Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ajm] nie równa praca silnika na postoju i wolnych obrotach.


kamilos1721

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mój problem polega na nie równej pracy silnika na postoju i przy dodawaniu gazu z niskich obrotów. byłem u mechanika wczoraj odebrałem auto. pierwszą diagnozą była wiązka wtryskiwaczy, którą zresztą panowie mechanicy wymienili, wymienili również uszczelki pompowtrysków. zadzwonili jeszcze raz przed odbiorem auta że po wymianie tych rzeczy problem może szybko wrócić ponieważ ich zdaniem powinny zostać wymienione szklanki i głowica powinna być regenerowana. nierówna praca silnika to jedyny obiaw. wczoraj odebrałem auto, po jednym dniu użytkowania problem wrócił. czy ich diagnoza może być słuszna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jestem laikiem w tym temacie, oddałem tylko auto na warsztat a problem wrócił po jednym dniu, według was co może się dziać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamilos1721 napisał:

Nie mam pojęcia jestem laikiem w tym temacie, oddałem tylko auto na warsztat a problem wrócił po jednym dniu, według was co może się dziać

I zmień warsztat, oni powinni za pierwszym razem podpiąć kompa i zdiagnozować co trzeba naprawić, a nie wymieniać w ciemno i pomimo nie wyeliminowania usterki, zainkasować hajs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd czujnika położenia wału G28. Albo czujnik jest zepszty albo za daleka odległość miedzy kołem zebatym wału a czujnikiem albo okablowanie do czujnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten czujnik podaje błędne wartości może wystąpić nierównomierna praca silnika, utrudniony rozruch silnika lub na przykład czeste samoczynne gaśnięcie silnika (najczęściej na rozgrzanym). Tak czy inaczej należy najpierw pozbyć sie tego błedu poczynając od najprostrzych i najtańszych czynności. Czyli najpierw kostka i okablowanie do sprawdzenia, później eventualnie czujnik i jego wymiana. Oprócz tego tak jak kolega @Dev napisał do sprawdzenia wartosci pompowtrysków w grupach pomiarowych 4 i 13. 

Czujnik położenia wału nie jest wielkm wydatkiem ok. 100 zł firmy Febi, oryginalny w ASO oczywiście droższy. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób nam zdjęcie w ogóle tego co wymienili, będzie widać na wyjściu, czy jest nowe wpięcie do wtyczki z wtryskiwaczy, lub czy w ogóle coś zrobili, bo oni ewidentnie chcieli nabijać z Ciebie hajs a nie robić nic, co by przybliżało chociaż do wyeliminowania usterki. Najgorzej jak wykręcili Ci coś, czego gołym okiem laika nie zobaczysz i podmienili na coś zepsutego/mocno zużytego. Ja niestety po czasie zorientowałem się, że w warsztacie z klimy, śmieszki zajumali mi spryskiwacze do ksenonów i podmienili na jakieś padnięte sztuki, gdzie jedna jest klejem zarobiona (bo pewnie ciekła) przez co psika połowa, a druga nie psika w ogóle.. Dowodu nie mam bo kamerka nagrywa maks do 2 dni, później nadpisuje nagrania, mam nauczkę żeby po każdej wizycie w nowym warsztacie od razu kamerkę sprawdzać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym podpiąć się do tematu, ponieważ mam podobny, być może nawet taki sam problem jak kolega. Mianowicie, zakupiłem Audi A4 B5 1.9 AJM 2001 rok, samochód chodził ładnie, do momentu kiedy pierwszy raz mi nie zapalił. Za drugim razem udało się zapalić jednak z oporem. Po przejechaniu do mechanika (sprzedający mówił, że przydałoby się wymienić rozrząd, co chciałem zrobić od razu na następny dzień po zakupie) i zgaszeniu u niego samochodu, ten nie zapalił. Nie chciał palić ani z plaka, ani z popychu. Po scholowaniu samochodu na warsztat czekałem na samochód aż 1,5 msc. Mechanik głowił się i głowił, jednak w końcu udało mu się go odpalić, stwierdził, że posypał się sterownik. Po wymianie sterownika, czujnika położenia wału i wałka rozrządu, samochód zaczął pracować nierówno. Zaprowadziłem do drugiego mechanika, z myślą, że ten coś wymyśli (ten pierwszy jakoś za bardzo nie śpieszył się z diagnozą, stwierdzał, że są rzeczy ważne i ważniejsze). Po podpięciu VAG'A komputer pokazał nieprawidłową pracę PD na 2 cylindrze, BIPy za wysokie, zakres pracy +4 w górę. Diagnoza wymiana pompo wtrysków, bądź regeneracja. Udało mi się wyrwać dość tanio w miarę nowe pompo wtryski, po zamontowaniu pompek samochód wraz nierówno chodził, została przeprowadzona próba olejowa wraz z wcześniejszym pomiarem ciśnienia w cylindrach. Wyniki... brak kompresji na 2 cylindrze (11barów). Mechanik stwierdził, pobite zawory. Teza okazała się prawidłowa, gdyż po wymianie rozrządu nie wiem jakim cudem, jedno koło na dole rozrządu nie trzymała się kupy i obracała się o 4 ząbki w lewo i 4 ząbki w prawo. Wymieniłem silnik, na ten z którego brałem pompo wtryski (silnik chodził równiutko aż miło, przed przekładką). Po wymianie silnika, samochód po pierwsze zaczął mieć dziwne drgania podczas ruszania z 1, po drugie na zimnym chodzi w miarę równo, po nagrzaniu się, zaczynają się falowania obrotów, nierówna praca silnika oraz drganie silnika i całej budy. VAG nie pokazuję żadnych błędów, korekta wtrysków 0/0/0/0 (+- 0,5). Bipy są w porządku. Mój mechanik rozkłada już ręce, męczy ten samochód już dosyć długo, nie wie co to może być. Pompa vacum wymieniona, czujnik temperatury wymieniony, pompa paliwa wymieniona, PD wymienione, silnik wymieniony, a chodzi jak chce. Problem występuje tylko i wyłącznie na biegu jałowym tylko i wyłacznie na postoju. Jeśli staczam się z górki bądź jadę na tak zwanym "luzie" to silnik pracuje jak igła, problem występuje tylko gdy stanę. Wystarczy dodać mu dosłownie deczko gazu (10 obr.) i praca silnika się normuje. Samochód nie kopci, nie ma problemu z przyspieszaniem przyspiesza aż miło, silnik wymieniony na ten sam AJM, co może być problemem. Prosiłbym o pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam! 

Edytowane przez QuonesS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że przepływomierz podaje złe wartości. To jest jedyna rzecz, która ma związek między jazdą na luzie a pracą silnika na luzie. Zmienia się tylko ilość zasysanego powietrza. W czasie jazdy na luzie dzięki pędowi powietrza, dostaje się go więcej do dolotu niż na luzie w czasie postoju.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...