Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelka pod głowicą tylko?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam zacznę od tego że jechałem i zaczął migać check i telepawka. Po kompie wyszło 3 cylinder wypadłe zapłony,po wymianie świecy (irydowa denso IK20TT) spokój na 100 km i dalej to samo padła świeca. Cewka oczywiście również nowa. Po teście uszczelki okazało sie że CO2 w układzie chłodzenia,bulgocze i węże twarde,o dziwo ogrzewanie było i temperatura w normie.Po zdjęciu głowicy ewidentnie widać że na 3 cylinder lał się płyn. Pytanie brzmi czy to tylko uszczelka czy blok lub głowica,dodam że pęknięć nie widać,już nawet z lupą sprawdzałem. po samej uszczelce nic nie widać.Jedyne co mi wpadło w oko to ta ryska.30 tyś temu wymiana bloku przez poprzedniego właściciela a przebieg auta 340 tyś.Podejrzewam katalizatory bo wszystkie w oryginale,chociaż wizualnie wyglądają nie najgorzej. Błąd katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 dawał o sobie znać.Wszystkim zainteresowanym z góry dziękuje.IMG_20200226_163113.jpgIMG_20200226_150552.jpgInkedIMG_20200226_153629_LI.jpgIMG_20200226_153629.jpg

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano (edytowane)

Temat opisywałem wielokrotnie na forum.

Obawiam się że masz blok uwalony...

Koleś który zmienił blok zrobił podstawowy błąd w tym silniku nie zadbał o katy i pozamiatane..

Zapchany kat rozgrzewa się do takiej temp że nagrzewa blok jak nagrzeje go to materiał bloku nie wytrzymuje i pęka własnie w okolicy 2 i 3 cylindra..

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Ja na zdjęciu pęknięcia nie widzę.. przypatrz się dobrze całemu silnikowi, jak zauważysz pęknięcie to zostaje tulejowanie. Wiadomo dlaczego poprzedni właściciel wydał tyle hajsu na zmianę bloku a nie wymienił katów?

Opublikowano (edytowane)

W przypadku kiedy pęka od temp.. pęknięcia nie zobaczysz choć byś chciał je tam bardzo  zobaczyć.

Pęka przy dużej temp... i tylko przy takiej materiał się rozszerza i przepuszcza płyn 

Obym się mylił ale tak jest najczęściej przy nie sprawnych katach..

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Wiem że to głowica ale spróbuj ulokować te rysy które zaznaczyłeś na cylindrze a przynajmniej  okolice w odniesieniu własnie do głowicy..

IMG_20200226_150552.jpg

Opublikowano

Panowie nie wiem czemu nie zrobił z tym porządku zapewne z niewiedzy,ja też tego nie zrobiłem bo myślałem ze jest ok spaliny wskazywały ze jest norma.Robiony był też test sond i katalizatorów i też wyszedł pomyślnie.Wyłapałem to dosyć szybko to może nie pękł jeszcze blok,może dmuchło tylko uszczelke.Bardzo skrupulatnie sie temu przyjrze ale wymieniać blok nie widząc jego ewidentnego uszkodzenia???.Dodam ze nie czuć tej rysy pod paznokciem i  gdy ją przejechałem delikatnie papierem 600 to znikła.Domyślam się kolego w jakim celu to odniesienie,tak to przy wydechu akuratnie i przy kanałach wodnych ale tak jak wyżej pisałem może to nie jest ten najgorszy scenariusz bo jezdziłem na tym dosłownie chwile często zerkam pod maske i gdy padła swieca odrazu zapaliła mi się lampkaInkedIMG_20200226_150552_LI.jpg

Opublikowano

Wiesz co, może być że ten słupek był już ruszany i ktoś 'na kolanie' powierzchnię sprawdzał uszkadzając uszczelkę. Dla świętego spokoju dał bym blok i głowice do zpomiarowania, a sam blok do testu na mikro pęknięcia, w tedy będziesz wiedział na czym stoisz.

Opublikowano

Sam widzisz zaznaczyłeś miejsce przy kolektorze zaraz przed katem gdzie  ciśnienie i temp. uwalonego kata bez problemu może sięgnąć kilkuset stopni a i nie rzadko tysiąca stopni....

Żaden blok przy walniętym kacie tego nie wytrzyma.

 

Dlatego pierwsze co zrobiłem po zakupie ASNa to porządek z katami i to wszystkimi czterema..

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj rozebralem i przejrzałem głowice po przyłozeniu liniału okazało sie że srodkiem liniał sie buja, krawedziami tego nie ma. Glowica oddana do specjalisty zobaczymy co powie. Zaryzykuje chyba z tym blokiem, jak cos to tylko bede w plecy z uszczelką. Tak na marginesie to dmucham w te katy i nic nie widze zeby byly przytkane. Zdazyło sie komus kiedyś w Asn ze dmuchlo tylko uszczelke? Czy bede pierwszym ktory sprawdzi tę teorię blok kontra uszczelka.....Chyba ze pan ktory regenerował glowie odwalił fuszere bo jakim cudem byla by krzywa po 30 tys.IMG_20200227_104433.jpg

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano

Co masz na myśli że zaryzykujesz z tym blokiem? Przykładałeś w ogóle liniał do bloku? Obejrzyj go z lupą i zobacz czy pęknięć nie ma. 

Opublikowano

Wiesz co jeśli głowica krzywa to możliwe ze blok przetrzymał...

Możliwe że klient np użył starych  śrub do czapki podczas wymiany ewentualnie nie dokręcał zgodnie ze sztuką i skrzywił głowicę przy dokręcaniu i też może być taki efekt jak masz choć tu by trochę było widać na uszczelce ale to różnie może być. Najlepiej jak byś znalazł sposób na sprawdzenie bloku..

Śruby też daj nowe..

Opublikowano

Według mnie ten blok najlepiej też do sprawdzenia dać, ale trzeba mieć podstawę, czyli jakieś pęknięcie wyłapać, bo nie ma co kilku stów oddawać jak blok dobry.

Opublikowano (edytowane)

Z góry dziękuję za zainteresowanie :hi:. Glowica ma okolo jednej setki krzywizny takze to nie wiele, śruby do głowicy napewno były stare. Teraz bedzie głowica oddana do innego fachowca do sprawdzenia pod wzgledem szczelnosci. Co do bloku to naprawde nic nie widze zeby bylo z nim cos nie tak, także sam juz nie wiem co o tym myśleć. Liniał do bloku był przykładany i jest prosty a mowiąc o zaryzykowaniu miałem na mysli zrobic głowice, założyć i poskładać na tym bloku. 

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano

Jeżeli po dokładnym wyczyszczeniu i obejrzeniu pod lupą żadnych pęknięć nie widzisz, to składaj. Możliwe że ktoś totalną partyzantkę odwalił wcześniej i przez to uszczelka poszła.

Opublikowano

Koledzy a w ktorym to miejscu lubi sobie pęknąć zazwyczaj u samej gory tuleji cylindrowej czy poniżej? ,. Szukalem jakiegos foto uwalonego bloku ale nie znalazłem nic takiego 

Opublikowano

U samej góry mówiąc masz na myśli kolego krawędź łączącą blok z głowicą i uszczelką?.Dodam że poprzedniemu właścicielowi pękł między tuleją a szpilką ale tam ewidentnie było widać i czuć pod palcem pęknięcie,z tym że on dolewał rok płynu i jeździł łudząc sie ze podcieka z instalacji gazowej aż któregoś dnia zaczęło tak gotować chłodziwo i koniec jazdy.Robiony też miał test na obecność CO2 co rownież zlekceważył.

Opublikowano

U góry, czyli tam gdzie blok spotyka się  głowicą. Tam gdzie największą temperatura występuje, czyli od strony zaworów wydechowych. I jest to najczęściej małe pęknięcie że najłatwiej jest wstawić nowe tuleje, oczywiście wcześniej spawając blok.

Opublikowano

Tutaj masz na filmiku podgląd jak wygląda pęknięcie bloku pomiędzy cylindrami,wyszło przy tulejowaniu.

 

Opublikowano (edytowane)

Piękna robota ale tu blok pękł pomiedzy cylindrami u mnie jest problem tylko na 3-cim cylindrze wiec nie wiem jak sie odnieść do tego. Mam lupke 60X takze po niedzieli kawalek po kawałku przepatrze góre bloku na 3 garze i zobaczymy czy sie czegos doszukam 

Edytowane przez kriistoff

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...