Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bagnet myśle ze jest dobry bo jak wymieniałem olej i zalałem 4,2l to pokazywał ładnie max.widzie dajmon ze ostro sie wziołes - nowa pompa? czyli starej nawet nie czyscisz?odrazu wymiana?czekam z niecierpliwościa na efekty?

Opublikowano

MPVKQyE.png

A tak to wygląda na zupełnie zimnym silniku.

Opublikowano

Dajmon, a zdejmowałeś już miske? Patrzyłeś smoka czy nie jest przypchany? skąd nagła decyzja o pompie? Chyba że coś przeoczyłem czytając wątek

Opublikowano

Jeszcze miski nie ściągałem odkąd mam tą audi. Jak widzę po swoim dotychczasowym doświadczeniu podczas posiadania tego samochodu, to wiele już rzeczy w niej wymieniłem i wiele zrobiłem. Ponieważ ostatnio dużo zainwestowałem w górną część silnika, to została mi teraz jeszcze dolna Czyli miska w dół, czyszczenie smoka, analiza pompy olejowej, analiza panewek na wale, które jak czytałem mogą przepuszczać olej czyli nie trzymać ciśnienia.

Ponieważ przymierzam się nad opuszczeniem miski, to wydaje mi się, że dobrym ruchem byłoby posiadanie takiej pompy olejowej. Posiadanie pompy olejowej pozwoli mi zrozumieć zasadę jej działania. Powie mi ona może w jaki sposób pchany jest olej do góry. Które elementy się zużywają i które należałoby wymienić.

Więc zanim się dobiorę do miski, przeanalizuje tą pompę którą kupiłem. Na tej podstawie będę mógł wykonać czynność ściągnięcia miski.

Zresztą potrzebuję samochodu. Jak miskę ściągnę w dany dzień (mechanik to zrobi za mnie), to w tym dniu chciałbym samochód mieć z powrotem. Więc mając zakupioną pompę, mogę z góry przewidzieć co może być spartolone w mojej. Mogę również tą zakupioną jeśli będzie w dobrym dla mnie stanie, podmienić za tą którą mam aktualnie.

Jak byście ściągali swoje michy, to chcielibyście mieć w razie co od razu na podmianę drugą, prawda? Anie czekać i szukać. Smoka każdy wyczyści, czyli sitko. Nie każdy jednak będzie mógł/chciał swoją pompę zostawić jeśli okaże się że jest jakiś problem w niej.

Po za tym obdzwoniłem trochę różnych firm, które zajmują się regenerowaniem pomp olejowych, ale są oni tylko przygotowani do pomp z TDI. Pomp benzyny nikt nie robi. Ja przynajmniej nie wiem gdzie i kto mógłby przeprowadzić taką regenerację. Jeśli możecie lub wiecie kto czegoś takiego się mógłby podjąć, to proszę o kontakt. Może coś więcej wówczas byśmy się dowiedzieli. Jak pisałem wcześniej, w pompach TDI wymieniają imbusik.

Za nim ściągnę michę, muszę być świadomy pompy oleju, bo drugi raz michy ściągać nie będę.

Opublikowano

ekhm.... po co pchac sie tam gdzie wszystko jest dobrze? smoki w 2.0 sie nei zapychaja, masz problem z cisnieniem oleju ? ... ze chcesz tam zagladac? sciagniecie miski w a4 b6 nei jest takie hhop siup

Opublikowano

Stary bagnet został w ASO więc go nie mam, ale był z końcówką C i był przeznaczony do silnika 1.8.

Opublikowano
ekhm.... po co pchac sie tam gdzie wszystko jest dobrze? smoki w 2.0 sie nei zapychaja, masz problem z cisnieniem oleju ? ... ze chcesz tam zagladac? sciagniecie miski w a4 b6 nei jest takie hhop siup

Jeżeli by chodziło o pomiar ciśnienia monometrem/zegarem, to nie mierzyłem/kontrolowałem tego tak.

Jedyne co zauważyłem, to zmieniające się ciśnienie oleju na Vagu podczas wolnych obrotów silnika, tzn. podczas wolnych obrotów silnika "oil presure<2", gdy obroty silnika delikatnie podniosę do 950rpm/min, to wskazanie "oil presure<2" zamienia się na "oil presure OK". To jedno.

Druga rzecz, która mnie intryguje to możliwość zapchania smoka, więc miska w dół. Wiem ile jest roboty. Rozmawiałem z mechaniksem na ten temat. Widziałem zresztą filmik tu zamieszczony z 10 postów temu, jak chłopaki dotarli do michy, od dołu, od "torksena"?. W każdym razie silnika nie wyciągali. U mnie również w ten sam sposób mechaniks powiedział, że odkręci michę.

Jak już będę miał miskę odkręconą, to nie wypadałoby oglądnąć pompy olejowej, dlatego kupiłem drugą aby porównać i mieć jak by co na podmianę całej lub części. Nigdy nie wiadomo co może tam być.

Więc całe swoje zaangażowanie kieruje obecnie w kierunku ściągnięcia miski, w celu wyeliminowania kontrolki "oil min".

Patrząc na moje odczyty na VAG'u poziomu oleju po kolejno przejechanych 100km, to największy odczyt po wymianie oleju na nowy (4litry wlane), to: +5mm.

Gdzieś widziałem u któregoś kolegi, który nie miał problemu z "oil min", wskazanie rzędu +17mm.

Więc myślę, domniemywam, że może to być spowodowane małą ilością oleju przepychaną przez silnik przez pompę oleju. Olej w większej ilości przebywa w misie i się nagrzewa. Wielu z nas ma na bagnecie poziom oleju 3/4. Dlaczego? Bagnet zły? Więcej oleju w misie ma być? Nie bardzo, uważam. Nie bardzo, bo po przekręceniu kluczyka w zapłon, poziom oleju aktualny wynosi tyle i zadana wartość lub jest delikatnie o 2mm większy - jak u klei wyżej, który dokonał sprawdzenia poziomu oleju VAG'iem na zimnym silniku.

---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ----------

Stary bagnet został w ASO więc go nie mam, ale był z końcówką C i był przeznaczony do silnika 1.8.

Był dłuższy, krótszy, inaczej ukształtowany, inne pole kratkowane, większa powierzchnia pomiarowa? Teraz masz ok z olejem?

Opublikowano

koledzy ten błąd 17700 to na vag onlain pisze ze przerwa w przewodzie tam są jakieś czujniki to może od tego

Opublikowano

17700/P1292/004754 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Fuse(s) faulty

Wiring and/or Connector(s) from/to Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) faulty

Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) faulty

Possible Solutions

Check Fuse(s)

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)

Check/Replace Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)

17700/P1292/004754 - Mapa Kontrolowane termostatu chłodzenia silnika (F265): obwód otwarty

ewentualne objawy

Światło wskaźnika usterki (MIL)

możliwe przyczyny

Bezpiecznik (y) uszkodzony

Okablowanie i / lub Connector (s) z / na mapie Controlled chłodzenia silnika Termostat (F265) wadliwy

Mapa Kontrolowane termostatu chłodzenia silnika (F265) wadliwy

możliwe rozwiązania

Sprawdź bezpiecznik (s)

Sprawdź okablowanie i / lub Connector (s) z / na mapie sterowany silnik chłodzący Termostat (F265)

Sprawdź / Wymień Mapa Kontrolowane termostatu chłodzenia silnika (F265)

Opublikowano

Powiem Ci szczerze ze troche gadasz głupoty.... jak masz za duzo pieniedzy to działaj, zlozysz z powrotem i bedziesz mial to samo...

po 1 , oil pressure min na niskich obrotach na rozgrzanym oleju jest normalne.... mialem tak w 2x 1.8t , mam tez w 2.4v6 , moge CI wytlumaczyc dlaczego to jest tak zrobione... w skrócie, czujnik cisnienia jest na 1.6 - 1.8 bara , licznik monitoruje cisnienie oleju dopiero od 2000rpm , i powyzej 2000rpm cisnienie ma byc powyzej 1.8-2.0 bara... dlatego na taka wartosc jest ustawiony czujnik cisnienia..

1.8t , 2.4 jak i zapewne 2.0 ... cisnienie na wolnych obrotach na rozgrzanym oleju ma lekko ponizej 1.5 1.6 bara, dlatego swieci Ci sie cisnienie mniejsze...

wiec to juz masz wyjasnione....

dwa teoria o malej ilosci oleju przepomowanego przez silnik .... jesuuu za dużo chyba myślisz...

to ze pokazuje Ci +5 zamiast +17 wynika tylko i wylacznie z jakiegos bledu we wsadzie licznika ... srednia wartosc oleju z grupy 6 wyliczana jest dynamicznie ze sredniej poziomu oleju z grupy 7 okienka pierwszego dodac wartosc stala z okienka drugiego w bloku 07...

dla przykladu... w groupie 7 w okienku podczas jazdy mam wskazania srednio od 43 do 49 mm , w grupie 7 w okienku 2 mam stala wartosc 36mm, wniosek.. licznik z ostatnich 100km wyliczyl poziom oleju 43+49 / 2 = 46mm ...

dalej 46 mm minus stala wartosc 36mm daje 10mm... i tyle tez widnieje u mnie w grupie 6 w okienku 3 , czyli ilosc oleju z ostatnich 100km...

tak to sie zachowywalo we wszystkich b6 ktore mialem...

i to ile pokazuje ma sie nijak do tego co Ty piszesz,,, teoria o ilosci oleju przepompowanego przez silnik jest nie obraz sie jedna z wiekszych glupot jakie ostatnio widzialem... zmierz cisnienie przyrzadem, zobaczysz ze jest ok ... a kase na bezsensowne zdejmowanie miski olejowej przeznacz moze na wymiane licznika albo na piwo.

ekhm.... po co pchac sie tam gdzie wszystko jest dobrze? smoki w 2.0 sie nei zapychaja, masz problem z cisnieniem oleju ? ... ze chcesz tam zagladac? sciagniecie miski w a4 b6 nei jest takie hhop siup

Jeżeli by chodziło o pomiar ciśnienia monometrem/zegarem, to nie mierzyłem/kontrolowałem tego tak.

Jedyne co zauważyłem, to zmieniające się ciśnienie oleju na Vagu podczas wolnych obrotów silnika, tzn. podczas wolnych obrotów silnika "oil presure<2", gdy obroty silnika delikatnie podniosę do 950rpm/min, to wskazanie "oil presure<2" zamienia się na "oil presure OK". To jedno.

Druga rzecz, która mnie intryguje to możliwość zapchania smoka, więc miska w dół. Wiem ile jest roboty. Rozmawiałem z mechaniksem na ten temat. Widziałem zresztą filmik tu zamieszczony z 10 postów temu, jak chłopaki dotarli do michy, od dołu, od "torksena"?. W każdym razie silnika nie wyciągali. U mnie również w ten sam sposób mechaniks powiedział, że odkręci michę.

Jak już będę miał miskę odkręconą, to nie wypadałoby oglądnąć pompy olejowej, dlatego kupiłem drugą aby porównać i mieć jak by co na podmianę całej lub części. Nigdy nie wiadomo co może tam być.

Więc całe swoje zaangażowanie kieruje obecnie w kierunku ściągnięcia miski, w celu wyeliminowania kontrolki "oil min".

Patrząc na moje odczyty na VAG'u poziomu oleju po kolejno przejechanych 100km, to największy odczyt po wymianie oleju na nowy (4litry wlane), to: +5mm.

Gdzieś widziałem u któregoś kolegi, który nie miał problemu z "oil min", wskazanie rzędu +17mm.

Więc myślę, domniemywam, że może to być spowodowane małą ilością oleju przepychaną przez silnik przez pompę oleju. Olej w większej ilości przebywa w misie i się nagrzewa. Wielu z nas ma na bagnecie poziom oleju 3/4. Dlaczego? Bagnet zły? Więcej oleju w misie ma być? Nie bardzo, uważam. Nie bardzo, bo po przekręceniu kluczyka w zapłon, poziom oleju aktualny wynosi tyle i zadana wartość lub jest delikatnie o 2mm większy - jak u klei wyżej, który dokonał sprawdzenia poziomu oleju VAG'iem na zimnym silniku.

---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ----------

Stary bagnet został w ASO więc go nie mam, ale był z końcówką C i był przeznaczony do silnika 1.8.

Był dłuższy, krótszy, inaczej ukształtowany, inne pole kratkowane, większa powierzchnia pomiarowa? Teraz masz ok z olejem?

Opublikowano

Panie serdeczny, u Ciebie jak piszesz jest stała ? wartość w okienku drugim ? 36mm podczas jazdy?

U mnie wartość ta się zmienia również dynamicznie podczas jazdy, przyspieszania, zwalniania, na wolnych obrotach.

---------- Post dopisany at 07:13 ---------- Poprzedni post napisany at 06:36 ----------

zrobiłem kilka screen'ów przed momentem (silnik gorący)

postój/33km/44km/58km/90km

000.jpg033.jpg044.jpg058.jpg090.jpg

Opublikowano

niezle nakombinowali ... aczkolwiek nie zmienia to mojego zdania ze niepotrzebnie chcesz zagladac do miski i nie ma to zadnego znaczenia na to co pokazuje Ci vag w tych grupach .

Opublikowano
Powiem Ci szczerze ze troche gadasz głupoty.... jak masz za duzo pieniedzy to działaj, zlozysz z powrotem i bedziesz mial to samo...

po 1 , oil pressure min na niskich obrotach na rozgrzanym oleju jest normalne.... mialem tak w 2x 1.8t , mam tez w 2.4v6 , moge CI wytlumaczyc dlaczego to jest tak zrobione... w skrócie, czujnik cisnienia jest na 1.6 - 1.8 bara , licznik monitoruje cisnienie oleju dopiero od 2000rpm , i powyzej 2000rpm cisnienie ma byc powyzej 1.8-2.0 bara... dlatego na taka wartosc jest ustawiony czujnik cisnienia..

1.8t , 2.4 jak i zapewne 2.0 ... cisnienie na wolnych obrotach na rozgrzanym oleju ma lekko ponizej 1.5 1.6 bara, dlatego swieci Ci sie cisnienie mniejsze...

wiec to juz masz wyjasnione....

dwa teoria o malej ilosci oleju przepomowanego przez silnik .... jesuuu za dużo chyba myślisz...

to ze pokazuje Ci +5 zamiast +17 wynika tylko i wylacznie z jakiegos bledu we wsadzie licznika ... srednia wartosc oleju z grupy 6 wyliczana jest dynamicznie ze sredniej poziomu oleju z grupy 7 okienka pierwszego dodac wartosc stala z okienka drugiego w bloku 07...

dla przykladu... w groupie 7 w okienku podczas jazdy mam wskazania srednio od 43 do 49 mm , w grupie 7 w okienku 2 mam stala wartosc 36mm, wniosek.. licznik z ostatnich 100km wyliczyl poziom oleju 43+49 / 2 = 46mm ...

dalej 46 mm minus stala wartosc 36mm daje 10mm... i tyle tez widnieje u mnie w grupie 6 w okienku 3 , czyli ilosc oleju z ostatnich 100km...

tak to sie zachowywalo we wszystkich b6 ktore mialem...

i to ile pokazuje ma sie nijak do tego co Ty piszesz,,, teoria o ilosci oleju przepompowanego przez silnik jest nie obraz sie jedna z wiekszych glupot jakie ostatnio widzialem... zmierz cisnienie przyrzadem, zobaczysz ze jest ok ... a kase na bezsensowne zdejmowanie miski olejowej przeznacz moze na wymiane licznika albo na piwo.

Też uważam, że od strony mechanicznej w 2.0 jest wszystko w porządku.

Również obstawiam problem z oprogramowaniem licznika.

Pytanie tylko czy udało Ci się to zmienić?

Chciałem to zrobić poprzez ASO, ale niestety nie chcą od tak na moje życzenie zaktualizować mi oprogramowania silnika.

Chcą przeprowadzić pełną inwestygację, co nie jest mi na rękę z racji kosztów naprawy.

Ech, a mogłem kupić 1.8T i nie mieć takich problemów...

Opublikowano

niektore 1.8t i 2.4 i nawet 3.0 tez pija olej :)

aczkolwiek probleu z oil min nie mialem ani razu w 2x1.8t i 2.4

Opublikowano

powiedz kolego "soul87", czy masz 36mm non stop ? nie zmienia Ci się ta dana ? zapodałbyś może jakiegoś screen'a lub kilka na podobieństwo moich przy różnych prędkościach i na postoju

Opublikowano

Nie mam większego problemu z tym, że pije sobie olej, aktualnie od wymiany dolałem może z 200ml, a przejechałem już prawie 4tys. km.

Więc wg mnie w moim przypadku pobór oleju jest "w normie".

Denerwuje mnie tylko ta kontrolka, która zapala się co 100km, mimo tego, że oleju na miarce aktualnie jest 2/3.

Znasz może jakeigoś magika od strony elektroniki?

niektore 1.8t i 2.4 i nawet 3.0 tez pija olej :)

aczkolwiek probleu z oil min nie mialem ani razu w 2x1.8t i 2.4

Opublikowano

w trzech audi ktore mialem , zawsze mialem 36mm i była to wartość stała, nei zmieniająca sie nigdy,

nie dawno kupilem a4 b6 2.4 i przejechalem trase 300km do domu z VAGiem podpietym i monitorowalem caly czas wartosci oleju i 36 było jak wryte .

postaram sie zrobic screeny

Opublikowano

Moją główną bolączką jest -> jak ustawić tą wartość na sztywno...?

Wg mnie to jest właśnie przyczyna naszego problemu z oil-min...

Opublikowano
Moją główną bolączką jest -> jak ustawić tą wartość na sztywno...?

Wg mnie to jest właśnie przyczyna naszego problemu z oil-min...

Dlaczego piszesz, że Twoją bolączką? Wg mnie nie mamy pewności, że ten parametr, który u mnie się zmienia dynamicznie (również u Was, u co poniektórych), nie zmienia się się u kolegi "soul87" (tak pisze), jest możliwy do zmiany.

Jak byście czytali posty, na temat "oil min", który to temat założył również "benyA4", to pisał On w nich, że po zmianie silnika u siebie w samochodzie, zaczęła mu świrować kontrolka "oil min". Nie zmieniał on nic poza silnikiem. nie zmieniał więc komputera.Nie zmieniał więc softu. benyA4 pisze, ze po zmianie motorowni, kontrolka zaczęła mu domagać. Pisze również, że może jest to przyczyna programu w liczniku wynikająca z dłuższego odpięcia zasilania - na czas przełożenia silnika. Hm????????

Opublikowano

myśle głośno... moze w 2.0 zrobili to tak ze ta pozycja druga w grupie 7 odpowiada minimum poziomu oleju dla danych obrotow aktualnych ? nie wiem ... dziwne to u was.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...