WOLFENSTEIN Opublikowano 9 Września 2021 Opublikowano 9 Września 2021 Witam,panowie proste pytanie dziś 29 stopni na zewnątrz podczas jazdy na kompie podłączonym na obd2 temperatura oscyluje cały czas od 98-102stopni,Pompa z termostatem czyli cały moduł wymieniany niedawno i termostat w instrukcji siedzi w module który się otwiera przy 115stopniach. Proste pytanie czy wszystko ok I drugie pytanie dzisiaj dałem mu po garach ale tak ze nie oszczędzałem go,na zewnątrz 29stopni i po przyjeździe do domu załączyły mi się wentylatory na 2min.Czy w tfsi to normalne jeżeli miałem 100 stopni na płynie,oczywiście miejcie świadomość ze czujnik włączenia wentylatora siedzi u mnie na dolnym wężu drugiego obiegu wiec po daniu mu po garach dolny obieg mógł się więcej zagrzać i dlatego czujnik załączył wentylator wiec panowie prawda czy fałsz???
Dev Opublikowano 9 Września 2021 Opublikowano 9 Września 2021 W układzie masz elektryczną pompę która uaktywnia się po zgaszeniu silnika, wymusza obieg a wentylator schładza plyn który idzie na silnik i turbo (ewentualnie skrzynie biegow)
WOLFENSTEIN Opublikowano 9 Września 2021 Autor Opublikowano 9 Września 2021 Dziękuję za odpowiedz ,a co do pierwszego pytania o temperatury??
SynKopa Opublikowano 15 Września 2021 Opublikowano 15 Września 2021 Tak, to normalne. Też mnie to zaniepokoiło ale wyczytałem że teraz silniki utrzymują tempertaturę roboczę w przedziale 90-105 stopni - wszystko w związku ze zmniejszeniem zuzycia paliwa - nowe oleje i płyny są przystosowane do pracy w wyższych temperaturach. Co więcej - jak zaczniesz go pałować to temperatura powinna spaść w okolice 90 stopni. https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/coolant-reservoir-blue-cap-vs-black-cap-3018747/#post25589512 A z ciekawości - wskazówkę masz w połowie czy czasem podchodzi trochę wyżej?
Muskel1 Opublikowano 15 Września 2021 Opublikowano 15 Września 2021 1 godzinę temu, SynKopa napisał: A z ciekawości - wskazówkę masz w połowie czy czasem podchodzi trochę wyżej? Na VC nie ma wskazówek temp. i paliwa. Są pojedyńcze LED.
WOLFENSTEIN Opublikowano 18 Września 2021 Autor Opublikowano 18 Września 2021 (edytowane) Witam mobilki "synkopa" tak jak byś przeczytał moje tematy to tak kreski od temperatury czasami wyżej wchodzą ,a co do przepałowania go to temperatura na obd2 kopie pokazuje w czasie jazdy żwawej 98 nawet niżej,co do pory roku jak lato to wystarczy 300metrów i mam 90 stopni oczywiście na kopie 98 lub 100 lub 101 i zaraz spada na 98 i tak w kółko. Dziś jest 11 stopni na zewnątrz to potrzebował 1.5km czyli wszystko cacy tyle ze u mnie jest z 190km zrobione na 230km Ps.powiem ze siedzenia w audi a4b9 2017r,skóra kremowa są niewygodne,wystarczy 300km przejechane i nie czuję pupy i pleców ,to samo cała rodzina narzeka,ehhh.... Edytowane 18 Września 2021 przez WOLFENSTEIN
vvalery Opublikowano 19 Września 2021 Opublikowano 19 Września 2021 W dniu 15.09.2021 o 16:06, SynKopa napisał: Tak, to normalne. Też mnie to zaniepokoiło ale wyczytałem że teraz silniki utrzymują tempertaturę roboczę w przedziale 90-105 stopni - wszystko w związku ze zmniejszeniem zuzycia paliwa - nowe oleje i płyny są przystosowane do pracy w wyższych temperaturach. Co więcej - jak zaczniesz go pałować to temperatura powinna spaść w okolice 90 stopni. https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/coolant-reservoir-blue-cap-vs-black-cap-3018747/#post25589512 A z ciekawości - wskazówkę masz w połowie czy czasem podchodzi trochę wyżej? Temperatura czego ? Płynu czy oleju ? Mam cały czas temperaturę oleju i zauważyłem coś zupełnie odwrotnego.
vvalery Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Czyli, de facto trzeba jeździć z kompem na siedzeniu, bo u mnie temperatura płynu na wskaźniku stoi cały czas na 90 stopni. Chyba, że jest jakiś inny sposób pomiaru.
SynKopa Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Pytanie na co ta wiedza. U mnie czasem temperatura wzrośnie o jedna kreskę nad 90 ale to nijak się do zmierzonych komputerem wartości . ( potrafi pokazywać kreskę ponad 90 w czasie gdy zmierzona temperatura to około 90 . I odwrotnie - kiedy temperatura jest w okolicach 100 na desce wskazuje równo 90. Mysle ze jakby działo się coś złego ( temperatura by niebezpiecznie podskoczyła) to wtedy dojdzie do czerwonego pola i wyskoczy check engine.
Arturr_S Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Witam, Podłączę się w temacie wskaźnika temperatury. Od pół roku użytkuję Audi A4 B9 z silnikiem 45 TFSI - auto z 2022 roku. Proszę o informację, czy Audi w tym modelu zrezygnowało ze wskaźnika temperatury płynu chłodzącego ? Po przełączeniu na drugi widok (ten z małymi zegarami - zdjęcie w załączeniu) pokazuje mi się temperatura, ale według mnie jest to temperatura oleju, a nie płynu chłodzącego. Czy mogę zatem gdzieś tu na tym VC znaleźć wskaźnik temperatury płynu chłodzącego ?
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 (edytowane) Nie ma w poliftach możliwości wyświetlenia temp. płynu chłodniczego na VC. Tylko temp. oleju Edytowane 11 Stycznia 2023 przez Muskel1
Arturr_S Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Dzięki Muskel1 za potwierdzenie. To teraz już przestało mnie dziwić to, że ten wskaźnik temp. oleju zaczyna dopiero wskazywać cokolwiek po około 10-15 -20 km jazdy (w zależności od temp. otoczenia). Nie wiem komu przeszkadzało pozostawienie tego wskaźnika płynu, tak jak to było przed ostatnim liftingiem - echhhh - brak słów
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Wskaźnik temp. płynu pożegnał się na rzecz większego wyświetlacza. Temp. oleju pokazuje dopiero od osiągnięcia temp. oleju 60°C (tak samo w poliftach).
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Najlepsze jest to, że pozostałe obie analogowe wersje zegarów, nadal mają po obu stronach wskazanie temp. płynu jak i ilość paliwa. Dopłacając kilka tyś do VC już tego nie ma
Arturr_S Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Na pocieszenie mogę tylko dodać, że np w nowych Volvo też zrezygnowali z tego wskaźnika
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Opublikowano 11 Stycznia 2023 2 minuty temu, Arturr_S napisał(a): Na pocieszenie mogę tylko dodać, że np w nowych Volvo też zrezygnowali z tego wskaźnika Świat idzie w kierunku, gdzie obywatele coraz mniej samodzielności mają. W Volvo już nawet ograniczyli Vmax. do 180 km/h
Brutus7 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 U mnie też robilem odpowietrzanie i temperatura chłodziwa dochodzila do 94 °C ale po gidzinie pracy silnika podczas odpowietrzania. Powyźej nie powinno być. Znalazłem na yt video gdzie widac jaka jest temp.chłodziwa podczas odpowietrzania. Też tak zrobiłem i bylo do max 95Stopni... Zobaczcie sami zresztą... https://m.youtube.com/watch?v=JiYSUTF-X9g
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się