krzysiek23 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 We Wrocławiu ten zestaw kosztuje 4200zł plus wymiana to daje cene 7500zł.Ja u siebie mam przebieg 220tyś. i jest ok. a jestescie pewni ze przed wami juz ktos tego nie wymienil,bo po kupnie auta od kogos z forum np..tez juz problemu nie bedzie bo wiekszosc juz to wszystko wymienila...chyba ze znacie dokladnie historie auta
ALBINEK Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Opublikowano 28 Marca 2009 Masz racje ,trzeba tylko zdjąc miske oleju i zobaczyć czy przypadkiem ktoś tego nie zrobił wcześniej,przy okazji można zmienić imbusik.
seta1 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Panowie ja chce wymienić sam mechanizm z kołami z silnika BKP z 2007r ale rużni się numeracja mechanizmu w ASO podali 03G103295L a w BKP jest nr 03G103295K nie wiecie czym sie rużnią i czy wyda taka zamiana.[br]Dopisany: 28 Marzec 2009, 18:30_________________________________________________U mnie w ASO za cały zestaw chcą 4617,38 mogą dać tylko 10% rabatu 1.uszczelniacz wału 038 103 085 E 2.mechanizm 03G 103 295 L 3.koło zębate napędowe 03G 103 305 C 4.koło wału korbowego 03G 105 212 C 5.śruba imbusowa kołnierzowa N909 775 02 6. śruba (kombi) N911 213 01
jaro4444 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 We Wrocławiu ten zestaw kosztuje 4200zł plus wymiana to daje cene 7500zł.Ja u siebie mam przebieg 220tyś. i jest ok. Ja pierd.... z leczenie syfa aspiryną 7500 :polew: Koledzy, pisze to do tych, którym wizja ASO jako jedynego i słusznego Boga nie uciska mózgu. Kupujecie słupek silnika np. BKD (bo najmniej przy nim roboty) - przeciętnie za 3500 zł. Dokupujecie miskę od silnika AWX i smok pompy oleju - łącznie ok 250 zł. Dajecie do wymiany - robocizna ok 1000 zł z płynem chłodzącym, nabiciem klimy, ... Zakładacie całkowicie nowe sprzęgło z dwumasem - 2080 zł, Kupujecie turbinę BRD - ok 1500- 2000 zł, Dokładacie drugi IC z BRD - jak dobrze poszukacie to koszt łączny ok 1000 zł, Dajecie na moda np. do Rogala - koszt zależny od okoliczności ale ok. 1300 zł jak w grupie to i nawet 900 (na golf forum jest wałśnie grupowe chipowanie). Daje Wam to ok 10500 zł. Po stronie zysków - turbina ok 700-800 zł, Pompowtryski komplet ok 1000 zł, Słupek silnika - zespół wałków np. ok 800 zł, głowica 1000 zł, blok z tłokami powiedzmy 700-800z zł Więc ile Wam wyszło? Ok. 8 kzł a macie praktycznie nowy silnik, sprzęgło, większą turbinę i ok. 200 KM. Istnieje wersja oszczędnościowa okrojona do samego słupka i wymiany - koszta są adekwatnie różne. Dawajcie więc zarobić ASO nadal...
turdzi Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Szczerze mówiąc, to nie uśmiecha mi się robić przeszczepu silnika bo jestem pewnien, ze później będzie duży problem ze sprzedażą bulk_1986 Masz 100% racji.Dla tych co mieszkaja poza granicami kraju takie rozwiazanie kategorycznie odpada raz ze takie auto robi sie niesprzedawalne jak sie przyznasz ze taka wymiane zrobiles a dwa ze np: w skandynawi prawa konsumenta sa tak rozbudowane ze jesli zataisz taka operacje przy sprzedazy a wyjdzie ona na jaw duzo pozniej to moze dojsc do rozwiazania umowy i calej tranzakcji nawet po roku czasu nie mowiac juz o powazniejszych konsekwencjach prawnych.......
jaro4444 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Turdzi a silnik nie jest częścią wymienną? To nie jest SWAP tak naprawdę czyli wymiana z 1.9 na 3.0, a wymiana z jednej części na drugą o tych samych parametrach użytkowych. Więc nie gadaj głupot - zobacz ile masz ogłoszeń na stronach motoryzacyjnych typu " Przebieg xxxx na nowym silniku yyyy km" Więc nie demonizuj.
Piero Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Jaro4444 ma oczywiście 100% RACJI. Trochę to trwało zanim to zrozumiałem, ale w końcu to do mnie dotarło, że nie ma lepszego wyjścia, a to proponowane przez Jaro jest wręcz idealne. Otrzymujemy w ten sposób niemal nowe auto, ponieważ pozostałe elementy auta u mnie mimo przebiegu 180.000km są jak nowe, na tapicerce i wnętrzu zaczynając, a na zawieszeniu kończąc. ! APEL ! Szczególnie do tych, którzy mają po 180.000km - 220.000km na liczniku (ale do mniejszych przebiegów również) i jak na razie u nich "wszystko OK": jeśli do tej pory Wam się nic nie posypało nie myślcie, że Was to ominie! Nie ominie to prawdopodobnie każdego, bo jest to wada konstrukcyjna. U kolegi autora wątku zdarzyło się to już przy przebiegu nieco ponad 100.000km. Nie da się przewidzieć, kiedy to się stanie, więc lepiej zrobić to za wczasu i odpowiednio się do tego przygotować. Najważniejsze jest znalezienie odpowiedniego słupka silnika - bez uszkodzeń powypadkowych, ze sprawdzonym przebiegiem itd. Szukanie później na wariata jak auto już stoi unieruchomione może przynieść tylko więcej strat jak pożytku. Na forum jest już wystarczająco dużo informacji, aby spokojnie się za to zabrać nawet, jesli nie ma cie o tym pojęcia. Ja nie miałem o tym pojęcia bo nigdy nie miałem nic wspólnego z mechaniką i nadal mam niewielkie, ale jakoś dałem radę. Szczegóły sprawy możecie poczytać w moim wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_nagly_komunikat_braku_cisnienia_oleju_podczas_jazdy_oil_pressure-t69272.75.html Są tam rozważania na temat ewentualnych możliwości działania oraz ostatecznie podjęte kroki wraz z opisem. Ja zdecydowałem się na wymianę silnika na BKD po licznych namowach Jaro i BARDZO mu teraz za to dziękuję. Temat jest już na ukończeniu i w poniedziałek, najpóźniej wtorek auto powinno znowu śmigać jak nowo narodzone Po za tym jestem na 100% pewny, że moje auto sprzedam drożej, niż identyczne z silnikiem BLB i nie będę miał z tym żadnego problemu. Po prostu tak przedstawię potencjalnemu klientowi rzeczywisty problem (o którym 99% nabywców NIE MA ZIELONEGO POJĘCIA), że w życiu nie kupi żadnego BLB i jeśli już kupi Audi A4 B7 to tylko po przeróbce na BKD.
seta1 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Jaro a co sądzisz o BKP 2007r bo mam okazję taki słupek kupić jak z oprogramowaniem bedzie ok podobno ty tari zamontowałeś.
jaro4444 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 BKP to silnik z Passata B6. Nie będzie on chodził w Audi A4 bez wymiany pompowtrysków na Boscha i zmiany miski olejowej, smoka, ... Poza tym BKP ma też wałki i zabierak, ale wałki napędzane już zębatkami.
jaro4444 Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 BKD nie ma walkow wyrównoważających?. A czytałeś co pisałem dziesiątki razy? 2.0 TDI w nadwoziu Golfa V i pochodnych nie mają wałków i zabieraka.
Piero Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 DO MODERATORA: Proponuję zrobić jeden wątek zbiorczy nt BLB i jego usterek oraz możliwości ich usunięcia i podczepić go na początku działku z Dieselkami. Co raz więcej będzie tego typu pytań na forum, które non stop się powtarzają, a informacje są rozsiane już po 4-5 wątkach - dobrze byłoby je zebrać w jedną całość. Jako, że znam troszkę temat już mogę zebrać te informacje i przygotować takiego posta, którego później dam do sprawdzenia Jaro i moglibyśmy go podczepić dla potomnych. Co o tym myślicie ?
walldi Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Dobry pomysł Piero. Mój BLB ma ponad 200 tysi i przy 180 była wymieniana pompa oleju (wyszło to podczas przeglądu w kwietniu 2007) przez poprzedniego wlasciciela w ASO w Niemczech. Jak myślicie, w jaki sposób została ta usterka usunięta? Chodzi mi o to czy dalej mam takie samo rozwiązanie, czy może niemcy poprawili tą wade.
Piero Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 IMO - musisz odkręcić miskę oleju i sprawdzić stan zabieraka, a przede wszystkim gniazda w kole zębatkowym, w które zabierak wchodzi. Jego stan ma tutaj decydujące znaczenie. Wszelkie inne teorie to tylko gdybanie i nie będziesz miał pewności w jakim stanie jest Twoje auto.
turdzi Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 To nie jest SWAP tak naprawdę czyli wymiana z 1.9 na 3.0, a wymiana z jednej części na drugą o tych samych parametrach użytkowych. Więc nie gadaj głupot - zobacz ile masz ogłoszeń na stronach motoryzacyjnych typu " Przebieg xxxx na nowym silniku yyyy km" Więc nie demonizuj. Widze ze ty dalej nie rozumiesz o co mi chodzi .Ja nie staram sie obalic slusznosci tej wymiany gdyz przede wszystkim technicznie jest to uzasadnione i powstaje w ten sposob trwaly silnik pozbawiony wad a jedynie mozliwos zastosowania tego rozwiazania w pewnych okolicznosciach zwlaszcza poza granicami kraju. Mozesz z ciekawosci wystawic swoje auto poza forum i jak pojawi sie pierwszy chetny powiedziec .... wie pan co... auto ma wymieniony silnik nie caly tylko sam blok.Wsadzilem go z Passata ( czy Golfa ) bo jest znacznie lepszy ........ 98% zainteresowanych slyszac ze a Audi a4 siedzi blok z passata lub golfa zrobi mniej wiecej taka mine i podzekuje Zreszta nr. katalogowe tych blokow nie sa wymienne wiec jak najbardziej adekwatne jest tu stwierdzenie ze zrobiles wlasnie swap bloku.
jaro4444 Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Turdzi widzę, że nie rozumiesz pojecie "słupek". To to samo co "short block" czyli silnik bez osprzetu, a nie blok silnika. Ja jeśli dojdzie do sprzedaży napisze mniej więcej tyle: "W lutym 2009 roku przy przebiegu 155 kkm został wymieniony silnik na BPW z rocznika 2007 r. (19 kkm) z nowym, poprawionym systemem napędu wałków wyrównoważających na kołach zębatych zamiast awaryjnego łańcuchowego"Myślisz, że kogoś to odstraszy? Powiem Ci Turdzi dość dosadnie by uciąć wszelkie dywagacje - nie obchodzi mnie naprawdę sprzedawalność Twojego samochodu. To Twój problem. Ja rozpatruję to od strony technicznej. Co do sprzedaży mojego A4 to na 99% zostanie w gronie bliskich znajomych lub rodziny, którzy kiedy sprzedaje jakiś ze swoich samochodów to biorą go po pierwszej propozycji - wiedzą jak dbam o samochody i znają mojego hopla na punkcie ich udoskonalania.
ALBINEK Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Po przeczytaniu wszystkiego jestem przekonany do słuszności zakupu słupka BKD.Wszelkie wątpliwości zostały rozwiązane i podpisuje się dwoma rękoma pod tym że po wyjaśnieniu potencjalnemu nabywcy dlaczego został zmieniony silnik będzie on zadowolony i kupi te auto.[br]Dopisany: 29 Marzec 2009, 18:57_________________________________________________Silnik wyciągnięty i rozebrany,po sekcji zwłok stwierdziłem,na pewno przebieg nie jest zgodny ze wskazaniem licznika .Został cofnięty i to dość dużo.Przy przebiegu który wskazuje licznik napinacz powinien być w miare dobry.Napinacz łańcuszka napędzającego wałki był tak wytarty że pękł w miejscu w którym naciskała go sprężynka,następnie z powodu lużnego łańcucha zaczął on przeskakiwać po kołach zębatych obrobił je i tak pompa straciła napęd.Jak pisałem wcześniej w misce olejowej znalazłem kawałki metalu które przypominały połamaną sprężynke.Jakby napinacz i ,koła zębate były wymienione razem z rozrządem we właściwym czasie taka awaria nie miała by miejsca.Tylko żeby jeszcze potrzebne częsci były dostępne w serwisie to wszystkie BLB miały by szanse na dłuższy żywot.Pozostaje czekać na następny silnik który padnie .Nadal szukamy dawcy z potwierdzonym przebiegiem.
Piero Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Albonek - ja zapomniałem napisać o przyczynie awarii w moim wątku, ale u mnie stało się niemal dokładnie to samo przy POTWIERDZONYM przebiegu 180.000km ! U mnie napinasz nie był pęknięty, ale nie spełniał już swojego zadania, przez co nie napinał odpowiednio łańcucha i ten wytarł totalnie koło zębate, co następnie pozbawliło napędu pompę...
ALBINEK Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Opublikowano 3 Maja 2009 Czyli potwierdza się ,gdyby części były dostępne i na czas wymieniane wszystko by chodziło.Audi robi dywersje same na sobie.[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2009, 19:03_________________________________________________W końcu udało się znależć odpowiedniego dawce .Silnik BKD o przebiegu 1000mil z 2008r.Prace ruszyły.Dokupiony został smok pompy oleju od AWX .Miska olejowa od BLB .Trzeba wyciąć kawałeczek przegrody w misce ponieważ obudowa pompy oleju zahaczała .Smok trzeba lekko skrócić bo haczył o dno miski.Cały osprzęt silnika należy przełożyć z BLB łącznie z krócem od płynu chłodzącego ,rurkami i cała resztą.Pokrywa klawiatury od BLB.Pomagają wcześniejsze doświadczenia forumowiczów którzy już przez to przeszli. Póżniej dodam zdjęcia gdzie ciąć miske oleju i smok.
seta1 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Albinek widze że obciąłeś smok od dołu czy to starczy to nie jestem pewien. Ja skróciłem rurkę ssący o13mm a nie sam smok , obciąłem i wlutowałem na mosiąc w ten sposób co zrobiłeś to smok będzie zasysał olej z samego dna miski co wiąże sie z zasysaniem ewentualnych nieczystości znajdujących na dnie miski.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się