R4xx Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 (edytowane) Witajcie, Rozkładam ręce, proszę Was bardzo o jakieś sugestie, bo mi pomysły się skoczyły. Pacjentem jest B6 1.8T. Zaczęło się od spadku ładowania do 13.5V. Postanowiłem więc zregenerować alternator, po zabiegu ładowanie wzrosło, ale tylko na kilka dni. Później raz było lepiej, raz gorzej. Zauważyłem, że kluczowa jest tu temperatura zewnętrzna. Im cieplej, tym gorsze ładowanie. Napięcia gdy zimno: Na alternatorze 14.4V; Na klemie 14.25V Napięcia gdy ciepło: Na alternatorze 14V: Na klemie 13.8V Napięcia gdy gorąco: Na alternatorze 13.9V; Na klemie 13.5V Co już zrobiłem? Testowałem 2 różne alternatory i 3 różne regulatory - bez zmian. Czyściłem styki na przewodzie aku-rozrusznik i rozrusznik-alternator. Czyściłem styki aku-buda i buda-silnik. Na koniec dodam, że wł/wył radia lub klimy nie powoduje żadnych zmian. Powyższe dzieje się na biegu JAŁOWYM. Edytowane 17 Czerwca 2021 przez R4xx
Pieterb Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 z tego co mi się wydaje to to normalne
ulisses Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Jest to jak najbardziej normalne. 1
pelonek1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 @R4xxmasz z czymś problem czy szukasz dziury w całym? @Pieterbjest to normalne bo: - spadek napięcia zależy od długości przewodu (różnica pomiędzy napięciem na alternatorze i akumulatorze), - spadek napięcia zależy od temperatury (przy wzroście temperatury spada napięcie). Poszedłem przed chwilą zmierzyć jakie mam napięcie u siebie przy tych temperaturach co teraz (rozumiem że to "napięcie ciepło" w Twoim poście bo silnik zgasiłem około godz. 16 także wszystko ostygło po trasie). Wyszło tyle samo co u Ciebie czyli 13,8V na akumulatorze. Dodam tylko, że autem zrobiłem przez rok około 40k km i nigdy nie miałem żadnych problemów z ładowaniem/rozładowywaniem akumulatora.
R4xx Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2021 22 minuty temu, pelonek1 napisał: @R4xxmasz z czymś problem czy szukasz dziury w całym? Generalnie mam problem. Głośniki charczą, moduł DRL, który startuje po wykryciu wzrostu napięcia robi mi dyskotekę.. Nie ma tego, kiedy ładowanie jest w granicach 13.8V. Na szybko z teraz:
Muskel1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 (edytowane) Sprawdź, czy przewody z alternatora do aku (także masowy z aku do ramy).nie są gdzieś w pobliżu gorących elementów jak węże chłodnicy, kolektor wydechowy itp. Być może stykają się gdzieś z nimi. Wraz ze wzrostem temp. przewodów rośnie ich opór wewn. co prowadzi do spadku napięcia. Inną przyczyną możw być wyeksploatowane aku, które wraz ze wzrostem temp. zwiększa swój opór wewnętrzny. Edytowane 17 Czerwca 2021 przez Muskel1 2
pelonek1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 (edytowane) Aku może być wyeksploatowany i tak może też być. Regulator napięcia był wymieniany podczas regeneracji, bo to może być też przyczyną? Edytowane 17 Czerwca 2021 przez pelonek1 1
R4xx Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2021 26 minut temu, pelonek1 napisał: Aku może być wyeksploatowany i tak może też być. Regulator napięcia był wymieniany podczas regeneracji, bo to może być też przyczyną? Regulatory były 3 różne, każdy Valeo i efekt taki sam. 40 minut temu, Muskel1 napisał: Sprawdź, czy przewody z alternatora do aku (także masowy z aku do ramy).nie są gdzieś w pobliżu gorących elementów jak węże chłodnicy, kolektor wydechowy itp. Być może stykają się gdzieś z nimi. Wraz ze wzrostem temp. przewodów rośnie ich opór wewn. co prowadzi do spadku napięcia. Inną przyczyną możw być wyeksploatowane aku, które wraz ze wzrostem temp. zwiększa swój opór wewnętrzny. Jutro sprawdzę aku. Usytuowanie przewodu też niegłupi pomysł. Może gdzieś coś w ferworze walki nie siadło jak należy. Dzięki za kolejne pomysły na poszukiwania
R4xx Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 (edytowane) @pelonek1, @Muskel1 Aku sprawdzone - Ok. Przewody lecą tak, jak oryginalnie je zamontowano. Teraz wpadłem na pomysł, że może nie o napięcie chodzi, a natężenie.. Ewidentnie brakuje prądu. Głośniki charczą podczas jazdy a na module DRL 30% z długich na biegu jałowym ruszając, lampy przygasają i rozpalają się na przemian. Aktualne pomiary napięcia po lizaniu wszystkich styków: Wyłączony silnik - 12,67V Jałowy (bez obciążenia) - 13,8V Jałowy + Radio - 13,8V Jałowy + Radio + Światła - 13,72V Jałowy + Radio + Klima - 13,65V Jałowy + Klima + Świtała + Radio - 13,6V Edytowane 18 Czerwca 2021 przez R4xx
pelonek1 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 1 godzinę temu, R4xx napisał: Teraz wpadłem na pomysł, że może nie o napięcie chodzi, a natężenie.. Skoro aku sprawdziłeś to natężenie powinno być ok. Podmieniałeś aku z innego auta?
przem8 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 2 godziny temu, R4xx napisał: Aktualne pomiary napięcia po lizaniu wszystkich styków: Wyłączony silnik - 12,67V Jałowy (bez obciążenia) - 13,8V Jałowy + Radio - 13,8V Jałowy + Radio + Światła - 13,72V Jałowy + Radio + Klima - 13,65V Jałowy + Klima + Świtała + Radio - 13,6V Tu masz wszystko w porządku, u mnie jest tak samo, a też się doszukiwałem problemów z ładowaniem, bo wydawało mi się trochę za niskie. Aku mam teraz nowy i jest tak samo jak na wcześniejszym, jeszcze ori. Konsultowałem to z gościem, który też walczył z tym ładowaniem, bo twierdził że jest coś nie tak i po wszelkich podmianach regulatorów, alternatorów itp. nic się nie zmieniło więc ten typ tak ma. Odnośnie tych swoich objawów przyczyny musisz szukać w czymś innym wg mnie. 1
R4xx Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, pelonek1 napisał: Skoro aku sprawdziłeś to natężenie powinno być ok. Podmieniałeś aku z innego auta? Aktualne aku to 62Ah 480A a sprawdzałem na 62Ah 550A. Nic się nie zmieniło. 41 minut temu, przem8 napisał: Tu masz wszystko w porządku, u mnie jest tak samo, a też się doszukiwałem problemów z ładowaniem, bo wydawało mi się trochę za niskie. Aku mam teraz nowy i jest tak samo jak na wcześniejszym, jeszcze ori. Konsultowałem to z gościem, który też walczył z tym ładowaniem, bo twierdził że jest coś nie tak i po wszelkich podmianach regulatorów, alternatorów itp. nic się nie zmieniło więc ten typ tak ma. Odnośnie tych swoich objawów przyczyny musisz szukać w czymś innym wg mnie. No właśnie, przestałem już walczyć z alternatorem.. Wychodzi na to, że coś obciąża samochód bardziej niż kiedyś i to tylko w cieplejsze dni. Nie wiem już gdzie szukać, to raczej nie może być jakaś pierdoła Myślę czy nie spiąć alternatora bezpośrednio z akumulatorem innym kablem. Edytowane 18 Czerwca 2021 przez R4xx
Muskel1 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Zapnij cęgi na przewód z alternatora do aku to pokaże jakie natężenie płynie.
R4xx Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2021 (edytowane) Temat ogarnięty. Wnioski? Ładowanie na poziomie 13.6V jak pisaliście jest jak najbardziej normalne. Nie wszystkie styki, które wyglądają na czyste, są czyste. Czyszczenie punktu przyłączeniowego na rozruszniku, który jest zamontowany w aucie, mija się z celem. Nie można zrobić tego dobrze. Rozrusznik na stół. Błogosławieństwem jest miniszlifierka z jakąś ciekawą tarczą do szlifowania. Dziękuję bardzo wszystkim za zaangażowanie i pomoc Edytowane 21 Czerwca 2021 przez R4xx
Langista Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Regulator napięcia w B6 jest tak skonstruowany, że jego sprawność spada wraz ze wzrostem temperatury. Chcesz poprawy to musisz rezać coś z innego modelu. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się