Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB prośba o analizę logów - spadła moc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o analizę logów dynamicznych i statycznych.

Samochód po chipie na ok. 200km 300nm i ostatnio coś słabo się zbiera.

Wyczyszczony intercooler, wymieniony N75.

Z efektów dzwiękowych slychać jak turbo laduje doładowanie( charakterystyczne pssss przy przyspieszaniu) oraz po odpuszczeniu pedału gazu slychac uchodzenie cisnienia, jedno parsknięcie trwające około 0.5s

Błędy: 16683 - regulacja cisnienia doladowania

P0299 - 002 - nieosiągnięta granica regulacji

Dodam, że ten błąd pojawił sie po wymianie N75, przed wymianą był błąd 17956 zawór ciśnienia doładowania oraz 16683 ciśnienie doładowania

 

LOG 1 AUDI.xlsx LOG 2 AUDI.xlsx LOG 3 AUDI.xlsx LOG 4 AUDI.xlsx LOG 5 AUDI.xlsx

Opublikowano

Sprawdź szczelność dolotu, dv. Turbo nie ładuje tyle co chce program i bogata mieszanka pod obciążeniem.

Opublikowano (edytowane)

zauważyłem jak sciągałem filtr powietrza, że dolot jest suchy, ale węże które są jakby pod zaworem DV są delikatnie mokre i oblepione kurzem. 

Tip szczelny

Wymieniłem ostatnio sonde lambde na NGK(zapsute podgrzewanie), bo wydechy miałem okopcone jednak nadal problem nie ustał. widocznie od za bogatej mieszanki. Czym moze być spowodowana za bogata mieszanka? Niesczelnością w dolocie ?

Edytowane przez maikelelele
Opublikowano

Siema, wrzucam logi po serwisie.

ic wyczyszczony

szczelnosc dolotu calego sprawdzona

n75 nowy chinski? - 60zł -sprawny ?

DV sprawny

gruszka turbo delikatnie podciągnięta

Proszę o sprawdzenie logów, czy idzie w dobrą strone, i w czym ew. szukac problemu

 

LOG-1 exc.xlsx LOG2.xlsx stat .xlsx

Opublikowano

Co w tym aucie wogóle jest zamontowane? wtryski seryjne"? raczej na takie nie wyglądaja, logi robione na pb? wrzucaj logi na vaglogi.pl

Opublikowano

Logi robione na PB

Wstawiony jest DP 2.75 i zrobiony program.

Wszystko reszta seria.

Okej, bedę wrzucał logi na ten hosting 

Opublikowano

Jak robisz te logi to logicznymi parami 2+33, 3+20 i 115+118, a nie takie pomieszanie z poplątaniem.

Jak na seryjne wtryski to coś krótkie czasy wtrysków i sprawdziłbym ciśnienie paliwa czy czasem regulator ciśnienia paliwa w filtrze się nie posypał.

Opublikowano

właśnie skoro wspomniałeś o pompie paliwa, od dłuższego czasu słychać z okolicy tylnej kanapy takie dziwne jęczenie, podczas przekręcania kluczyka i podczas pracy silnika też słychać takie cykliczne jęczenie. auto normalnie odpala itp. 

Czy to może być ten regulator?

Opublikowano

Najłatwiej sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, jeśli jest wiecej niż 4 bar to filtr paliwa do wymiany.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Na listwie pod obciazeniem ok. 4 bary a na wolnych obrotach okolo 3,3-3,5 bara

Opublikowano

Jeszcze pytanie mam, dolot wzrokowo sprawdzany i szczelny jest, jak dokładniej sprawdzić nieszczelności?

Opublikowano

Ciśnienie sprawdzales podczas jazdy? Dolot kompresorem. Wpisz sobie boost leak test 1.8t i masz w ciul filmików.

Opublikowano

Cisnienie podczas jazdy sprawdzane - pod obciązeniem. 

Znalazłem nieszczelność, odpowietrzanie skrzyni korbowej - plastikowe kolanko pod kolektorem dolotowym + obluzowana mosiężna wkrętka do gazu na cylindrze nr3. 

Martwi mnie jednak fakt, że w drugim moim poście wrzuciłem logi, i w porównaniu do pierwszych logów przepływka wskazuje mniejsze wartości.

Jaka powinna być prawidłowa wartość MAF przy chipie na 200km i 320nm ?

Opublikowano

Ty robiłeś ten program w tym aucie czy już był? diagnoza tego w tym momencie jest daremna bo może być nasrane w programie i nikt tego nie rozwiąże, wgraj seryjny program i rób logi wtedy bedzie łatowiej to zdiagnozować na odległość, albo jedź do kogoś kumatego w tych silnikach.

Opublikowano

Program był robiony w HP Performance, auto spisywało się swietnie, teraz coś odmawia posłuszeństwa.

image.png

 Szczelność sprawdzona, wrzucam logi ( niestety na vaglogi.pl nie dam rady, bo piszę, że nie dodało plików) 

Nieszczelnością okazała się pęknięte kolanko odmy wchodzące w podstawę filtra oleju., teraz jak nabije ciśnienia w dolot to bardzo delikatnie ucieka przez zaworek obok ściany grodziowej i kolektora dolotowego( na zdjęciu nizej zaznaczone) - ucieka tak jakby na obudowie tego zaworka)

image.png

 

Proszę o analizę logów. Samochód ma 180tys. przebiegu, 30 tyś na gazie i był serwisowany terminowo - zmiany filtrów, olejów, chłodzenie turbo itp.

3.xlsx 2.xlsx 1.csv

Opublikowano

Cały czas wygląda jakby go zalewało paliwem, czasy wtrysków bardzo krótkie jak na seryjne wtryski, ale jęśli mówisz ze ciśnienie paliwa ok to dziwna sprawa, drugi temat to niedoładowująca turbina praktycznie w całym zakresie, tu powinna pomóc regulacja sztangi na turbinie.

Opublikowano

Da radę jakoś podciągnąć te sztangę bez wyciągania turbo? 

Opublikowano

Tak da rade bez wyjmowania turbo.

Opublikowano

Wracam do tematu, wszelkie nieszczelnosci chyba zatkane, nabijając w układ cisnienie ok 0.8bara prawie nic nie ucieka.

Jak po logach poznać, czy jest nadal jakaś nieszczelność? Który blok sprawdzać i jaką około powinien mieć wartość? 

Co do podciągania gruchy, macie może jakieś rady?

Co poodkręcać,

ile ją podciągnąć,

czy lepiej dostać się od dołu, czy od góry ?

Auto jedzie już lepiej, aczkolwiek cały czas występuje błąd nie osiągniętej granicy regulacji doładowania i obwód grzejny sondy pierwszej(drugiej nie ma, kata też) - mimo że sonda wymieniona na nową, ori NGK 380zł z intercarsu.

Opublikowano

Zmień na boscha, bo inne zamienniki się nie nadają. 

Zrób komplet logów.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...