Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile niuta wytrzymuje S-tronic 3.0TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Nurtuje mnie pytanie: jaki moment zniesie 7 biegowy S-tronic występujący w A6 C7 3.0 TFSI - 2012 r.?  Czy sobie dać spokój z ewentualnym tuningiem?

Opublikowano
16 minut temu, Robero321 napisał:

http://gregor10.pl/modyfikacje/stage3_30tfsi_500ps/

 

Tiptroniki w C7 były, są wytrzymalsze od S-tronika

Fajnie, ale ja mam S-tronica, więc intersuje mnie czy zniesie przykładowo 450 KM i 550 NM.  Nie chciałbym sytuacji kiedy skrzynia rozkraczy się np. po 10 tys km.

Opublikowano

a przeczytałeś UWAŻNIE co masz w linku ?????

Opublikowano

Tak,  wykręcony wynik to nie wszystko. Interesuje mnie bezawaryjność takiego setupu w perspektywie tys. km.

Opublikowano

:)

S-tronik nie jest bezawaryjny i nikt nie da Ci np. rocznej gwarancji na skrzynie w używany samochodzie jak i nikt nie da Ci tego na samochód w którym zostaje podniesiona moc.. 

Po prostu musisz się liczyć z tym że wcześniej czy później może Cię spotkać wydatek związany ze skrzynią i to bez znaczenia czy moc jest dłubnięta czy nie

Opublikowano

Zdaje sobie z tego sprawę. Pytanie czy taki tuning nie skróci żywotności skrzyni.  Mówię tu o normalnej jeździe a nie upalaniu.

Opublikowano

Ty masz skrzynie DL-501-7Q. Zgodnie z tym co wyczytałem max. moment dla tej skrzyni to 550Nm.

WWW.AWPERFORMANCE.DE

Chip-Tuning, Leistungssteigerung, Getriebeoptimierung, Karosserietechnik, Bremsentechnik, Fahrwerkstechnik, Auspufftechnik, Reifen&Felgen

 

Opublikowano
46 minut temu, Robero321 napisał:

a przeczytałeś UWAŻNIE co masz w linku ?????

To że tam ktoś 612 Nm wystroił nie znaczy, że skrzynia to wytrzyma.

By by skrzynio:papa:

Opublikowano

akurat w tym co napisałem czy czytał uważnie nie chodziło o moment tylko o to że dotyczy to S-tronika  bo zdaje się wyszło tam zamieszanie z Tiptronikiem.. który jest w tych modelach  odporniejszy..

Opublikowano (edytowane)

Ta informacja mu nic nie da bo 3.0 TFSI w A6 C7 miały tylko S-Tronic a nie tiptronic.  Ma skrzynie zmieniać czy po co to info?

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Muskel1  jakbyś czytał w moich myślach :hi:

Chodzi mi o maksymalny, bezpieczny moment jaki może skrzynia znieść do codziennej jazdy. Bo z tego co się orientuję najsłabszym ogniwem są tu sprzęgła. 

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Ta informacja mu nic nie da bo 3.0 TFSI w A6 C7 miały tylko S-Tronic a nie tiptronic. 

Nie do końca S -troniki były tylko na Europę a Tipy na USA Kanadę itp  i z tego względu zastanawiam się właśnie nad zakupem C7 z Stanów..

Opublikowano
6 godzin temu, audicoman napisał:

Bo z tego co się orientuję najsłabszym ogniwem są tu sprzęgła. 

Tu musiał byś popytać Tunerów, którzy modyfikują te silniki z tymi skrzyniami. Będą wiedzieli najlepiej o ile więcej  niutów wytrzymują te skrzynie.

Opublikowano (edytowane)

No dobra ale my jesteśmy w Europe i kolega ma wersje europejską z S-Tronic. Pytać się tunerów to tak jakby w sklepie z ciuchami zapytać sprzedawcy czy spodnie dobrze leżą. --Jak najbardziej, oczywiście:grin:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dokładnie, mam s-tronic, więc tiptronic mnie nie interesuje. 

A tunerzy często lecą w kulki, sam się o tym przekonałem.

Opublikowano

Sportmile w tzw żabce rs3 zrobił blisko 800nm i s tronik prawie 2 lata żyje bez awarii 

Opublikowano (edytowane)

RS3 kollego ma całkiem inną skrzynie. Skrzynia  DQ500 do poprzecznie zamontowanych silników i jest ona do mommentów nawet do 600Nm. 

Jeszcze raz. To ile ktoś tam w czymś tam wystroił na dodatek w innym modelu i innej skrzyni nie zmienia faktu, że producent skrzyni, o którą kolega pytał, podaje że wytrzymuje do 550Nm. A to czy Ty sobie na 850 Nm wystroisz to Twoja sprawa. Jak długo wytrzyma też nikt nie wie.  Kolega pytał by zastosować sie do zaleceń producenta żeby potem sobie w brodę nie pluł jak mu się skrzynia pożegna. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Skoro S4/S5 z tymi skrzyniami po modach wytrzymują to niby dlaczego u Ciebie w A6 ma nie wytrzymać? Prawdopodobnie to dokładnie te same skrzynie.

Wszystko zależy od tego jak ktoś dba o skrzynie, jak często wymienia olej, czy nie pałuje jej na zimnym, czy mechatronika, sprzęgła, dwumasa były juz wymieniane. 

Jak Twoja skrzynia w tym momencie jest w dobrym stanie, zmienia biegi płynnie,  nie szarpie itp to nie widzę przeciwwskazań przed tuningiem. W innym wypadku najpierw wypadałoby doprowadzić ją do możliwie najlepszego stanu.  

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, kubaanizer napisał:

Skoro S4/S5 z tymi skrzyniami po modach wytrzymują to niby dlaczego u Ciebie w A6 ma nie wytrzymać? Prawdopodobnie to dokładnie te same skrzynie.

Wszystko zależy od tego jak ktoś dba o skrzynie, jak często wymienia olej, czy nie pałuje jej na zimnym, czy mechatronika, sprzęgła, dwumasa były juz wymieniane. 

Jak Twoja skrzynia w tym momencie jest w dobrym stanie, zmienia biegi płynnie,  nie szarpie itp to nie widzę przeciwwskazań przed tuningiem. W innym wypadku najpierw wypadałoby doprowadzić ją do możliwie najlepszego stanu.  

Wiesz jaka jest różnia między momentem obrotowym a mocą silnika? Chyba nie bo porównujesz jabłko do gruszki. To że S4 ma 333 KM nie znaczy że ma 600 Nm. Zobacz sobie specyfikacje poszczególnych silników. :facepalm:

I jeszcze raz. Tu nie chodzi o to ile kto wymodził u siebie tylko na ile producent wyprodukował. Co jest w tym  pytaniu kolegi takie trudne?

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...