radugk79 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witam, mam Audi 2005 2.0 TDI przy zakupie mial 103 tys a obecnie ma 110 tys km przez ten okres jezdzenia dolalem litr oleju, zaznaczam ze nie ma zadnych wyciekow, czy jest normalne takie duze ubycie oleju, jezeli nie to gdzie szukac jakis przyczyn, i jak u was to wyglada dzieki z gory za wszystkie odpowiedzi Pozdro
tklimczak Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 sprecyzuj silnik, w temacie BLB,a w profilu BRE ..... na 7 tys to trochę dużo
soolek Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Podobo (zasłyszane) nowe silniki lubią sobie wziąć trochę oleju, tym bardziej przy mocnym butowaniu. Książkowo cały czas mieścisz się w normie - 1L na 1000 km :>
mechanicalbrother Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 jeden litr na 7.000 - to żadne zużycie, nie ma się co przejmować. jeżeli pobór oleju wzrośnie do litra na 1000 lub więcej to już nie dobrze Generalnie stanem kiedy trzeba by się zacząć niepokoić jest gdy pobór oleju jest większy niż różnica max-min pomiędzy wymianami. litr na 7000 to jakiś litr i 200ml na 10.000 a wtedy to już trzeba olej zmienić.
simi Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 takie branie oleju to norma! tak twierdza bynajmniej fachowcy w audi i w ksiazce pisza! ja potrzebuje tak kolo 100 ml na 1000 km, czasem mniej, zalezy chyba wlasnie od tego jak autko sie traktuje :> zasada jest taka ze jak zaswieci sie kontrolka oleju na zolto, powinno sie jednorazowo wlac 0,5 litra oleju pozdrawiam
Madas Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 mi na 10 tys bierze ok 0.5 - 0.6 l oleju .... jeżdżę na Motulu .....
FAZY Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 U mnie po między wymianami dolewam około litra oleju więc u ciebie nie ma się czym przejmować
turdzi Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 takie branie oleju to norma! tak twierdza bynajmniej fachowcy w audi i w ksiazce piszą! ja potrzebuje tak kolo 100 ml na 1000 km, czasem mniej, zależy chyba właśnie od tego jak autko sie traktuje :> zasada jest taka ze jak zaswieci sie kontrolka oleju na zolto, powinno sie jednorazowo wlac 0,5 litra oleju pozdrawiam no właśnie a ja po swoim doświadczeniu powiem ze stwierdzenie ze nowe TDI lubia i musza palic olej to kompletna bzdura i dupochron serwisów zmuszonych odpowiedziec cos ludziom narzekającym ze nowe auto a trzeba olej odlewać raz w miesiącu . Jak w każdym innym przypadku zużycie wynika z przedwczesnego zużycia el. silnika na skutek niewłaściwej eksploatacji. Przykład ... jak kupiłem swoje BLB mial 36 tys. za soba jeden serwis.Nie wiem jak jeździł nim poprzedni właściciel bo w dniu oglądania i kupna to ja wsiadlem za kierownice auta i nie miałem szansy zboczyć wlasciciel traktuje samochód w pierwszych mion po odpaleniu. Po miesiacu okazala sie ze bierze jakieś 200 ml. na 1000 km. Przy 42 tys nastapila wymiana silnika ( przez ASO ) silnik osobiście dotarłem wymienilem olej po 2000 tys i jazda. I co............. i przejechalem juz 16 tys od wymiany silnika i oleju nie ubyło ani grama.
boseron Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 ja dolałem po przejechaniu około 1 tys km 0,5 l oleju bo kontrolka sie zapaliła zółta i wcale sie tym nie zmartwiłem, kazdy silnik musi zabrac troche oleju przy eksploatacji.
mk4 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 wpływ na spalanie oleju ma też styl jazdy .. ja robie systematycznie przegląd co 10 tyś i też dolewki wychodzi kolo 1Litra... twierdza, że to norma więc nie ma się czym przejmować
radugk79 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 dzieki wszystkim za odpowiedzi, zapomnialem wczesniej dodac ze jezdze na SHEL HELIX LONG LIFE, grzebalem troche w archiwum tego forum i przeczytalem ze niektorzy odradzaja ten olej. Pozdro i do zobaczenia moze na ktoryms Spocie w Koscierzynie !!
m_kowal Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 W silnikach 2.0 TDI z tego co wiem w prawie każdym egzemplarzu wydmuc**je uszczelkę pod głowicą i zaczyna brać olej...
tklimczak Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 W silnikach 2.0 TDI z tego co wiem w prawie każdym egzemplarzu wydmuc**je uszczelkę pod głowicą i zaczyna brać olej... aha .....
Musashi Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 jezeli zuzycie oleju ciebie niepokoi, sprawdz jak wyglada dolot, czy duzo oleju w nim sie znajduje. mozesz rowniez wykonac badanie kompresji, to wykluczy uszkodzenie uszczelki pod glowica. wg, mnie nie ma tragedii
siemian Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 jest to normalne spalanie eksploatacyjne oleju przez silnik. Mój jest zalany Mobilem 1 ESP i bierze litr na 5000km. Wcześniej jezdziłem na Shellu i brał litr na 3500km przy normalnej jezdzie, a przy "deptaniu" po autostradzie wziął litr na 2500km. Wiem z wielu niezależnych źródeł że nie ma się co niepokoić
kamilsmok Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Witam. Mam silnik BLB i zużycie oleju u mnie wyniosło 0.7 litra na 7000 km. W serwisie udzielono mi informacji na temat zużycia oleju otóż ten silnik powieniem mieć zużycie w granicy litr od zmiany do zmiany czyli na około 15000 km. Pozdrawiam.
turdzi Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 kamilsmok 100 ml na 1000 km to zadne zuycie.Jak zacnie pic 1l na tysiac wtedy mozna sie martwic.
siwy2731 Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 serwis zawsze musi obrac jakies proporcje co do zuzycia oleju, no i zawsze pulap jest wiekszy bo jak by pol litra na 1000km a komus wzielo by 0.6 to juz mieli by chlopcy roboty, wiec dlatego serwis zawyza ten pulap,i nie trzeba sie tym sugerowac, sprawny silnik od wymiany do wymiany powinien brac tyle oleju ze na bagnecie nie bedzie to odczuwalne, no i zadajcie sobie pytanie jaka to ekologia i jakie to EURO4 czy 5 jak bierze tyle oleju,wedle mnie zadna
siemian Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 głupoty gadasz siwy. Wszyscy dobrze wiedzą że silniki 2.0 lubią brać olej i jest to normalne zurzycie ekploatacyjne, a nie konsekwencja zurzycia jednostki.
siwy2731 Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 to co niby uklad korbowo-tłokowy jest znacznie inny niz w popszednich generacjach tdi, chyba jednak cos jest nie tak w tych silnikach ze biora olej, moim zdaniem odpowietrzenie skrzyni korbowej jest temu winne,a tak a propo to nie powiedzialem ze to jest wina zuzytej jednostki....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się