolka, a nie paliła się. To tyle wywodów:) Ostatnio rozmawiałem z kumatym znajomym, który był mechanikiem samochodowym i doradził mi abym dolał płynu chłodniczego mimo, że jeszcze troche miałem i zrestartował komputer ( odłączyć akumulator na pare minut) odziwo ten zabieg pomógł w moim przypadku:) Przejrechałem juz ponad 300 km i nic się nie zapala. Więc może warto najpierw od tego zacząć, a nie na pałę czujniki wymieniać PS. Posiadam Audi A4 B5 z 2000r. 1.6
enrike2 Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 a powiedzcie jak wyglada ten czujnik otwarcia maski wie ktos?
benyA4 Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 no pewnie maly mikrowylacznik zaznaczony na czerowno
Elendir Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 No i coś wiadomo od czego się to zapala ja rano zawsze olej sprawdzam i mam dosłownie na max i się po jakimś czasie i tak zapali - podejrzewam że po 100 km
benyA4 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 to tez nic nie da bo komputer musi widziec otwarcie i zamkniecie
Dajmon Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 U mnie w A4 B6, żeby znikła kontrolka OIL MIN to wymagane jest jak zauważyłem wyciągnięcie bagnetu. Podniesienie samej maski nawet na dłuższą chwilę, kilka minut, a następnie jej zamkniecie i uruchomienie silnika nie powoduje zgaszenia świecącej sie kontrolki OIL MIN. Zapewne jest jakiś czujnik, sensor pola magnetycznego umieszczonego na "linii" metalowej części bagnetu. Wyciągnięcie bagnetu - metalu - powoduje, że czujnik nie widzi przeszkody metalowej tylko powietrze. Wówczas następuje RESET błędu OIL MIN w komputerze. Komputer wyłącza na FIS'ie kontrolkę OIL MIN.
benyA4 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 A to ciekawostka z tym bagnetem , sprawdze to w weekend rozkrece stary silnik i zobacze czy bagnet przechodzi obok czujnika. I tak z ciekawosci jescze wie ktos na jakiej zasadzie odbywa sie pomiar oleju w misce, nie ma tam plywaka ani innych ruchomuch elementow. Wiec jak odbywa sie pomiar ?
Dajmon Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 W misce olejowej jest czujnik poziomu oleju, przynajmniej wg mnie - pisząc czujnik "poziomu oleju" mam na myśli - nie czujnik ciśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju zamontowany (przykręcony) jest od spodu (dołu) miski. Po ściągnięciu osłony silnika jest widoczny. Wychodzą z niego przewody. Myślę, że są to dwa przewody. W jaki sposób realizowany jest pomiar: 1. poziomu oleju przez czujnik; 2. czujnika oleju przez komputer; to nie wiem, mogę tylko przypuszczać. Jeśli przez zaciski zasilające czujnika poziomu oleju przepływa prąd z komputera pomiarowego (podaje napięcie - może jest to 5VDC), to prąd ten przepływa również przez okładziny czujnika w misce olejowej, z którymi ma styczność olej (podobnie jak woda, przewodzi prąd elektryczny). Jeśli wystąpi poziom oleju w misce olejowej poniżej okładzin czujnika, to prąd przestaje płynąć w układzie i komputer wykrywa przerwę zapalając kontrolkę OIL MIN. Można by dokonać sprawdzenia. Wyciągnąć wtyczkę elektryczną z gniazda czujnika poziomu oleju i spróbować zewrzeć ze sobą wewnętrzne piny wtyczki. Zwarcia dokonać na początku przez jakiś rezystor, przykładowo 1k Ohm/0.6W lub większy 3.3k Ohm/0.6W. W szereg z rezystorem podłączyć miliamperomierz. W ten sposób, przez zmianę rezystancji stałych rezystorów zwierających piny lub przez zmienny potencjometr lub przez zmostkowanie kawałkiem przewodu, można analizować prąd zwarcia, przy wartości której nastąpi zaświecenie się kontrolki OIL MIN na FIS'ie. Ale to są tylko moje wywody. ---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 12:03 ---------- Kolego, myliłem się trochę co do wyprowadzeń czujnik poziomu oleju. Ten czujnik: czujnik poziomu oleju A4 B6 - Szukaj w Google posiada trzy piny. Zapewne dwa styki do zasilania czujnika (powiedzmy, że +5V i masa GND) oraz trzeci styk jako pomiarowy. Hm. Trzeba by poczytać trochę na ten temat. Może ktoś podeśle jakiegoś ciekawego linka lub podpowiedź/odpowiedź podrzuci.
enrike2 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 tez mam ten problem ale czujnik sam sie naprawil he a ja tego czujnika nie mam wogole zostal odciety nie bedzie zadnych probemow??
Dajmon Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Czujnik oleju musi być podłączony do systemu kontroli komputera. Wg mnie nie należy wprowadzać żadnych emulatorów lub innych usprawnień/udogodnień pomijających jego działanie. Ja bym sobie na to nie pozwolił, nawet o tym nie myślę. Czujnik poziomu oleju skoro tam został zamontowany przez projektanta tego silnika, to po to, żeby informować użytkownika pojazdu o MIN Oleju w silniku - jest to udogodnienie, którego brak, np. w kosiarce spalinowej do trawy - jest tylko bagnet. Jeśli nie ma Ci co kontrolować oleju to musisz to wykonywać sam, jak w kosiarce do trawy. Za każdym razem, gdy wsiadasz do samochodu i go odpalasz i w czasie jazdy jak jesteś w trasie. Jak będziesz jeździł ze stanem oleju poniżej min., np. w trasie, przykładowo po przejechaniu 1000km spalisz jakąś jego część - twój silnik spali, a Ty o tym fakcie nie będziesz wiedział bo nie masz czujnika - to zatrzesz silnik. Silnik ze znikomym smarowaniem będzie zwiększał swoją dotychczasową temperaturę, bo zacznie występować zwiększone tarcie wewnętrznych metalowych części miedzy sobą. Później będzie tylko już za późno. Czujnik ma być - nie wolno go odcinać, chyba że na własne ryzyko !
MaciekW. Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Czujnik oleju musi być podłączony do systemu kontroli komputera. Wg mnie nie należy wprowadzać żadnych emulatorów lub innych usprawnień/udogodnień pomijających jego działanie. Ja bym sobie na to nie pozwolił, nawet o tym nie myślę. Czujnik poziomu oleju skoro tam został zamontowany przez projektanta tego silnika, to po to, żeby informować użytkownika pojazdu o MIN Oleju w silniku - jest to udogodnienie, którego brak, np. w kosiarce spalinowej do trawy - jest tylko bagnet. Jeśli nie ma Ci co kontrolować oleju to musisz to wykonywać sam, jak w kosiarce do trawy. Za każdym razem, gdy wsiadasz do samochodu i go odpalasz i w czasie jazdy jak jesteś w trasie. Jak będziesz jeździł ze stanem oleju poniżej min., np. w trasie, przykładowo po przejechaniu 1000km spalisz jakąś jego część - twój silnik spali, a Ty o tym fakcie nie będziesz wiedział bo nie masz czujnika - to zatrzesz silnik. Silnik ze znikomym smarowaniem będzie zwiększał swoją dotychczasową temperaturę, bo zacznie występować zwiększone tarcie wewnętrznych metalowych części miedzy sobą. Później będzie tylko już za późno. Czujnik ma być - nie wolno go odcinać, chyba że na własne ryzyko ! Zgadzam się Zbyt duże ryzyko; skutki takiej operacji mogą być bardzo kosztowne
Dajmon Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Przyglądałem się wczoraj w ciągu dnia (za widoka) w miejsce/obszar za pomarańczową rurką bagnetu. Miejsce pod kolektorem ssącym miedzy jego rurkami - dolotami. Za pomarańczową rurką, do której wkładany jest metalowy bagnet zakończony końcówką poziomu oleju, widać coś takiego z wyglądu jakby czarna pałka ochroniarska ustawiona w poziomie - zapewne jakiś "solenoid" wykrywający metal, czyli bagnet w rurce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się