cuba1313 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Witam. Wymieniłem maglownicę dwa dni do tyłu, odebrałem samochód i ksenony się nie poziomują po zapaleniu świateł. Zawsze podczas startu świateł się poziomowały teraz świecą do samej góry. Mechanik na cały dzień odpiął zasilanie przy wymianie. Czy mogło się coś rozkodować z powodu braku zasilania.
pila24 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Podpięty czujnik na lewym wahaczu z przodu?
Langista Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) No to sprawa prosta, należy od nowa ustawić ich poziom, jest tu na forum lub w googlach cała procedura jak to zrobić. Chociaż nie jest czasem tak, że samopoziom przy odpalaniu miały tylko Bikseonony, a zwykły ksenon po prostu świecił? Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez Langista
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 U mnie majstry kiedyś poskładały na opak ramię od czujnika poziomowania (tak, da się, za tę rzeźbę należały im się ) i odczyty wylatywały poza zakres, wskutek czego generował się błąd w sterowniku który dezaktywował samopoziomowanie. Sprawdź czy aby na pewno nie trafiłeś na podobnych co ja artystów
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 9 godzin temu, Langista napisał: nie jest czasem tak, że samopoziom przy odpalaniu miały tylko Bikseonony, a zwykły ksenon po prostu świecił? Wszystkie mają samopoziomowanie, z tym, że kiedyś było to sprawdzane/regulowane tylko po włączeniu zapłonu (tzw. statyczny LWR, tak było np. w pierwszych rocznikach A6 C5 do bodaj 2000r.) a potem zmienili na system który w sposób ciągły sprawdza ugięcie zawieszenia, to tzw. dynamiczny LWR
cuba1313 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Przepraszam mam bi-ksenony, ale to chyba to nic nie zmienia. Jeżdżę nim trzy lata i za każdym razem, przynajmniej w nocy to widziałem za każdy razem była reakcja silniczków na postoju przy włączaniu światełek. Teraz nie ma reakcji żadnej i słup daje daleko w górę. No ale przecież czujniki nie znajdują się na maglownicy, a na wahaczach, dlatego nikt nich nie ruszał, rozpinał. Czy możliwe jest po odpięciu na jakieś 24h klemy, że to po prostu coś teraz trzeba zaadoptować?
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) Brak zasilania nie wpływa na pracę sterownika LWR, błąd zasilania, jeśli się zapisał, nie jest krytyczny. Sprawdź ten czujnik z przodu, mogli przy demontażu/montażu magla połamać te plastikowe dźwignie Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez BeyerBrown
cuba1313 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Ok. W poniedziałek podjadę do nich i osobiście je zobaczę. Ale raczej to nie narwańce tylko bardziej dłubki.
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Jak masz kabel diag. to z pomocą lewarka pracę czujników możesz samemu sprawdzić w sterowniku LWR (55 Xenon range), wchodząc w jego bloki pomiarowe, nie pamiętam które, ale tam ich mało jest, więc dużo szukania nie będziesz miał.
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) Idealnie Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez BeyerBrown
cuba1313 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Ale byłem u nich dnia następnego z tym problemem, podpiął program Delphi i z pozycji kompa silniczki pracował góra i dół. Tyle, że nic więcej nie może zrobić stwierdził.
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) Silniczki robią góra-dół przy czyszczeniu pamięci usterek sterownika LWR... Kiedyś, gdy miałem jeszcze cabrio B6 (tego z info o mnie), to chciałem zaadoptować do niego AFS-y z B7 (całe auto było przeze mnie przerobione wizualnie na wersję B7 ) i choć mi ten system ostatecznie nie zabanglał (zdążyłem sprzedać auto - pamiętam, że był błąd jednej z przetwornic i komunikacji z licznikiem - musiałbym wsadzić ten od B7 oraz podmienić moduł przy jednej z lamp) to mimo wszystko przy przekręcaniu kluczykiem na zapłon światła potrafiły robić góra-dół oraz zeza więc nikt się mnie nie czepiał, choć światła tak naprawdę świeciły na sztywno. Także to co napisałeś świadczy jedynie o tym, że wiązka idąca od sterownika LWR do świateł nie jest uszkodzona. Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Jak.masz VCDSa to masz tam zasięg świateł W blokach pomiarowych sprawdź jakie są wartości. Powinno być od 1.5 do 3 volt Jak jest inaczej to będziesz wiedzieć który zdechł albo gdzie wyczepilo się ramię, chyba że źle je zapieli (odwrotnie) trzeba sprawdzić przod i tył
cuba1313 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Zaraz zejdę na dół odpale VCDS i napiszę za chwil parę co wykazują pomiary
BeyerBrown Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Pobujaj samochodem i sprawdź czy się coś zmienia w odczytach. Acz najlepszy do tego jest lewarek...
Dev Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 nie potrzeba lewarka, wystarczy wsadzic d...e do auta
Robero321 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Nie masz przypadkiem jakiegoś błędu w sterowniku ? Przy zapisanym błędzie mogą się nie poziomować. Jeśli jest wykasuj i zrób adaptację
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się