Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polecany serwis klimatyzacji PL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Poleci ktoś jakiś porządny serwis klimatyzacji w PL tzn. wolałbym żeby to było jak najbliżej warmińsko-mazurskiego, jednak mogę podjechać gdzieś dalej. Problem wygląda tak, że w A6 C6 mam zatartą sprężarkę. Trzeba wymienić sprężarkę, skraplacz, osuszacz, dyszę rozprężną oraz wyczyścić układ, oczywiście rozebrać to co trzeba w samochodzie i poskładać do kupy bez żadnych strat na czym poza sprawną klimatyzacją też bardzo mi zależy.

Opublikowano

Może spróbujesz sam? Chemia do czyszczenia układu jest łatwo dostępna w Polsce, wystarczy garaż, kompresor i kilka kluczy do rozebrania pasa przedniego. Po wszystkim możesz poszukać mobilnego serwisu klimy, który napełni układ czynnikiem. Zaoszczędzisz kupę kasy za robociznę, przy takiej robocie to będzie minimum 600 zł w kieszeni.

Opublikowano

Myślałem o tym, nawet już chciałem sam to robić, jednak to nie jest takie do końca wszystko proste jakby się wydawało. Narzędzia łącznie z podnośnikiem oraz chęci i jakąś tam wiedzę posiadam, tylko w przypadku C6 koszt samych części to ponad 2k zł, nie licząc plynu do płukania i szczerze to nie chciałbym wydać tego dwa razy w przypadku niepowodzenia. Z mobilnym serwisem klimy w miejscu gdzie bym to robił też może być problem, a na 99,9% nie odważę sie pojechać te 10km bez czynnika.

Opublikowano

Płyn do płukania to grosze, ostatnio sie rozglądałem to 5l znajdziesz za 100 zł. Jak nie masz mobilnego serwisu to pożycz od kogoś lawetę za te 10 km policzy może 200 zł. Jak w parowniku nie będzie widać śladów opiłków to jak najbardziej bym próbował na twoim miejscu. Oddasz auto do czarodzieja i nigdy pewności nie będziesz miał, czy wytrzyma dłużej jak gwarancja od niego ;)

Opublikowano (edytowane)

Ważne jest przy tym, żeby przy wymianie na nową lub regenerowaną sprężarke aby sprawdzić ile oleju znajduje się w sprężarce (najlepiej wylewając go z niej do naczyńka i zmierzyć). Wiele zakładów tego nie robi, nabijają klimę i  wpuszczają wymaganą ilość oleju w układ. W takim przypadku oleju jest za dużo w układzie i prowadzi to prędzej czy póżniej do ponownej usterki. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Maszyna i tak ściąga olej przed nabiciem czynnika i podaje tyle ile ma w programie. Nie obsługiwałem takiej stacji ale widziałem, że do wyboru jest tylko ile czynnika ma podać i do tego sama dobiera sobie ilość oleju ?

Opublikowano
10 minut temu, Langista napisał:

Maszyna i tak ściąga olej przed nabiciem czynnika i podaje tyle ile ma w programie. Nie obsługiwałem takiej stacji ale widziałem, że do wyboru jest tylko ile czynnika ma podać i do tego sama dobiera sobie ilość oleju ?

Niestety nie masz racji w tym temacie. Maszyna odciąga czynnik, z racji tego że olej w jakimś stopniu miesza się z czynnikiem jak i krąży w układzie, to maszyna zawsze coś tam odciągnie tego oleju, ale są to ilości rzędu 5 - 10 ml. Zawsze na wydruku jest informacja po odciągnięciu i tyle ile maszyna odciągnęła należy dodać nowego oleju przy napełnianiu układu.

Maszyną po pierwsze nie da się odciągnąć całości oleju, a po drugie ważniejsze, NIE napełnia się układu po naprawie olejem przez maszynę! Olejem zawsze należy napełnić kompresor.

Opublikowano
12 minut temu, Langista napisał:

Maszyna i tak ściąga olej przed nabiciem czynnika i podaje tyle ile ma w programie. Nie obsługiwałem takiej stacji ale widziałem, że do wyboru jest tylko ile czynnika ma podać i do tego sama dobiera sobie ilość oleju ?

Nic nie ściąga bo sprężarka nie jest spięta z układem i leży w kartonie na stole. Jak układ jest otwarty to właśnie nie wykonują ściągania po zamontowaniu sprężarki bo nic w układzie nie ma i tu jest właśnie pies pogrzebany. Montują nową sprężarkę, myśląc, że układ jest pusty bo był otwarty, nabijają klimę i zadają nowy olej. 

Opublikowano

O ile za duża ilość oleju jest bardzo niezdrowa dla zaworu sterującego i może prowadzić do jego zablokowania, o tyle zbyt mała ilość oleju w układzie prowadzi do szybkiego zacierania kompresora. Niestety ludzie w większości którzy mają maszyny do nabijania klimy nie mają pojęcia o tym co i jak należy zrobić. A sprawa często polega na tym że jeden kompresor może być dedykowany do kilku modeli samochodów o różnych wielkościach układu klimy itp. co prowadzi do różnych ilości napełniania oleju, a producenci kompresorów zalewają oleju nie zależnie od przeznaczenia kompresora tyle samo, lub nie nalewają oleju w cale (np regenerowane fabrycznie kompresory Valeo) do tego są różne typy oleju do klimy i tu też są problemy.

Ponadto olej musi być przechowywany w odpowiednich warunkach gdyż jest bardzo higroskopijny.

Opublikowano

Niestety taka prawda. Większość serwisów potrafi tylko odessać i napełnić czynnik i na tym kończy się zakres serwisowania. 

Opublikowano

To już nie jestem sam pewien co widziałem. Stałem przy maszynie za pierwszym razem i widziałem jak był komunikat o zdjętym oleju w liczbie 160ml i że brakuje 20 ml które zostały dodane przy nabijaniu czynnika. Wiem że nie mogło policzyć czynnika bo go w układzie nie było, był tylko olej ?

Czyli teraz jak będę oddawać do napełnienia to mam sie modlić, by klimiarz nie olał informacji o ilości oleju, który wlałem do kompresora? 

 

Opublikowano

U mnie uzupełniła maszyna 5g oleju. Więc do całości to "troszkę" brakuje.. 

 

20210623_132726.jpg

Opublikowano

Ktoś kogoś poleci?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...