Fatal1ty Opublikowano 31 Lipca 2020 Opublikowano 31 Lipca 2020 (edytowane) Witam Już mi ręce opadają z braku pomysłów co to może być.. A więc od początku .. od jakiegoś czasu mam zawyżone dawki powietrza zmierzone w stosunku do zadanej o prawie dwukrotność. Pierwsze co to załatwiłem od znajomego z hurtowni nowy oryginalny przepływomierz na test aby sprawdzić czy aktualny nie jest wadliwy. Niestety z marnym skutkiem, po wymianie wartości powietrza zadane-zmierzone nadal był rozjechane. Przystąpiłem więc do szukania nieszczelności której nie znalazłem, czynność tą powtarzałem kilkukrotnie z nadzieja ze w tym leży problem i gdzieś tą dziurę znajdę … niestety z marnym skutkiem. Po jakimś czasie zmagania się z problemem okazało się ze wcześniejszy egr był zawalony sadzą i miał zatartą klapkę puszczania spalin do chłodnicy (ta którą steruje gruszka) przez co niniejsza klapka była zacięta mniej więcej w połowie. Po znalezieniu tego problemu postanowiłem wyczyścić dokładnie egr co również nie pomogło. Wiec sobie myślę ok auto ma juz 260 tys przebiegu - zawór ten miał już prawo paść. Postanowiłem wiec go wymienić na nowy. Po zamontowaniu nowego zaworu (zamiennik magneti marelli) pojawił się nowy problem ... błąd p0401 a w następstwie check I tu dopiero zaczęło się szukanie problemu ... pierwsze co zacząłem od dokładnego wyczyszczenia kolektora ssącego i wszystkich jego kanałów. Średnica wszystkich otworów kolektora była zalepiona sadzą mniej więcej o połowę, po zobaczeniu tego uradowany przystąpiłem do czyszczenia z pewnością ze pomoże … co tez się nie stało. Wyczyściłem dokładnie kolektor, wszystkie kanały, za kolektorem w bloku silnika również. Następną rzeczą było szukanie problemu w zaworach pneumatycznych. Załatwiłem na podmianę nowy zawór n18 oraz n75 – bez zmian, błąd dalej występuje. Robiłem test egr w vcds i niby ze skutkiem pozytywnym. Widać ze siłownik pracuje w max zakresie. Następną rzeczą jaka zrobiłem to wymieniłem sondę lambda gdyż ta stara działała cały czas na maksymalnej wartości napięcia, w stanie wysokim. Sonda była okopcona na czarno co świadczy o zbyt bogatej mieszance. … ta nowa oryginalna również działa na wysokim napięciu, praktycznie nie oscyluje. Czyszczenie DPF (przywrócenie do niemal fabrycznych wartości) wraz z ponowna adaptacja i wyzerowaniem wskazań zapełnienia dalej nic nie dały. Błąd niskiego przepływu spalin dalej się pojawia. Dodam że w miedzy czasie wymieniłem jeden wtryskiwacz gdyż lał za dużo paliwa (zapewne przyczynił się do tak dużego zalepienia sadzą wyżej wymienionych elementów) . Po wymianie korekty są ok. Totalnie nie mam już pomysłu co może być przyczyną niniejszego błędu oraz tych rozjechanych dawek powietrza zadane a zmierzone… Wtopiłem już w to auto masę pieniędzy jak dalej z marnym skutkiem. Jedynym plusem tych wszystkich zabiegów było na pewno to ze auto odzyskało moc z dolnego zakresu obrotów. Reasumując co do tej pory sprawdziłem/wymieniłem: - sprawdzony przepływomierz - nowa sonda lambda - nowy egr - wyczyszczone dokładnie kanały jak i kolektor ssący - sprawdzone zawory n18 i n75 - sprawdzony układ dolotowy pod kątem nieszczelności - wymieniony jeden wtryskiwacz -zregenerowany/wyczyszczony dpf Bardzo proszę o pomoc i podsuniecie jakiegoś pomysłu co jeszcze powinienem sprawdzić i jakie logi wrzucić do wglądu :/ Edytowane 31 Lipca 2020 przez Fatal1ty
Góral65 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 13 godzin temu, Fatal1ty napisał: Witam Już mi ręce opadają z braku pomysłów co to może być.. A więc od początku .. od jakiegoś czasu mam zawyżone dawki powietrza zmierzone w stosunku do zadanej o prawie dwukrotność. Pierwsze co to załatwiłem od znajomego z hurtowni nowy oryginalny przepływomierz na test aby sprawdzić czy aktualny nie jest wadliwy. Niestety z marnym skutkiem, po wymianie wartości powietrza zadane-zmierzone nadal był rozjechane. Przystąpiłem więc do szukania nieszczelności której nie znalazłem, czynność tą powtarzałem kilkukrotnie z nadzieja ze w tym leży problem i gdzieś tą dziurę znajdę … niestety z marnym skutkiem. Po jakimś czasie zmagania się z problemem okazało się ze wcześniejszy egr był zawalony sadzą i miał zatartą klapkę puszczania spalin do chłodnicy (ta którą steruje gruszka) przez co niniejsza klapka była zacięta mniej więcej w połowie. Po znalezieniu tego problemu postanowiłem wyczyścić dokładnie egr co również nie pomogło. Wiec sobie myślę ok auto ma juz 260 tys przebiegu - zawór ten miał już prawo paść. Postanowiłem wiec go wymienić na nowy. Po zamontowaniu nowego zaworu (zamiennik magneti marelli) pojawił się nowy problem ... błąd p0401 a w następstwie check I tu dopiero zaczęło się szukanie problemu ... pierwsze co zacząłem od dokładnego wyczyszczenia kolektora ssącego i wszystkich jego kanałów. Średnica wszystkich otworów kolektora była zalepiona sadzą mniej więcej o połowę, po zobaczeniu tego uradowany przystąpiłem do czyszczenia z pewnością ze pomoże … co tez się nie stało. Wyczyściłem dokładnie kolektor, wszystkie kanały, za kolektorem w bloku silnika również. Następną rzeczą było szukanie problemu w zaworach pneumatycznych. Załatwiłem na podmianę nowy zawór n18 oraz n75 – bez zmian, błąd dalej występuje. Robiłem test egr w vcds i niby ze skutkiem pozytywnym. Widać ze siłownik pracuje w max zakresie. Następną rzeczą jaka zrobiłem to wymieniłem sondę lambda gdyż ta stara działała cały czas na maksymalnej wartości napięcia, w stanie wysokim. Sonda była okopcona na czarno co świadczy o zbyt bogatej mieszance. … ta nowa oryginalna również działa na wysokim napięciu, praktycznie nie oscyluje. Czyszczenie DPF (przywrócenie do niemal fabrycznych wartości) wraz z ponowna adaptacja i wyzerowaniem wskazań zapełnienia dalej nic nie dały. Błąd niskiego przepływu spalin dalej się pojawia. Dodam że w miedzy czasie wymieniłem jeden wtryskiwacz gdyż lał za dużo paliwa (zapewne przyczynił się do tak dużego zalepienia sadzą wyżej wymienionych elementów) . Po wymianie korekty są ok. Totalnie nie mam już pomysłu co może być przyczyną niniejszego błędu oraz tych rozjechanych dawek powietrza zadane a zmierzone… Wtopiłem już w to auto masę pieniędzy jak dalej z marnym skutkiem. Jedynym plusem tych wszystkich zabiegów było na pewno to ze auto odzyskało moc z dolnego zakresu obrotów. Reasumując co do tej pory sprawdziłem/wymieniłem: - sprawdzony przepływomierz - nowa sonda lambda - nowy egr - wyczyszczone dokładnie kanały jak i kolektor ssący - sprawdzone zawory n18 i n75 - sprawdzony układ dolotowy pod kątem nieszczelności - wymieniony jeden wtryskiwacz -zregenerowany/wyczyszczony dpf Bardzo proszę o pomoc i podsuniecie jakiegoś pomysłu co jeszcze powinienem sprawdzić i jakie logi wrzucić do wglądu :/ Może czujnik ciśnienia atmosferycznego świruje i stąd te rozjechane dawki, koszt nie wielki możesz spróbować.
Fatal1ty Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2020 41 minut temu, Góral65 napisał: Może czujnik ciśnienia atmosferycznego świruje i stąd te rozjechane dawki, koszt nie wielki możesz spróbować. Masz na myśli czujnik MAP - ciśnienia doładowania ?
Góral65 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 2 godziny temu, Fatal1ty napisał: Masz na myśli czujnik MAP - ciśnienia doładowania ? Tak. np: CZUJNIK CIŚNIENIA VAG AUDI A4 B8 2.0 TFSI 2.0 TDI 9210926726 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 69 zł - CZUJNIK CIŚNIENIA VAG AUDI A4 B8 2.0 TFSI 2.0 TDI (9210926726). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
Fatal1ty Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) Wydaje mi się ze czujnik mam sprawny auto dobrze przyspiesza, profilaktycznie go wyczyściłem mimo ze był czysty, delikatnie zaoliwiony. Jutro mam zamiar sprawdzić szczelność intercoolera chodź wydaje mi się ze jak by była jakaś nieszczelność w nim to bym to słyszał. Czy wg was zawyżona dawka powietrza może powodować błąd p0401? Edytowane 2 Sierpnia 2020 przez Fatal1ty
Fatal1ty Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Podłączyłem texe i znalazłem coś takiego "czujnik temperatury spalin 2 -273 stopnie" natomiast czujnik temp spalin 1, 3 jak i 4 pokazują prawidłowe wartości. 1) Rozumiem że tego czujnika nr 2 nie ma fizycznie w aucie, zgadza się? 2) Czy wg was zawyżona dawka powietrza może powodować błąd p0401? 3) W załączniku dołączam zdj do wglądu jest tam kilka pozycji które również mnie zastanawiają jak "temp ciepła wydzielanego w obiegu", "zawór recyrkulacji spalin otwarty offset - 800% ?", średnia wartość temp za filtrem cząsteczkowym podczas fazy nasycenia i podczas fazy regeneracji"
Fatal1ty Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Odświeżam wątek gdyż ciagle z tym problemem walczę :/
mars111 Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 Czy poradziłeś sobie z tematem? mam ten sam problem i szukam i szukam...
Krystian1711 Opublikowano 12 Lipca 2021 Opublikowano 12 Lipca 2021 W dniu 7.09.2020 o 19:15, Fatal1ty napisał: Nikt nic ? Witam, poradziłeś sobie z tym problemem?
milos Opublikowano 15 Września 2022 Opublikowano 15 Września 2022 W dniu 3.08.2020 o 11:40, Fatal1ty napisał: Podłączyłem texe i znalazłem coś takiego "czujnik temperatury spalin 2 -273 stopnie" natomiast czujnik temp spalin 1, 3 jak i 4 pokazują prawidłowe wartości. 1) Rozumiem że tego czujnika nr 2 nie ma fizycznie w aucie, zgadza się? 2) Czy wg was zawyżona dawka powietrza może powodować błąd p0401? 3) W załączniku dołączam zdj do wglądu jest tam kilka pozycji które również mnie zastanawiają jak "temp ciepła wydzielanego w obiegu", "zawór recyrkulacji spalin otwarty offset - 800% ?", średnia wartość temp za filtrem cząsteczkowym podczas fazy nasycenia i podczas fazy regeneracji" cześć kolego poradziłeś sobie z tym problem jakoś, może podesłał byś jakąś instrukcji by sobie z tym poradzić. Mam podobny i nie mogę sonie z tym poradzić.
wojtek26 Opublikowano 28 Września 2022 Opublikowano 28 Września 2022 Skoro przepływomierz cały czas wskazuje za wysoki przepływ powietrza oznacza to ze EGR nie działa tzn siłownik może pracować ale może być zaślepiona rurka idąca od kolektora wydechowego do chłodnicy EGR lub w kierunku kolektora ssącego, tutaj szukałbym przyczyny
Drugosz Opublikowano 3 Października 2022 Opublikowano 3 Października 2022 Ja bym zaczął od porównania wielkości otworu grzybka między starym a nowym zaworem EGR. Często w zamienniku wielkość otworu doprowadzającego spaliny w EGR jest mniejsza, co skutkuje właśnie tym o to błędem.
jacek13 Opublikowano 1 Kwietnia 2023 Opublikowano 1 Kwietnia 2023 (edytowane) Miałem ten problem - ten blad związny jest z elektronika nie prawidłowa praca grzybka pomimo pracy klapki kierunkowej. Wymiana egr na drugi pomogła. Wazne aby po ponownym podłaćzeniu kabli od egr w nastawach podstawowych porobić adaptacje egr, ustawienia itp. Jezeli grzybek jest sprawny a blokuje się klapka kierunkowa w pozycji zamknitej, nie bedzie żadnego błedu tylko wzrośnie spalanie 0,2-0,5 l/100km, moze dziwnie zachowywać sie przepływ powietrza oraz korekty na wtryskach wzrosną Edytowane 1 Kwietnia 2023 przez jacek13
Tomek12, Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Witam mam pytanie a4 b9 2.0tdi jeżeli postanowiłem wyłączyć EGR czy to dobrze wpłynie na pracę silnika jeżeli na środku tlumnika działa klapka co zamyka wylot żeby szybciej dotrzeć silnik ? Proszę o podpowiedź
Muskel1 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Acha, czyli Ałdi musi być ale na naprawę już nie stać, trzeba zdrutować
Tomek12, Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Była chłodnica spalin zatkana i teraz ja wymieniłem . I bym chciał wiedzieć co dalej
Tomek12, Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Czy podjechać i załączyć ten EGR czy jeździć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się