Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie jest wyłączony w liczniku , kodowaniem da się to zrobić .

Opublikowano

Próbował ktoś pomysł Karego z tym dodatkowym filtrem?

Opublikowano

Moim zdanie pomysł kolegi z tym filterkiem może być dobry, ale nie w tym miejscu co został zamontowany, jak wiadomo w czwórniku jest gumowa membrana która nie pozwoli na powrót oleju do silnika, dobrym rozwiązaniem będzie montaż tego filterka przy wylocie z klawiaturki tylko że tu trzeba coś kombinować.

Opublikowano (edytowane)

@Yarosyaros masz rację z umiejscowieniem tego filtra tylko nie ma jak go tam wsadzić ;/

Jeśli chodzi o moje efekty to przestałem trochę monitorować tę sprawę bo kontrolka co prawda zapaliła się ale nie po 300 km jak wcześniej, a dopiero po ponad 2000 tys km dolałem i jeżdżam dalej :) w ostatnim czasie zastosowałem do silnika jeszcze Ceramizer głupio wierząc, że może trochę zmniejszą się te przedmuchy na garach, na razie widzę, że silnik pracuje nieco ciszej i spokojniej co do oleju to jeszcze nie wiem jakie będą efekty po zażyciu tego wynalazku.

PS. i ta gumowa membranka ma też dbać o to żeby olej nie leciał do rury ssącej układu dolotowego... efekt jej pracy znamy wszyscy więc w drugą stronę zapewniam, że działa ona tak samo (nie) skutecznie.;)

Edytowane przez Kary
Opublikowano

z tego co wiem zapalający się żółty czajniczek i napis -min to pokazuje niski poziom oleju.Czerwony to wiadomo .A jak żółty czajniczek i napis sensor?bo mi się czasami zapala i po zdjęciu nogi z gazu gaśnie..Przepraszam bo pewnie ten temat już był wałkowany ale jak czytam to opisywany jest niski poziom oleju czyli żółty czajniczek napis -min

Opublikowano

Jak jest napis sensor to coś z czujnikiem. W pierwszej kolejności sprawdzić okablowanie i przeczyścić styki.

Opublikowano

Dobra mi ten komnikat ciągle się pojawia bez wględu czy jest czy nie ma oleju - ogólnie jest koło maks , zapala się po 100km (podniesienie klapy kasuje go na 100km ) .

Niewiecie co z tym fantem robić bo generelnie mnie wkurza ten komunikat , a oleju dolewam pól litra na tysiąc .

Opublikowano

Masz nieszczelną odme. Sprawdź czwórnik, plastikową gruszke i weżyki. Jedz do Aso i zamawiaj, czwórnik - 15 zł, gruszka - 170 o ile pamięć mnie nie zawodzi

Opublikowano (edytowane)

Właśnie odmę mam nową plus czwórnik i gruszkę :P

Koło 200 zł zemnie zdarli za te kawałki plastiku, wariator jeszcze mi tyrkocze ale to przy przypływie gotówki u benego zamówię regenerowany :P

Edytowane przez Elendir
Opublikowano (edytowane)

U mnie było tak samo, okazał się przetarty od dołu wężyk idący od eżektora w stronę kabiny w kształcie litery U

Że jest przetarty okazało się dopiero po wymianie, profilaktycznie też go zamówiłem bo forumowicze pisali że też siada

Edytowane przez xsebo1
Opublikowano (edytowane)

Enżektor mam wymieniony również :) mam wymieniony przepływomiesz i wyczyszczoną przepustnice .

Edytowane przez Elendir
Opublikowano

Owy wąż to 06B133784AB, najlepiej wymontować go w celu diagnozy. Kierownica powietrza sprawna? Posiadasz gumowy oring przy wyjściu z klawiatury na czwórniku i pod plastikowa gruszką?

Opublikowano

Hej podłacze sie do tematu a na co ma wplyw ten czwórnik tzn jak go sprawdzic czy jest sprawny czy nie no i zepsuty jakie daje objawy i czy mozna go wymienic bez problemu nic tam zadne plyny nie wyleca?

Opublikowano

Czwórnik zasyfia się oparami, coś tam oleju może być. Kosztuje bagatela 15 zł w serwisie + oring uszczelniający 5 zł

Opublikowano

Rozumiem ze bedzie zawalony ale jaki to ma wplyw na branie oleju

Opublikowano

A ten wąż to ten co enzektora idzie? Bo jak enzektor kupiłem to były 3 rurki do niego podlsczone , nie były do kupienia osobno.

Kierownicy nie sprawdzałem , ogólnie to mogę mieć wyciek mały z przodu silnika ,mokro jest na plastikowej osłonie - może to z klawiatury bądź co gorsza z rozrządu ..myślałem jeszcze o ściągnięciu miski oleju i wyczyszczenia jej plus wymiana czujnika .

Opublikowano

Xsebo1 a masz moze zdjecie czwornika bo nie wiem czy o tym samym mowimy

Opublikowano

Rozumiem ze bedzie zawalony ale jaki to ma wplyw na branie oleju

Wątek o zapalającej kontrolce oleju, nie ubywaniu go z silnika
Opublikowano

Jeśli chodzi o zapalającą się kontrolkę oleju MIN mimo, że na bagnecie widać że stan jest ok to zauważyłem ostatnio pewną rzecz. Jak wiadomo FIS sprawdza sobie stan oleju równo co 100km. Zauważyłem, że owa kontrolka zapala się u mnie mniej więcej raz na dwa miesiące ale zawsze jadę wtedy pod górkę. Moja teoria jest taka, że w momencie kiedy auto jedzie pod tą górę (część oleju w misce spływa do tyłu) i FIS akurat wtedy sprawdzi stan oleju po 100km to kontrolka się zaświeci ponieważ w miejscu gdzie jest czujnik rzeczywiście jest wtedy tego oleju mniej.

Zrobiłem ostatnio mały eksperyment po tym jak zapaliła mi się kontrolka (oczywiście podczas jazdy pod górę). Po sprawdzeniu stanu oleju kontrolka rzecz jasna zgasła (nic nie dolewałem). Od tego czasu przejechałem ponad 600km i kontrolka się nie pojawia (na bagnecie prawie max oleju) :).

Myślę żę to jedyne wytłumaczenie sytuacji w której na bagnecie stan oleju jest OK a kontrolka się pojawia. Jeśli nawali czujnik to zdaje się, że wyskakuje podobna kontrolka ale z napisem SENSOR, a nie MIN...

Opublikowano

Tak na marginesie w instrukcji itp wszędzie jest napisane że stan powinien być pośrodku min i max to co my robimy to chyba przelewamy ponad stan. Jakoś nie wierzę że po 15 min będzie prawdziwy stan oleju - olej w tej temp jest chyba objetosciowo 20% większy i połowa jeszcze pływa w silniku:/ Pamiętajcie że przelanie oleju to też źle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...