voytek80 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) Po oblataniu forum stwierdziłem że w/w wątek może się przydać posiadaczom np: AJM-ów Kąt synchronizacji PD sprawdzamy Vag iem patrząc na wskazania ostatniego bloku w grupie 004 przedział jest od -3 do +3 wymagany jednak 0 w moim przypadku wynosił 2.7, więc jak to porządny miłośnik Audi A4 postanowiłem mieć "0" Silnik uruchomiony i rozgrzany temperatura taka jak przy logowaniu min 80 C Przyrządy potrzebne do pracy: Laptop z Vag-iem + kabelek 004 grupę znajdziemy : 01 ENGINE / MEAS. BLOCKS 08 /http://images47.fotosik.pl/109/8294d1bd772dcbce.jpghttp://images46.fotosik.pl/109/60ef0d37a842439f.jpg W polu (GROUP) ustawiamy 004 (czwarta ostatnia rubryka podświetlona w niej będzie wartość synchronizacji)http://images44.fotosik.pl/109/dc16f4af230f2024.jpg Klucze: 10 nasadowa - do odkręcenia osłony silnika 13 nasadowa (może być zwykła) - do poluzowania trzech śrub na rozrządzie 19 nasadowa (może być zwykła) - do ustawienia pożądanego parametru 1. Odkręcamy śruby mocujące osłonę silnika. 2. Ściągamy osłonę rozrządu po przez wypięcie spinek z lewej i z prawej strony 3. Luzujemy trzy śruby kluczem 13, kiedy już poluzujemy śruby bierzemy klucz 19 i zakładamy na środkową śrubę i obracamy w zależności jaki rezultat chcemy osiągnąć w lewo jedziemy na "+" w prawo na "-" robimy to delikatnie ( dosłownie na milimetry) choć przy użyciu siły wymaganej do przesunięcia ( dla laików: przesuwa się tylko ta cienka blaszka za zębatką a nie cała zębatka z paskiem. po lekkim przesunięciu naprawdę lekkim , przykręcamy śruby 13 i sprawdzamy na vag-u czy parametry uległy zmianie. jeśli jest git to tak zostawiamy , a jeżeli nie to powtarzamy operację po udanym zabiegu nakładamy osłonę rozrządu , zapinamy spinki i zakładamy osłonę silnika Zabieg jest banalnie prosty zajęło mi to około 20 min a jestem laikiem w sprawach silników Audi to mój pierwszy samochód. Udało mi się wyregulować na 0.0 czasami wskakuje na -0.3 (czytałem że w silnikach z PD nie będzie stałego "0") Pozdrawiam i udanej zabawy. !!!FAQ!!! 1. Powiedzcie mi czy w avf 130 pd ma być taka sama wartość? (seba1-2) Dokładnie to samo, czyli najlepiej "0". 2. Co oznaczają dokładnie wartości + i - ? Co uzyskujemy po takim zabiegu bo jakoś nie czaje? Oznaczają one zmianę wartości kąta - jeśli masz np -4 w VAGu to musisz zwiększyć wartość czyli kręcić w + Zrobiłem sobie ten zabieg wczoraj bo coś słabo palił czasem. Vag pokazał mi kąt a poziomie 5 w porywach 6. Ustawiłem sobie na 0 a w porywach spada do - 0,6. Zauważyłem same korzyści - auto przestało drgać na jałowym i obroty przestały skakać. Wcześniej VAG pokazywał mi, że obroty skaczą o ok 20 (czego nie wykazywała wskazówka obrotomierza) gdy silnik był nagrzany i od tego buda też nieregularnie wibrowała - myślałem, że to pompowtryski powoli fałszują, a okazał się kąt synchronizacji. 3. Czy w silnikach starszych z pompami np AHU AFN (opartych na pompie wtryskowej) w taki sam sposób sprawdzamy? Nie,tam ustawia się kat wtrysku. 3a. Ale ja pytałem czy w ten sam sposób się sprawdza? Ustawienie kąta wtrysku w TDI na pompie wtryskowej: Edytowane 17 Stycznia 2017 przez kamil-vag
Dev Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 witam sprawdzałem dzisiaj na AJM-ie i AWX-ie okazało sie ze na wolnych obrotach było -0.5 (w jednym i w drugim) w miare nagrzewania wchodziło na -1.1 w czasie jazdy było -0.6 do -1.0 czyli wniosek z tego ze trzeba to ustawiac jak sie sprawdzi w czasie jazdy
scubi206 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jakim momentem powinny być dokręcone te trzy śruby 13?
alvaro Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Ma ktoś pojęcie jak ustawić kąt synchronizacji w 2.0TDI na dwóch wałkach ??
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jakim momentem powinny być dokręcone te trzy śruby 13? jak pamietam to 40Nm
scubi206 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 doczytałem a Autodacie (silnik AVF) śruba główna (19) 100Nm a trzy (13) które należy poluzować trzeba dokręcić momentem 25Nm
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 bardzo mozliwe, chociaz po głowie chodziło mi 35Nm prawdę mówiąc jak dokrecam to i tak bez klucza dynamometrycznego
noran Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Mam pytanie dlaczego właśnie "0"? Zmieniłem rozrząd i przyłaapalem mechanika że po wymianie mam -1,1. A przed było 0. Auto podskakiwało więc poprosiłem wyregulować żeby było na 0. Jak ustawiali to faktycznie pokazywało 0, ale przed tym auto trochę stało i pewnie nie było dogrzane. Po przejechaniu sie i dogrzaniu auta stwierdziłem że tak naprawdę ustawili na 0,3. I stwierdzam że jest lepiej niż kiedy było na 0. Oczywiście byc może inne czynniki wpłynęly na wibracje mianowicie nowy hydrauliczny tłumik drgan. Ale teraz jak gasze auto - po prostu gasnie bez drgniecia az milo. Na starym rozrzadzie gdy bylo '0' przy gaszeniu zawsze telepnęło. Pozdrawiam 2
Buddha Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Witam Koledzy powiedzcie mi czy u Was zmienia się kąt synchronizacji na biegu jałowym? Bo u mnie na wolnych obrotach pokazuje -0,5 i -1,1 (cyklicznie) - tak mam na vagu. Natomiast kolega sprawdzał testerem (za 25 tys) do diagnozowania silników gdzie kąt synchronizacji pokazywał +6,5 i po przesuwaniu na kole wartość 6,5 nie zmieniała się (oczywiście jak za mocno przesunął to silnik nie odpalał). Dodam że u niego na interfejsie można odczytać wartości zadane i wartości mierzone. Co dziwne wartość zdaną pokazywał 0.0 a mierzona była 6.5. Po dodaniu gazu na wyższych obrotach z 0.0 wartość zaczęła rosnąc i wyrównywała sie z wartością mierzoną. Co wy o tym sadzicie?
marwyk Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 to samo dzieje sie u mnie co tu opisujesz tylko ja to czytam zwykłym VAG-iem - też mam ok. 6 i po przestawieniu w tę stronę co powinno nie odpala nie wyrzucając żadnego błedu
macieek Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 to samo dzieje sie u mnie co tu opisujesz tylko ja to czytam zwykłym VAG-iem - też mam ok. 6 i po przestawieniu w tę stronę co powinno nie odpala nie wyrzucając żadnego błedu Może przestawiłeś w złą strone albo przestawiles zbyt mocno. To sie rusza jedynie o milimetry. Kiedys tez sobie tak zrobiłem. Wyjechalem poza skale i auto nie chcialo odpalać
marwyk Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 Nie ma takiej możliwości przesuwam w dobrą stronę i to tylko o milimetr i nie zapala. W druga stronę jak idzie to się mi zwiększyło nawet do 7 i pali od strzała
MiruK Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 przypnę się do tematu, w moim autku mam 0 czasem wskoczy -0,6 ale ostatnio ustawiałem passata ojca i nie idzie tego równo wyrególować, wartości skaczą w przedziale -0.5 do 1.6 , o czym to może świadczyć ? rozrząd miał wymieniany jakieś 30 tyś km temu, silnik z tego co pamiętam AVB (100KM), napinacz mechaniczny.
alvaro Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 odchyłki od 0 zawsze świadczą albo o wyciągnięciu się paska albo o "zużyciu" napinacza
Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 odchyłki od 0 zawsze świadczą albo o wyciągnięciu się paska albo o "zużyciu" napinacza nie zawsze uda sie ustawić na "0", tzn mozna to zrobić ale za duzo czasu schodzi a jak juz sie uda to przy max momencie obrotowym gdzies ucieka to "0" dlatego jest odchyłka -3...+3 i w takich parametrach ma sie zajmować jak jest inaczej.... do regulacji
alvaro Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 No dobra a ponowie pytanie - jak się ustawia ten kąt w aucie z dwoma wałkami ??
matti_pl Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 No właśnie, też jestem ciekawy jak ustawia się na dwóch wałkach
DajmlerPL Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 No dobra a ponowie pytanie - jak się ustawia ten kąt w aucie z dwoma wałkami ?? Trzeba mieć blokade wału (T10050) i 2 piny blokujące wałki rozrządu. W niektórych silnikach blokada wału to T10100 nie pamiętam w których. Trzeba ściągnąć koło pasowe i osłone rozrządu. Przy pomocy pinów zablokować jeden wałek rozrządu kręcąc wałem korbowym. Poluzować koło na zablokowanym wałku 3x13 i zablokować drugi wałek postępując tak samo, poluzować koło drugiego wałka 3x13. Wsunąć blokadę wału T10050 na koło zębate osadzone na wale. Przekręcić do zablokowania. Jeśli wszystkie 3 blokady są założone dokręcamy ręcznie koła na wałkach rozrządu, wyciągamy blokady i przekręcamy wał korbowy o 2 obroty zgodnie z kierunkiem pracy silnika. Po przekręceniu wkładamy piny blokujące wałki i wał korbowy. Powinny pasować, jeśli nie operacje powtórzyć. Jeśli blokady pasują dokręcamy koła wałków rozrządu momentem 25NM. Po dobrze przeprowadzonej operacji z użyciem właściwych narzędzi i sprawnym napinaczu musi być 0 ewentualnie 0,5. Nie znam innego sposobu.
grand10 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 U mnie w AWX sa takie 3 bolce zaraz foto dam jak to zrobić?? Wie ktoś :slina:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się