Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie lane assist w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@RaQ1911

Jak tam gotowy już jesteś zrobić tą fotkę :D ?

Opublikowano
W dniu 18.05.2023 o 11:41, kaned84 napisał(a):

Chłopaki, rozumiem, że macie kombiaki? u mnie sedanik czyli HF/LT?

sedan :)

W dniu 26.06.2023 o 17:10, Lukaa5 napisał(a):

@RaQ1911

Jak tam gotowy już jesteś zrobić tą fotkę :D ?

manetka poszła na olx w tydzień :) 

Opublikowano

@RaQ1911  Jak kalibrowałeś czujnik po wymianie .

Mam problem nie mogę skalibrować .

Steering angle internal value pokazuje mi na 360 , też tak miałeś ?

 

Screenshot_20230831_154948_OBDeleven VAG.jpg

Opublikowano

Mam pytanie, czy w A4b9 po montażu nowej manetki z LA oraz tempomatem , przy czym w starej manetce tempomat był zamontowany fabrycznie w aucie , muszę wpisać VIN auta do modułu manetki czy nowa część przepisze go sobie z któregoś obecnego w aucie modułu np. BCM ? jeżeli nie to czy w B9 jest to wykonalne VCP lub VCDS-em ?

 

Opublikowano

W przełączniku zespolonym (sterownik 16) nic nie musisz wpisywać czy kodować. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

dzięki za info.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.10.2023 o 16:59, imnothep napisał(a):

Mam pytanie, czy w A4b9 po montażu nowej manetki z LA oraz tempomatem , przy czym w starej manetce tempomat był zamontowany fabrycznie w aucie , muszę wpisać VIN auta do modułu manetki czy nowa część przepisze go sobie z któregoś obecnego w aucie modułu np. BCM ? jeżeli nie to czy w B9 jest to wykonalne VCP lub VCDS-em ?

 

Cały myk jest w tym żeby znaleźć wg etki nr manetek taki który ma te same opcje co stare manetki (tempomat, grzanie i inne bajery) i dodatkowo Lane Assist. Jak założysz inna np z grzaniem a go nie masz może być problem.

No i potem oczywiście kalibracja czujnika kąta skrętu, opisałem w innym temacie jak to zrobić. Czytałem, że niektórym ludziom się udaje beż kalibracji. Mnie się nie udało. Choinka na VC.

Edytowane przez jackq
Opublikowano
W dniu 30.10.2023 o 20:01, jackq napisał(a):

Cały myk jest w tym żeby znaleźć wg etki nr manetek taki który ma te same opcje co stare manetki (tempomat, grzanie i inne bajery) i dodatkowo Lane Assist. Jak założysz inna np z grzaniem a go nie masz może być problem.

No i potem oczywiście kalibracja czujnika kąta skrętu, opisałem w innym temacie jak to zrobić. Czytałem, że niektórym ludziom się udaje beż kalibracji. Mnie się nie udało. Choinka na VC.

Jedna śrubka i 3 plastikowe spinki trzymają zespół taśmy na czole manetki. Styki taśmy służące do grzania kierownicy nie mają z samą manetką nic wspólnego, przechodzą przez nią jak przez sito i wychodzą wprost do wtyczki auta. To, że manetka i taśma stanowią monoblok i są skręcone razem to tylko dla niezgrabnym rąk które rozdzielając manetkę od taśmy mogą wysypać pierścień zębaty sterujący kołami czujnika położenia kierownicy. Robiąc to ostrożnie spokojnie możemy przełożyć taśmę do manetki z np. LA i mieć jedno i drugie. Sama kalibracja czujnika może się odbywać nawet bez taśmy.

 

a więc jest tak, założyłem podstawę manetki z LA ale taśmę  z mojej grzanej kierownicy. Chwilka sraczki bo zrobiła się choinka błędów ale po skalibrowaniu czujnika wszystko się uspokoiło. Chwila radości i niestety ale grzana kierownica nie śmiga..
Prawdopodobnie będę sprzedawać manetkę Numer VAG   : 4N0907129NB manetka z LA do wersji kombi plus tempomat , w 100% sprawna.

Pytanko pomocnicze czy fakt dołożenia manetki LA mógł spowodować błąd w 19 Gateway o obecności urządzenia którego bramka nie rozpoznaje ?

 

 


 



 

Opublikowano
Godzinę temu, imnothep napisał(a):

 

Pytanko pomocnicze czy fakt dołożenia manetki LA mógł spowodować błąd w 19 Gateway o obecności urządzenia którego bramka nie rozpoznaje ?

 

 


 



 

reszta przycisków multifunkcji działa ?

Opublikowano
46 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

reszta przycisków multifunkcji działa ?

tak, wszystko ruszyło bez problemu, fajnie śmiga LA z manetki a moja ulubiona funkcja grzana kierownica umarła. Wygląda to tak jakby 16 moduł kierownicy nie widział tego przycisku i to programowo. Kodowania tego modułu brak, zero opcji. Trochę nie wierzyłem że producent aż tak to rozwiązał. Myślałem że manetkę można programować a tutaj zonk, albo coś ma albo nie. Znalazłem manual na temat funkcji grzania kierownicy w A4b9 i jest to przekombinowane. Z oryginału zostało wszystko nawet taśma kierownicy a inny jest tylko pająk. Bez sensu bo działają wycieraczki, tempomat, LA, automat świateł a grzanie kierownicy nie .

Opublikowano (edytowane)

dziwne , bo przez przełącznik zespolony grzanie po prostu przechodzi na wylot . I wydawało mi się że inny moduł (komfortu?) odpowiada za sterowanie .

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że na przełączniku zespolonym jest dodatkowy pin z masą ( zastanawiałem się o co chodziło przy wymianie mojego) 

 

Masz może zdjęcie tej kostki i ich pinów stary przełącznik vs nowy ? piny identycznie ?

Może jest tak że grzanie nie ma masy teraz 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

Do ogrzewanej kierownic konieczny jesu przełącznik zespolony pod ogrzewaną kirrownicę.

Opublikowano

jeżeli jest to kwestia 4go pinu , w slip ringu  to i tak i nie .

W sensie różnica jest w tym pinie który nie łączy się z elektroniką w przełączniku .

Ten pin idzie na wylot , od biedy da się obejść 

Opublikowano

Ogrzewanie kierownicy jest zasilane przez sterownik elektroniki
kolumny kierownicy J527.
Sygnał przycisku ogrzewania, który jest częścią prawego zespołu
przycisków kierownicy wielofunkcyjnej E441, są przesyłane osobnym
przewodem do sterownika kierownicy wielofunkcyjnej J453. Ten
przesyła je magistralą LIN interfejsu diagnostycznego magistrali
danych J533 (sterownika gateway). Stąd informacja trafia magistralą
FlexRay do sterownika elektroniki kolumny kierownicy J527.

tyle teorii producenta.

Fakty,  grzana kierownica ma włącznik na wielofunkcji, ten złącze 3 pinowe które biegnie do taśmy kierownicy , przelatuje to wszystko przez kostkę biegnącą do manetki ale... jest jeszcze mikrozłącze które wychodzi z manetki do płytki elektronicznej pająka kierunków, wycieraczek, ACC, LA itp. Kiedy wchodzę w 16 elektronika kierownicy to czy wartości mierzone czy adaptacje czy kodowanie widzą opcję grzana kierownica jako puste lub niebyłe. Chciałem tylko sprawdzić co widzi ten J527 ale jest to sterowane prosto z 09 czyli centralnej elektryki, a tam cisza. Zatem jak prawi Muskel1 , albo rybka albo to drugie ;) i nie przeskoczymy tematu, chyba że zrobię wiochę i wysteruję grzanie kierownicy przez jakiś zew. włącznik.

Opublikowano

Różnica jest w sterowaniu. Przycisk ogrzewania po prawejvstronie kierownicy wysyła sygnał do przełącznika zespolonego. Jeżeli przełącznik zespolony nie jest pod ogrzewaną kierownicę, to sygnał z przycisku aktywacji ogrzewania jest niezrozumiały. 

4 minuty temu, imnothep napisał(a):

Ogrzewanie kierownicy jest zasilane przez sterownik elektroniki

Doskonale wiem jak jest zasilany. Tu nie chodzi o zasilanie tylko o komunikację.

Opublikowano (edytowane)

no ok , 

36 minut temu, imnothep napisał(a):

Ogrzewanie kierownicy jest zasilane przez sterownik elektroniki
kolumny kierownicy J527.
Sygnał przycisku ogrzewania, który jest częścią prawego zespołu
przycisków kierownicy wielofunkcyjnej E441, są przesyłane osobnym
przewodem do sterownika kierownicy wielofunkcyjnej J453. Ten
przesyła je magistralą LIN interfejsu diagnostycznego magistrali
danych J533 (sterownika gateway). Stąd informacja trafia magistralą
FlexRay do sterownika elektroniki kolumny kierownicy J527.

tyle teorii producenta.

 

 

dalej skłaniam się że brakuje właśnie tego jednego pinu  i że on przechodzi na wylot .

Wystarczyło sprawdzić ilość wychodzących pinów w starej kostce i nowej. 

jak brakuje jedneko w skrajnej dolnej lewej pozycji to jest odpowiedz (tył przełącznika zespolonego)

Ten pin łączy się z pierwszym ( musze to jeszcze sprawdzić ) pinem od strony slip ringa ( ty masz teraz podłączone 3 zamiast 4ch)

Dlatego grzanie nie działa.

Zerknij na slip ring który masz teraz pod ręką ma 7 pinów ? 

bo ten który przełożyłeś z "oryginalnego" ma zapewne 8siem  

 

Dlatego , zgadza się że trzeba było dobierać po tych samych nr + line assist 

Ale jak już jest jesteś w takiej pozycji no to powinno dać się  to naprawić w zasadzie bez kosztów ...

20231031_195107.jpg

 

s20231031_195125.jpg

sorry zlie zaznaczyłem czerwone kółko , tu włąśnie nie ma grzania i nie ma tych pinów , chodzi o linie obok tych miedzianych pinów na końcu z lewej powinien być pin który łączy sie z pierwszym zdjęciem i czwartym pinem (którego tam też jest brak) 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

no ok , 

 

dalej skłaniam się że brakuje właśnie tego jednego pinu  i że on przechodzi na wylot .

Wystarczyło sprawdzić ilość wychodzących pinów w starej kostce i nowej. 

jak brakuje jedneko w skrajnej dolnej lewej pozycji to jest odpowiedz (tył przełącznika zespolonego)

Ten pin łączy się z pierwszym ( musze to jeszcze sprawdzić ) pinem od strony slip ringa ( ty masz teraz podłączone 3 zamiast 4ch)

Dlatego grzanie nie działa.

Zerknij na slip ring który masz teraz pod ręką ma 7 pinów ? 

bo ten który przełożyłeś z "oryginalnego" ma zapewne 8siem  

Wiesz że coś jest na rzeczy, mam mój "stary" pająk przed sobą ale założona jest na niego taśma bez grzania, i z tyłu są dwa piny do grzania kierownicy, w takim ćwiczebnym pająku z LA, ACC ale bez grzanej kiery nie ma tego pinu. Czy to pin masowy ?

1698784589289.jpg

1698784589289.jpg

Zawartość dodana 13 minuty później

brakuje styku w kostce oznaczonego jako 15 (zasilanie stałe 30), a drugi jest 17 i ten jest masą. Pytanie czy brak styku to jedyny brak na tej płytce , czy czegoś więcej.

1698785080566.jpg

Edytowane przez imnothep
Opublikowano (edytowane)

Mógłbyś zrobić foto samej taśmy jej pinów  (slip ring) . Jak już będziesz miał to rozebrane.

Tej co ma grzanie . z ciekawości jak to wygląda 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
53 minuty temu, Lukaa5 napisał(a):

Mógłbyś zrobić foto samej taśmy jej pinów  (slip ring) . Jak już będziesz miał to rozebrane.

Tej co ma grzanie . z ciekawości jak to wygląda 

Zrobiłem zdjęcie płyty bez grzania kierownicy i temat mogę uznać praktycznie za zamknięty. Płytę pomierzyłem i wygląda na to że brakujący pin numer 15 o którym pisałem to najmniejszy problem. Na samej płycie brakuje jakiegoś układu zasilanego z tego styku, brakuje rezystorów aby obniżyć napięcie z 12 V oraz brakuje wtyku z zdjęcia numer 2 który posiada dwa piny które biegną prosto do taśmy a potem do grzanej kierownicy. I teraz tak, gdyby ktoś miał wiedzę jak ustawić względem siebie dwa koła zębate rezystorów czujnika położenia kierownicy, które to obraca białe koło zębate, to wówczas można pokusić się o rozłożenie całej manetki (co zrobiłem już kilka razy) i przelutowanie tych elementów z jednej płyty do drugiej. Zastanawiam się jednak co jest proście, przelutować elementy z LA do płyty z grzaną kierownicą czy z grzanej kiery do LA. Ogólnie robota taka sobie a rzeczony czujnik położenia kierownicy może nam wszystko popsuć. Znalazłem wątek na elektrodzie jak jakiś koleś walczył z tymi kołami zębatymi i znalazł nawet punkt z kropek ale nic to nie dało.

 

1698827045269.jpg

1698827045274.jpg

1698827045265.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...