hellrider Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Panowie chcialbym zebyscie tutaj pisali ile kosztowalo was roczne posiadanie modelu A4 B5 z danym silnikiem i w danej bryle nadwoziowej. Co wymieniliscie za ile itd. Nie chodzi mi o tuning, czy jakies bajery, a tym bardziej paliwo. Chodzi mi poprostu o utrzymanie samochodu. Pytam dlatego bo zastanawiam sie nad kupnem B4 lub A4 i jak do tej pory mam duzo plusów na B4 mimo ze starsze. Nie piszcie ze brac A4 bo to tamto, Prosze jedynie o wypisanie jesli macie ochote tego o co mi chodzilo wyzej. Z gory dziekuje i pozdrawiam Bartek.
mirek31071977 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 To może ja zacznę. Zaraz po kupnie wymiana oleju(Castrol półsyntetyk)+filtry+naprawa uwalonego licznika i od razu pokasowanie inspekcji bo facet nie miał gdzie tego zrobić.Razem jakieś 550 PLN. Ubezpieczenie OC w MTU z maks zniżką 275 PLN na rok. W trakcie eksploatacji odezwało się zawieszenie.Wahacze co chwila któryś+łącznik stabilizatora i końcówki drążków.Stanęło na jakichś 800 PLN i od pół roku spokój.I ostatnia robota tłumik środkowy 290 PLN ale to już z nadgorliwości bo jeszcze można było jeździć. Zawias i tłumik u dobrych znajomych mechaników więc robocizna koszt symboliczny. To tyle.Więc jak sam umiesz takie rzeczy robić to drogo cię utrzymanie nie wyjdzie. No i przez rok 2 litry oleju na dolewki bo jednak co jakiś czas muszę uzupełniać.65 Zeta Autko z profilu
soolek Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Jeżeli rozmyślasz nad B4 i nie masz w zanadrzu wolnej gotówki, to weż B4. A4 jest niestety kosztowna, jeśli chcesz mieć wpełni sprawną. Ja np. wydałem m.in (to było w ciągu dwóch lat i nie wszystko): - rozrząd kompletny + pompa wody + wszystkie płyny + wiskoza + uszczelki = 2500 (zaraz po zakupie) - klocki przód 150 (ATE z klubowymi zniżkami) - tarcze i klocki + łożyska z wymianą 600 (dokładnie nie pamiętam) - komplet wahaczy na przód 1300 - amorki komplet P+T 600 (utwardzone MTS) - sprężyny 400 (niższe Lowtec) - olej Motul kilka razy już 160-200 - nabicie klimki ok. 150 - aku 450 Jeszcze trochę wydatków było, ale już nie pamiętam. Tanio nie jest ... ale coś za coś.
stomi Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 a ja odpukać od ponad roku(25kkm) w swojej nic nie robiłem oprócz zwykłej eksploatacji typu rozrząd oleje itp, czyli standard, przeguby jeszcze wymieniałem ale to też wiadomo od czego a szczerze mówiąc b4 może i jest dobre, ale bryła to już nie ta epoka :gwizdanie:
konradzed Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Ubezpieczenie - 350 zł. Wymiana filtrów i oleju - ok. 400 zł. Wymiana rozrządu (kompletnego), napinacza paska alternatora i naprawa alternatora - ok. 1300 zł. Wymiana łączników elastycznych w układzie wydechowym - 200 zł. Byłoby na tyle. W najbliższym czasie dojdzie wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów - 200 zł. :tongue4:Pozdrawiam!
loco87 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Do przeglądu co 10tyś - 400pln OC - jakies wysokie..... Czujnik(temp. i oleju)i- 220 Termostat - 120 Turbo - 1400 cos w zawieszeniu(bzdura) 150 + jakies bzdury :gwizdanie: Na wionse wymiana świec wymiana uszczelki pod filtrem oleju Ustawienie drążka zamiany biegów i chyba tyle
Buba Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Kompletny rozrzad + wszystkie paski 700 Motul 10w40 110+25zl filtr Filtr powietrza 27zl Opony letnie bo nie mialem 400zl Termostat 54zl BRC SQ24 2700 OC 346zl VAG KKL 56zl na ktory czekam i czekam Wycieraczki 70zl Klocki tyl ok 50-60zl Auto jak w profilu
mily Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Kompletny rozrzad + wszystkie paski 700 Motul 10w40 110+25zl filtr Filtr powietrza 27zl Opony letnie bo nie mialem 400zl Termostat 54zl BRC SQ24 2700 OC 346zl VAG KKL 56zl na ktory czekam i czekam Wycieraczki 70zl Klocki tyl ok 50-60zl Auto jak w profilu Gdzie Ty masz ubezpieczone to auto?? Ja za OC zapłaciłem niecałem 700 zl (wszystkie zniżki)
valdi80 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Gdzie Ty masz ubezpieczone to auto?? Ja za OC zapłaciłem niecałem 700 zl (wszystkie zniżki) Ja mając 30% zniżki zapłaciłem w sierpniu 629 za OC z NNW.
cobradd Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 ja przy pełnych zniżkach OC 410 PLN i było to jedne z droższych bo w innej firmie można była za jakieś 340 A co do utrzymania 1.8 ADR - niecałe 2 lata - 50 tyś km - koszt eksploatacji (nie wliczając paliwa, ubezpieczeń i przeglądów) jakieś 4 tysie (rozrząd, dwa łożyska, dwa wahacze (kolejne już wołają o wymianę), dwa przeguby, termostat, 5 x olej mobil, płyn chłodniczy i hamulcowy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, amorki przód, 2 x sonda lambda, przewody WN, 2 x świece, filtry, czyszczenie i uzupełnienie klimy - więcej mi do głowy nie przychodzi) oprócz rozrządu i lożysk wszystkie inne naprawy wykonywane własnymi rękami. Ogólnie kiedyś liczyłem że średnio miesięcznie 200 PLN wychodzi posiadanie A4, ale dosyć sporo jeździłem co też trzeba wziąć pod uwagę.
Buba Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Kompletny rozrzad + wszystkie paski 700 Motul 10w40 110+25zl filtr Filtr powietrza 27zl Opony letnie bo nie mialem 400zl Termostat 54zl BRC SQ24 2700 OC 346zl VAG KKL 56zl na ktory czekam i czekam Wycieraczki 70zl Klocki tyl ok 50-60zl Auto jak w profilu Gdzie Ty masz ubezpieczone to auto?? Ja za OC zapłaciłem niecałem 700 zl (wszystkie zniżki) AXA 60% zniżek :gwizdanie:
boberek Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Paliwo za rok 2008 Suma całkowita pieniędzy 13138 zł Suma przejechanych kilometrów 39832 km Suma zatankowanych litrów 3022,26 litrów Średnia cena paliwa ON 4,32 zł Srednie całkowite/miesięczne spalanie 7,59 litra za 2009 Suma całkowita pieniędzy 2288 zł Suma przejechanych kilometrów 8573 km Suma zatankowanych litrów 647,1 litrów Średnia cena paliwa ON 3,55 zł Srednie całkowite/miesięczne spalanie 7,55 litra Audi A4 Avant 50500 Ubezpieczenie 2008 4200 Rejestracja 178 Recykling 500 Urząd Skarbowy 960 Ubezpieczenie 2009 2800 Suma całkowita Auta 79557 Suma całkowita Przeglądów 5764 Suma całkowita Dodatków 14655 Suma całkowitej Eksploatacji 21187 to tyle ode mnie od października 2007 do teraz :polew: na dodatki nie patrzcie :polew: :polew:
hellrider Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 wbrew pozorom drogie w utrzymaniu te samochody. I dziekuje bardzo za pomoc, Chyba pierwszy raz trafilem na forum na ktoreym po zadaniu pierwszego pytania nie bylo cos w stylu, szukajka, poczytaj forum, idz sie leczyc itd.. Wielkie dzieki za info
krzyniek Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 hellrider po danych z profilu widzę że jesteś z Rzeszowa zajrzyj tam do ekipy rzeszowskiej na spoty a dowiesz się więcej i oblukasz sobie auta osobiście
dsz33 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Dokładnie jak mówi Krzyniek wpadnij na spota 5 kwietnia to oblukasz i sie dowiesz od każdego kto ma jaki silnik i jakie koszta eksploatacji mniej wiecej
hellrider Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 mi nie tyle chodzi o koszta eksploatacji co bardziej o awaryjnosc tych samochodzikow. Jesli chodzi o drobne usterki typu ''zrob to sam'' to nie ma problemu Ogolnie musze poznac bardziej ten samochod
soolek Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Chciałeś koszta eksploatacji... Awaryjność - u mnie bezawaryjność, bo wymiany zawiechy nie można nazwać awaryjnością, tym bardziej, że była od nowości (prawdopodobnie) i po Polsze zrobiła jeszcze 40 tysięcy. Generalnie ani razu mnie nie zawiódł, a przebieg mam dość słuszny (jak większość pewnie, ale mój chyba nie kręcony )
krzyniek Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 a mój raz mnie zawiódł - jak mu aku rozładowałem słuchając bardzo długo radia w garażu, ale podejrzewam że to przypadek bo aku miał prawo paść po 9 latach;) a tak poza tym to jest ok nawet po samodzielnej wymianie rozrządu i wszystkich pasków i rolek autko nie odmówiło posłuszeństwa
mily Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Awaryjność AUDI Kolego jak kupisz zajeżdżone auto to nic Ci to nie da że to audi. Powiem Ci że ja poprzednio jeździłem Audi 100 z 86 roku i jeszcze jej nie sprzedałem (co przyjeżdża koleś żeby kupić to ja cene podbijam bo mi się łezka kręci i tak wygląda handel ze mna). Jeździł tym mój tato a później ja w sumie 15 lat w rodzinie i popsuł się aż 2 razy: 1. Pękł pasek od alternatora, ale można było jechać dalej. 2. Nawalił centralny zamek (ułamał się przewód w drzwiach kierowcy) Teraz mam A4 i poprzedni właściciel nic kompletnie w niej nie zrobił, 2 lata pojeździł i sprzedał (wymieniał olej jedynie i to w dodatku na 15W-40, a mimo to wszystko chodzi ok). Ja ją kupiłem bo ładnie chodzi i cena była bardzo atrakcyjna, ale czeka mnie dużo wymian eksploatacyjnych (olej, płyn chłodniczy, itp)
soolek Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 a mój raz mnie zawiódł - jak mu aku rozładowałem słuchając bardzo długo radia w garażu, ale podejrzewam że to przypadek bo aku miał prawo paść po 9 latach;) a tak poza tym to jest ok nawet po samodzielnej wymianie rozrządu i wszystkich pasków i rolek autko nie odmówiło posłuszeństwa No fakt, też miałem podobną awarię - aku padł i u mnie po 9 latach A nowy Moll w temperaturze -20 stopni przez całą dobę podtrzymywał radyjko - a potem jak gdyby nigdy nic od jednego strzału zapalił autko :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się