Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymiana pompy jak dla mnie to nie wchodzi w grę. Ja raczej byłbym skłonny się co najwyżej pisać nad jej regeneracją (w TDI jest wymieniany imbusik za 20zł) - nie wiem co jest u nas - co może nawalić w pompie (zabieraki?).

Jeśli zaś chodzi o smoka, to nie trzeba go wg mnie wymieniać, tylko po wykręceniu wyczyszczenie lejka i siteczka przez które zasysany jest olej. Przeważnie siteczko jest zapchane - "zapchany smok".

Co do zmiany oprogramowania, to oczywiście, dobrze jest wrzucić soft ale wg mnie nic to nie pomoże. Jeśli były powiedzmy, np. cztery updaty programu, to każdy update coś wnosi. Zawsze jest opisane co on wnosi, do jakiego bloku wnosi poprawki, silnika?, klimatyzacji?...........Jak nie wiedzą w ASO, tzn. że są d*py wołowe. Chwała im może być jednak za to, że w ogóle mogą wgrać soft'a, bo nie każdy warsztat ASO to realizuje. Wgranie programu wg mnie nie za bardzo coś da, bo skoro z samochodem nic się nie działo 5 lat temu lub 2 lata temu, to nie może to być wina softu. Raczej mechaniki. Oczywiście jestem zainteresowany tym krokiem, który Ty teraz robisz - softem. Czekam na jakieś wieści.

Opublikowano

ciekawe własnie czy u nas jest ten imbusik co w tdi? bo albo jest cos podobnego albo smok szlamem przypchany.a z tym softem to nie mam pojecia??

Opublikowano

A dlaczego uważasz, że zmiana softu nic nie da?

Wydaje mi się że da, bo jak wytłumaczysz tą wartość, która jest odpowiedzialna za poziom oleju?

Ja samochód kupiłem w grudniu, zimą o tej kontrolce nie wiedziałem.

Jak zaczęło się robić cieplej no to zaczęły się szaleństwa.

Nie wiem też, czy właściciel wcześniej miał z tym problemy.

Z tego co mi powiedzieli, to te silniki były produkowane do roku 2007 i nie było z nimi większych problemów.

Jak czegoś sie dowiem to dam znać.

Opublikowano

Bo w zimie olej w misie był wychładzany przez wloty w zderzaku i przez wloty w osłonie silnika, tylko że powietrzem o niższej temp. niż aktualnie.

Opublikowano

Może wystarczy zmienić tylko wartość temepratury w ECU silnika o kilka stopni wyższą?

Myślisz, ze tam się aż tak grzeje (kotłuje) jak we frytkownicy?

Opublikowano

Orientujecie się może czy po zdjęciu miski i ponownym jej montażem sa problemy z "poceniem sie" silnika właśnie w miejscu łączenia miski z blokiem silnika?

Wcześniej miałem opla, i po kilku próbach uszczelnienia miski zwątpiłem. nie pomagało zupelnie nic, najlepsze uszczelki, silikony wysokotemperaturowe itp. szoda by było gdyby tu też sie tak działo.

Opublikowano

Jeśli zaczniesz dokonywać zmian w sofcie, do którego nie wiem czy będziesz miał od tak dostęp, czyli np. zmienisz tą temp. o której piszesz, to owszem zadziała ta zmiana. Komputer będzie inaczej przeliczał temp. na poziom oleju. Wówczas straci się oil min. Problem będzie jednak zamieciony pod szufladę do czasu, aż ktoś z nas nie odkręci michy i nie zobaczy co tam i jak tam jest. Oczywiście sprawdzić należy ciśnienie oleju przed rozbieraniem michy i po założeniu z wykonanymi pracami.

Jeśli więc nie zobaczymy, co słychać w misie to na próżno zmieniać wartości progowe temperatury, bo zmiana ta wyeliminuje oil min ale wyjdą tego inne skutki. Może większe konsekwencje. Jeśli olej jest rzeczywiście bardzo gorący, za gorący, bo oil min się pojawia od czujnika, to ta temperatura może doprowadzić w końcu do uszkodzenia innych elementów silnika (przegrzania), w tym rozszczelnienia uszczelek, więc silnika.

Ja będę robił tą michę ale na koniec miecha. Muszę poczekać na zastrzyk świeżej kasy. Niestety dużo ostatnio co miesiąc w ten samochód inwestowałem do tej pory. Tydzień temu lub dwa, wymieniałem cały wydech. Też mnie to szarpło - 800zł. Wcześniej opony do tyłu kupiłem bridgeston'a, też za kolejne 800zł. Wcześniej wymieniałem zawór wysokiegociśnienia, też 1200zzł, i tak dalej..................

Ja na koniec miesiąca udam się więc na rekonesans mojej michy. Nie odpuszczę.

---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:28 ----------

Orientujecie się może czy po zdjęciu miski i ponownym jej montażem sa problemy z "poceniem sie" silnika właśnie w miejscu łączenia miski z blokiem silnika?

Wg mnie nie powinno być żadnych problemów z założeniem miski z powrotem i z jej uszczelnieniem. Jeśli ktoś ściągał miskę, bo mu ciekło, to może dlatego, że uderzył o krawężnik, wystający beton lub o inny element. Wówczas taką uderzoną michę nie za bardzo się da uszczelnić, bo jest ona odkształcona. Wówczas trzeba by jakąś używkę prostą lub może jakiś szlif tej starej.

Jeśli Tobie nic nie cieknie tak jak mi nic nie cieknie z miski, to nie ma się czym przejmować. Ściągać tą michę jak najszybciej.

Opublikowano

to rób ta miche zobaczymy jak bedzie wygladac smok itd. ja remont robie w domu w lipcu mam swój ślub i nie mam czasu rozebrac bo sam bede robiłl mam kanał, pneumata ogólnie troche robie auta tak wiec nie bedzie z tym problemu.myślę ze pare godzinek i po sprawie bedzie.Jeśli chodzi o ten soft czy podwyższenie progu oil min to za bardzo sie na tym nie znam dopiero zaczynam z tą całą "elektroniką", ale jeśli chodzi o czystą mechanike to służe pomocą.

Opublikowano

Ja wymieniłem póki co czujnik, oil min zapalił sie po jakichs 500km, ale rzeczywiście nie było stanu maks. po kilkugodzinnym postoju pokazywalo na bagnecie jakies 1-2mm poniżej maksimum. uzupełniłem, czekam co sie bedzie działo, jesli zaświeci sie ponownie sprawdze cisnienie, ściagne miske i zobacze jak wyglada smok. Teoria z temperatura oleju jestciekawa i może troche prawdy w tym jest. ale zastanawiajace jest dlaczego w waszych przypadkach zawsze zapala sie po przejechaniu mniej wiecej tej samej liczby km. temperature olej "łapie" już po przejechaniu kilku-kilkunastu km, i nie powinna ona znacząco sie rożnić czy to po przejechaniu 50km czy 100km.

Opublikowano
Jeśli zaczniesz dokonywać zmian w sofcie, do którego nie wiem czy będziesz miał od tak dostęp, czyli np. zmienisz tą temp. o której piszesz, to owszem zadziała ta zmiana. Komputer będzie inaczej przeliczał temp. na poziom oleju. Wówczas straci się oil min. Problem będzie jednak zamieciony pod szufladę do czasu, aż ktoś z nas nie odkręci michy i nie zobaczy co tam i jak tam jest. Oczywiście sprawdzić należy ciśnienie oleju przed rozbieraniem michy i po założeniu z wykonanymi pracami.

Jeśli więc nie zobaczymy, co słychać w misie to na próżno zmieniać wartości progowe temperatury, bo zmiana ta wyeliminuje oil min ale wyjdą tego inne skutki. Może większe konsekwencje. Jeśli olej jest rzeczywiście bardzo gorący, za gorący, bo oil min się pojawia od czujnika, to ta temperatura może doprowadzić w końcu do uszkodzenia innych elementów silnika (przegrzania), w tym rozszczelnienia uszczelek, więc silnika.

Przecież to logiczne, że sam się tego nie podejmę.

Chce to zrobić drogą serwisową. Jak coś ustalę to dam Wam znać.

Opublikowano

koledzy u mnie też jak sie zapala oil min to jeszcze dodatkowo mam błąd nr 17700 i coś tam pisze ze map sensor termostat może coś z tym jest wspólnego?

Opublikowano

tez mam problem z oil min i tez mam ten bład 17700 ale termostat działa poprawnie.ale nie myśle ze to ma jakiś związek.

Opublikowano

Hm. kolejne 100km i oil min. Na bagnecie 1/2 miarki.

Napisalibyście co to za błąd, ten: 17700

---------- Post dopisany 19-05-2014 at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2014 at 21:18 ----------

Kupiłem pompę. Zanim dotrze ta pompa do mnie, to mam tyle zdjęć ile zrobił sprzedajacy.

4188955663.jpg4188955663_1.jpg4188955663_2.jpg4188955663_3.jpg4188955663_4.jpg4188955663_5.jpg

Jak będę miał ją u siebie, to oglądnę ją od środka i porównam ze swoją, gdy wyciągnę z pod silnika przy odkręconej misie. Muszę mieć wzorzec. Muszę mieć porównanie. Musze wiedzieć czego mogę się spodziewać. Trzeba podejść profesjonalnie do tematu.

Opublikowano

kupiłem za 299zł, a widziałem kiedyś nawet za 1000zł

Opublikowano

5uOzrMW.png

LG9NKs1.png

Pierwszy(lewy) pomiar na nie do końca zimnym silniku bo musiałem przestawić auto o parę metrów ze względu na zajebistą krzywiznę podwórka :facepalm: I tak pewnie nie stało równo :kwasny:

Drugi po przejechaniu kilkunastku km i odczekaniu godziny niech olej spłynie.

Faktyczny stan oleju na miarce 2mm nad minimum.

Ale ogarnąłem Vaga to następnym razem postaram się postawić gdzieś na zupełnie płaskim i zmierzyć.

Opublikowano

Panowie, a moze macie złe bagnety ktore zanizaja poprawny poziom oleju w misce? :) moze jak macie te maxy na bagnetach a w vagu swieci sie +2 raptem to moze poprostu oleju faktycznie jest za ma malo a bagnet jest zły :)

u mnie teraz z kolei w 2.4v6 mam wskazania minimalny stan -4.0mm , maksymalny +18mm , a aktualny 10mm

i oleju na bagnecie jest prawie na minimum.

Opublikowano

Do naszych ALT jest z literką P na końcu, ostatnio to sprawdzałem i zmieniałem, bo miałem zły

Opublikowano

Może coś więcej byś kolego yarosyaros napisał, niż że tylko: "zły". Co oznacza zły. Może pełniejsze te zdania. Za krótki za długi, czy co tam jeszcze. Nie wiem. Nie wiem czego mam się domyślać. Hm? Jakieś zdjęcie może poparte wnioskiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...