Kodzak Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Witam, mam problem z olejem.. otóż wcześniej musiałem dolewać na jakieś 700-800 km z 0.5l oleju bo wyskakiwał dzwięk i kontrolka oleju.. po wymianie termostatu zrobiłem z jakieś 850-900 km i żaden komunikat z ubytkiem oleju nie wyskoczył.. więc postanowiłem sprawdzić stan oleju na nieco rozgrzanym silniku.. i okazało się że było go bardzoooo mało.. Czeka mnie wymiana czujnika oleju ?
Dajmon Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Nie !!! ---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:40 ---------- dlaczego zmieniałeś termostat ? za wysoka miałeś temp? za niską ? ---------- Post dopisany at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ---------- jak za niską, to silnik był nie dogrzany niż obecnie jak masz pewnie po bożemu, więc wcześniej olej przyjmował niższą temp. niż obecnie teraz
Kodzak Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Nie !!!---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:40 ---------- dlaczego zmieniałeś termostat ? za wysoka miałeś temp? za niską ? Termostat wymieniałem dlatego że nie mogłem zagrzać silnika do prawidłowej temperatury.. tzn na postoju osiągał 90 stopni ale zaraz po ruszeniu wskazówka opadała niemal do zera.. i z nawiewów leciało letnie powietrze nawet jak ustawione było na maxa.. ale teraz jest już ok.. dręczy mnie ten olej... dlaczego żaden komunikat mi nie wyskoczył ? na bagnecie było naprawdę mało.. sprawdzałem na ciepłym silniku
Dajmon Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Bo oil min wyskakuje równo co 100km. Jak zamkniesz maskę samochodu, to komputer zaczyna zliczać szerokości impulsów z czujnika poziomu oleju w misie. Czujnik poziomu oleju w misie wysyła do komputera impulsy o szerokości zależnej od poziomu oleju. Jeśli komputer przeanalizuje, że przejechałeś od ostatniego zamknięcia maski 100km, to wówczas uśredni za te 100km wszystkie zebrane próbki z czujnika (szerokości impulsów). Jeśli średnia szerokości impulsów przyjmuje wartość graniczną/minimalną założoną przez konstruktorów, to na fisie pojawia się komunikat oil min. Jeśli po przejechaniu pierwszych 100km od zamknięcia maski, średnia szerokość wszystkich zebranych impulsów jest - powiedzmy, że dodatnia (nie zero lub ujemna), to komputer zaczyna liczyć od nowa średnie wartości kolejnych impulsów z czujnika przez kolejny okres drogi 100km. Więc jak dolewałeś oleju mając na liczydle, np. stan 190360km, to oil min mógłby się dopiero pojawić po przejechaniu kolejnych 100km, czyli 190460km, 190560km, ...660km, ...760km, itd. Jeśli kontrolka Ci się do tej pory nie zapalała, to znaczy, że jest dobrze. To, że sprawdzałeś poziom oleju tuż po zgaszeniu silnika i miałeś naprawdę stan min, to dlatego, że olej krążył do tej pory w silniku i nie zdążył spłynąć w "całości" z silnika do miski. Poziom oleju sprawdza się po 10-15minutach po zgaszeniu silnika. Tak jest napisane w książce "sam naprawiam A4", również tak mówią panowie w ASO.
Kodzak Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Bo oil min wyskakuje równo co 100km. Jak zamkniesz maskę samochodu, to komputer zaczyna zliczać szerokości impulsów z czujnika poziomu oleju w misie. Czujnik poziomu oleju w misie wysyła do komputera impulsy o szerokości zależnej od poziomu oleju.Jeśli komputer przeanalizuje, że przejechałeś od ostatniego zamknięcia maski 100km, to wówczas uśredni za te 100km wszystkie zebrane próbki z czujnika (szerokości impulsów). Jeśli średnia szerokości impulsów przyjmuje wartość graniczną/minimalną założoną przez konstruktorów, to na fisie pojawia się komunikat oil min. Jeśli po przejechaniu pierwszych 100km od zamknięcia maski, średnia szerokość wszystkich zebranych impulsów jest - powiedzmy, że dodatnia (nie zero lub ujemna), to komputer zaczyna liczyć od nowa średnie wartości kolejnych impulsów z czujnika przez kolejny okres drogi 100km. Więc jak dolewałeś oleju mając na liczydle, np. stan 190360km, to oil min mógłby się dopiero pojawić po przejechaniu kolejnych 100km, czyli 190460km, 190560km, ...660km, ...760km, itd. Jeśli kontrolka Ci się do tej pory nie zapalała, to znaczy, że jest dobrze. To, że sprawdzałeś poziom oleju tuż po zgaszeniu silnika i miałeś naprawdę stan min, to dlatego, że olej krążył do tej pory w silniku i nie zdążył spłynąć w "całości" z silnika do miski. Poziom oleju sprawdza się po 10-15minutach po zgaszeniu silnika. Tak jest napisane w książce "sam naprawiam A4", również tak mówią panowie w ASO. Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz
Kary Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Czytałem tylko ja nie wymieniłem odmy a jedynie ją naprawiłem. Nic w takim razie wymieniam olej i filtr i zobaczymy:) dzięki za odp
Dajmon Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Ja też nie wymieniałem odmy od dwóch lat jak kupiłem furę, bo odmę mam całą nie popękaną i olej się z niej czy po niej nie leje. ---------- Post dopisany at 21:51 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ---------- Czwórnik tylko zmieniłem na ori z ASO, bo w warsztacie jakimś tam, jak byłem, to mi ten czwórnik podmienili na jakiś inny i próbowali wcisnąć kit, że miałem pęknięty ten najmniejszy króciec i niby, że go oni skleili.
jarek39 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 czyli dajmon jak wiekszości tak i uciebie 3/4 na bagnecie i min oil ?olej valvoline pomógł ci tyle ze ci sie tak czesto nie zapala oil min?u mnie na mobilu 10w40 jak i na valvoline 5w50 to tak samo oil min pokazuje.myśle zeby jeszcze czujnik poziomu oleju troche opuścić (wycąiąć ze stareej miski miejsce na czyujnik i podłożyć pod czujnik w misce)pare milimetrów sie opuści zawsze wiecej sie przejedzie bez oli min.
Dajmon Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Hm, tylko to jest już ingerencja w konstrukcje inżynierów oooo. Ten oil min nie każdemu się zapala dla stanu 3/4. Są tacy, którym zapala się dla 1/2 oraz tacy, którym zapala się dla min. Tylko żeby rzeczywiście było tak jak Oni piszą. Miałem kilka zapytywań z pomiarem oleju. Pisali mi co nie którzy, że przed uruchomieniem zimnego silnika mieli max. Po uruchomieniu zimnego silnika i po jego zgaszeniu po minucie, stan ten już mieli min. A przecież należy sprawdzać poziom oleju na bagnecie po 10....15 minutach od jego wyłączenia, oczywiście wyłączenia rozgrzanego silnika do temp. wskaźnika od wody 90st.C.wówczas olej jest rzadki jak woda i szybko spływa z góry kanałami olejowymi. Zimny silnik natomiast ma gęsty olej, który spływa jak by nie pisać/mówić znacznie wolniej, rzędu 6x wolniej. Dlaczego 6x wolniej? Opisywałem to tutaj: http://a4-klub.pl/1-8t-218/cisnienie-oleju-jaka-moze-byc-przyczyna-321829/index2.html#post4233891 Lepkość oleju dla temp. 40st.C wynosi 87mm2/s (mm2/sekundę) i maleje do wartości 14.2mm2/s dla 100st.C, czyli malej sześciokrotnie (87/14.2=6.12x) z dwu i pół krotnym wzrostem temperatury (100/40=2.5). ................Więc metalowa kulka znajdująca się w rurce wypełnionej olejem, będzie szybciej się poruszać im olej będzie osiągał wyższą temperaturę............ Jak silnik jest nagrzany, to olej w nim jest rzadki jak woda i szybko się przemieszcza. Pytanie, które mnie i "beny'egoA4" nurtuje od zaczątków "oil min", to dlaczego na VAG'u jak są dwie komórki: jedna od stanu oleju w silniku jaki powinien być w danym momencie/w danej chwili, jest prawie zawsze większy od stanu oleju w komórce drugiej, która przedstawia stan oleju aktualny/rzeczywisty. Myśleliśmy, że nasze zakupione samochody miały cofane liczniki, więc grzebane w pamięci liczników. Jak grzebane na sprzedaż, to zmienione wsady w pamięci z innego dawcy samochodu, w którym są inne ustalone progi olejowe. Stąd te problemy.
jarek39 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 jak na zimnym odpalisz i za chwile zgasisz to miarka bedzie prawie sucha bo olej poprzylepia sie do scianek silnika - u mnie tak samo jest.moze własnie jakiś dobry elektronik mógłby pobawicć sie z tym progiem minimalnego oleju i go jakoś zmniejszyć?
Dajmon Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Jest to moje przypuszczenie z tym wsadem do pamięci z innego dawcy przed sprzedażą samochodu, celem zmiany wartości km na mniejszą ilość. Jeśli macie kogoś znajomego, u którego oil min w ogóle się mu nie zapala i nie bierze oleju, to dobrze by było podłączyć VAG'a do takiego samochodu i zobaczyć jak wartości w mm pokazuje komputer z czujnika poziomu oleju w misie. Ja jak pisałem, po zmianie oleju na nowy, wlane 4 litry, to po przejechaniu pierwszych stu km miałem wskazanie +5mm na VAG'u. Im dłużej jeździłem, czyl;i olej był zjadany przez silnik, to to wskazanie się zmniejszało aż d wartości 0mm lub mniej tj. -1mm. Wówczas kontrolka oil min. Jeśli ten Wasz znajomy nie ma własnie problemów z olejem i oil min, to trzeba by własnie u Niego zobaczyć odczyty. Gdzieś na forum tutaj, niektórzy się chwalili, że maja nawet +17mm. Hm. Jakim cudem?
rade Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Jak mi powiesz na PW jak ogarnąć połączenie kablem od Viakena z autem, bo mnie strzela mimo nowych sterowników i win XP to Ci zmierzę co u mnie pokazuje, bo od zakupu, tj. 4tyś km nie miałem nigdy minimum, ale coś tam jednak łyka oleju, póki co jakoś szklankę dolałem.
Dajmon Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Dzisiaj ogarnęło mnie zdumienie. Po ostatnim uzupełnieniu oleju do połowy obszaru "a" na bagnecie, dzisiaj po osiągnięciu dystansu 100km, zapalił się komunikat "oil min". No przecież ....uj by to zaje......trafił. Kilka minut później, po dojechaniu do domu, podłączyłem VAG'a. W trzeciej komórce wskazanie oleju +2mm. Nie wiem co jest kurfa grane. Po 15-stu minutach sprawdziłem poziom oleju na bagnecie. Stan: prawie max, czyli prawie pełne zakreskowanie. Dodam, że 100km temu miałem dolane na połowę obszaru "a". Dodam jeszcze, że zmieniłem tłumik środkowy z końcowym na nowy. Doszły mi kuce. Maszyna się zbiera od jedynki, dwójki, trójki bardzo wyraźnie. Zapchany musiał być zapewne ostrawo tłumik końcowy. Powodowało to, że spaliny były zakleszczane i nie mogły swobodnie uciekać. Teraz mam cug. Nie wiem czy zmiana wylotu na nowy coś znowu nie popierdo.....w układzie komory spalania (cylinder), miska olejowa, przedmuchy. Kurfa, już nie wiem za co się mam zabierać. Już mi ręce opadają. ---------- Post dopisany at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany at 19:02 ---------- ciekawy link: Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [ A6 C6 ] kontrolka min oil ---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 20:32 ---------- oil m in - Google Search - [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!! • .: AUDI KLUB POLSKA :. • ---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ---------- spoglądnijcie na zdjęcie jednego z Naszych kolegów. Ma on w trzeciej komórce od lewej strony: +11mm. W drugiej komórce ma maksymalną odnotowaną dodatnią wartość rzędu :+13mm. Ja po zmianie oleju na nowy, wlane 4litry, to miałem maksymalnie odnotowany poziom: +5mm. Hm ---------- Post dopisany at 22:12 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ---------- Mam pewne przypuszczenia, że pompa olejowa nie tłoczy oleju na górę tyle ile ma go być. Skoro nie tłoczy tyle ie ma być, to większa część oleju pozostaje na dole. Na dole olej się cholernie nagrzewa i nie studzi. Czujnik zamienia temp. oleju na poziom oleju. Im wyższa temp. oleju w misie tym czujnik myśli, że w misie jest mnie oleju. Hm.
jarek39 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 może cos z tym własnie być ze pompa słabo olej tłoczy tym bardziej ze w 2,0 czesto zapychają sie smoki od nagaru.ja jak kupiłem auto to odrazu wyskoczyła mi kontrolka cisnienia oleju to był znak ze juz smok moze być przypchany ale wymiana oleju pomogła i juz wiecej nie pokazał mi sie komunikat ciśnienia ale niestety pojawił sie oil min..
Dajmon Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Tu macie do poczytania na temat czujnika poziomu oleju - tylko, że ten działa ultradźwiękowo: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCoQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.hella.com%2FMicroSite%2Fsoe%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Farticles%2Fpdf%2FKI_Oelniveausensoren_PL.pdf&ei=8CxxU8TIL4niywOp9IKQAg&usg=AFQjCNEHF8VlbZFZ6QQuat43iJHJOioqMg grupa audi/WV wprowadziła go dopiero w 2005roku ---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:21 ---------- a tu jest Nasz czujnik 022011.pdf - Czasopisma - Moto - kwarc - Chomikuj.pl ---------- Post dopisany at 22:48 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ---------- ---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 22:48 ---------- tak wygląda czujnik w środku, zdjęcie wykonane dzięki uprzejmości kolegi "benyA4" ---------- Post dopisany 13-05-2014 at 17:18 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2014 at 23:12 ---------- Dzisiaj podłączyłem do swojego starego czujnika zasilanie. Sprawdziłem na oscyloskopie co się z niego pojawia. Czujnik nie jest włożony do żadnego naczynia oraz nie jest w otoczeniu płynu/oleju. Mierzyłem go na stole. ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ---------- ---------- Post dopisany at 17:21 ---------- Poprzedni post napisany at 17:19 ---------- Muszę zrobić pojemnik żeby wsadzić ten czujnik do niego. Nalać oleju. Mierzyć sondą temp. oleju. Wsadzić do tego oleju jakąś grzałkę albo wcześniej wlać olej zagrzany. Wykonać powyższe pomiary jeszcze raz.
Lucas1984 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 u mnie dajmon podobna sytuacja co u ciebie...po zalaniu auta olejem Vavoline 5W40 przejechałem dokładnie 1030 km bez komunikatu oil min...kiedy się pojawił na następny dzień rano sprawdziłem na zimnym silniku poziom oleju no i faktycznie miałem poniżej minimum..wlałem więc około 0,6 litra i wyzerowałem licznik...po przejechaniu zaledwie 100 kilosów znów komunikat oil min...masakra...nie wiec co jest grane z tym za***nym komunikatem..ehh
Dajmon Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 tu też jest ciekawe http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/vag-cisnienie-oleju-327502/ ---------- Post dopisany 14-05-2014 at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany 13-05-2014 at 22:25 ---------- Zrobiłem jeszcze kilkanaście pomiarów ale tylko do temp. 65stC bo dalej nie dałem rady, nie mam grzałki, a olej szybko stygnie po nagrzaniu go w wodzie od czajnika od wody, oto pomiary, które zrobiłem dziś: a tu jest porównanie dla temp i dla poziomów, jeden obok drugiego i jeden pod drugim, dobrze widać na dużym monitorze Hm. Niepokojący jest ten drugi impuls, który się w ogóle nie zmienia, tzn. nie zmienia się jego dodatnia część, wszędzie jest taka sama (widać na podglądach, przy zwiększonej podstawie czasu, tj. przy 20msek) Hm. Może ten mój czujnik, który badam jest trefny i ten drugi impuls się nie zmienia lub czujnik jest dobry i jest to krótki impuls, ustawiający sterownik do odczytu czasu/szerokości poziomu niskiego. Hm. ---------- Post dopisany 15-05-2014 at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2014 at 20:38 ---------- Dzisiaj wybiło kolejne 100km i znowu kontrolka oil min. Podłączyłem VAG'a. Stan oleju +1mm w trzeciej komórce. Poziom oleju na bagnecie po 5minutach, to: 3/4. Zastanawiam się nad jedną rzeczą. Chciałbym się nie mylić. Jeśli czujnik przekłada temp. oleju na poziom, to jeśli pompa olejowa nie zaciąga oleju z michy jak trzeba (w wystarczającej ilości), bo pompa jest słaba lub pompa olejowa nie zaciąga oleju z michy (w wystarczającej ilości) bo zapchany smok (siteczko) lub i jedno i drugie (słaba pompa i zasrany smok), to olej się smaży w misie jak frytki w garnku. Jak olej się smaży na dole w misie, to czujnik poziomu oleju odnotowuje zwiększoną temperaturę oleju, a przez to informuje komunikatem oil min. Tutaj chłopaki z 1.8T wrzucili zajefajny filmik. Pokazany jest na nim zatkany smok. Może ktoś go już wżucał tu do nas w post.
jarek39 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 wydaje mi sie ze problem leży własnie w smoku/pompie za mało oleju pompuje i nagrzewa sie w misce olej.szkoda ze trzeba sanki spuszczać zeby wyjac miche bo juz bym ja wyciagnoł a tak to musze czekac na wiecej wolnego czasu ale jak juz znajde to bede pisał jak poszło.
staszek_kolasa Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Też o tym myślałem i możecie mieć racje. Po wymianie oleju na Motul 5W40, przejechałem ~1000 km bez oil min. Potem pokazywał się co ~300 km, a teraz już co 100km. Dodatkowo mam wrażenie, że jak jest włączone ogrzewanie "ECON" to czuć właśnie takie specyficzny zapach. Nie jest on jakiś intensywny, ale inaczej u mnie pachnie w samochodzie niż u innych. Więc właśnie to moze być tak, że jak olej nowy, to ma i zachowuje swoje właściwości. Im dalej jest użytkowany, tym częściej się przepala i wywala nam OIL MIN. Jeśli wymiana pompy to na jaką? To samo dotyczy smoka. ----- Prowadzę też swoje osobne badanie nad tymi różnymi poziomami oleju podczas badania VAGiem. Chodzi mi o wartość, tą którzy mają całkowicie inną niż my z problemem. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem dla naszego problemu jest aktualizacja oprogramowania silnika W ASO taka przyjemność kosztuje ~200zł, ale nie potrafili mi powiedzieć co zostanie zmieninione. Jutro będę mieć więcej informacji to dam znać. Co Wy o tym sądzicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się