MaTeo85 Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 hehe, ja też jestem w kolejce u mnie na razie prosty temat tylko halogeny w mce pod B6 żeby błędem nie waliły
ElectricShock Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Opublikowano 24 Marca 2021 Jeszcze kilka miesięcy temu wszystko było banalnie proste. Teraz nie jest, bo nie ma komponentów. Jestem po kolejnej przeróbce i uproszczeniu układu, ponieważ elementy, w oparciu o które został zbudowany projekt, są nieosiągalne w tej chwili. Zrobiła się wielka d... z półprzewodnikami na rynku. Nie ma atmela, st, microchipa, nic nie ma... Pracuję w tej chwili nad tymczasowym rozwiązaniem, nie wymagającym sterowania mikrokontrolerem, ale będzie to taki skrót funkcjonalny. To znaczy, że będzie działać tak jak w pierwotnym założeniu, wraz z układem wykrywającym przepaloną żarówkę, ale z racji nie posiadania jednostki sterującej, trzeba będzie dokonać ręcznie adaptacji zamontowanej żarówki LED. W wersji pierwotnej niezbędne korekty wprowadzał układ wykonawczy sterowany przez μP. Kto siedzi w elektronice, wie co się wyprawia teraz z podzespołami. Terminy są po pół roku albo na rok 2022 W momencie rozpoczęcia badań nad modułem nie miałem pojęcia, że taki będzie stan rzeczy. Jeśli wiedziałbym, to razem z modułami, kupiłbym wiadro procków i innych części wtedy, gdy były jeszcze dostępne. Ale nikt nie wiedział. Czytam w gazetach, że produkcja w VW staje bo nie ma komponentów półprzewodnikowych.... to co ja mam powiedzieć W dniu 22.03.2021 o 20:47, MaTeo85 napisał: hehe, ja też jestem w kolejce u mnie na razie prosty temat tylko halogeny w mce pod B6 żeby błędem nie waliły Nie mam F-a, mam tylko E. Może na czas przeróbki zrobię Ci E a potem sobie zamienisz?
the_naturat_com Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 @ElectricShock ale w tym roku coś będzie?
ElectricShock Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Opublikowano 24 Marca 2021 (edytowane) 9 minut temu, the_naturat_com napisał: ale w tym roku coś będzie? Tak, uproszczone rozwiązanie na PR-kach. Kończę testować. Już jeździ w aucie. Jak nic nie wyjdzie to będę składał i wysyłał. Edytowane 24 Marca 2021 przez ElectricShock
the_naturat_com Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 @ElectricShock fajnie by było. Na czym polegała by ta adaptacja?
MaTeo85 Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 2 godziny temu, ElectricShock napisał: Jeszcze kilka miesięcy temu wszystko było banalnie proste. Teraz nie jest, bo nie ma komponentów. Jestem po kolejnej przeróbce i uproszczeniu układu, ponieważ elementy, w oparciu o które został zbudowany projekt, są nieosiągalne w tej chwili. Zrobiła się wielka d... z półprzewodnikami na rynku. Nie ma atmela, st, microchipa, nic nie ma... Pracuję w tej chwili nad tymczasowym rozwiązaniem, nie wymagającym sterowania mikrokontrolerem, ale będzie to taki skrót funkcjonalny. To znaczy, że będzie działać tak jak w pierwotnym założeniu, wraz z układem wykrywającym przepaloną żarówkę, ale z racji nie posiadania jednostki sterującej, trzeba będzie dokonać ręcznie adaptacji zamontowanej żarówki LED. W wersji pierwotnej niezbędne korekty wprowadzał układ wykonawczy sterowany przez μP. Kto siedzi w elektronice, wie co się wyprawia teraz z podzespołami. Terminy są po pół roku albo na rok 2022 W momencie rozpoczęcia badań nad modułem nie miałem pojęcia, że taki będzie stan rzeczy. Jeśli wiedziałbym, to razem z modułami, kupiłbym wiadro procków i innych części wtedy, gdy były jeszcze dostępne. Ale nikt nie wiedział. Czytam w gazetach, że produkcja w VW staje bo nie ma komponentów półprzewodnikowych.... to co ja mam powiedzieć Nie mam F-a, mam tylko E. Może na czas przeróbki zrobię Ci E a potem sobie zamienisz? Na spokojnie, zorganizuje Fa z wysyłką do Ciebie i tyle, tak będzie najprościej myślę. Dogadamy się na PW na dniach.
Muskel1 Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 Napisz jakie elementy dokładnie potrzebujesz, specyfikacje itp.. zobaczę czy dam radę coś załatwić.
ElectricShock Opublikowano 31 Marca 2021 Autor Opublikowano 31 Marca 2021 Nadszedł odpowiedni czas na małe SPA po zimowym okresie. W tą zimę, z powodu ilości śniegu, błota i soli, upaprane jest nie tylko nadwozie, ale i komora silnika pomimo istniejących osłon. Dlatego, pierwszym zadaniem jakie sobie postawiłem, było zlikwidowanie syfu pod maską. Lubię mieć tam porządek. To cieszy oko a w przypadku wykonywania jakichś czynności serwisowych, dodatkowo podnosi komfort, ponieważ człowiek nie przychodzi wtedy po tym do domu, jak by kominy czyścił przez pół dnia. Silnik lekko podgrzany. Zabezpieczony alternator. Zastosowany środek Valvoline Engine Cleaner. Całość zmyta myjką ciśnieniową. Po zmyciu newralgiczne punkty osuszone strumieniem powietrza. Efekt końcowy widoczny na zdjęciach. Następnym krokiem będzie przegląd zawieszenia i tego co ogólnie dzieje się od spodu auta. Dalsza kolejność zależy od czasu, kasy i na co C19 pozwoli. W planach na samym początku są, w zasadzie, dwie rzeczy z wcześniejszej listy - 10) KeylessEntry + KeylessGo+iCANengineRUN+OBDTelemetrics via BT<E, 12) HomeLink. Do tego zbieram już graty. Doszedł jeszcze pomysł, którego nie ma na liście - ekotuning, czyli dłubanko w programie gdzie głównym nastawieniem jest poprawienie ekonomii oraz kultury pracy jednostki napędowej, a sprawą drugorzędną przyrost kilku koni mocy, czy paru Nm. Dla tych co się złapali teraz za głowę , Audi A4 w tej konfiguracji to nie wyścigówka na tor ani na 1/4 mili. Druga sprawa, to mnie nie bawi ruszanie z piskiem na skrzyżowaniu, czy wyścigi na światłach. Nie do tego celu służy ten samochód. Jestem zwolennikiem bezpiecznej i rozsądnej jazdy. Odpowiednia moc silnika ma zapewnić bezpieczeństwo w sytuacjach ekstremalnych a nie prowokować do głupoty i wyścigów na ulicy miast, jak to niestety często bywa. Przy codziennej eksploatacji natomiast, kluczowa jest bezawaryjność i ekonomia. Na podsumowanie dwie fotki iluminacji nocnej z fajnym launcherem dla Androida. Może się spodobać tym, którzy weszli w posiadanie odbiorników 2DIN. 1
Muskel1 Opublikowano 31 Marca 2021 Opublikowano 31 Marca 2021 No wygląda super! Jestem podobnego zdania odnośnie chipowania ale to każdy musi już sam decydować i wiedzieć co mu ważne. Najlepsze są wątki typu: stage1, później stage 2... a na końcu .... Pomocy auto nie ma mocy i trzęsie na jałowym 1
MaTeo85 Opublikowano 31 Marca 2021 Opublikowano 31 Marca 2021 Plany ambitne, połowy tych gadżetów nie ogarniam , a czystość pod maską jest genialna, może kiedyś mi się uda hehe, ale ciężki temat bo mimo osłon jak pisałeś sporo piasku i innego syfu wpada. Wnętrze robi robotę, fajnie ten ekran radia się komponuje z resztą. 1
ElectricShock Opublikowano 31 Marca 2021 Autor Opublikowano 31 Marca 2021 10 minut temu, MaTeo85 napisał: czystość pod maską jest genialna Dzięki Staram się. W końcu to Audi. 10 minut temu, MaTeo85 napisał: połowy tych gadżetów nie ogarniam KeylessEntry + KeylessGo+iCANengineRUN+OBDTelemetrics via BT<E - to tak kolejno: 1)KeylessEntry - Otwarcie auta za pomocą technologii zbliżeniowej i Bluetooth. 2)KeylessGo - Uruchomienie samochodu bez kluczyka, ale patrz punkt 3. 3)iCANengineRUN - Funkcja immobilizera realizowana dodatkowo za pomocą autoryzacji np. przez odcisk palca w aplikacji i możliwość zdalnego uruchomienia bądź unieruchomienia (np. skradzionego) pojazdu za pomocą aplikacji przez GSM. 4)OBDTelemetrics - Telemetria OBD. Przykładowo, Żona jedzie autem i ma check engine. Masz możliwość odczytu co się stało poprzez aplikację, ponieważ moduł realizujący te dodatkowe funkcje jest wpięty cały czas do szyny CAN i może w czasie jazdy odczytać informacje o błędach i nie tylko. 5)via BT<E - To oznacza tyle, że cała komunikacja z telefonem odbywa się poprzez BT i GSM. Jak jesteś w pobliżu auta to urządzenie korzysta z komunikacji Bluetooth a kiedy jesteś daleko, wszystko odbywa się po sieci GSM.
MaTeo85 Opublikowano 31 Marca 2021 Opublikowano 31 Marca 2021 domyślłem się większości a tak poważnie ostatnie trzy bajery to jakieś gotowce do kupienia na rynku czy działasz sam nad nimi?
ElectricShock Opublikowano 31 Marca 2021 Autor Opublikowano 31 Marca 2021 Są gotowce ale dość drogie. Np. ten: https://www.pandoracaralarm.com/catalog/car-alarm-systems/pandora-dxl-4970.html Dlatego to co robię to hybryda, taki ulep z gotowych rozwiązań i własnych pomysłów. Część już miałem przetestowane w A8 D2 wcześniej. Teraz trochę chcę to rozbudować i unowocześnić. Tym bardziej, że B7 są większe możliwości, bo jest nowsza architektura sterowników. W D2 trzeba było wiele rzeczy robić na przekaźnikach, podczas gdy w B7 wystarczy odpowiednią informację wysłać przez CAN do modułu wykonawczego.
kamil-vag Opublikowano 31 Marca 2021 Opublikowano 31 Marca 2021 Idealnie ta grafika radia zgrywa się z podświetlaniem ? 1
MaTeo85 Opublikowano 31 Marca 2021 Opublikowano 31 Marca 2021 Wojtek czekam na efekty tej Twojej zabawy i wszystkich elektronicznych zabawek jak to będzie działać w praktyce.
ElectricShock Opublikowano 31 Marca 2021 Autor Opublikowano 31 Marca 2021 2 minuty temu, MaTeo85 napisał: Wojtek czekam na efekty tej Twojej zabawy i wszystkich elektronicznych zabawek jak to będzie działać w praktyce. Są dwie możliwości: Albo zrobię i wszystko zadziała, albo coś zepsuję i będzie ogłoszeni o przykładowej treści: "Pilnie kupię sterownik do A4 B7 o numerze...." 2
ElectricShock Opublikowano 16 Września 2021 Autor Opublikowano 16 Września 2021 (edytowane) Witam Forumowiczów po długiej nieobecności. Ten rok lepiej zapomnieć. Nie był dla mnie udany z powodu choroby, operacji i wszelkich nieprzyjemności z tym związanych. Szczęście mam chociaż, że moja czerwona strzała funkcjonuje jak szwajcarski zegarek. Nie było zdrowia i weny na modyfikacje, więc oprócz spraw eksploatacyjnych opisanych TU i drobnych spraw estetycznych, nic się nie zmieniło. Wjechały jedynie fabrycznie nowe 18" felgi i opony. Felgi mogą się nie podobać, ale to kwestia gustu. Wybrane były świadomie, ponieważ chodziło o dopasowanie ET, J w stosunku do szerokości opony i miały być oryginalne i fabrycznie nowe. Auto jest użytkowe, dlatego zamontowany zestaw ma zapewnić właściwy kompromis pomiędzy komfortem a walorami estetycznymi. Z tego powodu nie zdecydowałem się na 19". Edytowane 16 Września 2021 przez ElectricShock 6
Ivanek Opublikowano 16 Września 2021 Opublikowano 16 Września 2021 Świetny temat do śledzenia inspiracji jak i kunsztu wykorzystanego w takim wozidle. Obserwuję ! 1
Muskel1 Opublikowano 17 Września 2021 Opublikowano 17 Września 2021 (edytowane) Witamy ponownie! Wspaniale, że wróciłeś do zdrowia! Felgi dobrze wyglądają i moim zdaniem w PL 19" są za duże na te dziury. Oczywiście nie mówię, że wszystkie drogi są w takim stanie ale w zależności od tego gdzie mieszkasz, niektóre są w okropnym stanie. Edytowane 17 Września 2021 przez Muskel1 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się