dekiel 13 Opublikowano 24 Marca 2023 Opublikowano 24 Marca 2023 Do którego roku robili ten niewypał CGLC ?
Berserker Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 21.03.2023 o 15:01, idunnpl napisał(a): ddaz67 Berserker udało się wam ogarnąć żarcie oleju? U mnie 1300 km po wymianie pierścieni, honowaniu i obróbce głowicy dalej żre 0.7 na 1000 km chociaż i tak to postęp bo wcześniej było 1.5 litra ? Po wymianie oleju na 1800 km po remoncie i po przejechaniu kolejnych 1400 km zaświeciła się żółta kontrolka od poziomu oleju z prośbą o dolanie max. 1L a było wlane na max przy wymianie. Przejechane ok. 4 tyś. od remontu i bierze 0.5l na ok. 800km czyli nic się nie zmieniło od początku. Jutro zostawiam samochód w warsztacie gdzie robili remont i dają turbinę do reklamacji tam gdzie była regenerowana, ale jakoś nie wierzę, że to turbina. Dziwne bo warsztat ogarnięty i nie takie fury tam robią - jakby takie wałki odwalali co chwilę to ktoś kasiaty i z układami by im pojechał po rajtach. Właściciel też ostatnio sprawiał wrażenie zaskoczonego cała sytuacją. Zresztą nie obchodzi mnie to - jak turbina będzie OK to niech zwalają głowicę i rozbierają od nowa cały silnik - wszystko na gwarancji i części i robocizna tyle, że szkoda auta tyle razy przy nim grzebać to i zawsze ktoś umorusany otrze się o lakier i już rysy, itp. albo po drodze coś innego jeszcze spieprzą. DPF wypala się co ok. 330 km. Idunnpl ustało Ci to branie oleju? ddaz67 - łyka coś po remoncie czy wszystko OK? Edytowane 10 Kwietnia 2023 przez Berserker
rafauuu Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Panowie, przy poborze oleju 0.5-0.7l/1000km stosował ktoś Cera Tec żeby zmniejszyć zużycie?
Langista Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 To nie zmniejsza użycia. Szukaj winy poboru, czyli zawory, odma.
idunnpl Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Berserker jeszcze nie wiem. Zmieniłem olej po naprawie na razie wydaje się że franca przestała żreć. Pewność będę miał po weekendzie majowym jak zrobię dłuższą trasę
Berserker Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Opublikowano 22 Kwietnia 2023 (edytowane) idunnpl i ddaz67 dajcie znać jak będziecie już pewni czy wam bierze olej po remoncie czy wszystko OK Edytowane 23 Kwietnia 2023 przez Berserker
idunnpl Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 Aktualizacja: Po zmianie oleju spalił 350 ml na 500km po czym przez następne 1000km zeżarł 500ml nie wiem czy to tendencja spadkowa bo się dociera czy co. Jest już 3000km od remontu na tą chwilę nic nie będę z tym robił. Zobaczę co dalej.
Berserker Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 (edytowane) 20 godzin temu, idunnpl napisał(a): Aktualizacja: Po zmianie oleju spalił 350 ml na 500km po czym przez następne 1000km zeżarł 500ml nie wiem czy to tendencja spadkowa bo się dociera czy co. Jest już 3000km od remontu na tą chwilę nic nie będę z tym robił. Zobaczę co dalej. Czyli na 3000 km od remontu wzięło Ci 850ml czy więcej? Na 3000 km to już powinien być silnik ułożony i nie powinno nic brać lub śladowe ilości. Edytowane 5 Maja 2023 przez Berserker
idunnpl Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 Do pierwszej wymiany po 1500km nic nie dolewałem ale ubytek był na poziomie 800ml czyli łącznie wciągnął około 1600ml na 3000km
czareq Opublikowano 26 Maja 2023 Opublikowano 26 Maja 2023 wychodzi, że taki remont to czysta loteria i w większości pobór jest w dalszym ciągu jedynie nieco mniejszy
Elhape Opublikowano 27 Maja 2023 Opublikowano 27 Maja 2023 Jeśli mechanik wie co robi to żadna loteria. Wymiana części na nowe nie ma nic wspólnego z remontem. Wszystko trzeba mierzyć i sprawdzać, każdy luz, każde spasowanie jednego elementu z drugim i dopiero jak wszystko się zgadza to składać.
Langista Opublikowano 27 Maja 2023 Opublikowano 27 Maja 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Elhape napisał(a): Wszystko trzeba mierzyć i sprawdzać A to niestety jest bardzo rzadko robione. W mojej okolicy mechanicy robią remonty silników, ale o sprawdzeniu i korygowaniu przerwy na pierścieniach to nie słyszał żaden, a to przecież główny powód poboru oleju po remoncie. Edytowane 27 Maja 2023 przez Langista
martinno Opublikowano 20 Czerwca 2023 Opublikowano 20 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 31.07.2021 o 15:21, Dev napisał(a): Jakby się kto pytał dlaczego CGLC żre oliwę Witam,mam ten sam problem z oliwą w silniku CGLD i CGLC. Jaki tu miał przebieg ten silnik? Moje mają 180 tys i 190tys Edytowane 20 Czerwca 2023 przez martinno
idunnpl Opublikowano 1 Lipca 2023 Opublikowano 1 Lipca 2023 Z tego co pamiętam jak się pytałem autora to180 tyś
Berserker Opublikowano 4 Lipca 2023 Opublikowano 4 Lipca 2023 (edytowane) U mnie wygląda na to, że silnik dobrze zrobiony po remoncie tylko turbina ciągnie olej. Po pierwszej regeneracji przy remoncie silnika brało gdzieś 0.5 l na 700 KM a po reklamacji i drugiej regeneracji pobór się zmniejszył do jakiegoś 0.5l na 1200km, ale doszło słyszalne lekkie gwizdanie turbiny przy ruszaniu. Więc jakby to był silnik winowajcą to by się nie zmniejszył pobór oleju po 2 regeneracji turbo. Tak czy siak dwa razy spiep...ona regeneracja, ale to robiła firma inna niż ta która naprawiała silnik - oni tylko do nich wysyłają turbiny. Wszystko mam jeszcze długo na gwarancji - nie wiem czy domagać się wymiany na nową turbinę przy skopanych 2 regeneracjach - tyle, że to ten warsztat co robił silnik musiałby się tego domagać od warsztatu, który regenerował czy robić 3 regenerację w ramach gwarancji co jest mało zachęcające w takiej sytuacji... Edytowane 4 Lipca 2023 przez Berserker
ozi58 Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Witam i mnie dopadł pobór oleju, interesuje mnie odma czy ktoś już rozbierał denko odmy w po lifcie? Te dziury na tulejach cylindra to tylko cglc? Ja posiadam cjcd.
sebagiant Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego Witam. 2.0TDI CJCA 143KM - zmiana turbo od CGLC 177KM +mod softa na 190KM. Z ciekawości sprawdziłem u siebie pobór oleju na 1000km, jazda autostrtradowa, przedział 140-180km/h. Zamontowałem zbiornik catch oli za odmą i po teście w zbiorniku miałem 150ml oleju +plus by wyrównać poprzedni stan oleju musiałem łącznie dolać ok 250ml świeżego oleju. Wychodzi na to, że przez odme ucieka 150ml a pozostale ok 100ml albo się spala przedostając się przez pierścienie tłoka albo troszkę turbina przepuszcza. No chyba, że więcej spala oleju a w zamian w czasie wypalania dpf(wypalanie co ok 240km)olej rozrzedza się ropą i nie widać takiej różnicy w poborze oleju. Ogólnie wyniki wydają się być dobre, co o tym sądzicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się