Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8t problem z LPG (dobijanie powietrza)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Od jutra odwilż więc nie nakładajcie sobie do głowy...

Ogólnie pytałem bardziej z ciekawości ?

W Polsce obecnie mamy taki klimat że temp. poniżej 10 stopni to rzadkość więc jak się przez te parę dni w roku pojeździ na PB to nic się nie stanie :)

Opublikowano
7 godzin temu, pelonek1 napisał:

bo powiem Wam że to awaryjne przełączenie nie jest zdrowe dla auta (szarpnięcie nie jest małe niestety).

Zależy od użytych podzespołów,konfiguracji sterownika i od samego silnika. U mnie nie jest w ogóle wyczuwalne.

Opublikowano

U mnie to samo było wczoraj jak było minus 14. Wróciłem do domu dobiłem powietrza do butli i jest git. Wieczorem jechałem przy minus 18 i było OK. 

Nie ma się co przejmować, jutro będzie cieplej i wszystko wróci do normy :D

Opublikowano

Hmmm skoro wszyscy mówią że to wina temperatury to widocznie tak jest. ale stacja również ma dużo do tego problemu gdyż dość duzo jeżdżę i taki problem wystepuje jedynie po zatankowaniu na tej jednej stacji.

Aby dobić powietrza do butli to należy jako pierwsze wypuścić gaz z węża  czyli np śrubokrętem wciskamy ten śrut czy co to tam jest wtedy ucieknie gaz z rurki. następnie wciskami pistolet i pompujemy powietrze. cięzko powiedzieć ile. kilka sekund i przestać. NIE TANKOWAĆ NA PEŁNEJ BUTLI.

Opublikowano

Powiem wam, że czytam i dziwię się. 4 lata jeżdżę BEXem na LPG i nic takiego mi się nie przydarzyło. Tankuję na różnych stacjach, przejechałem ponad 70000km na LPG. Może to kwestia komponentów użytych do montażu instalacji? Może to kwestia miejsca "wpięcia się" w układ chłodzenia (zbyt duże nagłe wychłodzanie parownika)?

Zapytałem autora o filtr paliwa, bo spotkałem się z problemem zapętlania wtrysków benzyny!! przy maksymalnym obciążeniu auta, podczas jazdy na LPG i działo się podobnie (ale w 1,8T quattro B5 AJL) Przyczyną była słaba przepustowość filtra paliwa i w konsekwencji zapętlanie wtrysków. Samochód przy "pełnym bucie" nagle szarpnął i przełączał się na benzynę. Dojście do rozwiązania tej zagadki kosztowało mnie wówczas tysiaka i kilka miesięcy nerwów...:suicide_anim:Po wymianie filtra paliwa (benzyny) temat się skończył. 

Trzymam kciuki. Powodzenia w rozwiązaniu problemu:yes2:

Opublikowano
W dniu 17.01.2021 o 20:08, pelonek1 napisał:

Łukasz, mnie to samo dzisiaj dopadło. Chciałem zrobić logi 2+33 na lpg i niestety już przy niezbyt dużym obciążeniu na 2, 3 i 4 biegu przełączał się na benzynę. W 32 długoterminowo mam 0 i nic nie poprawiałem po kalibracji przez Ciebie. Do dzisiaj nie było takiego problemu, na zewnątrz -17 stopni. Błąd w sterowniku LPG to "Praca na dwóch paliwach po spadku ciśnienia poniżej min. ciśnienie gazu", ale to normalny błąd przy takiej sytuacji. Nie wiem czy te parametry na zdjęciu poniżej są ok?

U mnie na 99,9% była to wina gazu. Wczoraj zatankowałem na tej samej stacji (Shell) co miałem problemy 17.01.2021 i dzisiaj jadąc przy -17 max. nic takiego się nie wydarzyło a silnik był kręcony kilkanaście razy do odcięcia na 2, 3 i 4 biegu. Także ja nie wnikam i nie szukam dziury w całym.

Opublikowano
W dniu 25.01.2021 o 22:00, dayd_4 napisał:

Powiem wam, że czytam i dziwię się. 4 lata jeżdżę BEXem na LPG i nic takiego mi się nie przydarzyło. 

Ja dokładnie tak samo. Tankuję cały czas BP / LOTOS i nigdy żadnych problemów. Gazownik po montażu instalacji LPG odradził mi tankowanie na stacjach ORLEN.

Opublikowano

Unikaj raczej lotosu i stacji co mają gaz z tezetu. 

Opublikowano
1 godzinę temu, przem8 napisał:

Unikaj raczej lotosu i stacji co mają gaz z tezetu. 

Gdzie wg. Ciebie najlepiej tankować LPG? 

Opublikowano
1 godzinę temu, R4xx napisał:

Gdzie wg. Ciebie najlepiej tankować LPG? 

Nie wiem jak teraz ale jakiś czas temu tezet miał zaolejony gaz. U siebie załatwiłem wtryskiwacze po krótkim przebiegu tankując na lotosie, który zaopatrywany jest przez tezet. Tankuję na markowych stacjach, unikam tego co napisałem. Przerobiłem orleny, shelle, amici i jeszcze huk wie co i jakoś nie widzę różnicy w spalaniu, osiągach jak i niepokojących różnic w korektach długoterminowych.

Opublikowano
W dniu 25.01.2021 o 22:00, dayd_4 napisał:

Powiem wam, że czytam i dziwię się. 4 lata jeżdżę BEXem na LPG i nic takiego mi się nie przydarzyło. Tankuję na różnych stacjach, przejechałem ponad 70000km na LPG. Może to kwestia komponentów użytych do montażu instalacji? Może to kwestia miejsca "wpięcia się" w układ chłodzenia (zbyt duże nagłe wychłodzanie parownika)?

[...]

Równie dobrze możesz mieć ustawiony duży margines spadku ciśnienia po którym przełącza na benzynę :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
12 minut temu, MichauKR napisał:

Równie dobrze możesz mieć ustawiony duży margines spadku ciśnienia po którym przełącza na benzynę :)

Możliwe, w każdym razie nie narzekam na ten układ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...