Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ładowanie spada gdy ciepło


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, 

Rozkładam ręce, proszę Was bardzo o jakieś sugestie, bo mi pomysły się skoczyły.

Pacjentem jest B6 1.8T. 

Zaczęło się od spadku ładowania do 13.5V. Postanowiłem więc zregenerować alternator, po zabiegu ładowanie wzrosło, ale tylko na kilka dni. Później raz było lepiej, raz gorzej. Zauważyłem, że kluczowa jest tu temperatura zewnętrzna. Im cieplej, tym gorsze ładowanie. 

 

Napięcia gdy zimno:

Na alternatorze 14.4V; Na klemie 14.25V

Napięcia gdy ciepło:

Na alternatorze 14V: Na klemie 13.8V

Napięcia gdy gorąco:

Na alternatorze 13.9V; Na klemie 13.5V

 

Co już zrobiłem?

  • Testowałem 2 różne alternatory i 3 różne regulatory - bez zmian. 
  • Czyściłem styki na przewodzie aku-rozrusznik i rozrusznik-alternator. 
  • Czyściłem styki aku-buda i buda-silnik. 

Na koniec dodam, że wł/wył radia lub klimy nie powoduje żadnych zmian. 

Powyższe dzieje się na biegu JAŁOWYM. 

Edytowane przez R4xx
Opublikowano

z tego co mi się wydaje to to normalne

Opublikowano

Jest to jak najbardziej normalne.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@R4xxmasz z czymś problem czy szukasz dziury w całym?

@Pieterbjest to normalne bo:

- spadek napięcia zależy od długości przewodu (różnica pomiędzy napięciem na alternatorze i akumulatorze),

- spadek napięcia zależy od temperatury (przy wzroście temperatury spada napięcie).

Poszedłem przed chwilą zmierzyć jakie mam napięcie u siebie przy tych temperaturach co teraz (rozumiem że to "napięcie ciepło" w Twoim poście bo silnik zgasiłem około godz. 16 także wszystko ostygło po trasie). Wyszło tyle samo co u Ciebie czyli 13,8V na akumulatorze. Dodam tylko, że autem zrobiłem przez rok około 40k km i nigdy nie miałem żadnych problemów z ładowaniem/rozładowywaniem akumulatora.

Opublikowano
22 minuty temu, pelonek1 napisał:

@R4xxmasz z czymś problem czy szukasz dziury w całym?

Generalnie mam problem. Głośniki charczą, moduł DRL, który startuje po wykryciu wzrostu napięcia robi mi dyskotekę.. Nie ma tego, kiedy ładowanie jest w granicach 13.8V.

Na szybko z teraz:

Screenshot_20210617_211944.jpg

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź, czy przewody z alternatora do aku  (także masowy z aku do ramy).nie są gdzieś w pobliżu gorących elementów jak węże chłodnicy, kolektor wydechowy itp. Być może stykają się gdzieś z nimi. Wraz ze wzrostem temp. przewodów rośnie ich opór wewn. co prowadzi do spadku napięcia.

Inną przyczyną możw być wyeksploatowane aku, które wraz ze wzrostem temp. zwiększa swój opór wewnętrzny.  

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

Aku może być wyeksploatowany i tak może też być. 

Regulator napięcia był wymieniany podczas regeneracji, bo to może być też przyczyną?

Edytowane przez pelonek1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
26 minut temu, pelonek1 napisał:

Aku może być wyeksploatowany i tak może też być. 

Regulator napięcia był wymieniany podczas regeneracji, bo to może być też przyczyną?

Regulatory były 3 różne, każdy Valeo i efekt taki sam. 

40 minut temu, Muskel1 napisał:

Sprawdź, czy przewody z alternatora do aku  (także masowy z aku do ramy).nie są gdzieś w pobliżu gorących elementów jak węże chłodnicy, kolektor wydechowy itp. Być może stykają się gdzieś z nimi. Wraz ze wzrostem temp. przewodów rośnie ich opór wewn. co prowadzi do spadku napięcia.

Inną przyczyną możw być wyeksploatowane aku, które wraz ze wzrostem temp. zwiększa swój opór wewnętrzny.  

Jutro sprawdzę aku. Usytuowanie przewodu też niegłupi pomysł. Może gdzieś coś w ferworze walki nie siadło jak należy. 

Dzięki za kolejne pomysły na poszukiwania :hi:

Opublikowano (edytowane)

@pelonek1, @Muskel1

 Aku sprawdzone - Ok. 

Przewody lecą tak, jak oryginalnie je zamontowano. 

Teraz wpadłem na pomysł, że może nie o napięcie chodzi, a natężenie.. Ewidentnie brakuje prądu. Głośniki charczą podczas jazdy a na module DRL 30% z długich na biegu jałowym ruszając, lampy przygasają i rozpalają się na przemian. :eusathink:

Aktualne pomiary napięcia po lizaniu wszystkich styków:

  • Wyłączony silnik - 12,67V
  • Jałowy (bez obciążenia) - 13,8V
  • Jałowy + Radio - 13,8V
  • Jałowy + Radio + Światła - 13,72V
  • Jałowy + Radio + Klima - 13,65V
  • Jałowy + Klima + Świtała + Radio - 13,6V
Edytowane przez R4xx
Opublikowano
1 godzinę temu, R4xx napisał:

Teraz wpadłem na pomysł, że może nie o napięcie chodzi, a natężenie..

Skoro aku sprawdziłeś to natężenie powinno być ok. Podmieniałeś aku z innego auta?

Opublikowano
2 godziny temu, R4xx napisał:

Aktualne pomiary napięcia po lizaniu wszystkich styków:

  • Wyłączony silnik - 12,67V
  • Jałowy (bez obciążenia) - 13,8V
  • Jałowy + Radio - 13,8V
  • Jałowy + Radio + Światła - 13,72V
  • Jałowy + Radio + Klima - 13,65V
  • Jałowy + Klima + Świtała + Radio - 13,6V

Tu masz wszystko w porządku, u mnie jest tak samo, a też się doszukiwałem problemów z ładowaniem, bo wydawało mi się trochę za niskie. Aku mam teraz nowy i jest tak samo jak na wcześniejszym, jeszcze ori. Konsultowałem to z gościem, który też walczył z tym ładowaniem, bo twierdził że jest coś nie tak i po wszelkich podmianach regulatorów, alternatorów itp. nic się nie zmieniło więc ten typ tak ma. Odnośnie tych swoich objawów przyczyny musisz szukać w czymś innym wg mnie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

Skoro aku sprawdziłeś to natężenie powinno być ok. Podmieniałeś aku z innego auta?

Aktualne aku to 62Ah 480A a sprawdzałem na 62Ah 550A. Nic się nie zmieniło. 

41 minut temu, przem8 napisał:

Tu masz wszystko w porządku, u mnie jest tak samo, a też się doszukiwałem problemów z ładowaniem, bo wydawało mi się trochę za niskie. Aku mam teraz nowy i jest tak samo jak na wcześniejszym, jeszcze ori. Konsultowałem to z gościem, który też walczył z tym ładowaniem, bo twierdził że jest coś nie tak i po wszelkich podmianach regulatorów, alternatorów itp. nic się nie zmieniło więc ten typ tak ma. Odnośnie tych swoich objawów przyczyny musisz szukać w czymś innym wg mnie.

No właśnie, przestałem już walczyć z alternatorem.. Wychodzi na to, że coś obciąża samochód bardziej niż kiedyś i to tylko w cieplejsze dni. Nie wiem już gdzie szukać, to raczej nie może być jakaś pierdoła :eusathink:

Myślę czy nie spiąć alternatora bezpośrednio z akumulatorem innym kablem. 

Edytowane przez R4xx
Opublikowano

Zapnij cęgi na przewód z alternatora do aku to pokaże jakie natężenie płynie. 

Opublikowano (edytowane)

Temat ogarnięty. Wnioski? 

  1. Ładowanie na poziomie 13.6V jak pisaliście jest jak najbardziej normalne. 
  2. Nie wszystkie styki, które wyglądają na czyste, są czyste. 
  3. Czyszczenie punktu przyłączeniowego na rozruszniku, który jest zamontowany w aucie, mija się z celem. Nie można zrobić tego dobrze. Rozrusznik na stół.
  4. Błogosławieństwem jest miniszlifierka z jakąś ciekawą tarczą do szlifowania.

Dziękuję bardzo wszystkim za zaangażowanie i pomoc :thumbup1:

Edytowane przez R4xx
Opublikowano

Regulator napięcia w B6 jest tak skonstruowany, że jego sprawność spada wraz ze wzrostem temperatury. Chcesz poprawy to musisz rezać coś z innego modelu.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...