Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Nie

2. Zawsze jest ryzyko przy klonach, ale są to sporadyczne wypadki. 

Opublikowano (edytowane)
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

1. Nie

2. Zawsze jest ryzyko przy klonach, ale są to sporadyczne wypadki. 

Dziękuję za fachową pomoc 🙂

 

przy okazji zapytam trochę OT , jak można sprawdzić jakie funkcje wyposażenia mogę „odblokować” przez kodowanie mając w.w sterowniki .

 

Edytowane przez fafiks
Opublikowano

W większości przypadków funkcje są aktywne już fabrycznie. Parę przydatnych można odblokować, jak np. asystent rozpoznawania znaków (ale nie za pomocą VCDS). 

Opublikowano
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W większości przypadków funkcje są aktywne już fabrycznie. Parę przydatnych można odblokować, jak np. asystent rozpoznawania znaków (ale nie za pomocą VCDS). 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

Ciekawe co zmienia kodowanie haka w sterowniku  silniku (chłodzenie?)  oraz tylnej klapy 

Opublikowano
7 minut temu, fafiks napisał(a):

Ciekawe co zmienia kodowanie haka w sterowniku  silniku (chłodzenie?)

To wiedzą tylko inżynierowie w Ingolstadt. 

8 minut temu, fafiks napisał(a):

oraz tylnej klapy

Tutaj kodowanie niedopuszcza do otwarcia klapy bagażnika gdy do auta  podpięta jest przyczepka lub np.   bagażnik na rowery.

Opublikowano
24 minut temu, Muskel1 napisał(a):

To wiedzą tylko inżynierowie w Ingolstadt. 

Tutaj kodowanie niedopuszcza do otwarcia klapy bagażnika gdy do auta  podpięta jest przyczepka lub np.   bagażnik na być może w mapie silnika. 

 

dziękuję za pomoc !

Opublikowano
4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

:hi:Działaj.

Pierwsze hak 🙂. Czy coś się stanie jeśli odłączę aku? Pamiętam że w B8 w niektórych wersjach mogły występować problemy, choć przyznam szczerze że nie wiem jakie (nie interesowałem się tym zbytnio) 

Opublikowano

Nic się nie stanie. Najwyżej czujnik kąta skrętu straci ustawienia i mogą zapalić się kontrolki. Po jeździe próbnej i przyuczeniu w czasie jazdy zgasną. 

Opublikowano
4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nic się nie stanie. Najwyżej czujnik kąta skrętu straci ustawienia i mogą zapalić się kontrolki. Po jeździe próbnej i przyuczeniu w czasie jazdy zgasną. 

Nieoceniona pomoc 🤝

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Nic się nie stanie. Najwyżej czujnik kąta skrętu straci ustawienia i mogą zapalić się kontrolki. Po jeździe próbnej i przyuczeniu w czasie jazdy zgasną. 

Mam jeszcze pytanie odnośnie sterownika. Dwie sytuacje

 

1. Załóżmy że kupuję używany sterownik haka , jest poprawny numer części ale ten sterownik pracował np. A5 z silnikiem 3.0 (mam 2.0)  lub Q7. Gdzieś wyczytałem że taki sterownik może być sparametryzowany pod konkretny model samochodu.

 

2. Kupuję nowy sterownik haka z poprawnym numerem części .

 

czy w obydwu przypadkach mogą wystąpić jakieś problemy ? Czy nowy sterownik nie jest „pusty” ?

Edytowane przez fafiks
Opublikowano

Nie gra roli w jakim aucie siedział używany sterownik. Podane masz kodowanie, które należy do niego wpisać.

 

Przy fabrycznie nowym sterowniku może się okazać, że trzeba będzie przeprowadzić parametryzację ( VCDSem sie nie da).

Opublikowano (edytowane)
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie gra roli w jakim aucie siedział używany sterownik. Podane masz kodowanie, które należy do niego wpisać.

 

Przy fabrycznie nowym sterowniku może się okazać, że trzeba będzie przeprowadzić parametryzację ( VCDSem sie nie da).

Prawdopodnie mam nowy 😕. Na jakim urządzeniu należy to wykonać lub w jaki sposób to sprawdzić ?VCP?

Edytowane przez fafiks
Opublikowano

ODIS lub VCP. Po zamontowaniu sterownika w aucie i podłączeniu auta  do urządzęnia diagnostycznego widać nr software i zestawu danych jaki jest wgrany.

To że jest nowy nie musi konieczneie oznaczać, że nie ma parametryzacji. Firmy sprzedające sterowniki i zestawy do doposażania, takie jak Kufatec czy K-electronic, sprzedają gotowe sterowniki. Wystarczy zamontować i ewentualnie zakodować. 

Opublikowano
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

ODIS lub VCP. Po zamontowaniu sterownika w aucie i podłączeniu auta  do urządzęnia diagnostycznego widać nr software i zestawu danych jaki jest wgrany.

To że jest nowy nie musi konieczneie oznaczać, że nie ma parametryzacji. Firmy sprzedające sterowniki i zestawy do doposażania, takie jak Kufatec czy K-electronic, sprzedają gotowe sterowniki. Wystarczy zamontować i ewentualnie zakodować. 

Jeśli go zainstaluje taki jak jest i będę próbował go zakodować do auta to jeśli nie ma parametryzacji lub jest „pusty” to auto nie „przyjmie” sterownika ? Wiesz chce wykluczyć sytuację że sterownik zakoduje do auta , błędów nie będzie a on jednak nie będzie miał parametrów pod mój samochód.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli sterownik nie ma parametryzacji będzie w nim zapisany błąd z o braku zestawu danych. Nie będzie działał. 

Poniżej masz na przykładzie mojego sterownika haka pokazane gdzie to można sprawdzić. Nr części softu sterownika zaznaczony na czerwono oraz wersja zestawu danych, zaznaczona na niebiesko. 

H20 0214 to wersja softu.

Dziewicze sterowniki nic w tych miejscach nie pokażą.

 

Screenshot_20231126_205905_HTML Viewer.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli sterownik nie ma parametryzacji będzie w nim zapisany błąd z o braku zestawu danych. Nie będzie działał. 

Poniżej masz na przykładzie mojego sterownika haka pokazane gdzie to można sprawdzić. 

Wersja softu sterownika zaznaczona na czerwono oraz wersja zestawu danych, zaznaczona na niebiesko. 

Dziewicze sterowniki nic w tych miejscach nie pokażą.

 

Screenshot_20231126_205905_HTML Viewer.jpg

U mnie jest na obudowie 4M0907383F , F prawdopodobnie zastąpiło D. Tylko pytanie czy sam numer na sterowniku oznacza że jest w nim „coś” czy pomimo tego może być pusty lub będzie brakować tylko zestawu danych  (na niebiesko) .

 

Wnioskuję że na VCDS będę już widział czy ma zestaw danych. A  jeśli będzie miał to czy gdzieś znajdę katalog z wersjami aby sprawdzić czy jest pod moje auto czy może jest to tylko możliwe do weryfikacji przez ODIS ?

Opublikowano

Myślę, że będziesz miał już  parametryzację. 

Jeżeli nie, to znajdziesz go w menadżerze plików programu VCP. Tym najprościej będzie przeprowadzić parametryzację.

Opublikowano
29 minut temu, fafiks napisał(a):

Jeśli go zainstaluje taki jak jest i będę próbował go zakodować do auta to jeśli nie ma parametryzacji lub jest „pusty” to auto nie „przyjmie” sterownika ? Wiesz chce wykluczyć sytuację że sterownik zakoduje do auta , błędów nie będzie a on jednak nie będzie miał parametrów pod mój samochód.

 

Kodowanie zostanie przyjęte ale przez brak parametryzacji będzie blokada zasilania co skytkować będzie tym, że przycisk otwierania haka będzie nieaktywny. 

Opublikowano
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Myślę, że będziesz miał już  parametryzację. 

Jeżeli nie, to znajdziesz go w menadżerze plików programu VCP. Tym najprościej będzie przeprowadzić parametryzację.

Ok. Czyli sprawdzę w vcds po instalacji i jeśli w miejscu parametryzacji będzie  pusto musze znaleźć kogoś z VCP.

 

dzękuje
 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...