Mar7p Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Witam Posiadam A5 2015. Przebieg 103 tys. Potwierdzony. Silnik 2.0 TDI 177km CGLC. Wymieniłem olej. Wlałem 5 litrów motula 5w30. Bagnet serwisowy oraz czujnik na mmi wskazał max. Po przejechaniu 100 km poziom oleju spadł na bagnecie oraz czujniku o połowę!. Podczas jazdy na autostradzie gdy wkręciłem silnik na maksymalne obroty (4500 do 4700) z wydechu poszedł czarny dym, że mało co było widać z tyłu. Po kilkunastu minutach powtórzyłem wkręcenie na wysokie obroty ale było już go zdecydowanie mniej. Za trzecim razem już czysto. Co się dzieje że po przejchaniu 100 km spadła tak drastycznie ilość oleju? Silnik ma moc, ogólnie pracuje równo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, Mar7p napisał: Witam Posiadam A5 2015. Przebieg 103 tys. Potwierdzony. Silnik 2.0 TDI 177km CGLC. Wymieniłem olej. Wlałem 5 litrów motula 5w30. Bagnet serwisowy oraz czujnik na mmi wskazał max. Po przejechaniu 100 km poziom oleju spadł na bagnecie oraz czujniku o połowę!. Podczas jazdy na autostradzie gdy wkręciłem silnik na maksymalne obroty (4500 do 4700) z wydechu poszedł czarny dym, że mało co było widać z tyłu. Po kilkunastu minutach powtórzyłem wkręcenie na wysokie obroty ale było już go zdecydowanie mniej. Za trzecim razem już czysto. Co się dzieje że po przejchaniu 100 km spadła tak drastycznie ilość oleju? Silnik ma moc, ogólnie pracuje równo. Coś masz uszkodzonego w skrzyni korbowej. Trzeba sprawdzić ciśnienie ale też turbina może tak spalać olej. Chociaż jak piszesz że wkręcałeś auto na maksymalne obroty pod obciążeniem to pewnie by się rozleciała totalnie gdyby to była jej wina. Edytowane 27 Kwietnia 2021 przez Wandej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINIAM Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Przy poprzednich wymianach oleju było inaczej ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar7p Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 3 godziny temu, KINIAM napisał: Przy poprzednich wymianach oleju było inaczej ?. Nie wiem. Pierwszy raz zmieniałem olej. Auto posiadam 2 tygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 (edytowane) Zdejmi rurę po zimnej stronie z turbiny i zobacz czy w oleju nie pływa. Jak będziesz dalej jeździł z takim zużyciem oleju to nie potrwa długo i cały układ wydechowy będzie do wymiany. Edytowane 28 Kwietnia 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar7p Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Zużycie oleju obecnie wynosi 1 litr na 200 km. Sprzedawca zgodził się pokryć koszt remontu. Prawdopodobnie turbina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2021 (edytowane) Układ wydechowy i dpf musisz dokładnie sprawdzić jak wyglądają bo jak to rzeczywiście turbina to wszystko tam będzie kompletnie zasyfione olejem i sadzą. Najlepiej wszystko wymienić bo wyczyścić będzie ciężko. To też musi pokryć sprzedawca (handlarz) w ramach rękojmi bo są to usterki związane z tą turbosprężarką. Edytowane 29 Kwietnia 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar7p Opublikowano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 Jest diagnoza... Do wymiany pierścienie na 2 i 3 cylindrze. Bede starał się oddać te auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 5 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 (edytowane) Pierścienie przy 103 tyś? Co z nimi nie tak? zapieczone nagarem? Czy coś innego? Edytowane 5 Maja 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar7p Opublikowano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 Nie wiem. Sytuacja nie dzieje się w Polsce, a niestety nie rozumiem w języku obcym dokładnie kwestii technicznych. Serwis stwierdził że wykonał próbę ciśnieniową na cylindrach i postawił diagnozę że pierścienie tłokowe są do wymiany. Niewiarygodne co się dzieje przy takim przebiegu. Gwarancja może pokryć część kosztów ale jestem zdania że najlepiej oddać te auto. Tego bedę się domagał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 Opublikowano 21 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2022 jak się sprawa zakończyła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar7p Opublikowano 29 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 W dniu 21.02.2022 o 15:29, RALF76 napisał: jak się sprawa zakończyła? Wymiana silnika. Sprzedający pokrył pełen koszt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się