migdalek1985 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Witam wszystkch Zakupiłem sprężarkę BRD i wtryski od AWX ile bezpiecznie radzicie zrobić kucy z tego silnika? Dodam ze jeden już taki rozpadł mi się w drobny mak. Miał 190 PS i wytrzymał około 6 mies. Czy turbo z BRD pasuje P&P do AJM? Czy potrzebuje kolektora od innego silnika ?
Tukan Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Wszystko pasuje p&p,pasuje zrobic FMIC+kolektor AWX+chlodnice oleju zeby silnik mial troszke lzej,w tym silniku co padl byl FMIC??? Mysle ze 190km to granica AJM Wszystko zalezy jak uzytkóje sie motor i na jaki egzemplarz sie trafi
jaro4444 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Ważniejsze rzeczy o jakich zapomniałeś, a niezbedne by silnik żył dlugo to duża chłodnica oleju, FMIC i najważniejsze - dobry program. O rozsądnym kierowniku nie wspominam nawet
migdalek1985 Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 Tłok się rozsypał a po nim jeszcze kilka innych rzeczy. Program był ok. ale silnik miał cos około 250 tys. Km. Teraz mam prawie nówkę jak go kupiłem to miał 75 teraz ma 100 tys. Ty wymieniłeś caly silnik więc ciesz się Musze do Witka podjechać i zobaczymy co on zaproponuje
Dev Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 przy takiem mocy w AJM-ie trzeba pamietac o mocniejszych tłokach i korbach najlepiej kutych z AWX, ASZ, AVJ, ARL (jak dobrze pamietam a jak żle to niech mnie ktoś poprawi)
maciejski Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 to w AWX/AVF byly kute tloki i korby?
jaro4444 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Migdałek co i jak wiesz, że jest opisane w "Koncepcji na dłubniecie parcha" Przy słupku AJM spokojnie można zbliżyć się do wydajności pompek jakie masz czyli tych z AWX - masz AR czy BA?
migdalek1985 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 AR chyba, nie mam do nich dostępu, są u mechanika:/ sledzilem oba twoje wątki, bo jeszcze nie widziałem chłopa z tak pełną głową pomysłów i nadodatek zaje.......ych pomysłów Wiedzy posiadasz tyle, że jak oddałbyś połowe chłopakom z forum to każdy zapierdzielałby super furą Czy te tłoki mają taką samą srednice i bedą pasować P&P A rura od icka do turbiny w ajm bedzie bez zmian pasować do BRD, czy musze mieć przejściówkę. Nie znalazłem nigdzie wykresu z twoich ostatnich zmian ?
jaro4444 Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Tłoki mają taką samą średnicę ale różną masę i inne sworznie tlokowe. Korbowody są inne, wał korbowy jest inny. Tłoki od mocnych PD mają w środku specjalny kanał pierścieniowy chłodzący je od środka olejem i wiekszą komorę spalania - tak, że geometryczny stopień sprężania spada do 18.5 z 19.5. Ma to taką zaletę, że można dmuchnąć więcej powietrza i lepiej przebiega proces spalania. Osobiście jakbym miał wykorzystać tylko AR to bym został przy słupku AJM, idąc dalej w moc zmieniłbym słupek na coś mocniejszego. Rura do IC wymaga zrobienia przejściówki bo BRD ma średnice zewnętrzną wylotu ok. 46 mm jak pamiętam, a turbina AJM ma 35 mm. Kup sobie rdukcje Samco 32/45 mm i 8 cm rury 35-36 mm z obspawanymi na końcu kryzami. Do tego dwie opaski GBS i masz zrobione. Co do zmian - AJM dalej smiga na 200 KM i jest mu dobrze. Moje własne BLB/BKP ma 205 KM i miewa sę rewelacyjnie, ojca AFN po montażu GT1749VA, kolektora z Sharana AYM, wybiciu kata, zamontowaniu nowych hebli, olejów, ... pojechał w sobotę do Witka na rolki i bez absolutnie żadnej korety programu wypluł 146 KM i 319 Nm. Dymu absolutnie nic, delikatny okurz pod samym odcięciem obrotów i turbina ma mega wakacjach bo GT1749VA ładuje teraz 1.2 bara (w seryjnym AWX ładuje 1.35 bara ...)
migdalek1985 Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Opublikowano 29 Marca 2009 Dzięki za odpowiedz:) Chyba tak zrobie jak napisales. Zostane przy slupku i zadowole sie ok 165 kucami. Ale po wakacjach bede miał sporo pytan do Ciebie Zobaczymy co z tego wyjdzie
Cristoforo Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 ja też powoli przymierzam sie do zwiekszenia mocy w swoim AJM porobiłem logi i wyszły bardzo pozytywnie wiec mysle że silnik jest w dobrej kondycji 237kkm przebiegu plany jakie to bezpieczne konie i NM, bezdymnie i płynnie FMIC zrobiony bdb z profesjonalnym orurowaniem z nierdzewki chłodnica oleju od AWX kolektor AWX turbina BRD wtryski od AWX tam sa jakieś oznaczenia tych wtrysków? lub inne zapodam jak dwumas nie da rady to bedzie jednomas i nowe sprzegło program jak bedzie bezpieczne 170KM to będę zadowolony nic na siłe , ja tym autem chce posmigać jeszcze pare lat bezawaryjnie a graty które będą zastosowane muszą mieć spory zapas rezerwy mocy aby mogły wytrzymać na lata (to da mi spokojny sen ) żadnej lipy i partactwa
Zbigniew_Majkowski Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam!! Im więcej czytam o możliwościach tego silnika tym bardziej jestem zaskoczony. Osobiście jestem przyzwyczajony że 1,9 ma 90KM i to starczało!! Na chwilę obecną posiadam właśnie AJM 1,9TDI i nurtuje mnie pytanie, czy samym programem można osiągnąć powiedzmy 130KM ?? niechciałbym zbyt ingerować w "trzewia" mojej bejbe ani w swój portfel. Dodatkowo chciałbym zrobić tak żeby żona dużo nie krzyczała, czyli żeby nic nie wiedziała . Ok, koledzy: czy sam soft da rade na 130KM jakiego rzędu są to koszty?? Czy ktoś w Stolicy robi to solidnie?? Jak bardzo wzrasta zużycie paliwa? Jak bardzo spada żywotność silnika?? Z góry dziękuję!!
Piotrek98igo Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 zrobisz spokojnie 140KM samym programem,koszty zalezy gdzie od ~1000-1500 wzrastajace spalanie to mit,wszystko zalezy od tego jak jezdzisz... robia w stolicy solidnie na mineralnej zywotnosc nie spada, jedynie turbo moze sie szybciej rozleciec
marewel Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 wzrastajace spalanie to mit Jasne,jak uzywasz pelnej mocy to napewno wzrasta.
Piotrek98igo Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 wzrastajace spalanie to mit Jasne,jak uzywasz pelnej mocy to napewno wzrasta. czytaj ze zrozumieniem,jezeli bedziesz jezdzil seria z noga w podlodze to tez wrosnie
marewel Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 czytaj ze zrozumieniem,jezeli bedziesz jezdzil seria z noga w podlodze to tez wrosnie Wzgledem jakiego splania wzrosnie? Bajko-pisarzy ktorym pali 4.3-4.8 w trasie? To wzrosnie na 6? :wallbash:
Piotrek98igo Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 wiekszosc tych ludzi co sie pyta to jezdzi pewnie oszczednie, dlatego zalezy im na spalaniu,czy skoczy z 6 na 10 odp brzmi nie
aju Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Zastanawia mnie panowie taka sprawa, jestem właśnie na etapie poszukiwań firmy która podniesie moc w moim autku. Pytanie to czy jest sen podnosić moc na ok 140koni? Nie wiem jak NM się z tym wiąże a głównie na tym mi zależy. Drugie pytanie ile maksymalnie softowo da się wyciągnąć z AJMa?
Cristoforo Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 samym programem na na seryjnych sprawnych gratach zrobisz spokojnie 140KM to już jest sporo i bardzo odczuwalne bezpieczna granica dla tego silnika to nie przekraczanie 180KM ale to juz wieksze manewry w bebechy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się