SotoM Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Może i by doszedł po num silnika w czym to siedziało ale to trzeba mieć za***iste układy np w policji w wydziale zajmującym się autami.
tommy24 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Mam nadal problem z znaleziem sensownego silnika o kodzie BLB bo taki jest oryginalnie w moim a6. Czy ewentualnie mógłbym go podmienić na BKD lub BMP z golfa 2006r ? Czy słupek będzie taki sam i elektronika nie będzie miała problemu ? Jak wygląda sprawa turbiny ,gdybym kupił kompletny BKD czy turbo pasuje P&P czy musi być od mojego motoru ?
cichy525 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) mam problem z cieknacym plynem po przekladce bloku z bkd do glowicy i miski blb, mianowicie cieknie mi plyn chlodniczy nad termostatem tak jakby z laczenia glowicy z blokiem ale glowica wystaje i tylko kamera da sie zauwazyc ze cieknie jakby z UPG, kolega w pierwszym poscie pisal o jakims zaworku ale foty nie dzialaja ogolnie silnik odpala i chodzi rowno ale odpalany byl tylko na niecala minute dla testu pompy bo smok byl modyfikowany wlasnorecznie z pompy bkd bylbym wdzieczny gdyby ktos podpowiedzial czy istnieje jakas opcja inna niz uwalona UPG, niby jest nowa ale nie z aso edit po podniesieniu ukazal sie moj blad, zalozylem uszczelke odwrotnie i bylo otwarte polowe kanalu wodnego, juz jest ok Edytowane 20 Marca 2015 przez cichy525
Danny Way Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Przerabiał ktoś silnik z Dodge'a Caliber 2007r. ? tam szły tylko te poprawione silniki? Niestety nie mam oznaczenia silnika na chwilę obecną prawdopodobnie to bliźniak BSY
Auvach Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Drodzy koledzy. Posiadam nieszczęsny silnik BLB od 2 lat, po przeróbce pompy ale ostatnio (jakieś pół roku) konsumpcja oleju znacznie wzrosła a mianowicie jakieś 0,5 litra na 700/800/czasem 900 km, zaczął chodzić głośniej i z tego co powiedział mi mechanik jest słaba kompresja(co prawda auto zbiera się dość żwawo ale...).Ale do rzeczy. Zastanawiam się nad wymianą na BKD tylko jak to laik nie mam pojęcia czy szukać kompletnego silnika czy tylko bloku, czy jeszcze inaczej poddać się zabiegowi "remontu". Z góry dziekuje za odpowiedz i przepraszam jeśli zamieściłem swoje wypociny gdzie nie powinienem.
Danny Way Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Szukaj samego bloku, bo BKD to silnik montowany poprzecznie więc z osprzętu niewiele będzie pasować, napewno pasują osłony rozrządu, kolektor ssący, mocowanie filtra oleju. Szukaj też BSY tu masz pewność że będzie to poprawione 2.0tdi, bo BKD musisz pilnować czy nie jest jeszcze przed modyfikacją (2007r.). Co do smoka oleju potrzebnego do modyfikacji to ma on, jak wcześniej wspomniał jaro4444 numer 06B115251. Wg. etki występuje on nie tylko w AWX AVF, ale także w 1.8T AVJ BFB BEX AMB. Jutro sprawdzę czy pasuje na 100%.
Musashi Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Drodzy koledzy. Posiadam nieszczęsny silnik BLB od 2 lat, po przeróbce pompy ale ostatnio (jakieś pół roku) konsumpcja oleju znacznie wzrosła a mianowicie jakieś 0,5 litra na 700/800/czasem 900 km, zaczął chodzić głośniej i z tego co powiedział mi mechanik jest słaba kompresja(co prawda auto zbiera się dość żwawo ale...).Ale do rzeczy. Zastanawiam się nad wymianą na BKD tylko jak to laik nie mam pojęcia czy szukać kompletnego silnika czy tylko bloku, czy jeszcze inaczej poddać się zabiegowi "remontu". Z góry dziekuje za odpowiedz i przepraszam jeśli zamieściłem swoje wypociny gdzie nie powinienem. zupelnie nie rozumiem dlaczego nieszczesny, jesteś przekonany ze jest slaba kompresja? widziales, ze mechanik ja mierzyl faktycznie? jaki przebieg? zuzycie oleju moze byc powodowane przez zuzyta turbine, zatkany separator oleju odpowietrzania komory korbowej, ew. uszkodzone uszczelniacze prowadnic zaworowych
Auvach Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Drodzy koledzy. Posiadam nieszczęsny silnik BLB od 2 lat, po przeróbce pompy ale ostatnio (jakieś pół roku) konsumpcja oleju znacznie wzrosła a mianowicie jakieś 0,5 litra na 700/800/czasem 900 km, zaczął chodzić głośniej i z tego co powiedział mi mechanik jest słaba kompresja(co prawda auto zbiera się dość żwawo ale...).Ale do rzeczy. Zastanawiam się nad wymianą na BKD tylko jak to laik nie mam pojęcia czy szukać kompletnego silnika czy tylko bloku, czy jeszcze inaczej poddać się zabiegowi "remontu". Z góry dziekuje za odpowiedz i przepraszam jeśli zamieściłem swoje wypociny gdzie nie powinienem. zupelnie nie rozumiem dlaczego nieszczesny, jesteś przekonany ze jest slaba kompresja? widziales, ze mechanik ja mierzyl faktycznie? jaki przebieg? zuzycie oleju moze byc powodowane przez zuzyta turbine, zatkany separator oleju odpowietrzania komory korbowej, ew. uszkodzone uszczelniacze prowadnic zaworowych Musashi nie da się ukryć że jest to ftopa audi jeśli idzie o ten silnik(więcej zastrzeżeń nie posiadam). Ot dlaczego nieszczęsny Co do kompresji postaram się podjechać do mechanika bo to że nie ma odpowiedniej kompresji stwierdził "na oko" jak gasiłem u niego samochód i po odpalaniu a mianowicie na zimnym pali na dotyk a na ciepłym trza trochę powirować zanim zaskoczy.
Wihajster Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 stwierdził "na oko" jak gasiłem u niego samochód i po odpalaniu a mianowicie na zimnym pali na dotyk a na ciepłym trza trochę powirować zanim zaskoczy. jak najszybciej uciekaj od tego mechanika bo nie ma pojecia o tym silniku i jeszcze cos spierdzieli
Musashi Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Musashi nie da się ukryć że jest to ftopa audi jeśli idzie o ten silnik(więcej zastrzeżeń nie posiadam). Ot dlaczego nieszczęsny Co do kompresji postaram się podjechać do mechanika bo to że nie ma odpowiedniej kompresji stwierdził "na oko" jak gasiłem u niego samochód i po odpalaniu a mianowicie na zimnym pali na dotyk a na ciepłym trza trochę powirować zanim zaskoczy. na oko? zajrzyj do dolotu czy nie ma basenu. czasami zuzycie oleju wzrasta po wymianie oleju przez niewlasciwy olej. jakiego uzywasz? tlumaczylem wiele razy, roznica pomiedzy silnikami wspolczesnymi a dawnymi jest taka, ze keidys silnik wytrzymywal bez kichniecia przeszlo 0,5 mln km i moznabylo nim dalej jezdzic. awarie zdarzaly sie 1/10000 szt. dzisiejsze auta psuja sie 1/1000 szt i przy 250-300 kkm wymagaja wymiany wtryskow, turbin, itp. ejst to spowodowane wyzszymi mocami z jednostki pojemnosci a takze przewidziana krotsza zywotnoscia uzytkowa - a to zawdzieczamy wspolczesnej ekonomii, okreslona na 0,5 mln km. wiekszosc ezgemplarzy oferowanych w polsce pomimo licznikowych 200 kkm maja przejechane duzo wiecej, ( za auto z rzeczywistym przebiegiem 200 kkm trzeba zaplacic wiecej niz za auto z przebiegiem 200 kkm na liczniku, a przeciez auto ma byc okazja w zakupie). wiele osob ktore pojawiaja sie na forum, pojawiaja sie na nim poniewaz z samochodem maja problemy. natomiast znaczna wiekszosc uzytkownikow nie majac koniecznosci, nie ma bladego pojecia o istnieniu jakis forow dot. mechaniki, i zwyczajnie sie nie afiszuja ze ich auto nie sprawia problemow. no i ostatni argument, ktory nawiazuje do pierwszego bezawaryjne auta mialy mniejsza moc jednostkowa, niz pozniejsze, im wyzsza moc jednostkowa tym mniejsza trwalosc, a wiec co za tym idzie bezawaryjnosc pojazdu zalezy w znacznej mierze od tego jak poprzednik o auto dbal i jak je eskploatowal.... jezeli auto po rozruchu dostawalo od razu w palnik, odbija sie to na kolejnym wlascicielu a wlasciwie jego porfelu... a BLB, BRE, BPW, silniki z paasata B6? znam egzemplarze ktore maja przeszlo 400 kkm i jezdza wciaz bezawaryjnie. czy ktos na forum sie nimi chwali? to sa normalne wspolczesne silniki, cierpiace na choroby zwiazane z wymogami pseudoekologow, oraz klienta - duzej mocy jednostkowej. oczywiscie nalezy przypomniec ekonomistow przeliczajacych wpolczynniki jakosc/$. ale to dotyczy programowania trwalosci, skomplikowania serwisu, kompaktowania podzespolow ( nie kupi sie czesci reflektora - tylko calosc, nie kupi sie walka wyrownowazajacego tylko caly moduł ) co zmierza do tego ze sie nie kupi panewki tylko caly silnik, itp itd. to oczywiscie chaotyczny wycinek problemu, nie chce mi sie pisac elaboratow, i powtarzac to co zostalo juz napisane nie raz na forum.
Auvach Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Zgadzam się w 100 procentach... Olej jakiego używam to liqui moly 5w40. Na oleju jak na niczym nie oszczędzam (Jeżdżę po całej Polsce taka praca ) Ja mam w tej chwili na liczniku 295000 a ile tak naprawdę tego nie wie nikt.Ale... Będzie chwila to sprawdzę wszystko to co pisałeś. Za ewentualny chaos przepraszam. Piszę z tel.
Musashi Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 olej jest ok. jezeli z pewnego zrodla.]tak czy siak, 295 kkm na remont kapitalny to troche malo. szukaj dobrego mechanika, zeby podszedl do sprawy nie na oko...
Danny Way Opublikowano 27 Czerwca 2015 Opublikowano 27 Czerwca 2015 W moim BLB miska nie miała przegrody, a smok od AWX w BSY bez podcinania nie opierał się o dno miski, podciąłem profilaktycznie żeby miał troszkę odległości od dna, miał ktoś tak? Potem wrzucę numer miski.
KrzysztofZ Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 W moim BLB miska nie miała przegrody, a smok od AWX w BSY bez podcinania nie opierał się o dno miski, podciąłem profilaktycznie żeby miał troszkę odległości od dna, miał ktoś tak? Potem wrzucę numer miski. Witam. Silnik BWC (bliźniak BSY), miska - 03G 103 603 AH (przeznaczona do napędu zębatkowego), smok - 06B 115 251 (AWX itp.). Podcięcie smoka konieczne, inaczej nie założyłbym miski. Zamiast BKD, możliwe zastosowanie BSY (Mitsubischi) = BYL (Chrysler, Dodge), BWC (Mitsubischi) = BWD (Dodge, Jeep).
matrosikxx26 Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Witam,przyszła kolej i na mojego BLB ,przy stanie 168 tyś.(przebieg orginalny bo sam przywiozłem go z niemiec 4 lata temu,i zrobilem nim tylko 34tyśki) Pompe oleju wywaliłem dwa lata temu ale teraz tak rzuca budą że podskakuję na siedzeniu,silnik nie zatarty ale trzeba coś z tym zrobić. Co byście panowie poradzili wywalać cały silnik czy da sie te wibracje w jakiś inny sposób usunąć. Jestem z Gdańska wiem że AZ serwis z pruszcza sie tym zajmuje macie może jeszcze jakieś inne warsztaty godne polecenia. Z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam
SotoM Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 niech wogole ktos diagnoze postawi co sie stało... dwumas/praca nie na wszystkie cylindry...
Auvach Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 Tak wiec stało się... Wczoraj wracając do domu jakieś 200 m do celu FIS wywalił mi "oil pressure" i turlajac się zostawiłem ślad oleju...pewnie zaraz mnie zbluzgacie ze nie tu pisze gdzie trzeba ale szukam mechanika do którego mógłbym odturlac mojego helmuta na diagnozę(pewnie umarł w butach ale...)... W Warszawie lub w okolicy. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
gados82 Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Mam pytanko o zmianę silnika Chodzi mi o swap z 2.0TDI nie wiem jaki kod silnika na 1.9TDI rocznik samochodu 2006r. Czy jest z tym dużo roboty? Czy jest to opłacalne? Czy przy takim swapie trzeba coś jeszcze wymieniać oprócz silnika?
audikrk_ Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Witam, czy ktoś wie co by było potrzebne na swap 2.0 tdi -> 1.8t. Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Gac3k Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 (edytowane) Panowie mam autko po swapie ale nie mam żadnych dokumentów. Został przełożony słupek z pompkami itd z BLB na 170KM czyli chyba BKD. Jak to sprawdzić jak chciałym części zamawiać itd. Czy tylko szukanie na bloku silnika? W którym miejscu szukać. Mam vcds'a. Fotki silnika z dziś tj. 07.08.2016: Gdzie Panowie szukać co u mnie siedzi ? Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez Gac3k
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się