Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Strojenie STAG QBox4


szpakuziom

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, zmęczony ciągłymi wizytami u gazowników kupiłem kabelek i próbowałem wczoraj nauczyć się postroić instalację. Na benzynie jeździłem z 2 tygodnie, więc korekty się wykasowały. Zrobiłem autokalibracje no ale mapa idzie jakoś dziwnie w pionie i nie mogę góry ustawić jest bogato -25, Ktoś wie o co kaman? Robiłem program jakiś czas temu i zaczęło odcinać gaz i przełączać na benzynę już przy 3000tyś przy bucie w podłodze, zmieniłem czas błędu ciśnienia na 1500ms, tak ustawił gazownik w innym aucie no i już przestało odcinać. Ciśnienie gazu to 1,3 Filtry wymieniane regularnie

20201201_190058[1].jpg

20201201_184243[1].jpg

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz reduktor? Nie spada za bardzo ciśnienie gazu w momencie zrzutu na bene? Na te mapki nie ma co patrzeć. Korekty mają się zgadzać. Jak jest -25 to musisz sporo opuścić mnoznik w tym miejscu. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo mnożnikiem się bawić albo zejść z ciśnieniem gazu, bo mnożnik nie powinien być zbyt mały. Warto poczytać forum LPG jest tam wątek o podstawach "strojenia" LPG że stagiem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj tego parametru (czas błędu ciśnienia) bo usmażysz głowicę. Tam ma być 300ms max 400ms. Strojenie tylko na korekty obd, żadne mapk się nie sprawdzą. Dobierz ciśnienie i dysze tak aby czasy lpg na jałowym były o ok 1,2-1,5ms dłuższe niż czasy pb (oczywiście przy takich samych wartościach korekt krótkich). Dopiero potem strojenie na drodze.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niech kolega zrobi logi osc. z z komputera lpg,będzie chociaż wiadomo co się dzieje podczas jazdy z butem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przem8 napisał:

A jaki masz reduktor? Nie spada za bardzo ciśnienie gazu w momencie zrzutu na bene? Na te mapki nie ma co patrzeć. Korekty mają się zgadzać. Jak jest -25 to musisz sporo opuścić mnoznik w tym miejscu. 

AC S.A. R01 (Czerwony) Niby do 250km, taki kazałem założyć. Właśnie problem jest z tym odjęciem gazu przy bucie, bo wykres idzie pionowo w górę i nie wiem jak to zrobić. Dół jest poprawiony ok.

 

2 godziny temu, ulisses napisał:

Nie zmieniaj tego parametru (czas błędu ciśnienia) bo usmażysz głowicę. Tam ma być 300ms max 400ms. Strojenie tylko na korekty obd, żadne mapk się nie sprawdzą. Dobierz ciśnienie i dysze tak aby czasy lpg na jałowym były o ok 1,2-1,5ms dłuższe niż czasy pb (oczywiście przy takich samych wartościach korekt krótkich). Dopiero potem strojenie na drodze.

Ok, postaram się to wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Może najpierw komplet logów na pb żeby zobaczyć czy wszystko sprawne :D

Sprawne, niedawno robiłem Program u Łukasza i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, szpakuziom napisał:

Właśnie problem jest z tym odjęciem

Ile miałeś gazu w butli i jaka była temp. na zewnątrz przy strojeniu? Przy sporym doładowaniu jest problem z termiką w tych reduktorach zimową porą i póki reduktor oraz gaz nie ma optymalnej temp. to będzie zrzucać na pb. Przerabiałem i przerabiam to u siebie. Możliwe, że jeszcze zatankowałeś letni gaz, który jest mało prężny przy niskich temp i możesz mieć takie objawy.

Zrób logi 2+33 z jazdy na lpg po kasowaniu błędów, zarówno normalna jazda jak i piz*owanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu miałem z 1/2 butli, temperatura otoczenia to 0, do -2 stopni. Silnik rozgrzany do czerwoności. Gaz tankowałem ostatni raz miesiąc temu na Shellu, bo przez te korekty jeździłem na benzynie, dopiero wczoraj znalazłem trochę czasu na "moje strojenie". Dobra, postaram się zrobić, tyle, że na LPG, gdy zmienię z powrotem opcję (czas błędu ciśnienia) na 300ms, to przy nagłym bucie 2500obr/min od razu odcina i nie ma jazdy, ale postaram się coś podziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jakie masz dokładnie wtryski, rozmiar dysz i czy zasilanie wtryskiwaczy masz z dwóch stron? Reduktor to obrobi z palcem w nosie.

Dotankuj innego gazu do pełna i minimalne ciśnienie możesz zmienić na 0,7b.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może reduktor trzeba wyregulować?

Ja po montażu instalacji przez pierwsze 5tkm nie miałem żadnych problemów, później przy pełnym bucie na 2 biegu przy około 6 tysiącach obrotów przełączał się na benzynę. Umówiłem się z człowiekiem który montował instalację, podpiął komputer i powiedział że reduktor "zgubił ciśnienie". Wziął imbus, wyregulował reduktor i od 15tkm nic takiego nie pojawiło się po raz kolejny.

EDIT: reduktor mam taki sam jak Twój.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, przem8 napisał:

Pytanie jeszcze jakie masz dokładnie wtryski, rozmiar dysz i czy zasilanie wtryskiwaczy masz z dwóch stron? Reduktor to obrobi z palcem w nosie.

Dotankuj innego gazu do pełna i minimalne ciśnienie możesz zmienić na 0,7b.

HANA H2000. Czyli muszę z 1,3 bara zejść na 0,7 jeżeli dobrze rozumiem? Dysze nie wiem jakie są, muszę sprawdzić.

13 godzin temu, pelonek1 napisał:

A może reduktor trzeba wyregulować?

Ja po montażu instalacji przez pierwsze 5tkm nie miałem żadnych problemów, później przy pełnym bucie na 2 biegu przy około 6 tysiącach obrotów przełączał się na benzynę. Umówiłem się z człowiekiem który montował instalację, podpiął komputer i powiedział że reduktor "zgubił ciśnienie". Wziął imbus, wyregulował reduktor i od 15tkm nic takiego nie pojawiło się po raz kolejny.

EDIT: reduktor mam taki sam jak Twój.

Ja już gaz mam od 70.000km i do tej pory problemów nie było. Teraz po programie pojawiły się problemy, jakby instalacja nie wyrabiała.

Próbowałem regulować w dwie strony, zwiększyłem do 1,5bara, ale nic to nie dało.

20201203_061227.jpg

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szpakuziom napisał:

HANA H2000. Czyli muszę z 1,3 bara zejść na 0,7 jeżeli dobrze rozumiem?

W ustawieniach programu masz tak ustawić a nie na reduktorze.

Zrób te logi osc. bo możliwe iż po 70tys km reduktor juz zaczyna od syfu tracić wydajność.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o dolny próg ciśnienia w programie, a nie na reduktorze. Po takim przebiegu to wtryski mogą mieć dość jak to hany, a reduktor to powinien dać radę przy cisnieniu 1,2 do max 1,3bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przem8 napisał:

Chodziło mi o dolny próg ciśnienia w programie, a nie na reduktorze. Po takim przebiegu to wtryski mogą mieć dość jak to hany, a reduktor to powinien dać radę przy cisnieniu 1,2 do max 1,3bar.

W poprzednim aucie hany zrobiły 180tys km i nadal miały się dobrze. Aczkolwiek działały na lightowym ciśnieniu 1 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, przem8 napisał:

Chodziło mi o dolny próg ciśnienia w programie, a nie na reduktorze. Po takim przebiegu to wtryski mogą mieć dość jak to hany, a reduktor to powinien dać radę przy cisnieniu 1,2 do max 1,3bar.

 

3 godziny temu, pila24 napisał:

W poprzednim aucie hany zrobiły 180tys km i nadal miały się dobrze. Aczkolwiek działały na lightowym ciśnieniu 1 bar.

Dobra Majstry, zrobię wszystko tak jak mówicie, potem jakieś logi wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hanki to loteria. Jedne padły po niecałych 40,a drugie mają ponad 100 i latają (uznana gwarancja). Szpaku a reszta gratów też wyrobi? Ja u siebie wszystko musiałem przerobić. Wielozawor w butli, przewody, zasilanie z dwóch stron itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, grubcio1980 napisał:

Hanki to loteria

Ja miałem pierwszą wersję z innymi wtyczkami,one nadal jeżdżą w tamtym aucie. Więc ponad 200tys km pękło,aczkolwiek następne rewizje tych wtryskiwaczy juz byłym coraz gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 19:35, grubcio1980 napisał:

Hanki to loteria. Jedne padły po niecałych 40,a drugie mają ponad 100 i latają (uznana gwarancja). Szpaku a reszta gratów też wyrobi? Ja u siebie wszystko musiałem przerobić. Wielozawor w butli, przewody, zasilanie z dwóch stron itp. 

Raczej powinna wyrobić, Szwagier ma taką samą w dwóch autkach i latają normalnie. Zasilanie mam z jednej strony

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...