Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja u siebie tez mialem ten problem ale juz od paru tysiecy km juz nie wsytępuję zalałem go olejem motula 10w40 6100s+ i filtrem knechta i po kłopocie ;-) pozdrawiam i do tego mnie bierze ;p

Opublikowano

Mi co 100 km kontrolkA się zapALA a olej jest zastanawiam się czy ona się mi nie zresetowala jak akumulator odlaczylem i jeździłem 1500 km bez zapalonej kontrolki.. :)

Opublikowano

Witam dzisiaj miałem okazje wymienic filt oleju z filtrona na knechta . Na filtronie po zgaszeniu cieplego silnika olej sciekal w bardzo powolnym tempie mozna by powiedziec ze 20 min na pol cm na bagnecie. Pierwsze testy filtru knechta wyszly tak iaz po zgaszeniu cieplego silnika po 15 minutach postoju bagnet mam ponad maks wiec mysle ze roznice juz widac zobaczymy teraz jak bedzie z kontrolka czy dalej bedzie wyskakiwac czy nie. Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie a czy ktoś próbował jeździć na takim raczej minimalnym stanie oleju?? Wiem że to źle, wiem że kontrolka się będzie zapalać ale może nie będzie tak żarł tego oleju??

Opublikowano

napewno nie bedzie żarł bo nie bedzie mial co. Dopiero jak sie zatra walki albo wal wtedy calkowicie przestanie żreć.

Opublikowano

Jak będziesz jeździł na minimum to wcześniej czy później coś zacznie się wycierać. Silniki nasze działają na zasadzie obiegu oleju pod ciśnieniem. Zawór wysokiego ciśnienia oleju i wariator są najważniejszymi elementami silnika. One sterują praca całego silnika. Jak one zaczną szwankować z uwagi na małą ilość oleju, to silnik szlak trafi.

Opublikowano

Po prostu zatrzesz silnik

Opublikowano

Wydaje mi się że wypięcie akumulatora na jakiś czas rozwiązuje problem pykającej się kontrolki :> , zapali się jak faktycznie będzie min (!?) czyli u mnie jakieś po 1700 km - sprawdzam dam znać jakie wnioski się wysunęły .

U mnie po zapaleniu się to ciągle się zapalała co 100 km .

Opublikowano

Spróbuj wymienić czujnik poziomu oleju.

Opublikowano (edytowane)

No chyba przy wymianie oleju wymienię też ten czujnik, 700 km i narazie cisza..

Tylko dziwne bo to jakby z kompem coś nie resetowal stanu po dolaniu oleju, tylko reset nastepowal po odlaczeniu akumulatora.

Edytowane przez Elendir
Opublikowano

Witam,

Mam bardzo niepokojący problem z kontrolką poziomu oleju. Podczas jazdy - nie od razu tylko po kilkudziesięciu minutach - komputer ostrzega żółtym znaczkiem i dźwiękiem o niskim poziomie oleju. Tymczasem przy porannym sprawdzaniu na bagnecie jest milimetr poniżej górnej kreski - czyli prawie max.

Dodam ze jak doleje więcej - tak ze jest powyżej max to tego problemu nie ma. No ale przecież nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tak jeździł.

I jeszcze jedno - wiem ze tak się nie robi ale raz po zapaleniu kontrolki zatrzymałem auto, zgasiłem silnik i od razu sprawdziłem poziom - nie czekałem az olej ścieknie do miski - było grubo poniżej dolnej kreski - no ale to chyba jest normalne nie?

Poza tym z silnikiem wydaje sie ze wszystko jest OK. Ostatnio wymieniłem olej na Castrol TXT 5w40 myślałem ze możne to zniweluje problem ale jak widać nie.

Jeden mechanik powiedział ze to na pewno wadliwy czujnik. A co wy myślicie? Ma ktoś podobne problemy z tym silnikiem?

Dzięki i pozdrawiam

witam u mnie było to samo wymieniłem czujnik poziomu oleju i jest ok

Opublikowano

wymieniłem czujnik poziomu oleju i jest ok
- ile za ten czujnik i wymianę zapłaciłeś i jaki czujnik?
Opublikowano

Panowie a jaki macie ogólnie system kontrolowania oleju ? Znaczy jak lepiej - uzupełnić na max i jeździć aż się kontrolka zapali czy zaglądać co 100 km czy 200 km np. ?

Opublikowano

Ja jeżdżę od kontrolki do kontrolki i po zapaleniu wyjmuję bagnet, sprawdzam czy faktycznie jest min (zawsze jest), dolewam 0,7 litra i spokój na następne 2 tysiące kilometrów :kox:

Opublikowano

Ja jeżdżę od kontrolki do kontrolki i po zapaleniu wyjmuję bagnet, sprawdzam czy faktycznie jest min (zawsze jest), dolewam 0,7 litra i spokój na następne 2 tysiące kilometrów :kox:

Wiem ile bierze, więc jak widzę po przebiegu, że najwyższa pora, to sprawdzam i dolewam, ale zazwyczaj od kontrolki do kontrolki. Dolewam równo 250ml, żeby było lepiej widać ubytek i jazda dalej :P

Opublikowano

rade mam rozumieć, że po zapaleniu kontrolki dolewasz 250 ml i jazda ?

Opublikowano

Tak, celowo nie leje pod korek, żeby nie mieć wątpliwości czy nie przelałem.

Opublikowano

Tak, celowo nie leje pod korek, żeby nie mieć wątpliwości czy nie przelałem.

To by oznaczało, że użytkujesz silnik w przedziale ok. 1/2 stanu oleju na miarce do minimum ? Dobrze rozumiem? Tak dopytuje ponieważ mam wrażenie, że właśnie w tym przedziale mniej zjada oleju :/

Opublikowano

Z moich obserwacji wynika, że to bez różnicy czy na pełno czy do połowy ;) Różnica jest jak się ochłodzi, od jesieni do wiosny bierze mniej bo się przez to lepiej skrapla, a przy upałach więcej. Generalnie notuje z ciekawości, ale nie zamierzam z tym nic robić :P

Opublikowano

A więc u mnie na dzień dzisiejszy tak: miesiąc temu wymieniony olej 4L wlane Mobil Super S 10W40 zrobione 900km i zapaliła się dzisiaj kontrolka Min. Jutro sprawdzę rano ile faktycznie jest Oleju na bagnecie. Czy problem z czujnikiem czy faktycznie będzie susza.. :facepalm: gorzej jak to drugie, to co wtedy :huh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...